Mount program win7

Permalänk

Mount program win7

Vad för program är det som gäller istället för Daemon nu till win7?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Daemon Tools fungerar bra i Windows 7. Det släpptes en ny version för någon vecka sen.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av outcast
Daemon Tools fungerar bra i Windows 7. Det släpptes en ny version för någon vecka sen.

installerade den och det slutade med att jag fick FORMATERA om då datorn hängde sig direkt vid boot. är inte 100% på att det var pga daemon men då det började så rör inte det igen även många andra som har problem med d-tools...

så vad är mina alternativ?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Virtual Clone Drive. Det har inte stöd för att emulera kopieringsskydd och liknande men för att mounta images fungerar det klockrent. Notera att det kan behövas en omstart för att det ska fungera korrekt, även om setupen inte nämner det.

http://www.slysoft.com/sv/virtual-clonedrive.html

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
installerade den och det slutade med att jag fick FORMATERA om då datorn hängde sig direkt vid boot. är inte 100% på att det var pga daemon men då det började så rör inte det igen även många andra som har problem med d-tools...

så vad är mina alternativ?

Körde du verkligen version 4.30.4 av Daemon tools? Det är den första versionen med W7 stöd. Alla versioner innan dess strulade mkt, men det är inte relevant för 4.30.4. Jag har inte hört att den strular för nån med W7.

Du hade nog inte behövt formatera om datorn för att fixa hängningen, start i felsäkert läge och avinstallera daemon tools hade nog hjälpt.

Permalänk
Medlem

Argh! SÖK!

Finns ett gäng trådar. Men jo. Slysofts Virtual Clone Drive äger. Rätt version (5425) och en omstart så fungerar det i både x86 och x64.

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Argh! SÖK!

Finns ett gäng trådar. Men jo. Slysofts Virtual Clone Drive äger. Rätt version (5425) och en omstart så fungerar det i både x86 och x64.

/joar.

Vad är skillnaden på det och Deamon tools?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Daemon Tools har funktioner för att gömma den virtuella driven från kopieringsskydd och även emuleringslägen för vissa cd-skydd. Den bygger på en speciell driver SPTD. Enkelt sagt är Daemon Tools egentligen ett interface och verktyg mot själva SPTD drivern som görs av en annan firma (fast de kanske hänger ihop)

Personligen gillar jag inte Daemon Tools. Känns som ett "hack" program, och har varit lite instabilt (SPTD drivern). Dessutom avinstalleras inte SPTD drivern när man avinstallerar Daemon Tools, utan måste avinstalleras med ett speciellt program.

Virtual Clone Drive har inget sånt, men verkar betydligt snällare mot systemet. Den erbjuder bara en virtuell drive som inte har någon emulering eller funktioner för att "gömma" sig. Dessutom tas den bort fullt när man avinstallerar programmet.

Så med andra ord: Behöver man inte försöka kringgå kopieringsskydd och bara vill ha en (eller fler) virtuell drive så rekommenderar jag Virtual Clone Drive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Daemon Tools har funktioner för att gömma den virtuella driven från kopieringsskydd och även emuleringslägen för vissa cd-skydd. Den bygger på en speciell driver SPTD. Enkelt sagt är Daemon Tools egentligen ett interface och verktyg mot själva SPTD drivern som görs av en annan firma (fast de kanske hänger ihop)

Personligen gillar jag inte Daemon Tools. Känns som ett "hack" program, och har varit lite instabilt (SPTD drivern). Dessutom avinstalleras inte SPTD drivern när man avinstallerar Daemon Tools, utan måste avinstalleras med ett speciellt program.

Virtual Clone Drive har inget sånt, men verkar betydligt snällare mot systemet. Den erbjuder bara en virtuell drive som inte har någon emulering eller funktioner för att "gömma" sig. Dessutom tas den bort fullt när man avinstallerar programmet.

Så med andra ord: Behöver man inte försöka kringgå kopieringsskydd och bara vill ha en (eller fler) virtuell drive så rekommenderar jag Virtual Clone Drive.

What he said.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

Då förstår man

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Alcohol 120% säger jag bara!
Bäst!

Permalänk
Medlem

Alcohol 120% är deras kompletta programpaket som innehåller program för att skapa/bränna CD/DVD m.m.

Däremot har de en separat produkt Alcohol 52% som är ett image program. Det är inte gratis, om man inte väljer den begränsade versionen som kommer med adware (precis som Daemon Tools).

Då gratisversionen av VCD inte är begränsad så tycker jag den är bättre fortfarande.

Permalänk

Virtual clone drive fungerar klockrent, bättre än D-tools imo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör PowerISO .. behöver inget annat .. so far

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Virtual Clone Drive bytte jag till när Daemon inte fungerade och har inte sett någon anledning att gå tillbaka till Daemon nu när dom släppt fungerande versioner, VCD är helt enkelt smidigare.

Visa signatur

Stolt FRMare