Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

Varför måste vi svenskar alltid göra något åt saken haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
http://blogs.battlefield.ea.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key...

Varför måste vi svenskar alltid göra något åt saken haha.

Dice släpper sina spel genom EA så det finns stor chans att dom kommer göra samma sak som Activision Blizzard.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är verkligen... katastrof. Jag känner mig verkligen nedtryckt som PC-spelare just nu.

Tror de verkligen i sin vildaste fantasi att de som i åratal spelat FPS-action på PC:n - med alla dess möjligheter med mods m.m. - kommer att acceptera detta? Eller är det bara vi på detta forum som är lite "högljudda"? Kommer den stora massan att köpa spelet och sedan sitta och lira med det revolutionerande mus-stödet, 18-spelar capen på servrarna, inga dedikerade servrar o.s.v.? Har de ingen omvärldsanalytiker eller liknande på deras marknadsavdelning?

Av reaktionerna verkar det som att vi är ganska många världen över trots allt. Detta spel kommer för min del att gå till historien som det första spelet som jag totalt bojkottat. Har längtat länge efter detta spel så gör de så här mot oss...

Inget ont mot konsollerna, de har sina begränsningar, men PC:n har så mycket större användningsmöjligheter. Jag har inte betalat en massa tusenlappar extra för en dator för att få samma upplevelse som en konsollägare i ett FPS-spel - jag vet att upplevelsen är så mycket bättre på PC - därför spelar jag alltid FPS på denna plattform!

När speltillverkarna nekar mig denna upplevelse finns det heller ingen mening att lägga pengar på dyr hårdvara så som grafikkort m.m. framöver...

Jag hoppas verkligen inte att detta är början på en ihållande trend, för då tror jag att exempelvis nvidia och ati har anledning att bli bekymrade. Varför köpa dyr hårdvara till PC:n när du kan köpa en konsol för en bråkdel av priset och få samma (undermåliga) upplevelse?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Nej jag skulle satsa på att det till 95% det här:
http://www.reuters.com/article/rbssTechMediaTelecomNews/idUSN...

Hade inte läst den artikeln... Jag håller med. Hoppas det går hårt åt i plånboken:P

Visa signatur

Sabertooth p67, I7 2600K, Corsair Vengence 1600 4x4Gb, Corsair H70 kylare, 6950 2GB, Corsair Force GT 120GB OS, Velicoraptor 300GB Spel, 6,5 TB Blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Har skrattat hur många gånger som helst åt alla skämt angående mus-stödet. Hur tänkte han när han skrev det? Hade ju t.o.m. varit smartare att ignorera frågan som de gjorde med många andra...

Permalänk
Medlem

ja läs detta då http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35287

9vs9 som mest i multi dra åt skogen.. jag vill inte ens ha spelet gratis nu ens... Go dice!

Permalänk
Medlem

Vad menas med "No lean"?

Permalänk
Medlem

Att du inte kan luta dig åt sidan!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Att du inte kan luta dig åt sidan!

Okej, så det var bara en direkt översättning. Jag hade förväntat mig nåt mer "avancerat".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det här är verkligen... katastrof. Jag känner mig verkligen nedtryckt som PC-spelare just nu.

Tror de verkligen i sin vildaste fantasi att de som i åratal spelat FPS-action på PC:n - med alla dess möjligheter med mods m.m. - kommer att acceptera detta? Eller är det bara vi på detta forum som är lite "högljudda"? Kommer den stora massan att köpa spelet och sedan sitta och lira med det revolutionerande mus-stödet, 18-spelar capen på servrarna, inga dedikerade servrar o.s.v.? Har de ingen omvärldsanalytiker eller liknande på deras marknadsavdelning?

Av reaktionerna verkar det som att vi är ganska många världen över trots allt. Detta spel kommer för min del att gå till historien som det första spelet som jag totalt bojkottat. Har längtat länge efter detta spel så gör de så här mot oss...

Inget ont mot konsollerna, de har sina begränsningar, men PC:n har så mycket större användningsmöjligheter. Jag har inte betalat en massa tusenlappar extra för en dator för att få samma upplevelse som en konsollägare i ett FPS-spel - jag vet att upplevelsen är så mycket bättre på PC - därför spelar jag alltid FPS på denna plattform!

När speltillverkarna nekar mig denna upplevelse finns det heller ingen mening att lägga pengar på dyr hårdvara så som grafikkort m.m. framöver...

Jag hoppas verkligen inte att detta är början på en ihållande trend, för då tror jag att exempelvis nvidia och ati har anledning att bli bekymrade. Varför köpa dyr hårdvara till PC:n när du kan köpa en konsol för en bråkdel av priset och få samma (undermåliga) upplevelse?

Bra skrivet.

Men att detta ska bli en ihållande trend tror jag absolut inte.
Lovar att de flesta företag som gör FPS spel till PC vet att dedikerade servrar är det man ska ha(förrutom IW och Codemasters då^^).

Och framförallt efter detta lär ju företag/spelutvecklare inte våga ta bort stöd för dedikerade servrar.

Håller verkligen med om de inte finns nån anledning att köpa dator om vi ska få samma upplevelse som konsol.
Nu sitter jag med både en findator(i min mening iaf ^^), ps3 och ps2. Men vissa spel gör sig bäst på dator.

Hade under ett tag nu inte velat lira FPS igen på datorn, men kom på att jag hade World at war till PC så har lirat det tokmycket multiplayer, och igår köpte jag modern warfare(1). Och var längesen jag fann ett sånt nöje i att lira multiplayer på ett fps spel. Jag kommer dock troligen köpa 2:an för att lira igenom storyn, men lär gå tillbaka till 1:an för multiplayern.

Satt och funderade på det, är de ett lätt projekt för ett företag att i efterhand lägga in stöd för dedikerade servrar?
För innerst inne så hoppas jag IW kommer inse deras gigansika misstag och gör något åt det

Here's to hoping!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Dice släpper sina spel genom EA så det finns stor chans att dom kommer göra samma sak som Activision Blizzard.

Näpp, tror jag absolut inte.

EA är ju känt för att vara giriga(om vi generalliserar).
Och de vill få så mycket cash som möjligt, och de lär ha insett att de nu hamnat i ett pengahav pga vad som hänt och hur nästan ALLA som vänta på Modern Warfare 2 till PC nu istället vänt sig till BF: BC2 så kommer ju bara mumsa

Förövrigt har jag aldrig haft något emot EA

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Näpp, tror jag absolut inte.

EA är ju känt för att vara giriga(om vi generalliserar).
Och de vill få så mycket cash som möjligt, och de lär ha insett att de nu hamnat i ett pengahav pga vad som hänt och hur nästan ALLA som vänta på Modern Warfare 2 till PC nu istället vänt sig till BF: BC2 så kommer ju bara mumsa

Förövrigt har jag aldrig haft något emot EA

Nä hörrödu RedFlip, nu har du fattat fel. Man sparar mer pengar på att porta från konsol till PC än man tappar på PC-försäljningen genom att göra så. Så företaget vinner på att göra såhär, oavsett hur förbanade folk blir. Dom riskerar att tappa lite på PC-försäljningen men det är en lite del. Kolla på petition, vad är det nu? 200 000? Och av dom kommer hälften ändå köpa det. Jämför det med de 10-20 Miljoner ex dom kommer att sälja.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Nä hörrödu RedFlip, nu har du fattat fel. Man sparar mer pengar på att porta från konsol till PC än man tappar på PC-försäljningen genom att göra så. Så företaget vinner på att göra såhär, oavsett hur förbanade folk blir. Dom riskerar att tappa lite på PC-försäljningen men det är en lite del. Kolla på petition, vad är det nu? 200 000? Och av dom kommer hälften ändå köpa det. Jämför det med de 10-20 Miljoner ex dom kommer att sälja.

Jo jo, de fattar jag

Men jag har svårt att se att något företag tar bort dedikerade servrar efter detta. Och EA vill ju gärna inte att deras spel ska bojkottas.
PC marknaden för FPS är stor. Och bad company släpptes aldrig till PC, och tror dessutom att DICE har en del att säga till om, vare sig de ägs eller inte av EA. Det är deras spel och IP.

Och i detta fallet, så är de väll IW's val att använda sig av IW.net(eller vad saken kallas). Och då backar ju Activision blizzard deras beslut

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Näpp, tror jag absolut inte.

EA är ju känt för att vara giriga(om vi generalliserar).
Och de vill få så mycket cash som möjligt, och de lär ha insett att de nu hamnat i ett pengahav pga vad som hänt och hur nästan ALLA som vänta på Modern Warfare 2 till PC nu istället vänt sig till BF: BC2 så kommer ju bara mumsa

Förövrigt har jag aldrig haft något emot EA

Det är stor chans och det kommer mest troligt vara så att dom inte gör som Activision, men dom måste fortfarande göra ett riktigt bra spel om dom vill rida på vågen av CoD hatet som sprids nu.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jo jo, de fattar jag

Men jag har svårt att se att något företag tar bort dedikerade servrar efter detta. Och EA vill ju gärna inte att deras spel ska bojkottas.
PC marknaden för FPS är stor. Och bad company släpptes aldrig till PC, och tror dessutom att DICE har en del att säga till om, vare sig de ägs eller inte av EA. Det är deras spel och IP.

Och i detta fallet, så är de väll IW's val att använda sig av IW.net(eller vad saken kallas). Och då backar ju Activision blizzard deras beslut

Jo, det håller jag med om. Har DICE något i huvudet nu så passar dom på att stjäla så mycket goodwill det bara går av detta. Men jag är fortfarande lite orolig, det känns som om vi står i ett vägskäl. Antingen fattar utvecklarna att det var hit men inte längre. Eller så är detta framtiden för PC-gaming.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jo, det håller jag med om. Har DICE något i huvudet nu så passar dom på att stjäla så mycket goodwill det bara går av detta. Men jag är fortfarande lite orolig, det känns som om vi står i ett vägskäl. Antingen fattar utvecklarna att det var hit men inte längre. Eller så är detta framtiden för PC-gaming.

Dom har ju redan börjat göra det genom att bland annat lägga upp bilden på brevet i sin blogg.

PC-gaming kommer inte att dö ut på XX antal år iaf, det finns fortfarande otroligt mycket pengar att tjäna och det är ingen marknad man bara kommer kasta bort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinoxio
Dom har ju redan börjat göra det genom att bland annat lägga upp bilden på brevet i sin blogg.

PC-gaming kommer inte att dö ut på XX antal år iaf, det finns fortfarande otroligt mycket pengar att tjäna och det är ingen marknad man bara kommer kasta bort.

Intel, AMD och Nvidia lär ju gråta ifall den skulle dö ut

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Nä hörrödu RedFlip, nu har du fattat fel. Man sparar mer pengar på att porta från konsol till PC än man tappar på PC-försäljningen genom att göra så. Så företaget vinner på att göra såhär, oavsett hur förbanade folk blir. Dom riskerar att tappa lite på PC-försäljningen men det är en lite del. Kolla på petition, vad är det nu? 200 000? Och av dom kommer hälften ändå köpa det. Jämför det med de 10-20 Miljoner ex dom kommer att sälja.

Och hur många av dessa miljoner som köper spelet till PC har läst något om denna petition? Internet är stort men inte alla hänger på spelforum dagligen och läser sådant och får information om att skriva upp sig på en petition.

CoD4 på PC har ju fler serverar än Cod4 på 360 och Ps3 tillsammans?
Verkar även gälla CoDWaW som dessutom är ett bättre spel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Påminn mig gärna om att aldrig mer köpa ett spel ifrån IW.

(signatur uppdaterad)

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Påminn mig gärna om att aldrig mer köpa ett spel ifrån IW.

(signatur uppdaterad)

"Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?
Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings."

Custom stuff!
Graphics settings, wooohooo!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Och hur många av dessa miljoner som köper spelet till PC har läst något om denna petition? Internet är stort men inte alla hänger på spelforum dagligen och läser sådant och får information om att skriva upp sig på en petition.

CoD4 på PC har ju fler serverar än Cod4 på 360 och Ps3 tillsammans?
Verkar även gälla CoDWaW som dessutom är ett bättre spel.

Höll du med mig eller sa du emot mig? Jag förstod inte. Edit: Jag tror du fyllde på med samma tanke som jag.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
"Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?
Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings."

Custom stuff!
Graphics settings, wooohooo!

Ja man får ju hoppas att någon får sparken för det där. Det är det dummaste som sagts i spelbranschen på mycket länge.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Verkar även gälla CoDWaW som dessutom är ett bättre spel.

Kan väl diskuteras...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Höll du med mig eller sa du emot mig? Jag förstod inte.

Gissar på att det översta var emot dig (?)

