[EVE] "En hel tomtearmé" - Vi hjälper dig navigera bland skorstenarna!

Permalänk
Avstängd

Då gör du något fel, dom vapnen är bättre än dom quad och hybrid du testat med, du har större chans att träffa rörliga mål och du gör mer skada. Är fienden 8km bort så kan du inte använda radio eller om dom är 20km bort så kan du inte använda multi. när du lämnat stationen så högerklicka på vapenknappen och kolla info, där ser du ditt optimal range, kolla det på dom olika ammo typer som du har, multi, standard och radio. Och kom ihåg den, det är viktigt att du försöker hålla dig vid optimal så du gör så mycket skada som möjligt.
Sen ska du kolla vilken bonus du har på skeppen, har dom bonus för laser vapen som Maller och dom flesta amarr skepp har så är det oftast bäst att använda dom.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag gör högst 12 i skada på fienden (10% av gångerna), och de gör som sagt 25-125 utan problem.
Med ett snitt på 6-8 i skada per avfyrat skott och 10 min strid (då jag måste därifrån, de har nött igenom min sköld) så har de kanske fått 5-15% av sin sköld bortblåst.

Roligare än så har jag inte..

EDIT: ...
Lägger jag mig på optimal range för vapnet + ammo gör man mindre skada!
från 6-12 till 4..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Så du träffar dom med så lite även då du använder webifiern på dom?

Permalänk
Avstängd

skit i skölden, du har en armor tank när du har ca 20% armor kvar först då är det dags att lämna fighten. sen ska du göra minst 300 i skada på deras sköld per skott, du har väl grupperat dom som jag sa? om inte så ska du göra minst 60 dmg per kanon. du slås garanterat på fel avstånd.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Webifier gör ingen nytta...

@ kaya
De kanoner du föreslog gör inte mer nytta (på vilka avstånd som hellst) än mina nuvarande Heavy Electron Blaster I som ibland (läs 5ggr/100) kan göra 20-30 i skada, dock på helt random avstånd.
Som sagt, 6-8 i skada per skott.

20% armor kvar?
Skölden åker på 10 skott, sedan rinner min armor av som smör i solsken.

Börjar bli trött på detta.
Men ska testa din setup, dock har jag inte skills till allt.

EDIT: Kan inte hitta kanonerna ngnstans. Finns inga, har endå hoppat runt 25 hopp för att hitta det andra.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

Då gör du något väldigt fel dom kanonerna som jag föreslog gör nästan dubbelt så mycket skada och dom kan skjuta på mål som är 5 gånger så långt borta som dina blasters.

ja skölden åker nog på 10 skott men det spelar absolut ingen roll eftersom du är armortanker.
Ingen du åker till fighten, klicka på damage controll sen när du kommer fram så låser du dom mål du vill döda först och på en av dom använder du din vampire, det vill ge dig mer cap sen skjuter du dom andra från rätt avstånd.
När du har ca 10% kvar av din sköld så klickar du på dina harderner och när du har förlorat ca 150 hp från ditt armor så startar du din armor repair.
Små frigater som flyger snabbt runt dig på nära avstånd använder du din web på, då har du mycket större chans att träffa dom men finns det större skepp i närheten så skjut dom istället dom gör mer skada på dig.
när du har ca 30% cap kvar så klickar du på din capbooster.

använd både cap boostern och armor rep bara när du behöver det annars får du slut på cap efter några minuter och utan cap kan du inte göra något annat än att lämna fighten.

Och läs eve-survival noga, du kan ha den öppen i ingame browsern så du skjuter triggers sist.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Se ovan, kan inte hitta de där kanonerna.

EDIT: Duger inte Medium istället för Pulse?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

Vart är du nånstans? det är inga ovanliga kanoner, finns i alla trade hubs, kolla under Laser Turrets - Pulse Laser - Medium.
Om namnet börjar med medium typ Medium Anode Pulse Particle Stream I så är det egentligen en small gun och den gör betydligt mindra skada, dom använder man på frigs och destryoers.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Vart är du nånstans? det är inga ovanliga kanoner, finns i alla trade hubs, kolla under Laser Turrets - Pulse Laser - Medium.
Om namnet börjar med medium typ Medium Anode Pulse Particle Stream I så är det egentligen en small gun och den gör betydligt mindra skada, dom använder man på frigs och destryoers.

Just nu flyger jag runt i Couster, Crux långt ifrån mitt mission.

Inga kanoner!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

wtf? har du långt till jita, amarr, dodixe eller rens?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

On me way to Jita!
11 Jumps.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ändra "range filter" till något annat än station som du har inställt på nu. Ändra till solar system eller region så kommer det upp betydligt mycket mer grejer..

Visa signatur

| Antec P182 | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Q6600 @ 3,0 GHz + Ninja Rev. B | 8800 GT @ 720, 1920 + Accelero S1 | 2x Corsair XMS2-6400-C5 2GB | 2x Samsung SpinPoint T166, 500GB |

Permalänk

Sådärja, nu har jag börjat igen!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Så, nu gick det, långt om länge.
Tack!

Nu har jag inga uppdrag..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Så, nu gick det, långt om länge.
Tack!

Nu har jag inga uppdrag..

Inte? Prata bara med din agent och be om ett uppdrag!

Jag kommer in ikväll, får se om jag kanske kan träffa dig i New Eden!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Hon är sur, och har inga uppdrag tycker hon.
Jobbade för Amarr Navy ett par uppdrag, men sen var jag inte rolig längre.. (Lear någott)

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

klicka så här: Character sheet - standing - corporations - show info - agents
Då ser du vilka agenter du kan använda, dom första kan du bara göra 10 uppdrag för men sen kan du göra hur många som helst.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

mycket nytt här i universumet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur går det för dig SirMacke, du har väl inte slutat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej d.
Jag jobbar på för fullt!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Fint! Går det bättre nu med att träffa och allt du hade problem med?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Piraterna dör som flugor. 7x Medium Anode Particle Strem I tar död på det mesta direkt.

Samt jag gått upp ett par klasser och köpt mig en Apocalypse.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Piraterna dör som flugor. 7x Medium Anode Particle Strem I tar död på det mesta direkt.

Samt jag gått upp ett par klasser och köpt mig en Apocalypse.

åh apocalypse, hade jag efter typ en månad i spelet och minade med...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
åh apocalypse, hade jag efter typ en månad i spelet och minade med...

Har spelat mindre än en månad.
Får se vad det blir sen, kör en massa missions åt Amarr Navy. (har jag för mig)

EDIT:
Uppdrag, where am I?
lol

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Har spelat mindre än en månad.
Får se vad det blir sen, kör en massa missions åt Amarr Navy. (har jag för mig)

EDIT:
Uppdrag, where am I?
lol

http://img87.imageshack.us/img87/5483/evewhat.th.jpg

Najs. Du kan ju börja satsa på t2 guns, då har du lite att göra samt att få upp allt annat du använder till t2. Nästa skepp kan ju vara en apoc navy issue och senare i spelet en paladin kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Har spelat mindre än en månad.
Får se vad det blir sen, kör en massa missions åt Amarr Navy. (har jag för mig)

EDIT:
Uppdrag, where am I?
lol

http://img87.imageshack.us/img87/5483/evewhat.th.jpg

okej. men jag kunde inte ens slänga på laser på den inga större än small iallafall.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Har spelat mindre än en månad.
Får se vad det blir sen, kör en massa missions åt Amarr Navy. (har jag för mig)

EDIT:
Uppdrag, where am I?
lol

http://img87.imageshack.us/img87/5483/evewhat.th.jpg

Grymt skum fitting o.O.

Small turrets på ett Battleship? Du borde inte ha small.. Inte heller medium. Du borde ha large aka "Mega Pulse Laser"? :P.
Sen om du kör missions borde du köra på cap rechargers istället för cap boosters samt skippa webern. Overdrivern är helt onödig på ett battleship.
Det andra kan jag inte kommentera då jag själv är ny inom EVE och inte äns ser vad det är ^^.

Det är ingen kritik. Bara tips på hur du kan göra ditt skepp så mycket bättre
Läggdags.
nn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Har spelat mindre än en månad.
Får se vad det blir sen, kör en massa missions åt Amarr Navy. (har jag för mig)

EDIT:
Uppdrag, where am I?
lol

http://img87.imageshack.us/img87/5483/evewhat.th.jpg

Prova denna fitting.

[Apocalypse, New Setup 1]
Heat Sink II
Amarr Navy Large Armor Repairer
N-Type EM Hardener I
N-Type EM Hardener I
N-Type Thermic Hardener I
N-Type Thermic Hardener I
Heat Sink II

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
'Orion' Tracking CPU I, Optimal Range

Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L

Capacitor Control Circuit I
Capacitor Control Circuit I
Capacitor Control Circuit I

Hobgoblin II x5
Hammerhead II x5

Faction lar är dyr, lätt värt sina isk. Men har du inte råd med den så ta en så bra lar du kan, meta 4 kostar nästan inget ifall du inte kan använda T2

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Prova denna fitting.

[Apocalypse, New Setup 1]
Heat Sink II
Amarr Navy Large Armor Repairer
N-Type EM Hardener I
N-Type EM Hardener I
N-Type Thermic Hardener I
N-Type Thermic Hardener I
Heat Sink II

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
'Orion' Tracking CPU I, Optimal Range

Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Amarr Navy Multifrequency L

Capacitor Control Circuit I
Capacitor Control Circuit I
Capacitor Control Circuit I

Hobgoblin II x5
Hammerhead II x5

Faction lar är dyr, lätt värt sina isk. Men har du inte råd med den så ta en så bra lar du kan, meta 4 kostar nästan inget ifall du inte kan använda T2

kan köra denna setup... förutom dronesen...

Visa signatur
Permalänk

Om du ska köra med multifreq crystals bör du imo ha en afterburner. Den ganska korta optimal range'n kan vara rent jävlig om fienderna är snabbare å bestämmer sig för att inte komma nära.