[EVE] "En hel tomtearmé" - Vi hjälper dig navigera bland skorstenarna!

Permalänk
Medlem

Jag har också försökt komma in i EVE. Kört två trials utan att fatta så mycket. hehe
Kommer att testa en tredje gång inom kort.
Måste tröttna på mina andra MMO:er också.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
igår när jag va in i er kanal så verkade någon ha blivit sprängd?

HAHA!
Ja det var jag det
Prövade mitt första level 4 mission och det gick bra i början men i sista rummet fick jag aggro på allting och jag hade visserligen överlevt om det inte vore för att de scramblade mig

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hittar ingenstans att bygga...!
3 dagar, och kan inte göra något.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

ok, är ingame nu för första gången, hur hittar jag nordpolen kanalen? Hittat till en svensk kanal för svenskar I guess, men ingen nordpolen

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Blir lite sugen på att testa det nu första gången*
Har gjort ett account och laddar ner spelet tar en halvtimme
Vad går spelet ut på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
http://img352.imageshack.us/img352/2046/evedamp.th.jpg

Hittar ingenstans att bygga...!
3 dagar, och kan inte göra något.

Provat att ändra "range" till nåt annat än current station?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Godo
Provat att ändra "range" till nåt annat än current station?

Ändrat till current region, men finns inget..
Snart skiter jag i uppdraget.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

kolla här http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=channel&channelID=...
själv så har jag aldrig byggt nått så jag vet inte :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
HAHA!
Ja det var jag det
Prövade mitt första level 4 mission och det gick bra i början men i sista rummet fick jag aggro på allting och jag hade visserligen överlevt om det inte vore för att de scramblade mig

hur många SP har du?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Tjena!

Kul initiativ. Jag har själv spelat sen alldeles för länge (beta).
Var håller ni till? Jag håller på med det mesta, just nu invention och produktion av t2 skepp. Hjälper gärna till med tips/tricks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Blir lite sugen på att testa det nu första gången*
Har gjort ett account och laddar ner spelet tar en halvtimme
Vad går spelet ut på?

Vad det går ut på bestämmer du själv. Det är det som är tjusningen med spelet. Man kan stanna i en station och syssla med att köpa/sälja saker överallt, eller bli pirat och panga på andra. Nästa allt i spelet som går att köpa är tillverkat eller hittat av någon annan spelare. Möjligheterna är oändliga.

Som pirat kan man tex hindra någon från att warpa iväg, kräva massa ISK eller så dödar jag dig.. typ.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quicken4u
Tjena!

Kul initiativ. Jag har själv spelat sen alldeles för länge (beta).
Var håller ni till? Jag håller på med det mesta, just nu invention och produktion av t2 skepp. Hjälper gärna till med tips/tricks.

då kan du kontakta mig ingame (evil b) och förklara för mig hur jag bäst använder mina 160 000 rp (caldari starship engineering)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quicken4u
Tjena!

Kul initiativ. Jag har själv spelat sen alldeles för länge (beta).
Var håller ni till? Jag håller på med det mesta, just nu invention och produktion av t2 skepp. Hjälper gärna till med tips/tricks.

Vi håller till i Lonetrek-området främst, men snart kommer vi försöka bege oss in i maskhålen för att hitta nya hem

Det har varit lite dåligt med aktivitet under sommaren, men det märks att folk börjar hitta tillbaks.

Självklart är du välkommen att hjälpa till med tips och tricks - häng gärna i vår kanal "Nordpolen".

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

satte upp ett trialkonto igår.. får se om jag studsar in i eran chatkanal och säger hej iaf

toknoobar runt i rymden och är allmänt förvirrad atm

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Det tycker jag absolut att du ska göra

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Mjo tittade in i kanalen lite idag, heter weltmacht ingame

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
hur många SP har du?

Nu har jag 5 mille dock har jag refittat om mitt nuvarande megathron o har sen dess kört lvl4's utan problem

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nu har jag 5 mille dock har jag refittat om mitt nuvarande megathron o har sen dess kört lvl4's utan problem

Låter bra det! Med tanke på ditt första lvl 4...

Jag har ca 2.7 mille SP.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Låter bra det! Med tanke på ditt första lvl 4...

Jag har ca 2.7 mille SP.

