[EVE] "En hel tomtearmé" - Vi hjälper dig navigera bland skorstenarna!

Permalänk

Nej men herrejävlar vad hjälpsamma man är, har fått jättemycket hjälp av bl.a. Antondaslay och Adolf Hilton i spelet och nu får man svar på båda frågorna på swec, trevligt folk spelar eve alltså

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Nej men herrejävlar vad hjälpsamma man är, har fått jättemycket hjälp av bl.a. Antondaslay och Adolf Hilton i spelet och nu får man svar på båda frågorna på swec, trevligt folk spelar eve alltså

Hehe så är det! Men jag kör inte just, börjar nästa vecka!

Om du har någon till fråga, så fråga på, svarar på allt jag kan!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Nja jag undrar om det inte blir sjukt enformigt? Jag har spelat i typ 5 timmar nu och det är iofs länge men det var mycket samma sak hela tiden. Tröttnar man inte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Nja jag undrar om det inte blir sjukt enformigt? Jag har spelat i typ 5 timmar nu och det är iofs länge men det var mycket samma sak hela tiden. Tröttnar man inte?

Vad har du gjort för något?
Det finns mycket att göra, missions, krig, wormholes, kurir, bygga skepp, forskning, affärsman, miner, eller köra i 0.0 rymd med någon och PvP:a.

Det är mycket roligare om man kör missions med någon annan, testa det!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Spelet är tråkigt i början för man ser inte alla möjligheter, ger man det en chans så blir det roligare och roligare!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Hehe okej, utan anledning eller? WT?

Såg at jag hade missat att svara här, jo han var en WT med sjuk tank mot caldari vakterna.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Spelet är tråkigt i början för man ser inte alla möjligheter, ger man det en chans så blir det roligare och roligare!

Det var ganska kul i början men jag misstänker att det kan bli ganska segt senare i spelet. Men nähä =P

Och btw jag måste få skryta om en sak angående eve online, min kompis (som jag känner jättebra) är släkting med han som startade eve online och som är chef över hela rasket =D lite coolt va

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Det var ganska kul i början men jag misstänker att det kan bli ganska segt senare i spelet. Men nähä =P

Och btw jag måste få skryta om en sak angående eve online, min kompis (som jag känner jättebra) är släkting med han som startade eve online och som är chef över hela rasket =D lite coolt va

Tyckte också det var drygt i börja men sen blev det roligare, jag fick hjälp av min corp så jag kunde köpa en Destroyer efter bara några dagar, och då gick missions undan!

Hehe nice! Kan du kanske prata med honom så han kan ge mig en titan?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

kom precis igång igen innan det dagliga underhållet idag! insåg direkt att jag inte gett spelet tillräckligt med tid de andra gångerna jag testat det... här finns myyycket att göra! sitter i nordpolen och min char heter v1gge
x)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigilent
kom precis igång igen innan det dagliga underhållet idag! insåg direkt att jag inte gett spelet tillräckligt med tid de andra gångerna jag testat det... här finns myyycket att göra! sitter i nordpolen och min char heter v1gge
x)

Hehe okej, trial eller ett "riktigt" konto?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Hehe okej, trial eller ett "riktigt" konto?

det är ett "riktigt"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigilent
det är ett "riktigt"

Trevligt! Jag börjar nästa vecka på måndag/tisdag eller något på mitt konto "Lopphunden"!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Nämen tjena v1gge vi sa nånting till varandra jag heter genetiv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Hehe nice! Kan du kanske prata med honom så han kan ge mig en titan?

Tror inte han är svensk och sen har jag aldrig träffat han =P

Permalänk

är snart i isinokka och det tar typ en timme så nu jevvlar ska jag bli invitad annars blir jag skitsur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
är snart i isinokka och det tar typ en timme så nu jevvlar ska jag bli invitad annars blir jag skitsur

Hehe lång resväg? Glömde säga att man kan välja mellan säker/kort eller vadsomhelst när man väljer "Set destination", men den brukar vara på kortast om man inte har ändrat.

Vilken ras är du?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Hehe lång resväg? Glömde säga att man kan välja mellan säker/kort eller vadsomhelst när man väljer "Set destination", men den brukar vara på kortast om man inte har ändrat.

Vilken ras är du?

Jag är minmatar brutor jao och jag har nu applyat till guilden och ska åka tillbaka alla 30 jumps =P så jevla jobbigt nu får ni fan tacka ja till min sökning annars blir jag lack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Jag är minmatar brutor jao och jag har nu applyat till guilden och ska åka tillbaka alla 30 jumps =P så jevla jobbigt nu får ni fan tacka ja till min sökning annars blir jag lack

Varför åka tillbaks när du kan få mycket hjälp av tomtarna? Bara för att man är Minmatar så måste man inte vara i Minmatiansk rymd.
Men gör som du vill!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Vad bör man ha för vapen?
Har just nu en Amarr Cruiser (Maller).

Sitter med 5 st Quad Afocal Light Maser + en annan skitkanon.
Laddade med 1x Gamma + 4xMulti samt en X-ray på lilla kanonen.

Tycker det är extremt trögt att få ner vissa fiender i uppdrag, kör uppdrag åt Amarr Navy just nu, och hände inget när man sköt på folk.
Nosfetur (stavning?), shieldbooster, afterburner + overdrive injector, tracking-enhancher och lite annat lull-lull har man.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Vad bör man ha för vapen?
Har just nu en Amarr Cruiser (Maller).

Sitter med 5 st Quad Afocal Light Maser + en annan skitkanon.
Laddade med 1x Gamma + 4xMulti samt en X-ray på lilla kanonen.

Tycker det är extremt trögt att få ner vissa fiender i uppdrag, kör uppdrag åt Amarr Navy just nu, och hände inget när man sköt på folk.
Nosfetur (stavning?), shieldbooster, afterburner + overdrive injector, tracking-enhancher och lite annat lull-lull har man.

Vapnen har olika effektnivåer eller vad det kallas, om du kollar information om vapnet står det "Optimal range" och sen på ammunitionen "Range bonus", OR är 10km och RB -50% så skadar du ditt mål bäst på 5km.

Tror att det var så.

Och sen om du har Amarr så ska du ha Armor tank, inte shield tank.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Varför åka tillbaks när du kan få mycket hjälp av tomtarna? Bara för att man är Minmatar så måste man inte vara i Minmatiansk rymd.
Men gör som du vill!

Hittade inga missions i isinokka =P (kan bara köra lvl1) är nu nånstans i caldari och questar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Vapnen har olika effektnivåer eller vad det kallas, om du kollar information om vapnet står det "Optimal range" och sen på ammunitionen "Range bonus", OR är 10km och RB -50% så skadar du ditt mål bäst på 5km.

Tror att det var så.

Och sen om du har Amarr så ska du ha Armor tank, inte shield tank.

Ok, ska kolla nu när servern kommer upp igen.
Armor Tank och Shield Tank? Whut?

Naturligtvis är servern nere.. bara att flyta runt lite då..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Optimal Range x Range bonus är ju mer hur långt ammunitionen når och fortfarande gör full skada. Om target är närmare spelar mindre roll. Däremot spelar andra saker in på om du träffar bra eller inte som t.ex. storlek på målet, hur snabbt målet åker runt dig, eller du runt målet (något som påverkas av dina turrets tracking speed. Mindre turrets hinner vrida sig snabbare) osv. Är en rätt bra djungel det där

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Ok, ska kolla nu när servern kommer upp igen.
Armor Tank och Shield Tank? Whut?

Naturligtvis är servern nere.. bara att flyta runt lite då..

Tankning är när du laddar upp skölden eller reparerar pansaret medans du är i strid.
Shield Booster som du hade ska man inte ha på Amarr skepp utan Armor repairer.

Amarr/Gallente armor tank
Caldari/Minmatar shield tank, kan variera men är nästan alltid så.

Edit: Om man har fler Low-slots än Medium så brukar det vara en Armor tank och tvärtom Shield tank

Edit 2: Ändrade pga mr perfekt Painby!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Inte hull repairer, armor repairer.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Armor Repairer har jag redan, ska man skita i Shield då tycker ni?

Bah, när jag skjuter, oavsett avstånd tar de/han oftast bara 4-12 i skada, men jag tar 25-125 i skada var gång..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Armor Repairer har jag redan, ska man skita i Shield då tycker ni?

Bah, när jag skjuter, oavsett avstånd tar de/han oftast bara 4-12 i skada, men jag tar 25-125 i skada var gång..

Olika ammunition gör olika skada på olika avstånd. Sen beror det på om man träffar de bra, om de åker snabbt är det oftast svårare att träffa än när de står stilla.
Sen så beror det ju hur pass bra din skillträning är. T.ex. jag var 500m från mitt mål stillastående och missade iallafall, tränade en skill och träffade betydligt mer, kommer inte ihåg vilken dock, något med gunnery säkert.

Skitkannon, lilla kanonen sa du? Varför har du inte 6st mediumkanoner?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Olika ammunition gör olika skada på olika avstånd. Sen beror det på om man träffar de bra, om de åker snabbt är det oftast svårare att träffa än när de står stilla.
Sen så beror det ju hur pass bra din skillträning är. T.ex. jag var 500m från mitt mål stillastående och missade iallafall, tränade en skill och träffade betydligt mer, kommer inte ihåg vilken dock, något med gunnery säkert.

Skitkannon, lilla kanonen sa du? Varför har du inte 6st mediumkanoner?

Antimatter är det bästa väl?

Där är 6st slots, men kan bara ha 5 kanoner.
Kör nu test med:
5 st Quad Afocal Light Maser = Fail
5 st Anoda Ion Particle = Fail
5 st Heavy Electron Blaster I = Fail

Skeppet står nu helt utan vapen, då jag inte hittar något som verkar fungera.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Eve kan vara klurigt att sätta sig in i. Forum, småprogram, vänner och tid hjälper.

För att svara på några av frågorna:

I princip fokuserar man på EN av shield eller armor tank, inte båda, se tidigare inlägg för vilka rasers skepp som använder sig av vad (amarr=armor).

Föreslår att ladda ner EFT och evemon (googla det). En läcker grej i evemon är en snabblänk till en sida som heter battleclinic där folk lägger upp och betygsätter andra personers utrustning av skepp (fits). Även om du kanske inte har skills att använda allt får du nått att sikta på.

Bland alla maller fits ligger den här högt upp:
http://www.battleclinic.com/forum/index.php/topic,4238.0.html

Sen försöker du byta upp dig till tier 2 vapen och tier 2 moduler när du har skills för det.

Sätt även en post it på sidan av skärmen där det står "det finns inget "bäst" i eve" så lär d dig spelet dubbelt så snabbt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Antimatter är det bästa väl?

Där är 6st slots, men kan bara ha 5 kanoner.
Kör nu test med:
5 st Quad Afocal Light Maser = Fail
5 st Anoda Ion Particle = Fail
5 st Heavy Electron Blaster I = Fail

Skeppet står nu helt utan vapen, då jag inte hittar något som verkar fungera.

Maller är rätt så fail, ska man köra amarr cruiser så är arbi bäst men den kräver lite mer skills.
Fixa EFT som sagt så kan du kolla lite hur ditt skepp funkar i teorin. Öppna EFT config och klistra in det här längst ner i den filen sen blir det lätt att kolla hur ditt skepp funkar mot olika factions.

DamageProfile=Gurista,0,570,3504,0
DamageProfile=Angel,480,0,719,3058
DamageProfile=Sansha,1945,1598,0,0
DamageProfile=Serpentis,0,1627,1320,0
DamageProfile=Blood raider,613,570,60,0
DamageProfile=Gallente federation,25,781,1127,0
DamageProfile=Minmatar republic,615,310,815,1633
DamageProfile=Amarr empire,1204,1349,0,0
DamageProfile=Caldari state,0,795,944,0
DamageProfile=EoM,0,618,1718,0
DamageProfile=Mercenaries,90,634,424,108
DamageProfile=Rogue Drones,86,91,281,964

Blanda inte olika ammo och vapen, I fitting screen när du lagt till vapnen så håll ner shift eller var det ctrl? nån av dom och dra vapnen över varandra då då blir det en grupp så du behöver bara trycka på en knapp för att skjuta och sen i ditt cargo så har du radio, standard och multi crystals, bara högerklicka på vapenknappen så kan du ändra hur långt avstånd du kan skjuta på, men ju längre bort det är ju mindre skada gör du.

Här har du en maller fit som borde funka ok mot Amarr, sansha och blood och den kräver inte speciellt mycket skills, antar du är rätt ny?

[Maller, New Setup 1]
Damage Control II
N-Type EM Hardener I
N-Type Thermic Hardener I
Medium Inefficient Armor Repair Unit
Heat Sink II
Heat Sink II

X5 Prototype I Engine Enervator
Cap Recharger II
Small F-RX Prototype I Capacitor Boost, Cap Booster 150

Focused Anode Pulse Particle Stream I, Multifrequency M
Focused Anode Pulse Particle Stream I, Multifrequency M
Focused Anode Pulse Particle Stream I, Multifrequency M
Focused Anode Pulse Particle Stream I, Multifrequency M
Focused Anode Pulse Particle Stream I, Multifrequency M
E50 Prototype Energy Vampire

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]

Range med olika ammo:
Multi: ca 8km
standard: ca 14km
Radio: ca 20km

Den borde klara L2 utan problem.

Sen harderna byter du efter vilket motstånd du har, här har du en sida som du ska spara, den ger dig all info du behöver om ditt uppdrag.
http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Gah, var värre än den gamla setupen..

Tar i princip ingen skada på mig, inte fienden heller för den delen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]