Permalänk
Medlem

Abit KR7A-RAID och KR7A-133R

Jag tänkte byta ut mitt gamla KT7-RAID-moderkort mot ett lite nyare för att kunna utnyttja min Athlon 1.4 Ghz-processor fullt ut, vilket jag inte kan nu.

Ett KT7A-RAID hade räckt förstås men jag lyckas inte hitta någon affär som har något sådant kvar längre. Därför vänder jag mig bort mot KR7A-korten. Jag vill fortfarande använda mina SDR-minnen, vill inte köpa DDR-minnen än.

Problemet är nu bara att på Abits hemsida står det att KR7A-RAID klarar av att använda SDR-minnen, vilket naturligtvis är bra. Det står också att KR7A-133R är en nyare version men där står dock ingenting om att det stödjer SDR-minnen. Det är också billigare än föregångaren. Så... någon som vet ifall Abit KR7A-133R klarar av att använda SDR-minnen?

Kunde också varit bra ifall någon visste någon butik i Malmö/Lund-området som har KT7A-RAID eller någon KR7A-RAID-modell hemma?

Permalänk
Medlem

KR7A-RAID klarar inte SDRAM minnen......de passar inte i samma "slots"

vad jag kommer ihåg står det att den är gjort för PC1600 samt PC2100 minnen......( eller högre )

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.