Permalänk
Medlem

Blackscreen

Som topic säger får jag helt plötsligt en svart skärm när jag startar vissa spel. Jag har grafikkortet 4870 med uppdaterat BIOS, provat med två stycken olika och hände samma sak så kan inte tänka mig att det är hårdvaran det är fel på.
Jag får endast svartskärm när jag startar vissa spel i fullscreen, om jag lyckas få ner dem till windowed mode funkar det utmärkt. Ta tex Killing Floor, det funkar i windowed mode, men när jag kör fullscreen blir det blackscreen. När skärmen blir svart blinkar även strömknappen till skärmen. Själva windows fungerar fortfarande, om jag lyckades hitta processen i taskmgr i det svarta och stänga av den kommer jag tillbaka till windows, men om jag inte lyckas med detta äre det bara att hålla in strömknappen till datorn och vänta. När jag startar upp den igen direkt efteråt händer exakt samma sak, om jag däremot väntar ett litet tag fungerar det som det ska.
Ett spel som fungerar i fullscreen är Left 4 Dead om det är till någon hjälp.
Har alla de senaste drivrutinerna
Förstår om beskrivningen vart lite suddig här och där så var inte rädd för att fråga efter ytterligare information så ska jag göra mitt bästa för att svara, är inte det absolut tekniska personen direkt...
Tack på förhand!
//Charlie