Ideell positionering för portabel luftkonditionering

Permalänk
Medlem

Ideell positionering för portabel luftkonditionering

Hejsan, vi har köpt en portabel luftkonditionering till lägenheten som ska klara av att kyla ner upp till 115kvadrat. ACn är enkelriktad och kan både riktas horizontelt och vertikalt.

Min fråga är nu vad ideell positionering av ACn är om man räknar lägenhetsrummet som 40kvadrat och att höjden till taket är lite mer än 3m. Rummet är kvadrat format och man vill åstadkomma så bra luftflöde och temperatur i lägenheten som möjligt.

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

En ideell positionering av ACn är en non-profit-positionering oavsett var man sätter den, vad som är en ideal positionering däremot har jag ingen aning om.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Beror helt och hållet på vad man har för möbler och inrett och om det finns några dörröppningar etc fast att rikta den mot evt tvsoffa eller 'gången' där man går mest är en bra ide. brukar bli kallt vilket som efter en stund.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hos grannen.

Allvarligt talat så bör du ställa den där luftflödet är som friast. Som jag förstått det så fungerar det bättre om den sitter högt upp också, men det kanske inte är något alternativ med tanke på att det är en portabel enhet. Om du vill ha exakta råd så får du nog posta några foton på rummet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Att rikta den in mot rummet är en bra början som säkerligen räcker i de flesta fall.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

har du en slang för luftintag? annars bör du ju ha den så att den suger luft utifrån eller något. Har inte full koll på detaljerna men har sett några stycken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinin
har du en slang för luftintag? annars bör du ju ha den så att den suger luft utifrån eller något. Har inte full koll på detaljerna men har sett några stycken

Nja, lite fel, ACn suger in varmluften som är i rummet, blåser ut kalluft i rummet och skickar ut varmluften genom utluftsslangen som du drar genom väggen eller sätter i en fönsterspringa e t c.
Kan rekommendera en Zibro P828

Permalänk
Medlem

små bilder...

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Entusiast

I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24