"DirectX 10" i XP, fungerar det bra?

Permalänk
Medlem

"DirectX 10" i XP, fungerar det bra?

Jag har hittat en fil på nätet som låter en köra "DirectX 10" i XP (laddade ner den här: http://www.technospot.net/blogs/how...rc2-pre-fix/sv/). Har någon provat detta någon gång och isåfall vad är erat intryck, fungerar det lika bra som om man har Vista?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

går inte att få DX10 i xp, allt är fake program med virus vad jag vet. annars kan du ju ladda hem windows 7 rc1 då har du ju dx10

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Avstängd

Direct X 10 är exklusivt för Vista och Windows 7.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det går att få igång DirectX 10 på XP ja. Dom som säger annat får gärna förklara varför?

Varför kan jag då säga emot? Jo för att Det finns en skriven Dx 10 version som emulerar API:et i XP så att dom instruktioner som skickas via API:et emuleras via DLL filerna som är densamma som dom i Dx 10.

Detta har jag provat och visst, det är inte som i Vista, men det fungerar om än dåligt.

Så att säga att det inte fungerar i XP är att ta i, lika mycket som att säga det gör det.

Det "fungerar" kan man uttrycka det

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
går inte att få DX10 i xp, allt är fake program med virus vad jag vet. annars kan du ju ladda hem windows 7 rc1 då har du ju dx10

Trodde inte att man kunde ladda ner Windows 7 gratis längre. Hur fungerar det då med tanke på att det bara är i betastadiet än och var är bästa platsen att ladda ner det ifrån? Posta gärna en länk.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Windows 7 är inte i betastadiet. Finns i skarp version nu, dock inte för privatpersoner om du inte fixar illegal kopia.

Permalänk
Hedersmedlem

Inget snack om illegal nedladdning nu tack!

Izak80 nej undvik den filen då det som sagt inte ger något av värde utan är mest till för att skryta att man har stödet. Vänta tills du uppgraderar till Windows 7 när den kommer så får du äkta varan.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

jag har kört dx10 till vista och det är bara skit,
det enda jag märkte var 4-5 fps mindre i alla spel.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Har redan laddat ner och installerat filen. Står i Dxdiag att jag har DirectX10 men jag har inte märkt något stöd i spel så nej, den funkade inte så bra. Jag skall formatera om datorn eftersom jag köpt nytt grafikkort så därför gör det inget. Var bara lite intresserad av att se hur det funkade

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovsta
Windows 7 är inte i betastadiet. Finns i skarp version nu, dock inte för privatpersoner om du inte fixar illegal kopia.

Finns även för privatpersoner japp. MSDN t.ex.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Finns även för privatpersoner japp. MSDN t.ex.

Det jag menade med privatpersoner var att den skarpa inte släppts till butik men existerar ja, som du säger på MSDN och Technet, som vanligtvis är till för IT-proffs inte privatister, eller hur många känner du som prenumererar på detta privat?

Permalänk
Medlem

Kan man få tag på Win 7 fortfarande, på ett korrekt och lagligt sätt?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det jag menade med privatpersoner var att den skarpa inte släppts till butik men existerar ja, som du säger på MSDN och Technet, som vanligtvis är till för IT-proffs inte privatister, eller hur många känner du som prenumererar på detta privat?

Även studenter... tog en sketen 5p-kurs på malmö högskola för nåt år sen och kan fortfarande hämta ut mjukvaror

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag är en av dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kan studenter få Windows 7 då?

Jag har Vista i orginal nu, men Windows 7 är ju lockande.
Flickvännen pluggar dessutom på högskola!

Tack för svar!

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN
Hur kan studenter få Windows 7 då?

Jag har Vista i orginal nu, men Windows 7 är ju lockande.
Flickvännen pluggar dessutom på högskola!

Tack för svar!

MSDNAA. Se här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd

Nej det funkar inte BRA.
Skillnad att ha "stöd" för det och kunna använda det fullt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag är en av dem.

Inte för att jag tror dig. Det är ganska svindyrt. Men vilken prenumeration har du och vad betalade du för den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av @@mårten@@
Även studenter... tog en sketen 5p-kurs på malmö högskola för nåt år sen och kan fortfarande hämta ut mjukvaror

Det är ju skillnad på att ta hem mjukvaror och att ta hem fullt licensierade mjukvaror. Annars ska jag be alla jag känner ta en 5p-kurs så dom får Windows 7 RTM och en helt legal nyckel, perfekt slipper man ju köpa det.

Edit: Stämmer det verkligen, hittade tråden Windows 7 till studenter. Är det verkligen skarpa Windows 7 och fullt fungerande nyckel? För isf ska jag nog rekommendera, kanske inte alla jag känner då, men många att bara anmäla sig till högskolan så man får Windows 7 gratis. Låter ju för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ju skillnad på att ta hem mjukvaror och att ta hem fullt licensierade mjukvaror. Annars ska jag be alla jag känner ta en 5p-kurs så dom får Windows 7 RTM och en helt legal nyckel, perfekt slipper man ju köpa det.

Edit: Stämmer det verkligen, hittade tråden Windows 7 till studenter. Är det verkligen skarpa Windows 7 och fullt fungerande nyckel? För isf ska jag nog rekommendera, kanske inte alla jag känner då, men många att bara anmäla sig till högskolan så man får Windows 7 gratis. Låter ju för bra för att vara sant.

Vet inte vad kravet för att få MSDN:AA-konto är men nycklarna man får är Retail-nycklar och enligt licensavtalet får man fortsätta använda dem efter man slutat plugga. Naturligtvis fullversionen.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q