Permalänk
Medlem

Speldata för 7000

Hej tänkte bygga ihop en data för spel, tänkte kolla ifall allt e bra eller ifall jag missat något. Har ett nätagg redan som heter OCZ-520 12u länkar med en länk här http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=751 undrar ifall den håller till allt eller ifall jag måste köpa in en ny, tack för all hjälp.

Totalt: 7 224 kr.

Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800
1 366 kr

Intel Core i7 920 2.66GHz
2 590 kr

Asrock X58 Extreme DDR3
1 745 kr

XFX Radeon HD4870 1GB
1 395 kr

Arctic Silver 5 kylpasta, 3,5g
69 kr

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Hedersmedlem

äee. jag tycker nog att det är ganska felsatsat här. Det viktigaste du har i en speldator är grafikkortet, och för 7000 spänn får du bättre spelkort än HD4870.
Sedan hade jag inte lagt samma pengar på minnen. Frekvensskillnad på minnen kommer du inte att märka av i spel. Inte mellan 1333 mhx och 1600 mhz iaf.

Antar att du inte behöver optiskt enhet, nätagg, hårddisk och chassi.

Kylpasta behöver du inte köpa till. Det ingår när du köper processor.

Här är ett bättre alternativ som du kommer få ut mycket högre spelprestanda ifrån.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nej har redan allt annat till bygget, ser intressant ut det du länka, men ifall jag skall ha för framtida behov till uppgradering av cpu osv, vore det då inte bättre med en 1366 ??

Plus att ja, vore kanske bättre med mindre på minnena men det skiljer ju sig bara 60kr så då e det ju saksamma. Och nätagget duger det eller är det för klent, tack igen för alla svar. Pastan är för lite diverse saker som mitt gamla graffekort och cpu som måste fyllas på

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Hedersmedlem

som jag förstått det så kommer i7processorerna fortsätta vara väldigt dyra. Lite bättre men inte alls prisvärda för spel. i5-serien kom efter i7 och Intel kommer inte att ta bort sockeln som mitt val av moderkort använder inom en snar framtid. Så näe, det är ingen fara med framtida behov om du väljer moderkort och processor som jag föreslagit.

Angående nätaggregatet så är det inga problem alls. Det jag föreslagit kan divas med ett 400Wnätagg utan problem. Så har du 520W så räcker det gott och väl.
Jag påstår till och med att du kanske skulle kunna köra två st HD5870 på det nätagget, men skulle knappast rekommendera det ;). Själva wattmängden fungerar för två HD5870, men tror inte att agget skulle kunna levererar ampere nog på alla linor till grafikkortet.

Kanske skall förtydliga att moderkortet jag valde är ett mATX så det kan ju bli lite trångt om du vill ha in två grafikkort längre fram. Men det går ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack igen för snabbt svar, men ifall jag inte mistar mig så läste jag att dom inte kommer att fokusera mycket mera på 1156 serien utan 1366, så därför jag tänkte köpa ett sådant, men som sagt ditt paket ser jätte fint ut pga grafikkortet.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Vet ej om nätagget pallar. Vad kan ett sånt system dra på 12v linan?

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Ok hade gärna velat ha lite flera svar eftersom vänte tiden på vissa grafikkort kommer ta ett tag pga bristvara.

Visa signatur

Crack the world.....