Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

ws0d//

Klockrent (Y)

Vart tog Grant Collier vägen?! Han verkade fatta vad pc spelarna ville dedi srv mods mm.

http://www.youtube.com/watch?v=ryMd0vHYlb4

Permalänk
Medlem

Sådär, då va mina två kopior (varav en till polaren) avbokade!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Sådär, då va mina två kopior (varav en till polaren) avbokade!

Bra jobbat.. Stark insats.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
ws0d//

Klockrent (Y)

Vart tog Grant Collier vägen?! Han verkade fatta vad pc spelarna ville dedi srv mods mm.

http://www.youtube.com/watch?v=ryMd0vHYlb4

Thx. Grant Collier = the good times.

Permalänk

Varför avbeställa det ? Man kan ju alltid ge det en chans iaf. Enspelar läget kommer ju säkert vara bra och servrsituationen funkar ju på Xbox och Ps3 så varför inte pc ?

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Ush och fy! Funkar det på Xbox och PS3?

Hosten sticker ju stup i kvarten, det laggar som fan varannat game och det är omöjligt att skapa ett community!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Varför avbeställa det ? Man kan ju alltid ge det en chans iaf. Enspelar läget kommer ju säkert vara bra och servrsituationen funkar ju på Xbox och Ps3 så varför inte pc ?

Avbeställer och kollar på reviews istället för att köpa det direkt, finns ju en chans att det inte är värt det.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Jag tyckete att det fungera bra då jag spelade :/

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Vad fan hände Infinity Ward?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Varför avbeställa det ? Man kan ju alltid ge det en chans iaf. Enspelar läget kommer ju säkert vara bra och servrsituationen funkar ju på Xbox och Ps3 så varför inte pc ?

Singelplayer-delen kan jag skaffa gratis, det var multiplayern jag var villig att betala för.

Vill i princip bara spela med dom jag lirat cod4 med, på egna servrar med egna regler/mods, inte massa random folk via matchmaking på laggiga standardservrar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
I7scgalp4bQ

Vad fan hände Infinity Ward?

Lol, dom säger emot sig själva -.-

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Inaktiv

Webhallen nu:

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Hardened Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
360

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Hardened Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
PS3

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Prestige Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
360

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Prestige Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
PS3

vi är 140k men det kommer inte göra någon skillnad tror jag...
Synd.

får hoppas nästa battlefield blir bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Lol, dom säger emot sig själva -.-

Hjälte musiken blir tragisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Webhallen nu:

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Hardened Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
360

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Hardened Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
PS3

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Prestige Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
360

Call of Duty - Modern Warfare 2 - Prestige Edition (FULLBOKAD) [2009-11-10]
PS3

vi är 140k men det kommer inte göra någon skillnad tror jag...
Synd.

får hoppas nästa battlefield blir bra.

Att konsolverisonerna inte påverkas var väl ingen överraskning (och det kanske var din poäng). Problemet är att PC är för litet. Det kostar så lite att köra över oss så det är riskfritt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Att konsolverisonerna inte påverkas var väl ingen överraskning (och det kanske var din poäng). Problemet är att PC är för litet. Det kostar så lite att köra över oss så det är riskfritt.

märkte faktiskt bara nu att det inte ens finns en special utgåva till pc.

Det var ju ett tidigt tecken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
märkte faktiskt bara nu att det inte ens finns en special utgåva till pc.

Det var ju ett tidigt tecken.

Håller med dig där, var faktiskt och frågade efter Prestige Edition till PC på MediaMarkt och Game för ett tag sedan. Blev nästan helt dumförklarad på båda ställena. Var nästan helt övertygad över att det skulle komma ut till PC också. Men som du säger så verkar det som om de skiter i oss PC spelare. Inga Dedicated servers, modtools och dessutom inga samlarutgåvor (med de coola night vision goggles). Verkar som om vi blir överkörda rejält!

Permalänk
Permalänk

142916 signs och dom bryr sig ändå inte ?

"All I wanna say is that they don't really care about us"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
142916 signs och dom bryr sig ändå inte ?

"All I wanna say is that they don't really care about us"

För att de vet att ni kommer köpa spelet i alla fall.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Men fan så många avbokningar jag sett och så stor påskrift så tycker man att de borde reagera? Tycker iaf att gamers världen över verkligen visar att vi inte tänker ta vilket skit som hellst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Men fan så många avbokningar jag sett och så stor påskrift så tycker man att de borde reagera? Tycker iaf att gamers världen över verkligen visar att vi inte tänker ta vilket skit som hellst.

JO man tycker det ja, sen så hoppas jag att detta sjuka beslut från IW får stora konsekvenser iform av dålig försäljning mm. Sen så är det synd att det finns en del människor som helt accepterar sånt här, för mig är det helt ofattbart hur man kan köpa spelet efter allt det här. Sånna som dom som gör att företagen fortsätter att producera kassa konsol portar. Men det är ju konsol generationen dom verkar ju vara helt bakom flötet. Vi får väl se hur kul spelet är sen när de får hem det.

Permalänk
Inaktiv

Vi sag ju redan flera år sen:

CONSOLES ARE THE CANCER.

Det är sant.

Dumba ner och förenkla allting så blir det inte mycket kvar.
Nu börjar PC PORTAR av spel.
Jaja, och jag som ska köpa ny dator nu.
FYFAN altså.

Jag har supreme commander, world in conflict , starcraft 2 diablo 3 , dragon rising och får hopppas på en bra FPS från DICE.

god dammet

Permalänk
Medlem

Dragon rising är dock inget att ha.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Dragon rising är dock inget att ha.

Jag har hört blandade åsiket om detta. ska prova själv när nya grafik kort skitet landar i sverige äntligen och jag kan sätta ihop nya datorn.

also: kommer det finnas LAN på detta skit spel?
Kan vi pirat köra det i LAN över hamachi?

Altså, jag skulle köpt det med glädje men nu ska dom inte få en krona.
Tror inte jag kommer ens ladda ner det faktiskt.

Permalänk

Som det rapporterats om senaste dagarna så kommer PC-versionen av Modern Warfare 2 inte ha några dedikerade servrar. Vad exakt innebär detta? Någon som kan förklara för en inkompetent? Kan inget om sånt här. Jag vill bara spela och ha skoj.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Som det rapporterats om senaste dagarna så kommer PC-versionen av Modern Warfare 2 inte ha några dedikerade servrar. Vad exakt innebär detta? Någon som kan förklara för en inkompetent? Kan inget om sånt här. Jag vill bara spela och ha skoj.

Läs tråden från början.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Läs tråden från början.

Men... jag fattar typ inte. Förklara kortfattat i 2-3 rader för snälla lilla mig?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Som det rapporterats om senaste dagarna så kommer PC-versionen av Modern Warfare 2 inte ha några dedikerade servrar. Vad exakt innebär detta? Någon som kan förklara för en inkompetent? Kan inget om sånt här. Jag vill bara spela och ha skoj.

Om du har spelat FPS på PC förut så vet du att man helt enkelt går in i en Server list, klickar på en server man vill gå in på och connectar...

Alla dessa servrar ligger ju på dedikerade datorer som ligger i lokaler med hög bredbandshastighet.

Vad IW har gjort är att helt ta bort den funktionen så alla "Games" nu ligger hos en av spelarna.
Man startar helt enkelt upp MW2 och klickar på matchmaking, också sätts man ihop med random spelare i samma Skill level. Detta betyder att 1 person agerar "Server" och alltså har en stor fördel då denna personen slipper skicka sin data till någon annan. Han får alltså 0 ping.

Pga detta kommer det bli omöjligt att hålla i Communitys med ett fast IP där man kan spela med folk man känner, det blir svårt (om inte omöjligt) att använda och skapa Mods och servrar kommer att krylla av campers och nadespammers då det inte finns några Admins.

Hoppas du förstår, om inte, tveka inte att fråga!

Edit: Tja, kortfattat i 2-3 rader... Jag kan inte räkna!

Permalänk
Medlem

Får väl fortsätta harva COD4 då

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Om du har spelat FPS på PC förut så vet du att man helt enkelt går in i en Server list, klickar på en server man vill gå in på och connectar...

Alla dessa servrar ligger ju på dedikerade datorer som ligger i lokaler med hög bredbandshastighet.

Vad IW har gjort är att helt ta bort den funktionen så alla "Games" nu ligger hos en av spelarna.
Man startar helt enkelt upp MW2 och klickar på matchmaking, också sätts man ihop med random spelare i samma Skill level. Detta betyder att 1 person agerar "Server" och alltså har en stor fördel då denna personen slipper skicka sin data till någon annan. Han får alltså 0 ping.

Pga detta kommer det bli omöjligt att hålla i Communitys med ett fast IP där man kan spela med folk man känner, det blir svårt (om inte omöjligt) att använda och skapa Mods och servrar kommer att krylla av campers och nadespammers då det inte finns några Admins.

Hoppas du förstår, om inte, tveka inte att fråga!

Edit: Tja, kortfattat i 2-3 rader... Jag kan inte räkna!

Oki. CoD4 för mig.

Såvida dom inte fixar det.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

alla pcgamers som bokade har ni avbokat?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft