Permalänk
Medlem

Tvinga V-Sync på HD4870

Hej

Har försökt tvinga igång V-Sync på mitt 4870 kort men lyckas inte. Alla spel som har en setting för V-Sync är inga problem men ett av spelen jag spelar nu har inte det och så fort jag kommer över 60fps får jag extrem screen tearing.

Jag har laddat ner ATI tray tools och ställt in V-Sync till always on där men det fungerar ändå inte. Får långt över 60fps när jag är inomhus och liknande i spelet.

Måste jag kanske avinstallera CCC så jag bara har drivrutiner från ATI och Tray Tools som inställningsprogram? Eller är det något annat?

MVH

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Provat att aktivera V-Sync alltid på i CCC? I 3D settings?

Permalänk
Medlem

Jadå, det är det som problemet. I Vista räcker det tydligen inte med att ställa in det i CCC, man måste ställa in det "in game" eller ha något special program, typ ATI Tray Tools men det verkar inte heller fungera.

Varför ska det vara sånt j*vla klödd att få igång V-Sync bara :S

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB