Permalänk
Medlem

EDIT: fasen, sef hann före =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Det verkar som om dom blandade ihop bilderna mellan utlimate och den andra. Då ultimate bilderna ej har några ljudingångar eller usb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Längst ner på sidan:

Nåja, tycker ändå att det är rätt dålig stil av Inet, känner mig lurad, men men, det verkar ändå inte vara mycket jag kan göra åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakfil:

Nåja, tycker ändå att det är rätt dålig stil av Inet, känner mig lurad, men men, det verkar ändå inte vara mycket jag kan göra åt det.

Det är detta som skiljer människor från maskiner, Människor gör fel och kommer alltid göra.
Maskiner gör inte fel.
Synd att du råka ut för detta men det är sådant som händer.

och är det inte 14dagars öppet köp?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Det är detta som skiljer människor från maskiner, Människor gör fel och kommer alltid göra.
Maskiner gör inte fel.
Synd att du råka ut för detta men det är sådant som händer.

och är det inte 14dagars öppet köp?

Jo, men känner inte för att betala 500 kr extra för att få de där portarna så jag får helt enkelt nöja mig med detta :/

Permalänk
Medlem

Det enda man kan förvänta sig av Inet i fallet om felaktig produktbild på tangentbordet är ju att ta tillbaks det på återköp utan att du behöver betala returfrakten. Sen är det ju upp till dig om du vill betala för det dyrare tangentbordet.

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare! Hoppas ni haft en bra helg i kylan!

Det är kul att så många engagerar sig och postar inlägg här i tråden! Vi uppskattar det något enormt och försöker hela tiden ta till oss både positiv och negativ kritik. Era inlägg här får oss att utvecklas och ger oss ambitionen att ligga på topp både vad det gäller sortiment, service, snabba leveranser och nya funktioner på hemsidan!

Det vi skulle önska av er är att ni inte tar upp enskilda ärenden direkt här i tråden. Det är svårt att svara på frågor i enskilda fall utan att ha någon kundinformation och satt sig in i ärendet. Vi har en kundtjänst som nås på 031-652700 eller info@inet.se respektive en serviceavdelning med samma telefonnummer och mailen service@inet.se. Det är bara att slå oss en signal eller dra iväg ett mail så svarar vi så fort som möjligt på era frågor.

Vi har i detta inlägg valt att inte besvara några enskilda ärenden utan har främst svarat på de mer generella frågorna.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Tack för hjälpen!

Skrivet av kakfil:

Köpte ett tangentbord från Inet för ca 10 dagar sedan. Leveranstiden var ovanligt lång (~1 vecka) och när det väl kom fram så upptäckte jag att det inte hade USB-port och ljudingångar på sidan, som det enligt Inets hemsida skulle ha haft. Bilderna på hemsidan var förväxlade med ett annat, liknande tangentbord, när jag mailade Inet och frågade om jag kunde få byta mitt tangentbord mot det tangentbordet som hade de funktionerna som Inet utlovade så svarade dom att dom inte kunde fixa det.

Tangentbordet jag köpte var Razer Black Widow (890 sek), det som bilden kom från hette Razer Black Widow Ultimate (1390 sek), skillnaden mellan de båda är portarna på sidan och bakgrundsbelysningen som bara finns på ultimate versionen.

För att få det som Inet utlovade från början så måste jag alltså nu skicka tillbaka tangentbordet jag redan fått, och sedan betala 500 sek extra, känner mig lite lurad faktiskt :/

Hej Kakfil,

Tyvärr har vi fått fel bilder från vår leverantör utan att uppmärksamma detta och lagt upp dem på vår webb. All annan info om funktioner, modellbeteckning, tillverkarens artikelnummer etc. skall ha stämt på hemsidan. Givetvis skall även bilden matcha denna information och vi ber hemskt mycket om ursäkt att en felaktig bild hamnat på produkten. Vi hoppas att detta inte orsakat för stora problem för dig och om ett återköp önskas från din sida löser vi givetvis detta utan några extra kostnader.

Skrivet av Sockervadd:

Ville tacka för en bra service:) Fick mitt grafikkort byte det och fick det nya under denna vecka. Riktigt bra service:)

Tack!

Skrivet av Überklass:

Kommer ni ta in fler minnen från olika minnestillverkare framöver. Utbudet på minnen till Sandy Bridge, 1.5v 1600mhz minnen är rätt sparsamt, framförallt om man inte kan köra med decimenterhöga kylflänsar (Corsair Vengance). Kingston har vettiga 1600mhz 1.5v http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/PartsInfo.as...

Och eftersom ni självklart ska ligga billigast till så kan ni jämföra med resten av era konkurrenter på prisjakt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=743476&o=inkfrakt

Tyvärr är det lite knepigt med specifikationen för minnen och Sandy Bridge. 99% av minnena vi säljer (sålde innan Intel gick ut mned problemen) ihop med Sandy Bridge är 1,65V då dessa fungerar alldeles utmärkt.

Till våra egna Taurusburkar kör vi Corsair XMS3 vilka gått igenom alla kompatibilitetstester.

Skrivet av belzebubb89:

Kommer ni ta in 1Gb-versionen av 6950?

Kommer upp ett flertal 1GB-varianter inom kort!

Skrivet av ericsundell2:

Jag skulle vilja veta varför man som kund måste stå för frakten tillbaka vid ett återköp när produkten är sönder och har varit inne på felsökning 1 gång men inet har valt att skicka tillbaka samma produkt med svar att den inte sönder dock så kvarstår problemet (dvs den är sönder) ?

Tycker jag är jätte konstigt att vi som konsumenter ska stå för när produkten är sönder från början. Man blir på så sagt tvingan att göra ett återköp för att undvika flera veckor till utan dator.

Mvh
Eric

Om det är ett reklemationsärende och produkten är defekt behöver du givetvis inte stå för någon returfrakt. På ditt inlägg låter det som att du skickat in produkten, men att vi inte hittat något fel på den och därmed hanterat det som ett återköp i stället.

Kontakta gärna vår serviceavdelning på 031-652700 eller info@inet.se om du vill ha mer information om vad som gäller!

Skrivet av Goodia:

Tjena Inet!
Ni har inget nyare datum på http://www.inet.se/artikel/5304328/a-data-4gb-ddr3-pc10600-24... ?
tänkte ev slänga iväg en beställning och skulle vilja få det så tidigt som möjligt, som en födelsedagspresent då man fyller år snart

Preliminärt datum är att de ska landa under morgondagen. Hemsidan uppdateras löpande med aktuell leveransinfo.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Lägger ni i godis lite random eller? För jag fick första gången och inte andra och kommer ni ta in andra smaker?

Absolut inget klagomål!

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ericsundell2 Visa inlägg
Jag skulle vilja veta varför man som kund måste stå för frakten tillbaka vid ett återköp när produkten är sönder och har varit inne på felsökning 1 gång men inet har valt att skicka tillbaka samma produkt med svar att den inte sönder dock så kvarstår problemet (dvs den är sönder) ?

Tycker jag är jätte konstigt att vi som konsumenter ska stå för när produkten är sönder från början. Man blir på så sagt tvingan att göra ett återköp för att undvika flera veckor till utan dator.

Mvh
Eric
Om det är ett reklemationsärende och produkten är defekt behöver du givetvis inte stå för någon returfrakt. På ditt inlägg låter det som att du skickat in produkten, men att vi inte hittat något fel på den och därmed hanterat det som ett återköp i stället.

Kontakta gärna vår serviceavdelning på 031-652700 eller info@inet.se om du vill ha mer information om vad som gäller!

Nej helt fel. Tar de via mail men då jag bara får konstiga svar vände jag mig hit.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Nej helt fel. Tar de via mail men då jag bara får konstiga svar vände jag mig hit.

Enskilda ärenden ska inte tas här..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är problemet (bortsett från den felaktiga infon, kasst!)? Använder själv video-RCA-kablar för mina koaxiala ljudkopplingar. Fungerar perfekt. Menar du (vilket inte framgår) att du behöver koaxial --> optisk, krävs en omvandlare för ett antal hundralappar. Be isf Inet om det istället, eftersom de gjorde fel från början med informationen.

Skrivet av Nxz:

Efter många mail gick dom med på att skicka en koaxialkabel:
"Jag kan om du önskar, skicka en kabel på 3m som kommer fungera fint till ditt ändamål!"

Efter några dagar fick jag denna i brevlådan:
http://www.inet.se/artikel/8900219/kompositvideokabel-1xrca-h...

Jag mailade tillbaka och frågade vad i hela friden jag skulle ha denna kabel till, men ingen har vågat maila tillbaka nu..

Frågan är om de kan svara på detta forum.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

La min första beställning ifrån Inet förra veckan den 7e, fick lov att lägga om beställningen den 10e eftersom att grafikkortet jag hade tänkt mig inte fanns inne :/ och Inet har inte fått någon information ifrån Gigabyte när det kan komma :/

Dock förstår jag inte varför posten tar sån tid på sig att leverera ett paket inom Göteborg :/

Annars kan jag väl säga att det var då inga problem att ha kontakt med Inet över huvudtaget, bara att ringa så fixar dom det, samt att dom är jättetrevliga och kunniga.

Visa signatur

Jahadu jag vet inte de nå.

Permalänk

När får ni in Sandy Bridge moderkorten igen? Såg att dom skulle tänkas komma snart på "framsidan" här.

Permalänk
Medlem

Synd att alla inte är lika snabba på att skicka iväg paket som Inet

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tack för snabb service!
Beställde ett GTX560 i måndags eftermiddag, levererat och installerat knappa 24 timmar efter det.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

såg att asrock p67 extreme 4 har utgått, varför?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Antar96:

såg att asrock p67 extreme 4 har utgått, varför?

http://www.sweclockers.com/nyhet/13426-extra-intel-aterkallar...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lightdevil:

När får ni in Sandy Bridge moderkorten igen? Såg att dom skulle tänkas komma snart på "framsidan" här.

Inte till leverantörerna, till Asus, Gigabyte mfl. Dröjer som sagt till någon gång mars/april som allra tidigast.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag är medveten om problemen, och har vetat att inet fortfarande säljer moderkorten . Eftersom jag bara använder 2-3 Sata kontakter drabbas inte jag.
Men är det så att när dom säljer slut moderkorten köper dom inte in nya? Orkar inte vänta tills april för ingenting nytt.

Permalänk

Tror du dom bryr sig om du gör det eller inte? Menar det var ett stort problem som dom inte ville skicka ut så dom blev tvungen att ta skit mycket på garanti ärenden sen. Vilket jag tycker är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Jag är medveten om problemen, och har vetat att inet fortfarande säljer moderkorten . Eftersom jag bara använder 2-3 Sata kontakter drabbas inte jag.
Men är det så att när dom säljer slut moderkorten köper dom inte in nya? Orkar inte vänta tills april för ingenting nytt.

Tror inet skrev innan att man kan maila eller ringa och fråga om att få köpa ett moderkort iaf.
Men man ska vara medveten om riskerna.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Inet
Skrivet av _michelin_:

Lägger ni i godis lite random eller? För jag fick första gången och inte andra och kommer ni ta in andra smaker?

Absolut inget klagomål!

Man får se godiset som en överraskning
Vi får titta på om det finns möjlighet att få in några andra smaker.

Skrivet av Lightdevil:

När får ni in Sandy Bridge moderkorten igen? Såg att dom skulle tänkas komma snart på "framsidan" här.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Inte till leverantörerna, till Asus, Gigabyte mfl. Dröjer som sagt till någon gång mars/april som allra tidigast.

Japp, det stämmer. Nya moderkort förväntas dyka upp någon gång i april!

Skrivet av aztekk:

Tack för snabb service!
Beställde ett GTX560 i måndags eftermiddag, levererat och installerat knappa 24 timmar efter det.

Tack för det goda omdömet. Hoppas du är nöjd med köpet!

Skrivet av Antar96:

såg att asrock p67 extreme 4 har utgått, varför?

Så fort Asrock levererar nya moderkort med en uppdaterad styrkrets kommer artikeln att bli aktiv igen. Som det ser ut nu har vi ingen möjlighet att få in fler kort av den gamla revisionen.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej inet! kommer ni ta in phantom kortet GTX 570 från gainward?

Permalänk
Inet
Skrivet av OnlyCasanova:

Hej inet! kommer ni ta in phantom kortet GTX 570 från gainward?

Tjenare OnlyCasanova,

Gainward är dessvärre inget vi kommer att få in dom det ser ut just nu.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Tror det skulle uppskattas av flera om ni tog in lite flera grafikkort av olika slag, ett större utbud.

Skulle gärna beställt från er om ni hade tagit in 570 Gainward phantom men blev förvånad när ni inte hade det stiliga kortet

Köpte däremot U12P Kylaren samt en del fläktar. Gick snabbt och smidigt + en ppingvin stång.
5/5
Mvh Tom

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ni 1.5 eller 1.65 volt på minnen till Sandy Bridge-byggen? Finns väldigt få 1600mhz-minnen som kör i 1.5v, och Corsair Vengeance är för höga för att de ska få plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Rekommenderar ni 1.5 eller 1.65 volt på minnen till Sandy Bridge-byggen? Finns väldigt få 1600mhz-minnen som kör i 1.5v, och Corsair Vengeance är för höga för att de ska få plats.

Skrivet av inet.se:

Tyvärr är det lite knepigt med specifikationen för minnen och Sandy Bridge. 99% av minnena vi säljer (sålde innan Intel gick ut mned problemen) ihop med Sandy Bridge är 1,65V då dessa fungerar alldeles utmärkt.

Till våra egna Taurusburkar kör vi Corsair XMS3 vilka gått igenom alla kompatibilitetstester.

Högre upp i tråden

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Jag beställde en Sandy Bridge-dator med montering förra veckan. Jag undrar bara om ni, när ni monterar, ansluter enheterna till dem fungerande 6.0 gb/s portarna? Tänkte bara fråga, så jag vet ifall jag måste ändra på det själv när jag får datorn.

Visa signatur

Asus Maximus VII Hero Z97 | i7 4790K | Corsair H100i w/ Noctua NF-F12 |
Asus STRIX GTX 980 | Corsair Vengeance Pro 16GB | Samsung SSD EVO 250GB | Crucial MX100 256GB |
Fractal Design Define R4 Window | Corsair RM850 |
Windows 10 | Asus Rog Swift 27" 1440p |

Permalänk
Medlem

Hej inet.

Har inte varit så insatt i detta kring sandybridge modekortshysterin så tänkte fråga hur ni gör med moderkortet för dem som köpt? Får man byta till den nya revisionen när den kommer eller skall man använda det så länge det håller och sedan lämna in på garantin? Gäller Asrock

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

.

När förväntas de nya Sandy Brigde moderkorten komma in till Inet? Om det nu skulle handla om flera veckor eller upp till 1-2 månader så undrar jag om man fortfarande kan få tag på ett Sandy Bridge moderkort hos er? Dem moderkort med fel på Sata 2 portarna givetvis.