Jag har beställt från Inet vid ett tillfälle, nu i sommras. Beställningen gjordes i början av juli och datorn är fortfarande inte driftklar. Först blev jag överraskade över att det tog över veckan att få komponenterna hemskickade.
Polaren som beställde från komplett dagen efter hade sin dator driftklar innan mina delar ens trillat ner på postkontoret. Men fortfarande godkänd leveranstid, inget att tjata om.
Paketeringen var väl utförd, däremot visade det sig att komponenterna inte fungerade som de skulle. Efter div. felsökningsprocesser så kunde jag konstantera att det var moderkortet som var felkällan.
Använde då den smidiga tjänsten på deras hemsida och fick en fraktsedel och skickade in kortet.
Efter det att de mottagit det defekta kortet, med problembeskrivning så väntade jag någon vecka. Inget hände. Efter vad som kan ha varit 3-4 veckor så mailade jag dem och frågade vad som tog en sådan tid, datorer blir ju inte direkt yngre...
Hänvisade då till det datumet de påstod sig mottagit moderkortet. Fick till svar att jag kunde kolla den sidan som jag hänvisade till för att se vad som händer. Kändes ytterst standardiserat och helt meningslöst, så kundtjänsten imponerade inte direkt.
Eller svarstiden var betydligt bättre en standard kundtjänst, vilket iofs inte säger speciellt mycket.
Men det krävdes ytterligare ett mail, inte kanske med någon arg ton, utan mer sakligt där jag frågade hur deras rutiner för återköp ser ut vid ofullständiga orderleveranser.
Fick då omedelbart ett mail med svaret att ett nytt kort var på väg.
Känns lite fel att man ska behöva vänta såpass länge på att få sin dator, jag har hunnit flytta och moderkortet till den nu 2 månader gamla datorn leverades självklart till ett postkontor i "närheten" av min gamla bostadsadress. Så nu i helgen blir det någon timmes bilresa för att kunna driftsätta datorn jag köpte av Inet i Juli månad.
Kan inte direkt påstå att jag är nöjd med deras leveranser eller service heller för den delen. Men jag inser även att en klar majoritet av Inets kunder verkar väldigt nöjda.
Personligen kommer jag iaf aldrig handla där igen utan ångrar att jag följde sweclockers rekommendationer istället för mina vänners, blir komplett i framtiden. Har iaf aldrig hört om överdrivet sega leveranser därifrån, samt att de vad jag förstått inte nekar återköp, alternativt kompenserar för defekta produkter. Bra service är helt klart värt de få kronor extra som en komponent kostar på komplett.
Men som sagt, jag har nog bara haft otur, som vanligt.