Då det är ett par miljoner som köper spelet till PC, och alla dessa vet inte om denna petition, och en petition är bara en liten mängd med folk. Litegrann som när folk röstar, alla gör inte det men det ger ett perspektiv på hur många som gillar x och hur många som inte gillar x.

Det andra var ju att det typ är fler pers som lirar spelet på PC än på konsol aktivt då, på konsol dör ju ett spel ut efter bara någon månad, på PC hålls dom livade (mest tack vare mods då) i flera år.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Kan väl diskuteras...

Visst, varför gillar inte du WaW då? För att det är WWII?
Något mer kan jag inte komma på.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Det är rent ut sagt för jävligt...

Som jag skrev på FZ.se:

"Fyfan vad jag saknar dagarna med R6: Rogue Spear och första Hidden & Dangerous (även om det var skitbuggigt) på LAN. DET var spelglädje utan gränser!

När man var liten/mindre trodde man stenhårt på att det man spelade då skulle bli sååå mkt bättre o coolare. Allt skulle förändras till det bättre, med nyare teknik.

Men utvecklarna har ist fördummat spelvärlden totalt och bara riktigat in sig på enkla strukturer och häftig grafik ist för spänningen och hållbarheten.

Det är nästan så att man fäller en tår och vill skickas tillbaka 15 år då livet lekte."

Vad säger ni andra "veteraner"?

Permalänk
Medlem

de mest sorgliga om allt detta me inga dedis osv är ju alla som säger att spelet är dåligt. hur kan man ens säga att spelet är dåligt ? de är inte släppt äns. spelet kan ju va hur skönt som helst eller hur? kostar ju inte ens 500kr.

visst suger de att de inte kommer nåra dedis men fanns de i left 4 dead från början?

de är inte ens nån som har testat deras IWnet lr va dom kallar de, tänk om de funkar skit bra så sitter alla o whinar innan de ens e släppt o sen när de får bra betyg så sitter alla o hyllar spelet? börja whina på att de är dåligt när ni har TESTAT spelet. men de är ju ganska kul o sitta o läsa dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
de mest sorgliga om allt detta me inga dedis osv är ju alla som säger att spelet är dåligt. hur kan man ens säga att spelet är dåligt ? de är inte släppt äns. spelet kan ju va hur skönt som helst eller hur? kostar ju inte ens 500kr.

visst suger de att de inte kommer nåra dedis men fanns de i left 4 dead från början?

de är inte ens nån som har testat deras IWnet lr va dom kallar de, tänk om de funkar skit bra så sitter alla o whinar innan de ens e släppt o sen när de får bra betyg så sitter alla o hyllar spelet? börja whina på att de är dåligt när ni har TESTAT spelet. men de är ju ganska kul o sitta o läsa dock

Det torde dock stå ganska klart att IW begränsat PC-versionen ofantligt mycket. Dom har dödat allt klanspel. Dödat all moddning (fastän dom själva snott grejer från moddare till MW2). Dödat mycket av det sociala med online-spel. Dessa saker bland annat behöver man inte testa spelet för att veta. Är ju inte bara dedi's som suger. Andra saker måste man testa för att se hur det bli i praktiken, helt rätt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Det är rent ut sagt för jävligt...

Som jag skrev på FZ.se:

"Fyfan vad jag saknar dagarna med R6: Rogue Spear och första Hidden & Dangerous (även om det var skitbuggigt) på LAN. DET var spelglädje utan gränser!

När man var liten/mindre trodde man stenhårt på att det man spelade då skulle bli sååå mkt bättre o coolare. Allt skulle förändras till det bättre, med nyare teknik.

Men utvecklarna har ist fördummat spelvärlden totalt och bara riktigat in sig på enkla strukturer och häftig grafik ist för spänningen och hållbarheten.

Det är nästan så att man fäller en tår och vill skickas tillbaka 15 år då livet lekte."

Vad säger ni andra "veteraner"?

Skit

Trodde jag aldrig skulle citera vad hälften av alla pensionär säger idag:
"Det var bättre förr"

Som tur är så är CoD:MW2 bara ett undantag för mig (hoppas jag det blir), det finns och görs fortfarande bra spel som fortfarande bidrar med stort nöje

Känns lite överdrivet att påstå "domedagen är här nu"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

lol TANKA det på TPB ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6