Nytt datorsystem för 18k fungerar inte, hjälp

Permalänk
Medlem

Nytt datorsystem för 18k fungerar inte, hjälp

Jag beställde ett dyrt datorsystem för ungefär 1 vecka sedan som jag skulle bygga ihop själv för den ultimata speldatorn. Hela burken blev på 18000 kr. (Detta var min första dator jag byggt ihop själv.) Jag sätter ihop den och allting går perfekt tills jag ska prova att starta den, sätter i elsladden i nätagregatet och trycker på ON knappen, Då ser jag att 2 små lampor lyser längst ner på moderkortet, en resetknapp som lyser grönt och en ON knapp som lysser rött. Jag tcker det är litekonstigt att den lyser rött, den borde väll lysa grönt för att allting ska vara okej, Men sen när jag trycker på ON knappen på framsidan av datorn händer INGENTING!
Jag fattar inte vad jag gjort för fel, checkar att power sladden från startknappen sitter rätt och felsöker allting men det är som det ska ( Vad jag ser)

-----------------------------
Här är alla delar jag använt:

Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX

CM Storm Sniper Gaming Chassi (Utan nätaggregat)

Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS, 120mm fläkt, 8xSATA, SLI

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

Intel Core™ i7 920 Quad Processor 8MB, Boxed

Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan Socket 1366, 19,8 dBA

Western Digital Caviar® Black™ 640GB , eSata 3 Gb/s, 32MB Cache, 7200RPM

XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA - 2 Stycken som jag ska köra SLI på!
--------------------------------

Det enda jag kommer på som jag kan ha gjort fel är när jag tog fram moderkortet så tog jag bort lite plast bitar som satt på moderkortet som jag trodde var någonting som skulle skydda så inte några pinnar skulle böjas typ, som tydligen var någonting som hete: "Jumpers" och skulle sitta på, när jag upptäckte det i manualen att dom skulle sitta kvar satte jag såklart tillbaka dom men jag tror jag försökte starta datorn 1 gång när dom inte satt på och jag tror dom inte satt på under ett ganska långt tag, typ flera timmar. Men det borde inte förstöra moderkortet, eller?

Kommer någon på vad problemet kan vara?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

sitter alla sladdar som de ska? kom ihåg att det ska vara minst två strömkontakter till moderkortet, den fyrpin som går till cpu är populär att glömma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
sitter alla sladdar som de ska? kom ihåg att det ska vara minst två strömkontakter till moderkortet, den fyrpin som går till cpu är populär att glömma.

aa, den är i

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Har du distanserna på mellan moderkortet och chassit? Och rätt antal, inte för många!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Hedersmedlem

Ett råd är att läsa på innan man bygger datorer för 18'. Känner man inte till vad jumpers (eller byglar) är, kan många, många andra fel begåtts.

Läs och lär innan du fortsätter. Förhoppningsvis är inget förstört.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Och jumprarna måste vanligen sitta rätt, tex reset av bios jumper, chassis intruder jumper etc, så dyk nu in i manualen och checka av att varenda jumper sitter som den ska, bör inte vara så många.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Och jumprarna måste vanligen sitta rätt, tex reset av bios jumper, chassis intruder jumper etc, så dyk nu in i manualen och checka av att varenda jumper sitter som den ska, bör inte vara så många.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Ett råd är att läsa på innan man bygger datorer för 18'. Känner man inte till vad jumpers (eller byglar) är, kan många, många andra fel begåtts.

Läs och lär innan du fortsätter. Förhoppningsvis är inget förstört.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Har du distanserna på mellan moderkortet och chassit? Och rätt antal, inte för många!

Tack så mycket grabbar! Nu har jag sparkat igång min nya dator och allting fungerar som det ska, har överklockat prollen till 4Ghz och tryckt in det andra grafikkortet och aktiverat SLI. Tack för eran hjälp men det fixade sig, (Jag hade inte kopplat en 4pin sladd till LED/fläkt systemet på framsidan där bland annat startknappen satt... lol ) Men tack iallafall!, Får grymmt bra resultat av 3dmark vantage Ska installera wow snart, kommer ha typ 150-200 fps Tack igen ses

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial