Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av TouchOfRed:

Sjukt jobbigt, vilken satans härva.
Hang in there m8..

Thanks.
Jo det är lite tufft ibland alltså.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Thanks.
Jo det är lite tufft ibland alltså.

Håll utkik mot horisonten..
Se framåt, och deppa inte ner dig i det för mycket. Så klarar du dig nog igenom det skapligt oskadd.

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Hmm det här är riktigt svårt och energikrävande måste jag erkänna =/
Har börjat dejta igen, tog ett litet paus under ett par månader då jag kände att det gick över studierna och jobbet, kanske är delvis mitt fel då jag är väldigt engagerad i det när jag väl sätter igång, men nu är jag tillbaks där. Träffat en riktigt intressant och trevlig tjej och har som vanligt inte en susning om hur det står mellan oss, hur hon ställer sig angående mig och hur jag ställer mig angående henne. Det är en enda röra och inte en bra tidpunkter för nu kickar kurserna igång, egentligen finns tiden, energin finns det gott om, men det är ovetandet, den jädrans, sablans, ovetandet, som går mig på nerverna, som får mig att ligga sömnlös utan att kunna tänka på något annat, inte nog med det måste man upp om cirka fyra timmar och skriva en tentamen, men här sitter man och funderar vad som kommer att hända.
Ibland vore det skönt att få veta hur det ligger till direkt, men så funkar det ju inte precis med dejtandet, så man får tåla det hela, det är spännande och nervöst på en och samma gång, det är något man inte vill tänka på och kan inget annat än att tänka på, på en och samma gång. Frågan är vad som händer härnäst, är det upp till mig att föreslå att träffas eller ska jag vänta på henne.
Om det är upp till mig att föreslå, hur länge ska jag vänta, ska jag höra av mig under tiden, ska jag låta henne visa intresset, ska jag vara nonchalant (nej..) eller inte.
Svårt detta, så himla svårt, åt ena sidan tänker man att hon definitivt föreslår att man träffar än en gång om intresset finns, å andra sidan kanske hon väntar på att man själv visar intresse.
Nog om detta, kanske ärlighet räcker längst, men då är frågan, var går gränsen mellan att rusa fram än att vara ärlig och rakt på sak? Man har gjort misstag förr, och man har lyckats göra saker och ting rätt förr med, så detta är fortfarande en gåta och för mig kommer det alltid att vara en gåta.
Nåja, tror det blir att visa intresse, att höra av sig, att fråga hur hon mår, om det finns något intresse så uppskattas det, hoppas man, eller inte, vem vet. Tack och bock.

Försök snacka igenom det lite försiktigt Säg hur du känner.
Nåja. Förövrigt, hoppas tentan gick fint!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Matte E nationella provet är över, kändes ju sådär, men men, hoppas på godkänt.
Drygt att de lägger provet precis efter lovet, borde ju ha plugget såhär i efterhand betydligt mer men man vill också vara ledig nu i sista året i gymnasiet när tillfället ges..

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Matte E nationella provet är över, kändes ju sådär, men men, hoppas på godkänt.
Drygt att de lägger provet precis efter lovet, borde ju ha plugget såhär i efterhand betydligt mer men man vill också vara ledig nu i sista året i gymnasiet när tillfället ges..

Tyvärr har även universitetet denna dumma vana också

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fick reda på att en tjejpolares kompis har cancer (av nån form, ej frågat) inte kul i samma veva som min farsa gått bort..

I övrigt får jag tamefan inte ihop med XP OEM DVD.. OEM loggan i egenskaper (Den här datorn) installeras men inte vare sig bakgrundsbild eller nyckel..

Tråkigt att höra om din farsa och din tjejpolares kompis! :cry: Lider med dig då jag har haft folk i min närhet som har dött i det och jag kommer in i det nu

I natt dog en tjej jag kände lite i obotlig cancer vid åldern 16, fick beskedet ifjol att hon hade cancer..

Har dock varit några riktigt svåra månader senaste tiden.
Min fars farbror dog i november och 2 dagar efter dog min kompis pappa i agressiv levercancer. Gissa hur jag kände mig?
Veckan efter dog min kompis kompis, troligen i krig(kände han dock inte)
I juletid, dog min kompis farbror(samma som miste sin far i cancer).

Några jäkligt tunga månader som sagt.

Avslutar med en låt av Marielle, som hon själv skrev
http://www.youtube.com/watch?v=wLaJubV0IbQ
(Finns bättre kvalite på spotify)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LarssoN:

Tråkigt att höra om din farsa och din tjejpolares kompis! :cry: Lider med dig då jag har haft folk i min närhet som har dött i det och jag kommer in i det nu

I natt dog en tjej jag kände lite i obotlig cancer vid åldern 16, fick beskedet ifjol att hon hade cancer..

Har dock varit några riktigt svåra månader senaste tiden.
Min fars farbror dog i november och 2 dagar efter dog min kompis pappa i agressiv levercancer. Gissa hur jag kände mig?
Veckan efter dog min kompis kompis, troligen i krig(kände han dock inte)
I juletid, dog min kompis farbror(samma som miste sin far i cancer).

Några jäkligt tunga månader som sagt.

Avslutar med en låt av Marielle, som hon själv skrev
http://www.youtube.com/watch?v=wLaJubV0IbQ
(Finns bättre kvalite på spotify)

Helt sjukt, vilken kass början på 2012..
Aja bara hålla i sig hårt och hoppas.

Permalänk
Medlem

Vill bara hema just nu,trött på skiten här nere.
Jobbat färdigt för veckan runt 12 tiden, men chefen (farsan) anser att jag ska stanna ändå till imorgon och stå i verkstaden fram till lunch,finns inget och göra där så vete fan, blir väl dricka kaffe från 07 - 12

Sen hos päronen finns det nada å göra heller,mottagningen för nät går på edge att ens kunna kolla på play kanalerna ska man inte ens drömma om.

Hade hellre suttit i bilen nästan 4h för att få komma hem,sova i egen säng brevid frugan..priceless.
Men nää,man ska sitta ute i urskogen och planera självmord.....

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Helt sjukt, vilken kass början på 2012..
Aja bara hålla i sig hårt och hoppas.

Jo fan , kasst slut på 2011 och början på 2012.

Får väl bara hoppas det går bra för hon.

Permalänk
Medlem

Vaktmästaren bestämde sig idag för att stänga igen en dörr som alltid stått öppen på skolan. Det är i A-korridoren där jag och många andra elever har våra skåp, så nu när vi vill gå igenom korridoren så måste vi öppna en stor tung glasdörr varje gång vi går igenom. Den där dörren har alltid varit öppen för att man ska slippa öppna den varje gång man går förbi med famnen full med böcker och dyligt. Han satte även upp en lapp där det stod något i stil med "Denna dörr skall hållas stängd!".
Jag känner att jag måste göra något åt saken så imorgon så ska jag sätta denna lapp under vaktmästarens lapp.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kul, blev vittne till misshandel.
Får se om jag blir kallad nu, eller hur går det till?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Kul, blev vittne till misshandel.
Får se om jag blir kallad nu, eller hur går det till?

Vad är perstorp för ställe egentligen? Misshandel, självmord och våldtäkt (antar jag?).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Vad är perstorp för ställe egentligen? Misshandel, självmord och våldtäkt (antar jag?).

Harlem of Skåne.
Men det händer mycket fint här med, jag bor ju här
Skämt åsido, det är två delar av staden. Villakvarteren, där bl.a. jag bor, och lägenheterna, där fritidsgården ligger.
Jag stack ner på fritidsgården idag och ser till min fasa hur en ~19åring brottas med en ~14åring. Med "publik" och allt, jag frågar självklart vad som händer, de säger att det bara är på skoj. När 19åringen sen blir helt svart i ögonen, och går på alla, rycker vi in och försöker hålla fast han. Killar med ADHD minus medicin leker man inte med! Han slog en rejäl krok på en ledare och ströp nästan 14åringen.
Snabbt låste vi in 14åringen så han inte skulle komma åt honom, sen så lyckades vi få ut 19åringen så han kunde chilla ner lite. Han gjorde kaoz på vägen ut kan tilläggas (välte flera stolar, soptunnor m.m.)

Blir man kallad, eller måste jag göra någonting själv?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Harlem of Skåne.
Men det händer mycket fint här med, jag bor ju här
Skämt åsido, det är två delar av staden. Villakvarteren, där bl.a. jag bor, och lägenheterna, där fritidsgården ligger.
Jag stack ner på fritidsgården idag och ser till min fasa hur en ~19åring brottas med en ~14åring. Med "publik" och allt, jag frågar självklart vad som händer, de säger att det bara är på skoj. När 19åringen sen blir helt svart i ögonen, och går på alla, rycker vi in och försöker hålla fast han. Killar med ADHD minus medicin leker man inte med! Han slog en rejäl krok på en ledare och ströp nästan 14åringen.
Snabbt låste vi in 14åringen så han inte skulle komma åt honom, sen så lyckades vi få ut 19åringen så han kunde chilla ner lite. Han gjorde kaoz på vägen ut kan tilläggas (välte flera stolar, soptunnor m.m.)

Blir man kallad, eller måste jag göra någonting själv?

Bara bråkstakar söderöver, suck... Tacka vet jag norrland <3
Jag skulle nog vänta tills någon kallar dig. Lär ju varit många andra vittnen så dom kanske nöjer sig med att förhöra några bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Bara bråkstakar söderöver, suck... Tacka vet jag norrland <3
Jag skulle nog vänta tills någon kallar dig. Lär ju varit många andra vittnen så dom kanske nöjer sig med att förhöra några bara.

Jo, Norrland skulle man nog bo i, underbart fiske där, och en viss malt/humlebaserad dryck av brusande karaktär som ni lyckas väldigt bra med (a)
Ja, det var nog ~7 stycken, inklusive offer, som såg det. Får väl vänta och se dock.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

suck, blev inte att flytta dit jag trodde, fick inget av programmen jag sökte till och hamnade i uttagning två. Sambon hade precis hittat ett jobb dit vi trodde vi skulle flytta men inte. urk

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vaktmästaren bestämde sig idag för att stänga igen en dörr som alltid stått öppen på skolan. Det är i A-korridoren där jag och många andra elever har våra skåp, så nu när vi vill gå igenom korridoren så måste vi öppna en stor tung glasdörr varje gång vi går igenom. Den där dörren har alltid varit öppen för att man ska slippa öppna den varje gång man går förbi med famnen full med böcker och dyligt. Han satte även upp en lapp där det stod något i stil med "Denna dörr skall hållas stängd!".
Jag känner att jag måste göra något åt saken så imorgon så ska jag sätta denna lapp under vaktmästarens lapp.
http://piclair.com/data/swkl5.jpg

Om det är någon slags säkerhetsdörr så ska den vara stängd.
Sen om en vuxen person säger så,varför har folk så svårt och respektera sånt?

Bara och träna armarna och öppna den.."slippa öppna varje gång"
Så hade vi med i högstadiet,ingen klagade,bara å bita ihop.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Om det är någon slags säkerhetsdörr så ska den vara stängd.
Sen om en vuxen person säger så,varför har folk så svårt och respektera sånt?

Bara och träna armarna och öppna den.."slippa öppna varje gång"
Så hade vi med i högstadiet,ingen klagade,bara å bita ihop.

Säkerhetsdörr, knappast. Snarare så att det blir en dörr extra för att komma till nödutgångarna...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Säkerhetsdörr, knappast. Snarare så att det blir en dörr extra för att komma till nödutgångarna...

Oftast när en dörr ska lämnas stängd så är det två anledningar, brand eller ventilation. Vissa sorters ventilation kan märkligt nog helt sluta fungera för att en dörr står öppen. När det gäller brand så är det oftast för att förhindra spridning av branden (det tar tid för eld att ta sig igenom dörren och det finns mindre mängd syre för elden ifall inte dörrar står öppna). Dock kan ni väl snacka med vaktmästaren och se ifall det går att lösa på något snyggt sätt!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Säkerhetsdörr, knappast. Snarare så att det blir en dörr extra för att komma till nödutgångarna...

Det är väl inte svårare än att bara öppna när man ska gå igenom?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Stör mig på vilket skräp iphone är egentligen.. Min har stängt av sig 3 ggr när man varit ute.. men enligt apple kan produkten sluta fungera under 0 grader så det är normalt .. Haha driver dom!? Min gammel nokia som kostade en 5:e del har jag brukat ute i -30 .. visst displayen har varit sjukt seg men har funkat

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ok.. Farsan gick bort för ett tag sen
En tjejpolares polare har cancer
Tjejpolares morfar/farfar dog nästan för ett litet tag sen

Imorgon är det fredag den 13:e, vad kan gå fel imorrn tror ni?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ok.. Farsan gick bort för ett tag sen
En tjejpolares polare har cancer
Tjejpolares morfar/farfar dog nästan för ett litet tag sen

Imorgon är det fredag den 13:e, vad kan gå fel imorrn tror ni?

Din fredag den 13:e buffer är helt klart trasig, du kan förvänta dig en lugn dag då inget dåligt händer

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Din fredag den 13:e buffer är helt klart trasig, du kan förvänta dig en lugn dag då inget dåligt händer

Skulle va om jag- som en polare sa - glömmer och hämta henne på arlanda
Det hade förgyllt resten av 2012..

Jo det går skitbra ska du se.

Förvövrigt har raubtier gjort det igen: http://www.youtube.com/watch?v=SmvHvaRq7To

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Det är väl inte svårare än att bara öppna när man ska gå igenom?

Mjo, men när man har 5-6 böcker, pennor, sudd, miniräknare osv i famnen så är det en annan sak...

Skrivet av tcntad:

Imorgon är det fredag den 13:e, vad kan gå fel imorrn tror ni?

Jag har fysikprov imorgon. Har ingen aning inom vilket område, jag har inte pluggat något alls och har böckerna kvar på skolan. Men som tur är så hinner jag plugga på lunchrasten :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Mjo, men när man har 5-6 böcker, pennor, sudd, miniräknare osv i famnen så är det en annan sak...

Jag har fysikprov imorgon. Har ingen aning inom vilket område, jag har inte pluggat något alls och har böckerna kvar på skolan. Men som tur är så hinner jag plugga på lunchrasten :S

Så är livet ibland,vi hade ingen som öppnade dörren åt oss heller när vi gick i skolan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Så är livet ibland,vi hade ingen som öppnade dörren åt oss heller när vi gick i skolan.

Jag stämmer in i sången, samma sak ang. branddörrar gällde även på min skola.
Bara att en person bär 2 personers saker och den andra håller upp dörren.
Har du inga vänner går det även bra med en väska

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Nån annan som lagt på sig en del kilon sen sommarn ? Fick en smärre chock när märkte att jag gått upp 7Kg sen i somras. Fina lovehandles man fått !
Käkat en hel del godis, kakor/bullar och mat i jul men 7kg ! Måste gråta lite även om det är ett rätt obetydligt problem hehe. Får ta och börja lyfta på *rslet och röra mig lite mer helt enkelt (blivit lite väl mycket gaming senaste månanderna kan jag erkänna, men är man gamer så är man)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Nån annan som lagt på sig en del kilon sen sommarn ? Fick en smärre chock när märkte att jag gått upp 7Kg sen i somras. Fina lovehandles man fått !
Käkat en hel del godis, kakor/bullar och mat i jul men 7kg ! Måste gråta lite även om det är ett rätt obetydligt problem hehe. Får ta och börja lyfta på *rslet och röra mig lite mer helt enkelt (blivit lite väl mycket gaming senaste månanderna kan jag erkänna, men är man gamer så är man)

Själv har jag gått ner kanske 3 kilo sedan i somras. För mycket gaming har det blivit här med. När man spelar och inte har tid att laga sig mat så går det lite till överdrift. ^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Min vikt gick mycket upp och ner under sommaren men man känner sig lite småknubbig nu. Problemet var att jag medvetet fettade till mig så mycket jag kunde, vi snackar pannkakor gjorda på vispgrädde och läskiga mängder olivolja med vitt bröd, en månads klätterexpedition till centralasien följde så där gick man ner allt och lite till. Hem till föräldrarna en månad och går upp det mesta innan man sansar sig lite och hamnar mitt emellan tjockisvikt och normalvikt sen dess. Det hela gör en lite ledsen eftersom klättringen lider av extravikten

Visa signatur

Simlärare