Mitt första lvl4 var tiden innan man hade lärt sig använda eve survival ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

hmm jag tror minsan jag skulle behöva lite hjälp med en bra nybörjarfit för en thorax faktiskt

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

"bra" och "nybörjar" i samma mening, vad kräver du av oss egentligen?

Anar att du tänkt främst för PvE?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Såg nu att jag har tre buddyinvites. Vill någon ha 21-dagars trial så skicka ett pm så fixar vi det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
"bra" och "nybörjar" i samma mening, vad kräver du av oss egentligen?

Anar att du tänkt främst för PvE?

bra i kombination med nybörjare får ju bli en avvägning mot vad som faktiskt funkar i verkligheten men jag fick lite hjälp i den andra eve-tråden så nu har jag faktiskt en rätt hyggligt fungerande fit som kan uppgraderas allt eftersom

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Trevligt

Thoraxen är ett trevligt skepp. Har knappt kört det nått själv, men satan vad dom kan vara jobbiga att bråka med

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det är med glädje jag kan berätta att En Hel Tomtearmé nu har blivit ett nytt företag; Nordpolen.

Bakgrunden till detta är att det svenska företaget "Flying Hippos" har anslutit sig. Eftersom de hade tillräckliga standings för att få upp ett high-sec POS var den smidigaste lösningen att skapa ett nytt företag.

Flying Hippos är sedan tidigare ett gäng arbetskamrater som spelar tillsammans och har en hel del erfarenhet och är därför ett perfekt tillskott till företaget som tidigare har saknat folk med erfarenhet, kunskaper och vilja att leda och styra.

Jag (Angelina Starchild/Carthag Tsimpo) fortsätter vara CEO. Tillsammans med direktörer både från Tomtearmén och Flying Hippos styr vi företaget mot större mål och högre aktivitet gällande såväl folk i chattkanalen och företagsledda operationer.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Det är med glädje jag kan berätta att En Hel Tomtearmé nu har blivit ett nytt företag; Nordpolen.

Bakgrunden till detta är att det svenska företaget "Flying Hippos" har anslutit sig. Eftersom de hade tillräckliga standings för att få upp ett high-sec POS var den smidigaste lösningen att skapa ett nytt företag.

Flying Hippos är sedan tidigare ett gäng arbetskamrater som spelar tillsammans och har en hel del erfarenhet och är därför ett perfekt tillskott till företaget som tidigare har saknat folk med erfarenhet, kunskaper och vilja att leda och styra.

Jag (Angelina Starchild/Carthag Tsimpo) fortsätter vara CEO. Tillsammans med direktörer både från Tomtearmén och Flying Hippos styr vi företaget mot större mål och högre aktivitet gällande såväl folk i chattkanalen och företagsledda operationer.

Så det är klart nu? Trevligt!
Tog en paus på ett par veckor men nästa vecka börjar jag antagligen igen och då börjar jag där, eftersom jag var i "Flying Hippos".

Förresten, var det inte jag som gjorde att allianserna blev en? Har för mig om att jag tipsade om oss tidigare under året.
Jaja, men nu blir det Tomtefight!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Ja har spelat EVE lite granna innan. Orkade aldrig betala så har väl 12 Trial-Account.
Kanske ska dra ner det och skapa ett nytt Trial. Elr bli invitad.

Tyckte Det var lite väl stort. Dra upp mapen och kolla runt så finns det ju över 1miljon platser. Men om kan testa att dra igång igen. Och se vad ni är för några nissar.

Det som jag tyckte vad jobbigt är att få samma uppdrag av samma agent elr en annan. Det är det som jag tröttnar mest på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Så det är klart nu? Trevligt!
Tog en paus på ett par veckor men nästa vecka börjar jag antagligen igen och då börjar jag där, eftersom jag var i "Flying Hippos".

Förresten, var det inte jag som gjorde att allianserna blev en? Har för mig om att jag tipsade om oss tidigare under året.
Jaja, men nu blir det Tomtefight!

Japp det är klart. Nytt företag och POS:et är uppet. Företaget har fått ett tillskott av ett gäng människor som verkar väldigt vettiga att ha att göra med. Jag tror att det bara kan bli väldigt trevligt utav detta.

Du kan nog ha tipsat om hippos tidigare, men afaik så var det TheJakal som kontakade oss om någon form av samarbete och efter ett tags diskussion så var det flodhästarna som tog initiativet till att ansluta sig till oss.
Men eftersom vi känner dig nu sedan att ha hängt i Nordpolen och på så sätt varit en värdefull tillgång för de nyare spelarna så kan du nog ha bidragit med en hel del trovärdighet till företaget i övrigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Ja har spelat EVE lite granna innan. Orkade aldrig betala så har väl 12 Trial-Account.
Kanske ska dra ner det och skapa ett nytt Trial. Elr bli invitad.

Tyckte Det var lite väl stort. Dra upp mapen och kolla runt så finns det ju över 1miljon platser. Men om kan testa att dra igång igen. Och se vad ni är för några nissar.

Det som jag tyckte vad jobbigt är att få samma uppdrag av samma agent elr en annan. Det är det som jag tröttnar mest på.

12 trial accounts? Det är ju närmare ett halvår av speltid!?

Spelet ja, det är stort. Men det är inte den geografiska utbredningen som är särskilt stor egentligen. Det som är stort är hur komplext det hela är när det kommer till skills, utrustning, taktik och strategi. Missions är och kommer troligen fortsätta vara, ett av de enklaste sätten att skaffa sig en inkomst. Det är inte uppdragen eller stenhuggningen som gör Eve intressant. Det är vad du kan göra av dina stenar eller pengar från uppdragen som är det intressanta.

Ännu roligare är det mesta om du har någon som gör dig sällskap. Därför är Nordpolen-kanalen en perfekt plats där du kan ha någon att prata med, be om råd och tips och så vidare. Det finns inget "end-game" i Eve, utan man gör det till det man vill. Men om du fortfarande känner ett sug så är du välkommen till vår kanal så ska vi göra vårat bästa för att du ska bli...eh... beroende.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Japp det är klart. Nytt företag och POS:et är uppet. Företaget har fått ett tillskott av ett gäng människor som verkar väldigt vettiga att ha att göra med. Jag tror att det bara kan bli väldigt trevligt utav detta.

Du kan nog ha tipsat om hippos tidigare, men afaik så var det TheJakal som kontakade oss om någon form av samarbete och efter ett tags diskussion så var det flodhästarna som tog initiativet till att ansluta sig till oss.
Men eftersom vi känner dig nu sedan att ha hängt i Nordpolen och på så sätt varit en värdefull tillgång för de nyare spelarna så kan du nog ha bidragit med en hel del trovärdighet till företaget i övrigt.

Flygande flodhästarna, har jag hängt med sen tidigare, det är trevligt litet gäng som gör lite blandat efter sug som majna, missions och dylikt. Du har nog redan pratat med Jakalen om det antar jag!
Tror att min kusin känner några av dem, är inte säker...

"värdefull tillgång för de nyare spelarna", jo jag tycker det är trevligt att lära dem det flodhästarna har lärt mig, känns roligare att hjälpa en vilsen själ som man själv var en gång i tiden.

Så vart är ni nudå? I Isinokka? De var sugna eftersom det fanns ett fält med is där.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

12 trial accounts? Det är ju närmare ett halvår av speltid!?

Spelet ja, det är stort. Men det är inte den geografiska utbredningen som är särskilt stor egentligen. Det som är stort är hur komplext det hela är när det kommer till skills, utrustning, taktik och strategi. Missions är och kommer troligen fortsätta vara, ett av de enklaste sätten att skaffa sig en inkomst. Det är inte uppdragen eller stenhuggningen som gör Eve intressant. Det är vad du kan göra av dina stenar eller pengar från uppdragen som är det intressanta.

Ännu roligare är det mesta om du har någon som gör dig sällskap. Därför är Nordpolen-kanalen en perfekt plats där du kan ha någon att prata med, be om råd och tips och så vidare. Det finns inget "end-game" i Eve, utan man gör det till det man vill. Men om du fortfarande känner ett sug så är du välkommen till vår kanal så ska vi göra vårat bästa för att du ska bli...eh... beroende.

Ja kan dra ner EVE igen och nytt Trial Account. Ladda ner clienten för tillfället.
Ska se om det har kommit något nytt.
Ska hitta till eran kanal. Och vart ligger ni? Eller är ni utspridda över allt?

EDIT:
Så klart!