program för att hantera dubbla skärmar sökes...

Permalänk

program för att hantera dubbla skärmar sökes...

Jo... Tänkte leka lite med dubbla skärmar i windows men har lite problem.

Den ena skärmen går på ett ATI kort, gammalt som gatan men fungerar. Den andra skärmen går på ett G-Force kort. Konstigt nog valde windows den ATI kortet som första skärm. Alltså PCI går före AGP? Tja, inte bara wndows utan BIOSen med... För uppstart av windows visas på ATI kortet men inloggningen på G-Force kortet. Kan man ändra detta? Hittar inget i biosen eller nått.. Inte i windows (XP pro) heller...

Sen söker jag ett program för att hantera skärmarna på ett bättre sätt än vad windows gör. Det är nämligen så att jag kör ett program som kräver active deskop. Detta vill jag köra på den ena skärmen men inte den andra. Jag vill alltså ha olika bakgrundsbilder etc på de båda skärmarna.

För närvarande kör jag ett program från NVIDIA som heter nWiev. Men där kan man inte ställa in olika bakgrundsbilder etc för de båda skärmarna..

Nån som vet om något program?

Visa signatur

"Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)

Permalänk
Medlem

vad sägs om att klippa ihop 2 st bakgrunder så att dom passar in på båda skärmarna så har man löst det smidigt i alla fall.
Sen kan man väl göra en massa inställningar om vilka program som ska vara på vilken skärm också

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
vad sägs om att klippa ihop 2 st bakgrunder så att dom passar in på båda skärmarna så har man löst det smidigt i alla fall.
Sen kan man väl göra en massa inställningar om vilka program som ska vara på vilken skärm också

Fungerar ej. Efgtersom den ena använder ett skrivbordsunderlägg som är active desktop så blir den andra helt "fucked up"....

Behöver ett program för att lösa detta antar jag... Har sett ett tips i ett nyhetsprev en gång men hittar inte det nu... Nån måste välan veta?

Visa signatur

"Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)