Handla ifrån Inet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Inte riktigt sant va? Kolla hur det gick för dem som hade förskottsbetalat när db kursade.

Problemet är att de flesta Svenskar inte har kreditkort - de har debitkort med Visa eller Mastercard anslutning. Det ger inte alls samma skydd som ett 'actual' kreditkort.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

5 av 5 toasters

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Problemet är att de flesta Svenskar inte har kreditkort - de har debitkort med Visa eller Mastercard anslutning. Det ger inte alls samma skydd som ett 'actual' kreditkort.

Det är nog dagens sanning.

OT: Inet.se är underbart bra har aldrig stött på minsta problem med dem tillskillnad från komplett.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Inet vid ett tillfälle, nu i sommras. Beställningen gjordes i början av juli och datorn är fortfarande inte driftklar. Först blev jag överraskade över att det tog över veckan att få komponenterna hemskickade.

Polaren som beställde från komplett dagen efter hade sin dator driftklar innan mina delar ens trillat ner på postkontoret. Men fortfarande godkänd leveranstid, inget att tjata om.

Paketeringen var väl utförd, däremot visade det sig att komponenterna inte fungerade som de skulle. Efter div. felsökningsprocesser så kunde jag konstantera att det var moderkortet som var felkällan.

Använde då den smidiga tjänsten på deras hemsida och fick en fraktsedel och skickade in kortet.

Efter det att de mottagit det defekta kortet, med problembeskrivning så väntade jag någon vecka. Inget hände. Efter vad som kan ha varit 3-4 veckor så mailade jag dem och frågade vad som tog en sådan tid, datorer blir ju inte direkt yngre...

Hänvisade då till det datumet de påstod sig mottagit moderkortet. Fick till svar att jag kunde kolla den sidan som jag hänvisade till för att se vad som händer. Kändes ytterst standardiserat och helt meningslöst, så kundtjänsten imponerade inte direkt.

Eller svarstiden var betydligt bättre en standard kundtjänst, vilket iofs inte säger speciellt mycket.

Men det krävdes ytterligare ett mail, inte kanske med någon arg ton, utan mer sakligt där jag frågade hur deras rutiner för återköp ser ut vid ofullständiga orderleveranser.

Fick då omedelbart ett mail med svaret att ett nytt kort var på väg.

Känns lite fel att man ska behöva vänta såpass länge på att få sin dator, jag har hunnit flytta och moderkortet till den nu 2 månader gamla datorn leverades självklart till ett postkontor i "närheten" av min gamla bostadsadress. Så nu i helgen blir det någon timmes bilresa för att kunna driftsätta datorn jag köpte av Inet i Juli månad.

Kan inte direkt påstå att jag är nöjd med deras leveranser eller service heller för den delen. Men jag inser även att en klar majoritet av Inets kunder verkar väldigt nöjda.

Personligen kommer jag iaf aldrig handla där igen utan ångrar att jag följde sweclockers rekommendationer istället för mina vänners, blir komplett i framtiden. Har iaf aldrig hört om överdrivet sega leveranser därifrån, samt att de vad jag förstått inte nekar återköp, alternativt kompenserar för defekta produkter. Bra service är helt klart värt de få kronor extra som en komponent kostar på komplett.

Men som sagt, jag har nog bara haft otur, som vanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Inte riktigt sant va? Kolla hur det gick för dem som hade förskottsbetalat när db kursade.

Ja hur gick det?

Förskottsbetalat med vad då?

Betalar man med ett kreditkort skall man hållas skadeslös!

Bankkort eller banköverföring däremot ngt helt annat, endast kreditkort är säkrare.

Då gäller detta:

Relevanta delar från Konsumentkreditlag (1992:830)

3 § Med kreditköp avses köp av en vara, då säljaren lämnar köparen anstånd med någon del av betalningen eller då någon del av betalningen erläggs med ett belopp som köparen får låna av säljaren eller av någon annan kreditgivare på grund av en överenskommelse mellan denne och säljaren. Har avtalet betecknats som uthyrning eller betalningen betecknats som ersättning för rätten att nyttja varan föreligger ändå ett kreditköp, om det är avsett att konsumenten skall bli ägare till varan.

16 § Om kreditgivaren har överlåtit sina rättigheter enligt ett kreditavtal, får konsumenten mot den nye kreditgivaren göra samma invändningar som han vid överlåtelsen kunde göra mot överlåtaren. Detsamma gäller när kreditgivaren har pantsatt sina rättigheter enligt kreditavtalet. Vid kreditköp får köparen mot kreditgivares krav på betalning framställa samma i nvändningar på grund av köpet som han kan göra mot säljaren. Köparen får även invända att han har erlagt betalning till säljaren eller att han har träffat en överenskommelse med denne. Detta gäller dock inte om köparen visste att säljaren saknade rätt att ta emot betalningen eller ingå överenskommelsen och inte heller om köparen uppsåtligen eller av grov oaktsamhet underlät att skaffa sig kunskap om detta. Om köparen på grund av ett kreditköp har anspråk mot säljaren på återbetalning av köpeskilling, skadestånd eller annan penningprestation, svarar kreditgivaren lika med säljaren för att anspråket fullgörs. Kreditgivaren är dock inte skyldig att betala mer än vad han har mottagit av köparen med anledning av krediten. Lagtexten i sin helhet: https://lagen.nu/1992:830

Permalänk

När vi pratar säkra betalningar så är ju faktura överlägset. Man betalar ju då inget förrän man fått alla varor.

Permalänk
Medlem

inet är bäst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Handlar nästan alltid från Inet idag samt ibland från DustinHome. Kan rekommendera båda. Betygen på prisjakt talar sitt som sagt.

Permalänk
Medlem

Köpte ett grafikkort den 2008-09-23. nu när jag reklamera det säger dom att "Sapphire lämnar 1års fabriksgaranti" därför avvisar dom.
kan dom göra så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
Köpte ett grafikkort den 2008-09-23. nu när jag reklamera det säger dom att "Sapphire lämnar 1års fabriksgaranti" därför avvisar dom.
kan dom göra så?

Du har rätt att reklamera kortet i 3år, men du måste kunna påvisa att det är ett ursprungligt fel.´

När det gäller garanti lämnar Sapphire 2år fabriksgaranti.
Däremot kanske inet bara lämnar 1år garanti.
Då får du skicka det själv till sapphire.

Seriösa handlare brukar kunna reklamera kortet till sin leverantör.

Permalänk
Medlem

har du någon länk där det står att Sapphire ger 2års garanti?

Permalänk

Deras priser och leveranstider är rätt så bra, men att reklamera något är inte alls kul.

Jag skickade in ett nätaggregat och det tog ca. 2 veckor innan det var reparerat, jag hämtade ut det på servicestället och paketet var fint och välemballerat.
Kom hem, öppnade kartongen och till min förvåning var nätagget sönderslaget. Det var tillplattat i ett hörn och helt skevt, det såg ut att ha tappats från ståhöjd ner i betong.
Kunsupport menade på att denna skadan har inte dom gjort utan det var postens fel.
Skicka in det igen och efter ytterligare 2 veckor så skickade dom ett nytt.
Jag sa att jag ville ha kompensation för att jag vart utan det i 4 veckor.
Till svar fick jag att jag kunde få gratis frakt, 69:- vid nästa beställning.

Kollade i efterhand att Inet aldrig reklamerade något mot Posten.

En kompis har haft liknande problem med dom.

Jag har handlat färdigt hos dom !

Visa signatur

Lian Li PC101B / Asus P8P67 Pro / Intel Core I5 2500K @4.5Ghz / Corsair Vengeance 2x4096MB 1600MHz / Zotac GTX470 / Crucial M225 128GB SSD / 2X WD 500GB @raid0

Permalänk
Hedersmedlem

så länge du slipper (för att citera någon på forumet) kalle anka-verkstaden så är inet bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
har du någon länk där det står att Sapphire ger 2års garanti?

Så gott som alla tillverkare lämnar minst 2år garanti på grafikkort.
Så även Sapphire. Enligt en distributör gäller två år samt på deras hemsida:
http://www.sapphiretech.com/presentation/support/?cid=3&psn=0...

Permalänk
Inaktiv

Beställde en 955 BE därifrån. Fick processorn dagen efter.

Gratis frakt är ju inte fel heller

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steelcorp
Deras priser och leveranstider är rätt så bra, men att reklamera något är inte alls kul.

Jag skickade in ett nätaggregat och det tog ca. 2 veckor innan det var reparerat, jag hämtade ut det på servicestället och paketet var fint och välemballerat.
Kom hem, öppnade kartongen och till min förvåning var nätagget sönderslaget. Det var tillplattat i ett hörn och helt skevt, det såg ut att ha tappats från ståhöjd ner i betong.
Kunsupport menade på att denna skadan har inte dom gjort utan det var postens fel.
Skicka in det igen och efter ytterligare 2 veckor så skickade dom ett nytt.
Jag sa att jag ville ha kompensation för att jag vart utan det i 4 veckor.
Till svar fick jag att jag kunde få gratis frakt, 69:- vid nästa beställning.

Kollade i efterhand att Inet aldrig reklamerade något mot Posten.

En kompis har haft liknande problem med dom.

Jag har handlat färdigt hos dom !

Tycker du ska vara jävligt glad över att du ens fick gratis frakt.

Inget där är inets fel. Jag repeterar. Inget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Tycker du ska vara jävligt glad över att du ens fick gratis frakt.

Inget där är inets fel. Jag repeterar. Inget.

Hur kan du vara så säker på det?
Säljaren är ansvarig för att leverera
felfri vara.
Såvida transportskada inte kan styrkas kan ju
skadan skett hos dem eller på väg till dem.
Kan inte deras rutiner, men de kanske du kan förklara?

Permalänk

Jag köpte ett chassi men när jag väl byggde ihop burken så fungerade inte Power LED:n,

Har skickat tillbaka det men de har inte ens börjat felsöka den defektade lampan, tagit 2 dagar nu och delarna ligger bara utanför och dammar.

Trode de skulle vara snabbare.

Permalänk
Medlem

Jag har bara goda erfarenheter av inet.se. Av både säljpersonal och support/reklamation.

För några månader sen köpte jag en TRUE via inet och trodde av någon anledning att det följde med brackets till AM2, vilket det inte gjorde. Trots att produkten var öppnad/använd var det inget problem alls med returen.
Har även köpt diverse andra delar samt majoriteten av sakerna i burken i min signatur från inet. Det enda "problemet" var den taskiga postgången från söder upp till norrland men det är Postens fel, inte inet.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se