Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Om du nu ska köpa en dator i delar, varför inte köpa med ett esd armband? http://www.inet.se/artikel/6901005/esd-armband-for-montering-...

Känns bara överflödigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

SSD - Crucial M4 är inget ni planerat att ta in?

Tror jag läste att dom förhandlar med Crucial.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raketmaskinen:

Varför har ni inte detta kort på er hemsida? GIGABYTE GA-Z68XP-UD3 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=907760)

Ser väldigt bra ut på pappret och de flesta av era konkurrenter verkar ha det inne.

Skämtar du? Du tror inte Inet har saker som inte Komplett/Dustin/osv har?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Threenipples:

När det handlar om nästan 1000kr billigare så kvittar det om det tar 7-14dagar frakt, blir en beställning då. Logitech är ju placerat lite överallt så man behöver inte ens skicka tillbaka den till usa om det är fel på den.

299$ ~= 1932kr

+25% moms = 2415

+frakt....

Det blir då inte några tusen kronor billigare där inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tror inte ens man kan köpa från logitech's USA site om man bor I Sverige. Gissar på att man är tvungen att beställa ifrån den svenska siten.

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga, bessat lite nya delar men cpu kylaren jag köpte var inte i lager, fine tänkte jag allt annat reserverar dom väl.

Visst gjorde dom det, allt utom moderkortet.. som det bara finns 5st kvar av.

Beställde vid lunch idag så är lite orolig att moderkorten ska sälja slut innan dom "grabbat" ett ex till mig. o:

Så finns det någon speciell anledning att moderkortet inte reserverats det också?

Kortet i fråga är ett asus P8P67 Pro.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Skämtar du? Du tror inte Inet har saker som inte Komplett/Dustin/osv har?

Jo givetvis förstår jag det. Däremot så kan man ju hoppas att de kan ta in det - vilket var avsikten med min post (jag är inte ensam i tråden om att önska/tipsa om saker för inet att ta in i sitt sortiment). Det verkar ligga bra i pris/prestanda och dessutom utsett till bäst moderkort i prisklassen av tomshardware.

Egentligen borde jag inte ens svara på ditt inlägg, så onödigt att posta saker som inte tillför någonting till forumet.

Permalänk
Inet
Skrivet av Dragzone:

Hej Inet!
Jag har aldrig byggt en dator och vad jag vet hittar jag ingen tråd om råd för datorbygge men jag ska köpa en dator i delar idag och jag undrar om man får med instruktoner med varje del och hur man ska koppla sladdarna?
Och hur jordar man sig SÄKERT utan att ha ett armband?
Kan det vara bra att ta av sig sina riktiga armband, halsband när man bygger en dator och kanske bara stå i t-shirt och byxor? vill att allt ska funka och inget ska gå sönder. Och sen tog jag med ett H20 vattenkylning, ska man skruva bort fläkten som följer med chassit på baksidan och sätta in den fläkten man fick med i kylningen istället? och var kopplar man inte alla sladdar till kylningen, hittar inge tråd
Tack för svar

Vi skickar inte med instruktioner tyvärr men det finns gott om hjälp i det här forumet! Det finns också flera olika hemsidor där du kan hitta goda råd och instruktioner på hur du bygger. Du kan även kontakta vår serviceavdelning om du skulle stöta på problem!

Skrivet av raketmaskinen:

Varför har ni inte detta kort på er hemsida? GIGABYTE GA-Z68XP-UD3 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=907760)

Ser väldigt bra ut på pappret och de flesta av era konkurrenter verkar ha det inne.

Det är inget som vi har planer på att ta in inom en snar framtid. Vi har dock deras andra kort som är snarlika:

http://www.inet.se/jamfor?compare=1902067&compare=1902058

Skrivet av Lehto:

SSD - Crucial M4 är inget ni planerat att ta in?

Kommer eventuellt in till hösten! Inget som är helt bestämt ännu.

Skrivet av Json@Jonas:

Har en liten fråga, bessat lite nya delar men cpu kylaren jag köpte var inte i lager, fine tänkte jag allt annat reserverar dom väl.

Visst gjorde dom det, allt utom moderkortet.. som det bara finns 5st kvar av.

Beställde vid lunch idag så är lite orolig att moderkorten ska sälja slut innan dom "grabbat" ett ex till mig. o:

Så finns det någon speciell anledning att moderkortet inte reserverats det också?

Kortet i fråga är ett asus P8P67 Pro.

