Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Jun 2003

Whyyyyy?????

Varför denna ständiga idiotförklaring av pc spelare???

Nu senast Prototype... ingen möjlighet att spara själv, ingen skippa cutscenes knapp och så dessa förbannade frågor HELA tiden.

"Vill du spara inställningarna?"
"Viill du verkligen ladda spelet?"
"Vill du verkligen avsluta till windows?"
"Du kommer väl ihåg att inte stänga av spelet när sparar-ikonen lyser?"

Måste spelet förklara för en att det använder tangentbord + mus som kontrollenheter varje gång man startar upp?

Är konsollspelare helt dumma i huvudet eller varför ska det vara så här?

Varför kan inte alla spel ha inställningar och interface som half-life för.... enkelt och snabbt...

FAN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
"björkarnas" stad
Registrerad
Mar 2004

Som tur är sker det inte självklart på allt

I de flesta fall man inte kan skippa en cutscene eller det ständigt kommer upp samma saker att bara trycka igenom vid varje start blir då drygt i längden.
Skaparna tänker bara inte så långt

Ett extrem fall är Rogue Galaxy till PS2
Där ska man vid varje uppstart välja mellan 50 o 60Hz
Väljer man 60 frågar den om man verkligen vill köra 60
Sen kör den ett test och frågar om 60 var ok
Sen frågar den om man vill fortsätta köra 60

Det frågar den varje gång och att menyerna vid det ögonblicket är trögt gör inte saken bättre

edit:
Sen har vi DoW2 där jag och polare kör coop för 3de gången i rad nu och i coop kan man tydligen inte skippa några filmer alls, och de filmer i DoW2 är inte direkt mycket att se på... (Förutom introt som man såg igenom några ggr innan spelet kommit ut )

breathe, smile and be happy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Ja, konsoll-marknaden består ju främst av dumma casual-spelare Allt ska vara så enkelt, lättanvänt och mainstream som möjligt. Vilken bebis som helst ska ju kunna lira igenom spelen, vilket innebär större antal sålda ex för utvecklarna/utgivarna eftersom spelen tilltalar en större publik.

Att konsoll-världen på så sätt sakta men säkert fördummar våra PC-spel iom portningar är inte direkt någon nyhet. Jag är typ säker på att vi står inför en hemsk framtid på denna front och får väl helt enkelt göra det bästa av saken. PC'n kommer tyvärr inte i första hand längre, utan pengarna ligger i konsoll-marknaden.

Denna hemska utvecklingen är så jävla irriterande. Jag har länge känt hur mitt spel-intresse fått lida av detta. Det känns som att man bara sitter och spelar äldre spel nuförtiden, från den gamla goda tiden, och ser bara fram emot ett fåtal titlar varav hälften troligtvis kommer "floppa" i slutändan ändå.

Jag förstår bara inte varför spelen idag inte kan få vara utmanande och kräva lite intelligens. Kolla tex på ett av dagens mest populära spel, Modern Warfare. Seriöst, vad fan gör man mer i spelet än att springa rakt fram och skjuta som fan? Så fort man stöter på ett "problem" står en kompanjon precis bredvid dig och gapar åt dig om hur du ska göra för att komma vidare, eller den klassiska gigantiska blinkande ilröda indikeringen med en genomskinlig animerad rörelse som svävar ovanför den där knappen du ska trycka på. Seriöst. Och något som chockade mig för några veckor sedan var en film från nya AvP där du ser en fet grön markering på marken där du kommer landa när du hoppar med din karaktär. SERIÖST, behöver jag dra mer exempel? Man spelar liksom inte spelen längre, utan man gör bara vad sägs i spelet, och sen efter några timmar så är spelet slut, och där sitter du 600 spänn fattigare (Om du köpt konsoll-versionen) och borde vara jävligt missnöjd. Men tydligen så finns det på tok för många där ute som ser ett nöje i detta, så detta sjuka madness bara fortsätter och blir allt värre.

Det skulle inte förvåna mig om jag gett upp det här helt om några år. Men än så länge finns det ett fåtal trogna utvecklare där ute med vett i huvudet som håller mig kvar. Veckans ArmA 2 blir nog det första spelet jag köpt på närmare ett år.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
långtbortistan
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ja, konsoll-marknaden består ju främst av dumma casual-spelare Allt ska vara så enkelt, lättanvänt och mainstream som möjligt. Vilken bebis som helst ska ju kunna lira igenom spelen, vilket innebär större antal sålda ex för utvecklarna/utgivarna eftersom spelen tilltalar en större publik.

Att konsoll-världen på så sätt sakta men säkert fördummar våra PC-spel iom portningar är inte direkt någon nyhet. Jag är typ säker på att vi står inför en hemsk framtid på denna front och får väl helt enkelt göra det bästa av saken. PC'n kommer tyvärr inte i första hand längre, utan pengarna ligger i konsoll-marknaden.

Denna hemska utvecklingen är så jävla irriterande. Jag har länge känt hur mitt spel-intresse fått lida av detta. Det känns som att man bara sitter och spelar äldre spel nuförtiden, från den gamla goda tiden, och ser bara fram emot ett fåtal titlar varav hälften troligtvis kommer "floppa" i slutändan ändå.

Jag förstår bara inte varför spelen idag inte kan få vara utmanande och kräva lite intelligens. Kolla tex på ett av dagens mest populära spel, Modern Warfare. Seriöst, vad fan gör man mer i spelet än att springa rakt fram och skjuta som fan? Så fort man stöter på ett "problem" står en kompanjon precis bredvid dig och gapar åt dig om hur du ska göra för att komma vidare, eller den klassiska gigantiska blinkande ilröda indikeringen med en genomskinlig animerad rörelse som svävar ovanför den där knappen du ska trycka på. Seriöst. Och något som chockade mig för några veckor sedan var en film från nya AvP där du ser en fet grön markering på marken där du kommer landa när du hoppar med din karaktär. SERIÖST, behöver jag dra mer exempel? Man spelar liksom inte spelen längre, utan man gör bara vad sägs i spelet, och sen efter några timmar så är spelet slut, och där sitter du 600 spänn fattigare (Om du köpt konsoll-versionen) och borde vara jävligt missnöjd. Men tydligen så finns det på tok för många där ute som ser ett nöje i detta, så detta sjuka madness bara fortsätter och blir allt värre.

Det skulle inte förvåna mig om jag gett upp det här helt om några år. Men än så länge finns det ett fåtal trogna utvecklare där ute med vett i huvudet som håller mig kvar. Veckans ArmA 2 blir nog det första spelet jag köpt på närmare ett år.

Intressant! dessa casual-spelare växer nog upp med förhoppningsvis!

Har lirat varje resident evil espel men dom 2 sista som gjordes RE4 och RE5 är det verkligen ingen skräck i längre och gåtorna?! vart har dom tagit vägen? det är som du säger det ska vara så lätt allting, skulle inte bli förvånad att i framtiden behöver du inte spela själv nån gör det åt dig!

Edit.

Hoppas verkligen dom inte tänker på "casual-spelare" när dom gör BF3 för då blir jag ledsen!

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollmora
Registrerad
Jun 2005

Jag såg att Prototype låg högt upp på försäljningslistor så jag kollade upp det. Bland det första jag såg var att det fanns till både 360, PS3 och PC. Den lilla informationsbiten gjorde att varningssignalerna började ringa. Synd att du köpte först och sen ångrade dig. På sätt och vis sponsrar du den här negativa trenden genom att köpa sådana spel. Har många gånger fått kalla kårar när jag på riktigt sett spel som ligger riktigt högt på försäljningslistor till konsoller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
"björkarnas" stad
Registrerad
Mar 2004

Nu ska vi inte överdriva

"Casual" spel har alltid funnits likså lite mer "hardcore", antar casual syns mera nu för spelmarknaden har vuxit så otroligt och branshen har lärt sig att pengar är allt. Och konsol lider lika mycket av det som PC.

