[EVE] "En hel tomtearmé" - Vi hjälper dig navigera bland skorstenarna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Funderar på att börja med EVE igen nu när skolan snart är slut. Detta kanske är något att kolla in.

Det tycker jag absolut
Som jag nyss skrev så är det för tillfället dåligt med obligatoriska ops o så, men vi har ändå folk online de flesta timmarna av dygnet.

update:

Idag fick vi 3 nya medlemmar. Var 24 pers i kanalen Nordpolen och 10 pers online i corpet samtidigt. Hoppas det håller i sig

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Nu är det tydligen dags för krig igen, kanske vi bör börja rusta upp??

Citat:

2009.05.25 20:25
Beavers of the Republic has declared war on En hel Tomte Arme.
Within 24 hours fighting can legally occur between those involved.

Börjat samla info i vårat forum:
http://evetomte.org/forum/viewtopic.php?f=17&t=82&p=352#p352

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Gissar att det är någon antingen från swec eller fz som gör sig lustiga iom att de/den verkar vara svensk/ar. Får se vad de dyker upp med förnågot.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

jaha, då håller man på o installerar trial, senaste jag provade för flera år sen kom ja inte ut ur hangaren och gav upp,. haha,. hoppas det går bättre denna gången och att jag förstår mig på spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

haha, jo det har hänt en del. har ju spelat ett par år så jag har inte brytt mig om att köra nybörjarguiden, men en kompis som precis testade det igen efter att ha spelat ett par månader 2005 tyckte det hade hänt fett mycket och var mycket lättare att komma igång nu än då. men du får nog ändå räkna med att det tar en stund att gå igenom

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk

Vad har hänt på EVE forumet? Kan inte skriva eller något.. :S

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Vad har hänt på EVE forumet? Kan inte skriva eller något.. :S

Då vi inte lyckats få bort spammarna så har vi låst alla forum så man måste hamna i rätt medlemsgrupp för att kunna skriva. En sådan kommer inom kort!

Det bästa är att skriva i Nordpolen när jag är inne på Tappad så ska vi kunna lösa detta!
//pscs3

Edit: Förutsatte att du även nickar "Lopphunden" på evetomte.org och satte dig i gruppen "Nordpolen", du ska nu kunna göra allt du gjort tidigare!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Då vi inte lyckats få bort spammarna så har vi låst alla forum så man måste hamna i rätt medlemsgrupp för att kunna skriva. En sådan kommer inom kort!

Det bästa är att skriva i Nordpolen när jag är inne på Tappad så ska vi kunna lösa detta!
//pscs3

Edit: Förutsatte att du även nickar "Lopphunden" på evetomte.org och satte dig i gruppen "Nordpolen", du ska nu kunna göra allt du gjort tidigare!

Okej vad bra! Mitt namn Lopphunden använder jag överallt, som i BF 2, BF2142, EVE, jaja massa saker!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Jag började med EVE idag, har precis lärt mig att ladda det förbannade vapnet.

Ska ge det en vecka innan större saker.

EDIT:
Heter naturligtvis SirMacke

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Jag började med EVE idag, har precis lärt mig att ladda det förbannade vapnet.

Ska ge det en vecka innan större saker.

EDIT:
Heter naturligtvis SirMacke

Om du har någon fråga om hur du ska göra eller bara ett tips så fråga på, jag hjälper så mycket jag kan!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Börjar komma igång lite nu, snabbare vid fighter mm.
Tycker vara att training skills tar lång tid..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

jo, det tar ett litet tag att få upp dem, men det är väldigt värdefullt om man tänker fortsätta med spelet. Trötta inte ut dig på dem helt bara

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Om du har någon fråga om hur du ska göra eller bara ett tips så fråga på, jag hjälper så mycket jag kan!

Det här ser klart intressant ut, satte nyss servern där hemma på att tanka ner det så får vi se när det blir tid att lira
Finns det någon ventrilo- eller tsserver ni använder er av så man kan komma med jobbiga frågor direkt när man avslutat tutorialen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Det här ser klart intressant ut, satte nyss servern där hemma på att tanka ner det så får vi se när det blir tid att lira
Finns det någon ventrilo- eller tsserver ni använder er av så man kan komma med jobbiga frågor direkt när man avslutat tutorialen?

Tror inte det finns något pratprogram för Tomtearmén, men du kan gå till deras chattkanal ingame och fråga, eller alternativt skaffa en duktig person som blir din lärare, en sån fick jag och det var guld värt! Ställde massa busenkla frågor men fick svar av honom!

Edit: Tror faktiskt det finns röstchatt ingame, kolla upp det sen!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Tror inte det finns något pratprogram för Tomtearmén, men du kan gå till deras chattkanal ingame och fråga, eller alternativt skaffa en duktig person som blir din lärare, en sån fick jag och det var guld värt! Ställde massa busenkla frågor men fick svar av honom!