Det är bäst att du kontaktar vår kundtjänst direkt med såna här frågor! info@inet.se eller 031 65 27 00.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

SSD - Crucial M4 är inget ni planerat att ta in?

Skrivet av inet.se:

Kommer eventuellt in till hösten! Inget som är helt bestämt ännu.

Woho! Först Asus grejer och nu Crucial. Det tar sig

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge det tar innan ni får in Cooler Master Hyper 212 plus igen?

Funderar på om man ska plocka bort den ur ordern om det tar alltför lång tid nämligen.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det stämmer att silver versionen av Silverstone ft02 har usb3 i fronten. Såg att det stod på specifikationen att den hade det men det står inte i namnet som på den svarta.

Permalänk
Medlem

Vad innebär Reseller ? Är det en begagnad produkt?

http://www.inet.se/artikel/4304306/intel-ssd-320-160gb-resell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calis:

Vad innebär Reseller ? Är det en begagnad produkt?

http://www.inet.se/artikel/4304306/intel-ssd-320-160gb-resell...

I kartong med installation CD, SATA kabel och 3,5" adapter.

Permalänk
Medlem

Säljer ni inga interna Blu-ray brännare?

Permalänk
Medlem

Tycker ni har börjat att slacka lite på leveranserna.
Mina två senaste beställningar la jag ett antal timmar innan kl 17:00 men de har inte skickats samma dag.

Senaste beställningen gjorde jag 5/9 vid lunchtid och den har fortfarande inte packats (!). Det är två dagar det...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Poison:

Tycker ni har börjat att slacka lite på leveranserna.
Mina två senaste beställningar la jag ett antal timmar innan kl 17:00 men de har inte skickats samma dag.

Senaste beställningen gjorde jag 5/9 vid lunchtid och den har fortfarande inte packats (!). Det är två dagar det...

Jag lade en order den 1/9 och är ännu inte skickad, bedrövligt rent ut sagt. Men dom håller tydligen på att trimma in ett nytt lager, men dom sa att dom skulle få iväg grejerna som igår måndag 5/9, och nu är det tisdag och dom sa idag att dom skulle få iväg grejerna, men jag har inte fått något mail eller sms om att det är skickat. Jag fick sms igår kl 15.27 att dom plockade ordern, och även ett likadant sms idag fick jag kl 11.55, så nog borde dom ha plockat ihop grejerna och skickat vid det här laget.

Är det fler som har problem med beställningar?

Jag blir nästan tveksam till att nånsin beställa där igen. Jag lade en order hos komplett också i torsdags kväll förra veckan, dom skickade grejerna redan på morgonen på fredagen, och jag kunde hämta ut sakerna igår måndag på eftermiddagen, det är bra leveranstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Tycker ni har börjat att slacka lite på leveranserna.
Mina två senaste beställningar la jag ett antal timmar innan kl 17:00 men de har inte skickats samma dag.

Senaste beställningen gjorde jag 5/9 vid lunchtid och den har fortfarande inte packats (!). Det är två dagar det...

Skrivet av a.eriksson90:

Jag lade en order den 1/9 och är ännu inte skickad, bedrövligt rent ut sagt. Men dom håller tydligen på att trimma in ett nytt lager, men dom sa att dom skulle få iväg grejerna som igår måndag 5/9, och nu är det tisdag och dom sa idag att dom skulle få iväg grejerna, men jag har inte fått något mail eller sms om att det är skickat. Jag fick sms igår kl 15.27 att dom plockade ordern, och även ett likadant sms idag fick jag kl 11.55, så nog borde dom ha plockat ihop grejerna och skickat vid det här laget.

Är det fler som har problem med beställningar?

Jag blir nästan tveksam till att nånsin beställa där igen. Jag lade en order hos komplett också i torsdags kväll förra veckan, dom skickade grejerna redan på morgonen på fredagen, och jag kunde hämta ut sakerna igår måndag på eftermiddagen, det är bra leveranstid.

Dom har väll inte fått ordning på lagret. Vet ni hur många ordar som kommer in varje dag? Gissar på det tar ett tag att få ordning på roboten. Många paket måste säkert dubbel kollas för det inte ska bli fel.

Sen har dom nytt packningsmaterial och det kanske är svårt i början att packa fort nog.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Dom har väll inte fått ordning på lagret. Vet ni hur många ordar som kommer in varje dag? Gissar på det tar ett tag att få ordning på roboten. Många paket måste säkert dubbel kollas för det inte ska bli fel.

Sen har dom nytt packningsmaterial och det kanske är svårt i början att packa fort nog.

Jo men jag beställde ju i torsdags kväll förra veckan, och ännu har inget hänt, om andra går före så är det mycket konstigt. Och dessutom så har de sagt igår och idag att de skulle skicka, men det verkar inte ha hänt nånting. På så många arbetsdagar så borde dom ha fått iväg paketet för länge sen, i normala fall så skulle det väl ha gått iväg redan på fredagen förra veckan, men nu är det tisdag. Jag tycker det är lite dåligt trots att dom har nytt lager, hade överseende med att det skulle ta någon dag extra men nu har det gått 3 arbetsdagar och ännu inget skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dom har väll inte fått ordning på lagret. Vet ni hur många ordar som kommer in varje dag? Gissar på det tar ett tag att få ordning på roboten. Många paket måste säkert dubbel kollas för det inte ska bli fel.

Sen har dom nytt packningsmaterial och det kanske är svårt i början att packa fort nog.

Visste inte att dom höll på med ändringar i lagret. Det står inget om det på deras hemsida att de lägger om lagret eller liknande och att det kan medföra längre leveranstid - annars hade jag självklart haft förståelse för det.

Men det verkar som att Inet går på övertid nu. Fick precis ett SMS om att mitt paket håller på att packas.
Det jag älskar med Inet! Saker går fel ibland men de ställer alltid upp och gör rätt för sig. Underbar service som jag aldrig upplevt hos något annat företag.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Poison:

Visste inte att dom höll på med ändringar i lagret. Det står inget om det på deras hemsida att de lägger om lagret eller liknande och att det kan medföra längre leveranstid - annars hade jag självklart haft förståelse för det.

Men det verkar som att Inet går på övertid nu. Fick precis ett SMS om att mitt paket håller på att packas.
Det jag älskar med Inet! Saker går fel ibland men de ställer alltid upp och gör rätt för sig. Underbar service som jag aldrig upplevt hos något annat företag.

Det var iallafall lite goda nyheter, då kanske dom får iväg mitt paket ändå trots allt

Man har ju läst och hört så mycket gott om Inet så det vore synd om dom skulle ha väldigt väldigt långa leveranstider, visst man har ju överseende med någon dag extra men inte så långt som jag varit med om nu, annars tycker jag att dom borde ha skrivit något på deras hemsida om att dom grejar med nya lagret.

Permalänk

https://www.inet.se/kampanj/viktig-information

Ganska dåligt, då dom verkar ha varit klara med lagret för länge sen, och att de var i full gång med leveranser som vanligt för 2 veckor sedan.

Inget mail ännu här, usch vad besviken jag är. Att det ska ta en hel vecka att få grejer, vad jag tror, så skickar dom mina grejer imorgon och jag får dom först på torsdag, och i torsdags förra veckan som jag beställde.

Permalänk
Inet
Skrivet av a.eriksson90:

https://www.inet.se/kampanj/viktig-information

Ganska dåligt, då dom verkar ha varit klara med lagret för länge sen, och att de var i full gång med leveranser som vanligt för 2 veckor sedan.

Inget mail ännu här, usch vad besviken jag är. Att det ska ta en hel vecka att få grejer, vad jag tror, så skickar dom mina grejer imorgon och jag får dom först på torsdag, och i torsdags förra veckan som jag beställde.

Skrivet av a.eriksson90:

Det var iallafall lite goda nyheter, då kanske dom får iväg mitt paket ändå trots allt

Man har ju läst och hört så mycket gott om Inet så det vore synd om dom skulle ha väldigt väldigt långa leveranstider, visst man har ju överseende med någon dag extra men inte så långt som jag varit med om nu, annars tycker jag att dom borde ha skrivit något på deras hemsida om att dom grejar med nya lagret.

Skrivet av a.eriksson90:

Jo men jag beställde ju i torsdags kväll förra veckan, och ännu har inget hänt, om andra går före så är det mycket konstigt. Och dessutom så har de sagt igår och idag att de skulle skicka, men det verkar inte ha hänt nånting. På så många arbetsdagar så borde dom ha fått iväg paketet för länge sen, i normala fall så skulle det väl ha gått iväg redan på fredagen förra veckan, men nu är det tisdag. Jag tycker det är lite dåligt trots att dom har nytt lager, hade överseende med att det skulle ta någon dag extra men nu har det gått 3 arbetsdagar och ännu inget skickat.

Skrivet av a.eriksson90:

Jag lade en order den 1/9 och är ännu inte skickad, bedrövligt rent ut sagt. Men dom håller tydligen på att trimma in ett nytt lager, men dom sa att dom skulle få iväg grejerna som igår måndag 5/9, och nu är det tisdag och dom sa idag att dom skulle få iväg grejerna, men jag har inte fått något mail eller sms om att det är skickat. Jag fick sms igår kl 15.27 att dom plockade ordern, och även ett likadant sms idag fick jag kl 11.55, så nog borde dom ha plockat ihop grejerna och skickat vid det här laget.

Är det fler som har problem med beställningar?

Jag blir nästan tveksam till att nånsin beställa där igen. Jag lade en order hos komplett också i torsdags kväll förra veckan, dom skickade grejerna redan på morgonen på fredagen, och jag kunde hämta ut sakerna igår måndag på eftermiddagen, det är bra leveranstid.

Vi håller på att kolla på detta! Eftersom du har mailat in till oss också och det är mot forumets regler att ta upp enskilda ordrar här så tar vi och återkommer till dig via mail när vi vet mer!

Skrivet av Calis:

Vad innebär Reseller ? Är det en begagnad produkt?

http://www.inet.se/artikel/4304306/intel-ssd-320-160gb-resell...

Skrivet av SUMITOMO:

I kartong med installation CD, SATA kabel och 3,5" adapter.

Stämmer! Finns även en Retail-version som har en USB-adapter inkluderat men det är alltså inte den vi har.

Skrivet av Hanslar:

Jag undrar om det stämmer att silver versionen av Silverstone ft02 har usb3 i fronten. Såg att det stod på specifikationen att den hade det men det står inte i namnet som på den svarta.

Nej, det stämmer inte! Det är fortfarande gamla versionen på Silver-chassit med endast USB2. Vi har uppdaterat hemsidan nu!

Skrivet av Json@Jonas:

Undrar hur länge det tar innan ni får in Cooler Master Hyper 212 plus igen?

Funderar på om man ska plocka bort den ur ordern om det tar alltför lång tid nämligen.

Med lite tur nu i slutet på veckan!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

För information så fick jag rev. 2.0 versionen av Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce, om alla kort är det så kanske ni bör uppdatera info på det kortet.

Permalänk
Inet
Skrivet av SUMITOMO:

Säljer ni inga interna Blu-ray brännare?

Nu gör vi det!

http://www.inet.se/artikel/7107225/lg-bh12ls30-blu-ray-brannare-svart

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Akiboa:

För information så fick jag rev. 2.0 versionen av Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce, om alla kort är det så kanske ni bör uppdatera info på det kortet.

Ja, alla kort ska vara det! Det ser man på tillverkarens art.nr: GV-N570OC-13I V2.0

http://www.inet.se/artikel/5409219/gigabyte-geforce-gtx-570-1280mb-windforce

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ja, alla kort ska vara det! Det ser man på tillverkarens art.nr: GV-N570OC-13I V2.0

http://www.inet.se/artikel/5409219/gigabyte-geforce-gtx-570-1280mb-windforce

Ok men då stämmer inte info på det kortet, det är HDMI plus Displayport bla på det kortet.
Va det ja mena ni behöver uppdatera på siten.

Permalänk
Medlem

Beställde häromdagen vid kvällstid. Ordern packades nästa dag, och dagen därpå fick jag mitt paket. Snabb leverans tycker jag!
Plus i kanten för att ni har lärt roboten att skicka med en pingvinstång.

Permalänk
Inet
Skrivet av Akiboa:

Ok men då stämmer inte info på det kortet, det är HDMI plus Displayport bla på det kortet.
Va det ja mena ni behöver uppdatera på siten.

Då är vi med! Har uppdaterat specen nu!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När får ni in https://www.inet.se/artikel/1902091/asrock-p67-extreme4-gen-3... Borde in inte bara skriva obekräftat om det inte är en beställningsvara?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Höjde Inet precis priserna på MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II och skickar med ett batman spel? Hade fått ihop ett dator paket för 9.900, tittade genom en sista gång och var nöjd. Nu när jag uppdaterade sidan såg jag att det kostade 10.042:-.
Inte så farligt mkt pengar men jag menar, jag tänkte beställa 2 GTX 560 och får då med 2 Batman spel.
Onödigt?

Betalar hellre 70kr mindre per kort för att slippa få med två spel

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~