Permalänk
Medlem

gött mos säger jag bara !!!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
gött mos säger jag bara !!!:D

Göteborgare var ju inte svårt att förstå!

Permalänk
Medlem

Hej,

Sitter och tittar på bilderna i din bygglogg och blev nyfiken på hur mycket plats det är mellan den nedre(push) radiatorfläkten och pumpen på cpu? Det ser ut som någon cm och att det är för trångt för att sätta en "distans" på andra sidan radiatorn med, stämmer det? Skulle det gå att få in en tunnare distans på typ 1-1.5cm eller är det trängre än det ser ut?

Och skulle det göra någon skillnad...?

Ska bygga mitt i ett ft02 chassi med en H50 kylare och funderar lite över möjliga fläktkonfigurationer. Har du testat att ha distansen på pull sidan? Såg något test där det visade sig vara bättre om man hade lågvarviga fläktar som inte kan bygga tillräckligt statiskt tryck.

Permalänk
Medlem

kan mäta om en stund så får du hur nära den är, men det borde gå tycker jag att ha dubbla distanser om du så vill det. Jag har distansen på push-sidan eller vad man ska kalla det. Jag fick bäst resultat då, men har inga siffror på det. Annars har jag nog nästan redogjort för varenda siffra jag kommit fram till. Kankse får undersöka de mer.

Ja ett ft02 är ju väldigt likt så de borde vara samma mått när de kommer till top vs moderkort.

Permalänk
Medlem

Nu är jag sådär jobbig och tjatar.

Fick du tid att mäta och se om det får plats en 25mm distans till? Får hem min låda på onsdag och jag har just nu bara en distans. Ska jag jaga en till med ljus och lykta imorgon eller är det bortkastad tid och energi?

Permalänk
Medlem

Så där. Har mätt. Då pumpen är konformig så var de lite svårt att mäta. Men de är ca 20mm mellan nedersta fläkten och pumpen. Mina fläktar är 25mm, vilket är ganska standard, men du kan ju även göra egna distanser som skulle passa i stället för en urklippt fläkt. Men att göra som jag gjort med 2 fläktar på var sida blir nog för trångt.

Sorry jag inte svarade tidigare men de blev lite fullt upp här i helgen med besiktning av bil osv.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för besväret! Får klura lite på om jag ska göra en egen smalare eller köra med bara en.

Permalänk
Avstängd

härligt jobb du gör , 10p utan o tveka toksnyggt o mkt bra lösningar !

Permalänk
Medlem

Fortfarande grymt imponerad och inspirerad av ditt bygge.

Har dock en sak jag hade gjort annorlunda i ditt ställe.
Cd-läsaren du byggde in.
Jag hade nog satsat på en slot-in och bara haft en tun springa och kanske en modifierad eject i form av en touch under hylan eller liknande (knapp har valfri placering ^^ )

I övrigt så är det 12/10 p ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av og900turbo
härligt jobb du gör , 10p utan o tveka toksnyggt o mkt bra lösningar !

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Fortfarande grymt imponerad och inspirerad av ditt bygge.

Har dock en sak jag hade gjort annorlunda i ditt ställe.
Cd-läsaren du byggde in.
Jag hade nog satsat på en slot-in och bara haft en tun springa och kanske en modifierad eject i form av en touch under hylan eller liknande (knapp har valfri placering ^^ )

I övrigt så är det 12/10 p ^^;

12 poäng är ju inte dåligt hehe

Ja din ide med brännaren är inte dum alls! Har inte tänkt i den banan, hade klart blivit riktigt fint. Hade fått köpa ny brännarare för det bara. Använder den så lite så tänkte jag skulle återanvända min gamla ide-brännare de få gånger / år man behöver numera. Vill ju knappast ha den i datorn, så tänkte jag skulle gömma den i hyllan så den inte syns alls. När ekfronten på släden kommer på så syns inte ens en liten springa. Blir en liten eject-knapp under hyllan . Meningen är att knappen inte ens ska synas heller. Beställde knapp från kjell.com i lördags så borde komma i veckan får du se hur de blir

Plåten var meningen att den skulle täcka gamla power-/resettknapparna uppe på lådan för att sedan följa chassit och gå ner över framsidan över fläktkontrollen osv så att den blå plexibiten med dioderna skulle försvinna helt och de mer skulle likna en TF02. Det blev tyvärr helt omöjligt att få till hemma med de verktyg jag har tillhands. Toppen lutar ju innåt som ett V, och fronten pekar v-formad utåt i stället, och båda formerna byts av mitt i radien mellan topp och front... vet inte hur jag ska förklara. Det blev i alla fall omöjligt att göra bra, och får jag de inte snyggt så känns de inte värt att göra... Så nu slutar plåten vid dioderna, men täcker en hel del av plexiglaset så springan för ljuset blir mindre. Sedan tar jag en annan plåt och bockar efter frontens form som möter upp underifrån vid plexit. Hoppas ni förstår vad jag menar. På så sätt kom jag undan hela problemet med de mötande V-formerna som bara fick 1cm glipor överallt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
SNYGGT GJORT !!!!

Tack

Kom precis på, jag behöver ju egentligen ingen eject-knapp. De går ju öppna och stänga inne ifrån windows...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Tack

Kom precis på, jag behöver ju egentligen ingen eject-knapp. De går ju öppna och stänga inne ifrån windows...

Mer respect om den sitter på något dolt ställe dock ^^

typ under sängen eller nått XD skämt å sido. sätt den under skrivbordsplattan som en larmknapp i banker.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

inte kul om man ska på lan med den datorn

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Åker aldrig på lan, var nog 8 år sedan sist. Flyttat från Lule till Trollhättan så det är inte så stor ide att släpa datorn 100 mil för att ta sig till de kompisar jag brukar spela med...

Permalänk
Medlem

Du har då dina idéer snyggt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xion_drifter
Du har då dina idéer snyggt

HAHAHAHAHA
Skönaste kommentaren i hela tråden
Jo tack, de finns att ta av. Något måste man ju fylla huvudet med mer än dåliga skämt och ordvitsar.

Permalänk

lösningen med dvdn blev ganska snygg, har funderat på något liknande på min egen dator

Permalänk

J*vligt snyggt jobbat. Fick en massa idéer också till mitt eget rum

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

sätt en liten trä bit framför dvdn så den inte syns

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umpata

Testat att läsa under bilden på DVD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umpata

Du har helt rätt att de blir snyggare med en ekbit så den svarta släden inte syns, men om du läser under bilden på just dvd-brännaren eller i tråden nån post längre upp så är de just precis vad jag ska göra. Kommer passa perfekt med en 5mm kantlist i ek som jag får kapa till.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte påstå att det är särskil avancerade modifikationer du gör men de är väl utförda och resultatet så genomtänkt, du kan inte få något annat än en solklar 10poängare från mig och jag hoppas se fler moddar av dig och även andra i liknande anda.

Keep it up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Jag skulle inte påstå att det är särskil avancerade modifikationer du gör men de är väl utförda och resultatet så genomtänkt, du kan inte få något annat än en solklar 10poängare från mig och jag hoppas se fler moddar av dig och även andra i liknande anda.

Keep it up!

Tack för kommentaren, var riktigt roligt att läsa!

Har inte möjlighet till mer avancerade saker utan verktyg och när man bor i lägenhet. Har ingen stans att hålla till riktigt så då får man göra de bästa av situationen. Ingen ide att ta sig vatten över huvudet och sedan tvingas göra de halvdant och fult. Bättre att göra mindre moddar och göra dem bra i stället.

Skulle väldigt gärna göra ett seriöst H2O-bygge sedan, men känns väldigt dumt att slösa de på min 775-bräda. Bättre ta de senare när de ändå uppdateras ordentligt.

Får jag en ide så brukar de gå någon dag som jag klurar ut hur jag ska göra för att få de som jag vill. Inget roligt med "jahapp, blev de så där till slut...", därför de tar sådan tid innan de blir klart. Men nu är de inte mycket kvar.

Permalänk
Medlem

En ekbit är på väg mot Trollhättan medelst Kungliga Postverket.
Riktigt fräckt det där med inbyggd släde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sukizuki
En ekbit är på väg mot Trollhättan medelst Kungliga Postverket.
Riktigt fräckt det där med inbyggd släde.

Så trevligt Du var ruskigt snabb! Han knappt skicka mailet med måtten förrän den var på väg med posten. Borde komma på onsdag då. Tackar så mycket för hjälpen!

Här är jag lite förbannad just nu. Beställde ejectknapp för dvd samt lika dana tryckknappar till lysdioderna i fronten från kjell.com i lördags. Var precis och hämtade dem på posten... Har fått nån (ursäkta mig) jävla dynga i plast med gängor som inte stämmer, muttern som man drar fast dem med är för stor så man kan dra av den för hand från knappen och de glappar. Inte alls de cromade i metall som var på hemsidan.

EDIT:
Bra kundsupport har de i alla fall på Kjell. Får pengarna tillbaka. Rör sig om 100kr bara så inte så farligt, men har beställt rikiga grejjer från elfa i stället.

Permalänk
Medlem

Uppdatering...

Ekbiten blev spräckt under leveransen, så var inte så kul att öppna paketet och se resterna.

Hade för grovt sandpapper hemma när jag slipade av spacklet på topp-plåten, så när jag nu målat så syns små små repor. Får göra om allt efter jag köpt finare sandpapper och spacklat om.

Får nya tryckknappar på posten i morgon eller på måndag från elfa så jag i alla fall kan löda klart de sista.

Nu står allt bara still. Tråkigt, hade lite tid över ikväll för att göra klart.

Permalänk
Medlem

Satana perkele!

Nu får dom väl ändå skärpa sig på Postverket. Hur f-n hanterar dom brev egentligen?
Nåja, jag skickar en ny bit till dig emballerad så pass

"Träleverantören"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sukizuki
Satana perkele!

Nu får dom väl ändå skärpa sig på Postverket. Hur f-n hanterar dom brev egentligen?
Nåja, jag skickar en ny bit till dig emballerad så pass

"Träleverantören"

Ja de blev ingen bra vecka de här.

Varit och hämtat sista paketet som jag väntat på. Strumpa för att sleeva kablarna från nya fronten, samt tryckknapparna.

Ikväll lackas topplåten. Kommer väl upp bilder i helgen skulle jag tro. Blir datorn klar utvändigt.

Permalänk
Medlem

GRYMT galleri. Bästa jag sett, någonsin. Det enda jag någonsin röstar 10 på tror jag. Grattis till ett väl utfört arbete! En fröjd att läsa om.