Edit: Tror faktiskt det finns röstchatt ingame, kolla upp det sen!

Nahaajz Kom dock på att jag typ inte har tid att lira 2 av de närmsta 3 veckorna, så det får nog vänta tills vecka 27 innan man har tid att pröva EVE.. Men då har jag förhoppningsvis ny rigg så..

Permalänk
Medlem

Sitter och laddar ner trialen nu, verkar skönt att glida runt i rymden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xack
Sitter och laddar ner trialen nu, verkar skönt att glida runt i rymden.

Pass på! Du kan bli sprängd i bitar när du minst anar det! T.ex. om du har aktiverat autopilot och gör ett besök på dasset kan du få en tråkig överraskning när du kommer tillbaks! Men det är ganska säkert ändå i High Sec!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Pass på! Du kan bli sprängd i bitar när du minst anar det! T.ex. om du har aktiverat autopilot och gör ett besök på dasset kan du få en tråkig överraskning när du kommer tillbaks! Men det är ganska säkert ändå i High Sec!

Blev själv dödad i highsec med min brutix, var alttabbad med autopilot och när jag kommer in igen skjuter en WT hyperion på mig. xD

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Blev själv dödad i highsec med min brutix, var alttabbad med autopilot och när jag kommer in igen skjuter en WT hyperion på mig. xD

Hehe okej, utan anledning eller? WT?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

WT = Wartarget.
Dumt att åka autopilot när du är i krig. Förmodligen lärde du dig en läxa där

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk

Och så var det beställt, EVE nästa vecka!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Och så var det beställt, EVE nästa vecka!

Härligt! du är så välkommen till oss i Tomte Armén om du så önskar

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Härligt! du är så välkommen till oss i Tomte Armén om du så önskar

Om jag kunde så hade jag självklart gjort det! Men jag är fortfarande i min allians med några bekanta, men jag har alltid Nordpolen öppen. så vi ses minst där, eller kanske i något sammarbete i någon misson?

Flyg lugnt!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Fick 2st Destroyers sprängda när jag kom ut ur warp, på samma dag.
Första gången var där ngn som hade mycket större vapen och tyckte om att skjuta.
Andra gången var jag knappt ur warp, och pang..?

Har en ny nu, igen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Fick 2st Destroyers sprängda när jag kom ut ur warp, på samma dag.
Första gången var där ngn som hade mycket större vapen och tyckte om att skjuta.
Andra gången var jag knappt ur warp, och pang..?

Har en ny nu, igen.

En Cormorant eller? En sån flyger jag!
Low sec eller?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
En Cormorant eller? En sån flyger jag!
Low sec eller?

Coercer.

Highsec, 0.8

EDIT: Ska köpa mig en Cruiser istället.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Coercer.

Highsec, 0.8

EDIT: Ska köpa mig en Cruiser istället.

Okej, Omen?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Jaha nu är man inne i eve igen. Körde en typ 10day trial för ett år sen men orkade inte fortsätta. Har nu ett 21 day trial och kom just in på nordpolen-chatten, hur går man med i tomtearmé-klanen då? =P ursäkta jag är jätteny och förstår verkligen inte allt.

Och en extra fråga: Vad är skillnaden mellan veldspar, dense veldspar och concentrated veldspar? Är det bara olika kvalitét på dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Jaha nu är man inne i eve igen. Körde en typ 10day trial för ett år sen men orkade inte fortsätta. Har nu ett 21 day trial och kom just in på nordpolen-chatten, hur går man med i tomtearmé-klanen då? =P ursäkta jag är jätteny och förstår verkligen inte allt.

Och en extra fråga: Vad är skillnaden mellan veldspar, dense veldspar och concentrated veldspar? Är det bara olika kvalitét på dom?

ja, det är olika skillnad på dem, concentrated ger 10%mer av mineralerna än vanliga veldspar, dense ger 5% mer

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Har nu ett 21 day trial och kom just in på nordpolen-chatten, hur går man med i tomtearmé-klanen då? =P ursäkta jag är jätteny och förstår verkligen inte allt.

Du ska bara åka till deras station där de har sitt "kontor", tror att det låg i "Isinokka", fråga i chatten i vilken station den fanns i.
Om du ska ta dig dit, tryck F10 för att få fram kartan, sen så söker du efter Isinokka i rutan som kommer upp, högerklicka sen på solsystemet och välj "Set destination", tryck F10 igen så du stänger kartan och sen så är stargatessen gula istället för en vit markering, eller välj det slappa sättet, sätt på autopilot! Tryck bara på A:et som finns till vänster om dina sköld/armor/struckture mätare!

Lycka till!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!