[EVE] "En hel tomtearmé" - Vi hjälper dig navigera bland skorstenarna!

Permalänk
Medlem

tror inte du kan använda ett game time card (om det är det du menar med betalkort) på ett trial-konto.

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk
Medlem

jag stödjer Demoria i hans kamp att göra eve till ett mer ogästvänligt ställe....!

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjCad
Om det va en trial så är det rätt att de tar 30 euro, men har du betalt förut för kontot så ska det inte va så.
knepigt

Nej, spelade i 2-3 månader sist.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Nej, spelade i 2-3 månader sist.

då har de nog gjort fel.
bara slänga iväg ett mail till dem

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk

Ja jag menar ett Game time card, kan man köra på en sån direkt efter att trialen har slutat?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Ja jag menar ett Game time card, kan man köra på en sån direkt efter att trialen har slutat?

Nä man måste köpa spelet. Däremot får man med 30 dagar då man köper det.

Därefter kan man börja köpa time cards

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Nä man måste köpa spelet. Däremot får man med 30 dagar då man köper det.

Därefter kan man börja köpa time cards

Tack för infon!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Jag kunde faktiskt köpa timecard och använda det på ett trial konto, blev som att köpa spelet fast billigare. Kanske inte funkar längre dock, var ju ett år sedan eller något sånt.

Permalänk
Medlem

Tidigare stod det att dom drar av några dagar om man aktiverar med en GTC, men jag köpte retail-boxen så jag vet inte hur det är nu.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Tidigare stod det att dom drar av några dagar om man aktiverar med en GTC, men jag köpte retail-boxen så jag vet inte hur det är nu.

Finns det en retailbox? Är den snygg? Det skulle ju vara grymt att ha en sån!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?ref=&id=71570&utm_...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Om man köper en sådan, måste man betala för registreringen?
Får man då 30+60 dagar?
Tacksam för ännu ett svar!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

du får 60 dagar via koden i boxen. Du kan välja att uppgradera ett existerande trial-account eller starta ett nytt. om du startar ett nytt får du en bonus i form av en shuttle med dubbelt cargo space (20m3)

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

fyfan vad stekigt. en shuttle med 20m3... anyway, nu har vi förklarat krig mot tomtarna. blir skoj framöver - hoppas jag åtminstone. kriget får gå så länge jag känner för det.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Ja jag menar ett Game time card, kan man köra på en sån direkt efter att trialen har slutat?

Det fungerar, gjorde det själv på ett av mina konton för ca en vecka sedan.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

AHRRGH!!!

Det är en Rifter på framsidan, det är ju mitt favoritskepp! Det är ju nästan ett tecken
Tusan att det skulle vara så dyrt då.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Det ända jobbiga med EVE är den förbannade downtimen på förmiddagen då dom gör server maintaince och speciellt den här veckan då det är den tid jag kommer kunna vara mest aktiv. Jobbar eftermiddag och börjar kl 14.

Dom borde anpassa sig mer efter mig anser jag, eller har jag fel i det?

Mvh,
En hel Tomtearmes Öltomte Argonauter!

Permalänk
Medlem

Men downtime slutar ju 14, och du måste väl åka hemifrån lite tidigare om du börjar jobba vid den tiden? Om det stämmer så är väl downtime precis rätt för dig?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Men downtime slutar ju 14, och du måste väl åka hemifrån lite tidigare om du börjar jobba vid den tiden? Om det stämmer så är väl downtime precis rätt för dig?

Börjar exakt 14.09 och tar mig cirka 10 minuter att cykla till jobbet då jag bor ganska nära. Sen bara stämpla in och byta om typ.

Så hade varit lämpligt som servern gick ner 13.45 eller något istället hehe.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

hehehehe

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
du får 60 dagar via koden i boxen. Du kan välja att uppgradera ett existerande trial-account eller starta ett nytt. om du startar ett nytt får du en bonus i form av en shuttle med dubbelt cargo space (20m3)

Tack så mycket för infon! Det får väll bli en sådan då på mitt konto Lopphunden som gick ut för ett tag sen!

Lite tunt med en Shuttle som har 20m3 i cargo, men jaja.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Kriget är nu aktivt. Seså tomtar! Ut och lek nu!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag måste logga in ikväll tror jag och kolla läget.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

finns i nordpolen kanalen sen nån dag tillbaka, spelade för nått halvår sen i ett par månader men kom aldrig riktigt in i det

gör ett till försök med er grabbar

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Snällaste "piraten" någonsin, tomtar?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Snällaste "piraten" någonsin, tomtar?

Och vad innebär det?

Vore trevligt om någon kan säga lite vad som händer i tomtearmadan för jag har inte börjat än pga plugg!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Och vad innebär det?

Vore trevligt om någon kan säga lite vad som händer i tomtearmadan för jag har inte börjat än pga plugg!

Jag har tagit kål på/ransomat några av dem. Men jag har givit dem gåvor i efterhand som har genererat faktiska vinster.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Ett väldigt effektivt sätt att lära ut pvp på, visa att man tjänar på att åka ut och dö...

Permalänk
Medlem

Det har varit lite lägre aktivitet i tomtearmén sedan kriget drog igång. Några medlemmar valde att lämna företaget för att komma tillbaks senare när det var över.

Kriget är nu över och förhoppningsvis kommer aktiviteten tillbaks stegvis. Samtidigt så har både jag och Snorfisk (Skedgrav) fullt upp IRL med jobb osv, så det är snålt med fleet ops initierade från ledningen så att säga.

För att se till att folk skall kunna hitta på saker tillsammans, och kunna utnyttja företagets skattekista och hangarer har generösa befogenheter tilldelats alla spelare som varit med sedan minst 30 dagar. Förhoppningen är på så vis att de känner att det ändå ger något mer än att bara vara en social funktion att vara med i tomtearmén.

Självklart accepterar vi nya medlemmar. Vi har ett tiotal medlemmar som är aktiva och varit medlem i mer än någon månad som alla har fått roller att acceptera ansökningar och ge nykomlingar den access de behöver.

Det är väl ungefär vad som händer just nu.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Funderar på att börja med EVE igen nu när skolan snart är slut. Detta kanske är något att kolla in.