Permalänk
Medlem

X800xtpe Temp

Hej har en gammal graffekort som är HIS X800XT IceQ 2 kort http://www.hisdigital.com/un/product2-108.shtml . När jag köpte den så hade jag idle runt 30-35grader och load runt 50. Nu eftersom den har ett par år på nacken så har jag idle 40-45 och load ibland upp mot nästan 70grader. Har bytt pasta och fortfarande så beter den sig precis likadant. Vad är max tempen på dom här innan man bör oroa sig eller bör jag redan göra det??? Eftersom när jag spelar så får jag lite fryslag. Tacksam för alla svar.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Hedersmedlem

Rensat ordenligt i plasthöljet och flänsar? Där kan finnas en hel del damm tyvärr?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jo har faktiskt skruvat loss precis allt och tagit bort med tops etc etc , trodde faktiskt också det hade med det att göra men den är som ny efter en del pillande, men ändå så får jag sådana temperaturer, men skulle vilja veta vad max tempen är eller när man bör oroa sig eftersom har inte hittat någon tråd om det utan att vissa har loads på 70, men själv tycker jag det är jäkligt varm.....

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

70 grader på ett grafikkort är ingenting du behöver oroa dig för. De tål högre temperaturer än processorer.
Jag hade ett x850xt förut och det låg i liknande temperaturer innan jag uppgraderade datorn.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Hedersmedlem

Graffekretsar tål faktiskt oftast över 100 grader, så no worry

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)