Permalänk
Medlem

hur kopplade du så att du kunde ha dvd/cd läsaren uppe i hyllan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boulund
GRYMT galleri. Bästa jag sett, någonsin. Det enda jag någonsin röstar 10 på tror jag. Grattis till ett väl utfört arbete! En fröjd att läsa om.

Tack! Kul att du gillade de. Det var inget dåligt betyg!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svenerik
hur kopplade du så att du kunde ha dvd/cd läsaren uppe i hyllan?

Brännare/läsare har ju samma kontakter som hårddiskar, så tog elektroniken från en extern hårddisk och kopplade till brännaren. På så sätt kunde jag stoppa brännaren i usb-porten och använde transformatorn som var till hårddisken som spänningsmatning då båda vill ha 12 volt.

Permalänk
Avstängd

F Y F A N V A ^^ D B R A D E T (F) B L (F) E V <3 !!!

Grattis till ett jättefint bygge.:) Du får 12/10 P Jag menar allt hästjobb du lagt ner på att sleeva och "pilla-millimeter-noga-arbete". Är riktigt imponerad av kabeldragningen speciellt.:)

(Dock undrar jag hur du gör om du tex. flyttar och inser att du inte kan använda datorn pga. skrivbordet har kommit bort i flytten)?;);P

Outstanding.:)

Har varit ett rent nöje att läsa din information och jag tycker inte alls att du hade för mycket info i byggloggen. ^^ Lagom skulle jag vilja säga: det är alltid kul att få en "genomförlig" info. om hur folk har tänkt/tänker under en logg.:)

Känn dig stolt.:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
F Y F A N V A ^^ D B R A D E T (F) B L (F) E V <3 !!!

Grattis till ett jättefint bygge.:) Du får 12/10 P Jag menar allt hästjobb du lagt ner på att sleeva och "pilla-millimeter-noga-arbete". Är riktigt imponerad av kabeldragningen speciellt.:)

(Dock undrar jag hur du gör om du tex. flyttar och inser att du inte kan använda datorn pga. skrivbordet har kommit bort i flytten)?;);P

Outstanding.:)

Har varit ett rent nöje att läsa din information och jag tycker inte alls att du hade för mycket info i byggloggen. ^^ Lagom skulle jag vilja säga: det är alltid kul att få en "genomförlig" info. om hur folk har tänkt/tänker under en logg.:)

Känn dig stolt.:)<3

Tackar

Gillar smilys ser jag, hehe.

Att jag bygde skrivbordet lite från början var ju för att jag ville bli av med fotstöden till skärmarna och sätta upp skärmarna på väggen, men samtidigt kunna flytta skrivbordet i och med ommöblering eller flytt utan att behöva skruva upp skärmarna och borra i väggarna igen. Så satte rygg på skrivbordet i stället. Sedan så får de ju plats i nästan vilket rum som helst så att flytta blir inga problem. Åker aldrig på lan, och att powerknapparna sitter i skrivbordet är inga bekymmer, det går ju tjuvkoppla datorn så den startar. Bara att kortsluta pinnarna på moderkortet så startar dator. McGyver ftw.

Har lagt hyffsat med tid på kabeldragning och sleevs, så börjar bli tillräckligt nöjd själv.

Loggen kommer uppdateras för fullt här idag med nya bilder då jag målar och fixar det sista för fullt just nu. Är riktigt spännande nu att se hur de blir.

Permalänk
Avstängd

asså onödigt med den moddingen du laggt nere, det ger ju inget värde lixom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
asså onödigt med den moddingen du laggt nere, det ger ju inget värde lixom.

Vilken av dem tänker du på? Du kanske menar hela bygget?

Vad menar du med värde? Du får gärna förklara för jag förstår inte vad du menar.

För mig ger de ett visst värde i alla fall, då jag nu fått bort de få brister jag tyckte chassit hade original. Sitter just nu på ett chassi som är exakt som jag vill ha de, och det är värt mycket för mig.

Permalänk

Äckligt snyggt gjort med frontpanelen. riktigt snygg setup du har med skrivbordet och allt

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns

Har lagt hyffsat med tid på kabeldragning och sleevs, så börjar bli tillräckligt nöjd själv.

Mitt motto är att om du blivit nöjd har du inte lagt ner tillräckligt med tid XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Vart har du fått tag i wallpapern ?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Äckligt snyggt gjort med frontpanelen. riktigt snygg setup du har med skrivbordet och allt

Tack. Jo de börjar ta sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Mitt motto är att om du blivit nöjd har du inte lagt ner tillräckligt med tid XD

hahaha, så sant! Lite därför jag skrev "tillräckligt" nöjd. Går att göra om hur mycket som helst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Vart har du fått tag i wallpapern ?

Du menar den med Raven-loggan?

Har jag gjort själv. Kan lägga upp den åt dig om du vill.
http://timelessdesign.eu/swec/raven.JPG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
asså onödigt med den moddingen du laggt nere, det ger ju inget värde lixom.

Nja, vänta lite här nu va!

Har du aldrig någonsin gjort någon förbättring av någonting?
Nä förmodligen inte! Du har väl fullt upp att klanka ner på ambitiösa människor som förkovrar sig i sina projekt. Varför inte ta en grundkurs i stavning till att börja med.

Tycker synd om dig för att du inte kan uppskatta ett gott arbete, stackare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
asså onödigt med den moddingen du laggt nere, det ger ju inget värde lixom.

Vilket meninglöst inlägg :/ Tycker bygget ser förbannat bra ut, varför så bitter? och vadå inget värde?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

hur gjorde du så att dioderna åker fram och tillbaka som i knight rider?

riktigt coolt

Permalänk

Du menar den med Raven-loggan?

Har jag gjort själv. Kan lägga upp den åt dig om du vill.
http://timelessdesign.eu/swec/raven.JPG [/B][/QUOTE]

Skit snygg verkligen, dock lite för liten för min smak då jag kör 1920x1200

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Skit snygg verkligen, dock lite för liten för min smak då jag kör 1920x1200

Ge mig 3 min så lägger jag upp den i 1920x1200

edit:
http://timelessdesign.eu/swec/raven1920_1200.JPG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanlord
hur gjorde du så att dioderna åker fram och tillbaka som i knight rider?

riktigt coolt

Det blev som nightrider, men var lite inspiration från Battlestar Galacticas Cylons.

Det finns byggsatsen på www.svebry.se, www.elfa.se eller www.kjell.com som brukar heta nått med vattefall, eller rinnande ljus osv. Ska se om jag hittar den.

Är inte speciellt svåra att löda ihop själv så länge man har en lödkolv med ganska fin spets. kretsschema är med och så står allt på kretskortet vilken komponent som ska vara i vilket hål osv.

sök på "MK107 Rinnande ljus" på elfa.se så får du upp en liknande krets.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Ge mig 3 min så lägger jag upp den i 1920x1200

edit:
http://timelessdesign.eu/swec/raven1920_1200.JPG

Tack så jätte mycket

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Inga problem. Tar bara någon minut i Photoshop

Permalänk
Medlem

Hur bytte du ut I/O-panelen i fronten?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Hur bytte du ut I/O-panelen i fronten?

Oj, de blir ett långt svar. Kika på bilderna så kanske de ger mer än att jag drar en historia på en A4.

Kort sammanfattat då.

Tog av locket och sågade ut ett hål genom plasttoppen, och ett hål rakt under i metallen i sjävla chassit. Sedan gjorde jag en egen plåtbit som passade uppe på toppen. I den gjorde jag ett hål som passade precis en I/O-panel från Lian Li, som egentligen är gjord för ett 5.25". Gick att ta ur luckan, och själva I/O-enheten från sjävla 5.25"-frontblecket. Så satte jag den i min egengjorda plåtbit. Att sätta den i plasten direkt i chassit blev inte så snyggt då topplocket lutar innot mot mitten i en V-form. Om den ligger an i mitten fick jag en 2-3mm glipa i ytterkanterna (syns på bilderna där jag testat). Därför jag gjorde en egen topplåt i metall som jag lackade.

Hängde du med?

Använde en Lian Li BZ-U025B

Permalänk
Medlem

Blev skitläckert!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Tackar

Gillar smilys ser jag, hehe.

Ingen orsak.:) Äras den som äras bör.^^

Att jag frågade om skrivbordet var mest för att det lät så "kalvbås", instängtaktigt ut men nu är jag med på vad du menar.:) Håller med om att det är skönt att slippa borra i väggarna (finns så FÅ snygga skärmupphängare:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Ingen orsak.:) Äras den som äras bör.^^

Att jag frågade om skrivbordet var mest för att det lät så "kalvbås", instängtaktigt ut men nu är jag med på vad du menar.:) Håller med om att det är skönt att slippa borra i väggarna (finns så FÅ snygga skärmupphängare:P).

aha på så vis
Nä då, det är inte så instängt. Mer att jag fått allt lite mer funktionellt utan att ha ett skrivbord så fullt med prylar att man knappt får plats själv. Nu är ju allt inbyggt i skrivbordet så man slipper tappa kaffet i mixerbordet osv

Ja de är inte lätt faktiskt att hitta skärmupphängning som inte är helt värdelös eller svindyr. De jag hittade var nå specialpris på Jula. Går att vrida dem både upp och ner och åt sidorna. Kostar ju flera hundra annars där jag kikat. Gött att få undan kablarna från skärmarna med. Synd bara de är så drygt att sitta och spela med trödlösa möss och tangentbord. Annars hade de varit en given investering. Men de kanske kommit bra saker för de numera med. Inte haft trådlöst sedan -04.

Permalänk
Medlem

mkt fint du ! roligt att se duktigt/händigt folk

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z0rna
mkt fint du ! roligt att se duktigt/händigt folk

tackar tackar!

Permalänk
Medlem

God morgon

Blev riktigt snyggt alltihopa. Fröjd för ögat

Tänkte bara höra med dig hur du kopplade in power knappen till den knappen du köpte från kjell?
Är sugen på att göra det själv, men har inte listat ut vad som ska kopplas till vad på knappen.

Om du har något kopplings schema eller liknade....

Peace out
Vidstig

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vidstig
God morgon

Blev riktigt snyggt alltihopa. Fröjd för ögat

Tänkte bara höra med dig hur du kopplade in power knappen till den knappen du köpte från kjell?
Är sugen på att göra det själv, men har inte listat ut vad som ska kopplas till vad på knappen.

Om du har något kopplings schema eller liknade....

Peace out
Vidstig

God morgon klockan 04:41? Hahaha.

Att koppla knappen är jättelätt. Vanlig pwr-knapp är ju en vanlig strömbrytare som alltid är från, men slår till medans du trycker på den.
Ska göra en bild åt dig så du vet hur du ska koppla, ska få i mig en kopp kaffe och lite frukost bara så dyker den upp i den här posten

Kul att du gillade bygget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
God morgon klockan 04:41? Hahaha.

Att koppla knappen är jättelätt. Vanlig pwr-knapp är ju en vanlig strömbrytare som alltid är från, men slår till medans du trycker på den.
Ska göra en bild åt dig så du vet hur du ska koppla, ska få i mig en kopp kaffe och lite frukost bara så dyker den upp i den här posten

Kul att du gillade bygget

hahaha, menar det. Har man inget annat att göra på natten så ...

Tack, vad är det för skillnad på 1-pol och 2-pol?

Peace out
Vidstig

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk
Hedersmedlem

Vart köpte du bitumenplattorna?
Och hur mycket hjälpte dom? Ser lite tunna ut...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Skit snyggt vart är dvdn?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag