"videocontroller vga-compatible",drivrutiner

Permalänk
Medlem

"videocontroller vga-compatible",drivrutiner

Hej,

köpte en acer extensa 5420G förra sommaren, installerade windows xp istället för (krångliga!) Vista som var installerat men fick en massa problem p.g.a olika drivrutiner då saknades, kontaktade Acersupport och fick hjälp med hänvisning till nedladdning av drivrutiner till xp från deras hemsida.
Drivrutinen till videocontroller fungerade dock ej, ringde då och fick sen mail m länk till annan drivrutin.
Den funkar inte heller. Enhetshanteraren visar att drivrutiner saknas till "videocontroller vga compatible" och "mass controller".

VART KAN JAG HITTA NEDLADDNING FÖR DESSA DRIVRUTINER?
Har letat o laddat ner en massa olika Ati-display-drivers osv, men samma sak händer varje gång, precis som när jag laddade ner från länken jag fick, installationen avslutas med "setup did not find a driver compatible with your current hardware or operationsystem".
Kan jag få hjälp med detta är jag MYCKET TACKSAM!! Jag har sökt överallt,kollat på olika forum osv.Här är en länk till spec.på acer extensa 5420G om det kan vara till ngn hjälp.http://www.premiumgeeks.com/laptop/acer-laptop/acer-extensa-5... Datorn funkar ju men när man"scrollar"ner på en sida på internet fladdrar bilden o det tar jättelång tid,ger nu upp snart.
I Enhetshanteraren(device manager,har eng version på xp)är gult frågetecken på"other devices"och under det står"videocontroller,vga compatible" med gult frågetecken o ett gult utropstecken. Är jätteglad om ngn kan hjälpa mig fixa detta,börjar tro det är omöjligt göra det,har ställt frågor om detta förut på andra forum men som sagt,allt jag laddat ner o försöker installera ang videocontroller,vga osv avslutas med felmeddelandet i min text ovan.Kan ej mkt om datorer,är det så att jag kanske gör ngt elementärt fel vid mina nedladdningar av detta eller...?Please,hjälp!

Visa signatur

Lena

Permalänk
Medlem

Fel länk till spec.Här den rätta!

Visa signatur

Lena