Linksys WRT320N värdig efterträdare till WRT54G!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lojden
Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i dina utlägg, det fungerar för mig och flera andra, vad är det som du inte förstår?

Jag ser en vit svan, därav kan vi dra slutsatsen att alla svanar är vita. Att det fungerar för dig har att göra med att du hade tillräckligt med outnyttjat NVRAM.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Har köpt en WRT320N och funderar på att flasha om den till DD-WRT. Men har lite funderingar om det, kan den gå sönder (förlora garantin) och vilken metod ska man använda?

Är det här den enda metoden som funkar? http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=58566

Och är det rekommenderat att använda "big" firmwaren och vad är nackdelarna?

Permalänk
Avstängd

nöjd så långt med min.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en Acer Aspire-laptop med [802.11n (draft)] -wireless-kort i. Min fråga är ifall dessa kort fixar 108mbps-hastighet och vad står (draft) för ? Har nyligen fått 100/100mbit uppkoppling och funderar på att uppgradera till en hetare AP.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått kan man bara köra antingen 2.4 eller 5Ghz bandet, men inte båda samtidigt? Har man löst det problemet på WRT32N nu?

Permalänk
Medlem

Hej.

Har köpt en WRT320N då min gamla Belkin dog.

Kopplat upp den och testat lite men redan upptäckt ett problem. När jag spelar on-line på PS3, MW2, så småhackar det. Gjorde inte det med min gamla router. Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

råd

Hej

Jag undrar om ni kan rekommendera WRT320N för
- 1 HTPC (trådad), 2 laptops (g-standard), NAS (trådad) och ps3 (trådad/g)
- Vill ha stabil trådlös g-standard.
- Vill ha möjlighet att utnyttja n standard för eventuell laptop m.m framöver.
- Vill isf kunna köra n samt g standard samtidigt (en något lägre hastighet i n-bandet är ok)
- brandvägg, SSH, fjärranslutning, DLNA
- interna fasta IPn låst till MAC
- throughput mindre viktigt
- har för närvarande inget intresse av flash med hemkokt firmware

Hur är gränssnittet?

tack på förhand

/W

Permalänk
Medlem

Re: råd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilgot
Hej

Jag undrar om ni kan rekommendera WRT320N för
- 1 HTPC (trådad), 2 laptops (g-standard), NAS (trådad) och ps3 (trådad/g)
- Vill ha stabil trådlös g-standard.
- Vill ha möjlighet att utnyttja n standard för eventuell laptop m.m framöver.
- Vill isf kunna köra n samt g standard samtidigt (en något lägre hastighet i n-bandet är ok)
- brandvägg, SSH, fjärranslutning, DLNA
- interna fasta IPn låst till MAC
- throughput mindre viktigt
- har för närvarande inget intresse av flash med hemkokt firmware

Hur är gränssnittet?

tack på förhand

/W

Såvitt jag vet klarar Linksys WRT320N bara ett WLAN-band i taget, dvs. antingen G eller N. Vill du har en router som klarar både och kan du tex. kolla på Netgear WNDR3700.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Hej! Sitter på en 24 mbit ner och 1 mbit upp lina och söker en riktigt stabil router. 2 stationära och 2 bärbara ska användas samtidgt. Är denna linksys ett bra alternativ för mig?

Permalänk

Jag köpte denna router för några veckor sedan, och är hyffsat nöjd med default-firmwaren som följer med från tillverkaren.

Ett problem jag har upptäckt dock är att den verkar läcka minne eller något, eftersom jag inte längre kan få kontakt med routern efter ca en veckas användning samtidigt som max dl hastigheten sjunker till ca 30mbit (på min 100mbit lina), och måste dra ur strömkontakten för att återställa den till normalt läge.

Hur är det med er som kör på dd-wrt, och folk i övrigt, har ni känt av några liknande problem?

Permalänk
Skrivet av lbs129:

Såvitt jag vet klarar Linksys WRT320N bara ett WLAN-band i taget, dvs. antingen G eller N. Vill du har en router som klarar både och kan du tex. kolla på Netgear WNDR3700.

Mvh Johan

Jag tycker detta är lite intressant. Har beställt en wrt320 efter att ha ett gäng wrt54:or i olika utgåvor som jag varit mycket nöjda med. Merparten av mina trådlösa enheter klarar N men tyvärr har jag en enhet som enbart klarar g. Vet ni om det går att använda den gamla 54:a för att hantera g-mode medan man kör wrt320 enbart på N mode? Detta på samma när och med dd-wrt. Någon som vet?

Permalänk

Netgear WNR3500L (med Tomato) - New To The Charts: NETGEAR WNR3500L Rangemax Wireless-N Gigabit Router with USB - SmallNetBuilder

Kan rekommendera! Räcker till 100/100 och dessutom billigare än WNDR3700.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankensteiner:

Jag tycker detta är lite intressant. Har beställt en wrt320 efter att ha ett gäng wrt54:or i olika utgåvor som jag varit mycket nöjda med. Merparten av mina trådlösa enheter klarar N men tyvärr har jag en enhet som enbart klarar g. Vet ni om det går att använda den gamla 54:a för att hantera g-mode medan man kör wrt320 enbart på N mode? Detta på samma när och med dd-wrt. Någon som vet?

Det går fint, beror på om du vill ha g-enheten på samma IP-serie så blir det lite mer meck än att bara köra ett till NAT bakom din första router, men det går.

Permalänk
Medlem

Börjar också märka av att man får starta om routern med några dagars mellanrum. Är inte jättekräsen när det gäller inställningar, så vad är stabilast, originalfirmware eller DD-WRT?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Börjar också märka av att man får starta om routern med några dagars mellanrum. Är inte jättekräsen när det gäller inställningar, så vad är stabilast, originalfirmware eller DD-WRT?

Vilken version utav orginal firmware kör du? Jag hade 1.0.0.4 och tyckte den var rätt stabil men gick trotts det över till DD-WRT då det är kul att pilla på saker
Kör nu build 14929 överklockat till 400,200,100 och tycker det verkar stabilt. Var även jätte lätt att uppgradera, vill du ha några snabba steg kan jag skriva ner dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv beställde jag en E3000 igår, ska bli roligt att se hur den presterar. DD-WRT är inget jag känner att jag behöver för tillfället, dock är Wireless-G i en stenlägenhet ingen höjdare. Dessutom vill jag åt USB-porten på E3000.

EDIT: Lite efterforskning har ju dock visat att E3000 verkar fungera ypperligt med DD-WRT. Kanske blir att testa det vid tillfälle. Verkar dock inte som att jag får routern idag, trots att jag valde dagen efter-leverans. Hmph.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arius:

Vilken version utav orginal firmware kör du? Jag hade 1.0.0.4 och tyckte den var rätt stabil men gick trotts det över till DD-WRT då det är kul att pilla på saker
Kör nu build 14929 överklockat till 400,200,100 och tycker det verkar stabilt. Var även jätte lätt att uppgradera, vill du ha några snabba steg kan jag skriva ner dom.

coolt, flashat till 1.004 nu.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hej,

Går det att se någonstans i routerns inställningar hur mycket datamängd man förbrukat under en period? Jag vill se hur mycket data vi förbrukar i hushållet totalt med all utrustning som används på nätverket.

Vi ska flytta till hus utan fiber och jag tittar på alternativ för bredband. Bland annat så funderar jag på 4G genom TRE som är begränsat till 100 GB per månad så jag behöver se hur mycket vi gör åt per månad i nuläget.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jsg:

Hej,

Går det att se någonstans i routerns inställningar hur mycket datamängd man förbrukat under en period? Jag vill se hur mycket data vi förbrukar i hushållet totalt med all utrustning som används på nätverket.

Vi ska flytta till hus utan fiber och jag tittar på alternativ för bredband. Bland annat så funderar jag på 4G genom TRE som är begränsat till 100 GB per månad så jag behöver se hur mycket vi gör åt per månad i nuläget.

Kanske inte går med stockfirmware men i dd-wrt för wrt54gl kan jag se sådan data för LAN, WAN och WLAN.