Det är varken portningarnas eller plattformens fel, det är tillverkarna

breathe, smile and be happy

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
långtbortistan
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Nu ska vi inte överdriva

"Casual" spel har alltid funnits likså lite mer "hardcore", antar casual syns mera nu för spelmarknaden har vuxit så otroligt och branshen har lärt sig att pengar är allt. Och konsol lider lika mycket av det som PC.

Det är varken portningarnas eller plattformens fel, det är tillverkarna

Sant!

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Snart finns det bara interaktiva filmer.
Som det gamla D ( http://www.gamespot.com/pc/adventure/d/index.html )
Där man mest hade två eller tre val och så spelade spelet upp en film åt en.

I Framtiden så kommer de flesta spelen att vara så. Man kommer att vara "fri" och göra vad man vill sålänge man går längs den här stigen och följer instruktionerna.

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2005

Interaktiv film == Call of Duty (sp).

____

Citat:

Varför denna ständiga idiotförklaring av pc spelare???

Sådana saker hänger ju med från consol-versionen. Så det är ju spelare i allmänhet som idiotförklaras. Lider själv inte så mycket p.g.a. det och någon idiot någonstans för ju lite vägledning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ja, konsoll-marknaden består ju främst av dumma casual-spelare Allt ska vara så enkelt, lättanvänt och mainstream som möjligt. Vilken bebis som helst ska ju kunna lira igenom spelen, vilket innebär större antal sålda ex för utvecklarna/utgivarna eftersom spelen tilltalar en större publik.

Att konsoll-världen på så sätt sakta men säkert fördummar våra PC-spel iom portningar är inte direkt någon nyhet. Jag är typ säker på att vi står inför en hemsk framtid på denna front och får väl helt enkelt göra det bästa av saken. PC'n kommer tyvärr inte i första hand längre, utan pengarna ligger i konsoll-marknaden.

Denna hemska utvecklingen är så jävla irriterande. Jag har länge känt hur mitt spel-intresse fått lida av detta. Det känns som att man bara sitter och spelar äldre spel nuförtiden, från den gamla goda tiden, och ser bara fram emot ett fåtal titlar varav hälften troligtvis kommer "floppa" i slutändan ändå.

Jag förstår bara inte varför spelen idag inte kan få vara utmanande och kräva lite intelligens. Kolla tex på ett av dagens mest populära spel, Modern Warfare. Seriöst, vad fan gör man mer i spelet än att springa rakt fram och skjuta som fan? Så fort man stöter på ett "problem" står en kompanjon precis bredvid dig och gapar åt dig om hur du ska göra för att komma vidare, eller den klassiska gigantiska blinkande ilröda indikeringen med en genomskinlig animerad rörelse som svävar ovanför den där knappen du ska trycka på. Seriöst. Och något som chockade mig för några veckor sedan var en film från nya AvP där du ser en fet grön markering på marken där du kommer landa när du hoppar med din karaktär. SERIÖST, behöver jag dra mer exempel? Man spelar liksom inte spelen längre, utan man gör bara vad sägs i spelet, och sen efter några timmar så är spelet slut, och där sitter du 600 spänn fattigare (Om du köpt konsoll-versionen) och borde vara jävligt missnöjd. Men tydligen så finns det på tok för många där ute som ser ett nöje i detta, så detta sjuka madness bara fortsätter och blir allt värre.

Det skulle inte förvåna mig om jag gett upp det här helt om några år. Men än så länge finns det ett fåtal trogna utvecklare där ute med vett i huvudet som håller mig kvar. Veckans ArmA 2 blir nog det första spelet jag köpt på närmare ett år.

När jag var var en liten knatte..... då ägde jag ALLA på megaman, mario och alla andra spel du kan tänka.

Om jag lirar de idag så dör jag 350 gånger och sedan skriker jag, och sedan stänger jag av spelet.

För varje år som har gått, så har spelen blivit enklare, först trodde man att man hade uber uber uber UBER skills. Men senare fattade man helt enkelt att spelen blev enklare och enklare, dummare och dummare. Och idag SÅ pass enkla att de gamla spelen har blivit störtsvåra i jämförelse.

Spel var en utmaning, det var det som gjorde dem bra..
Spel är en kassako, det är därför det blir sämre och sämre.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
I Framtiden så kommer de flesta spelen att vara så. Man kommer att vara "fri" och göra vad man vill sålänge man går längs den här stigen och följer instruktionerna.

Precis som det varit hela tiden...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
"björkarnas" stad
Registrerad
Mar 2004

rätt gammal bild men

edit:
hemsida: http://www.vgcats.com/

breathe, smile and be happy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2009

Haha cope den var bra.

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Mar 2009

Jo det stämmer så bra det där. Det är därför vi inte kommer o se några speltitlar som håller samma klass som många av de riktigt gamla klassikerna. Eller man ska väl kanske inte säga så heller... men det är ju föga troligt. Det är få utvecklare nuförtiden som verkligen vill anstränga sig.

Men vi ska ju knappast klaga ifall vi inte gör något åt det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
När jag var var en liten knatte..... då ägde jag ALLA på megaman, mario och alla andra spel du kan tänka.

Om jag lirar de idag så dör jag 350 gånger och sedan skriker jag, och sedan stänger jag av spelet.

För varje år som har gått, så har spelen blivit enklare, först trodde man att man hade uber uber uber UBER skills. Men senare fattade man helt enkelt att spelen blev enklare och enklare, dummare och dummare. Och idag SÅ pass enkla att de gamla spelen har blivit störtsvåra i jämförelse.

Spel var en utmaning, det var det som gjorde dem bra..
Spel är en kassako, det är därför det blir sämre och sämre.

Sant att spelen är så mycket enklare idag än förr, trots att spelen o spelmekaniken har utvecklats hästlängder. Megaman är ett bra exempel, 1:an kom ut 1986, det får ändå dom flesta att klia skalle i frustration... Som tur så brukar jag lira det några gånger per år genom den fina tjänsten V-nes, för dom som inte orkar ladda ner roms o emulatorer: http://www.virtualnes.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Okt 2001

Re: Whyyyyy?????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
Varför denna ständiga idiotförklaring av pc spelare???

Nu senast Prototype... ingen möjlighet att spara själv, ingen skippa cutscenes knapp och så dessa förbannade frågor HELA tiden.

"Vill du spara inställningarna?"
"Viill du verkligen ladda spelet?"
"Vill du verkligen avsluta till windows?"
"Du kommer väl ihåg att inte stänga av spelet när sparar-ikonen lyser?"

Måste spelet förklara för en att det använder tangentbord + mus som kontrollenheter varje gång man startar upp?

Är konsollspelare helt dumma i huvudet eller varför ska det vara så här?

Varför kan inte alla spel ha inställningar och interface som half-life för.... enkelt och snabbt...

FAN

Hmm, det går att spara själv i prototype, det går även att skippa cutscenes, men det kanske är för svårt för en medlem av "the pc gaming master race" att lista ut hur man gör det.

Håller dock med om att konsolspelen borde tona ner antalet "är du verkligen säker" frågorna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Nu ska vi inte överdriva

"Casual" spel har alltid funnits likså lite mer "hardcore", antar casual syns mera nu för spelmarknaden har vuxit så otroligt och branshen har lärt sig att pengar är allt. Och konsol lider lika mycket av det som PC.

Det är varken portningarnas eller plattformens fel, det är tillverkarna

Jo men de var inte AAA-klass spelen utan de var lite "fringe en-masse"
Var är dagens fallout2? Var är dagens Arcanum? Heck: var är dagens HL1?
Dagens spel känns väldigt god-mode paketerat i tok-förenklat spelläge.

GAME START Press A to save the princess
Press B to travel to next castle...

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Haha,

Jag håller verkligen med er i den här tråden. Tänkte dock lägga till en sak.

Jag och min kompis har sedan vi var små spelat mycket TV-spel och dataspel. Vi har båda suttit där och tagit oss igenom många av dessa hemska spel där det tog lång tid bara för att klara första banan.

Vi tycker båda idag att det är kul med spel. Min kompis har dock utvecklat en tendens att faktiskt föredra ett visst fördummande. Ibland kan jag faktiskt hålla med honom. Det är ibland jävligt frustrerande att köra om samma bana hundratals gånger bara för att en liten grej i slutet är svår. Eller att spela om tusentals för att man inte kommer på det där enda sättet man ska göra, tryck X just precis där, annars dör du. Det är galet frustrerande. Min kompis vill dock stänga av spelen i dessa situationer, jag har lite mer tålamod.

Det här är absolut inte en korkad person på något sätt. Det är en otroligt smart person som gillar utmaningar och klurigheter. Det handlar bara om att de "skillz" vi nu nostalgiskt tittar tillbaka på inte var att vi var "duktiga" eller "smarta"... vi hade helt enkelt bara tvingats spela om spelen så pass många gånger att det satt i ryggmärgen. Ganska onödig kunskap. När ni tänker tillbaka på det ordentligt kommer ni nog nämligen ihåg att dessa "skillz" sällan vara generella, varje spels mönster var tvungen att läras in på nytt. En viss fördel fanns givetvis om man spelat mycket tidigare, det mesta var dock bara att nöta in.

Det var även ganska vanligt förr i tiden att det inte gick att spara närsom, eller att hoppa över vissa sekvenser. Bara där finner ni dubbelmoralen. Vi gnäller över att vi tvingas spela om spelen och att funktion saknas för att förhindra upprepning. Sen gnäller vi om att speltiden var kort och att vi inte spelar om spelet. Story säger ni? Mario hade inte så jävla bra story... vi spelade om för att vi var tvungna. Mario spelar man igenom på några minuter med lite "skillz"... den långa speltiden i de gamla spelen kommer från upprepning.

Rätt eller fel? Det är mest lite tankar från min sida.

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Rätt eller fel? Det är mest lite tankar från min sida.

Mja, visst är det som du säger, att spelen oftast var svåra för att man blev tungen att nöta samma banor om och om igen tills man klarade det. Men grejen är ju den att på den tiden så vågade ju utvecklarna iaf ge oss utmanande spel (På vilket sätt dom sen var utmanande är en annan femma ). Plus att dom ofta var fyllda med hemligheter och påskägg som var ganska svåra att hitta. Men idag är dom otroligt fega på denna fronten. Istället får vi massor av hjälpmedel och handikapp så att tom den allra dummaste och grönaste spelaren ska klara sig igenom det utan att behöva kämpa eller tänka särskillt mycket. De flesta spelen idag kräver varken skills, envishet eller intelligens. Och det tycker jag verkligen tar bort det roliga i spelen.

Det jag önskar är att spelen behåller sin svårighetsgrad från förr, men samtidigt också utvecklas på just den fronten. Då menar jag alltså att dom blir svåra på många andra sätt, som tex diverse klurigheter och informations-sökande. Gärna något som kan få en att behöva ta fram papper och penna! Vad som helst egentligen, bara det passar i spelet. Ett guld-exempel är ju Penumbra-spelen, som var otroligt utmanande på sina ställen, just för att man var tvungen att tänka efter och vara väldigt kreativ av sig för att komma vidare. Jag hoppas att dom får mer uppmärksamhet med sin nästa kommande titel, så fler spelföretag tar efter dom. Även Painkiller-spelen hade lite klassiska svåra men väldigt belönande element, som i många svåråtkomliga hemligheter, upplåsning av svåraste svårighetsgraden som även öppnar fler sektioner på banorna, sammlandet av de mäktiga tarot-korten, osv.

Repetition är ju däremot nog det värsta man kan ha i ett spel idag Den tiden är förbi, tillsammans med "find the yellow/red/blue card/key" och "döda alla fiender så öppnas dörren till nästa nivå".

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Kan också tillägga att sen jag började jobba så räcker spelen helt otroligt länge. Kvällarna och helgerna går åt till att mysa med tjejen eller kompisarna. Det är i de fall jag inte jobbar över eller har annat jag måste ta tag i. Har man bara tid att spela någon timme i veckan, då räcker spelen rätt länge. När jag pluggade så brände man ju dock igenom ett spel på lördagen och ett på söndagen.

Edit:

Lägg till detta till att jag köper spelen ihop med polare (vi är galet snåla av oss) så blir det inte så dyrt heller.

En annan stor fördel med detta är att det brukar hinna släppas massa patchar och sådant.

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ute i ingenstans
Registrerad
Mar 2002

Du/ni tror verkligen på allvar att detta har med konsollerna att göra?

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Du/ni tror verkligen på allvar att detta har med konsollerna att göra?

Absolut. Konsoller gör det enklare, bekvämare och kanske billigare att spela spel.

Den bästa "work-arounden" som jag ser här är att lira multiplayer. Ni är nog bättre på att räkna upp spel än vad jag är, spelar inte så mycket... Men jag vet att jag lirat Warcraft III sedan det kom, vilket är rätt länge sedan, och jag tröttnar aldrig. Spelar man på battle.net så finns massor av olika banor där svårighetsgraden sätts av motståndarna.

Jag vet att det inte är vad ni efterfrågar, men wth, det är bra tidsfördriv

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Du/ni tror verkligen på allvar att detta har med konsollerna att göra?

Ja absolut.
Konsolspel började med trenden att vara nerdummade åt helvete för alla sopor ska klara av allt utan problem.
Att multiplatform spel tar över det till PC är inget konstighet, då dom knappast tänker tweaka pc versionen speciellt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Jag måste nog hålla med... är inte alls så säker på att allt "är konsollernas fel". Det är nog snarare marknadens "fel", piratkoperingens "fel" etc...

//Bacon

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Jag håller också med många här i tråden om att konsolmarknaden sakta förstör framtiden för PC-spel. De enda utvecklarna som fortfarande levererar tycker jag är Blizzard och Valve.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Jag måste nog hålla med... är inte alls så säker på att allt "är konsollernas fel". Det är nog snarare marknadens "fel", piratkoperingens "fel" etc...

Skyller du detta på piratkopiering? Haha, dagens!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Är konsollspelare helt dumma i huvudet eller varför ska det vara så här?
Uppenbarligen inte. Det var väl ändå ett PC-spel du störde dig på

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

hmm alla dessa jobbiga skyltar ni pratar om så..har inte det med dom på andra sida pölen -Usa, att göra o deras underbara folk..om inget står så kan dom stämma dom för det o få massa miljoner? text på en jordnötsburk "varning kan innehålla spår av nötter"...samma i spel väl...vill du verkligen stänga av osv osv..hade inte den skylten funnits så hade dom väl säkert kunna stämt nån för att dom råka stänga av spelet..

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
limmared
Registrerad
Aug 2008

mmm, men jordnöt är ingen nöt sjukt nog

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Gillar när dom ändrar konsollen till dator i varningstexten när det sparas. "Stäng inte av din dator när spelet sparar" det är alltså inte enbart spelet dom varnar för att man inte ska stänga av utan hela datorn.

Vem fan stänger av sin dator mitt i ett spel?

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]