Permalänk
Medlem

MBP har väl IR-mottagare?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Personligen skulle jag köpt MPB istället för den nya MB, mest för att aluminium är snyggare, känns mer gediget och lyxigt samt att det är stabilare.

En jämförelse för att förtydliga.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=508530,448053

Fördelar med MBP:

Nyare processormodell (dock samma klockfrekvens)
Dubbelt med RAM
Firewire
Minneskortsläsare

Detta för en prisskillnad på drygt två papp (utan eventuella rabatter), är det värt?

Det är upp till dig..

Snarere sagt, fördelar med MBP:

Nyare processormodell
Firewire
Minneskortsläsare
Alu skal (repas inte lika enkelt)
Bakgrundsbelust tangentbord + Ljus sensor
Bättre skärm
IR-mottagare
Klarar upp till 8Gb ram (MacBook klarar bara 4 Gb enligt Apple.se)
Några millimeter mindre och typ 90 gram lättare (dvs ingen skillnad typ )

Jag skulle lagt 2 papp extra för allt det

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Hmm, nu när det gått några dagar och man fått läsa skillnaderna så känns nya macbooken inte alls lika het som när den släpptes. I mitt fall blir det dock, tyvärr, en macbook och det mest pga ekonomin. ~2000:- spelar rejäl jäkla roll för mig men hade jag nog tjackat en mbp fast kanske den modellen för runt 13000 lakan.

Men människor ska välja efter sitt egna behov och där verkar vissa brista. För de vill att andra ska berätta vad deras behov är. Av det som är där uppe är min personliga känsla att alu skalet är det jag är mest besviken över att jag inte får. Sedan är det väl egentligen "bara" skärmen och möjligen nyare processormodell som jag bryr mig om. De andra sakerna klarar jag mig bra utan trots att jag gärna tagit SD-kortsläsare.

Sen det där med att nya skalet repas är väl inte så förvånande trots allt? Vitt skal+Plast = det blir fult. Det är ungefär som att köpa ett par vita sneakers och tro på att de stannar så vita som de är när man får de ur kartongen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helgalen
Såg ju inte så jättebra ut för nya macbooken. Verkar repas och färgas väldigt lätt..

Jo man bör nog undvika den vita Mac:en: "Seriously -- all we've really done with our review unit is take it out of the box, snap some photos, and move it around the office for a day, and the top looks like it's been attacked by a bear."

Säger bara --->

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Jo man bör nog undvika den vita Mac:en: "Seriously -- all we've really done with our review unit is take it out of the box, snap some photos, and move it around the office for a day, and the top looks like it's been attacked by a bear."

Säger bara --->

eftersom jag har en sedan två dagar efter den släpptes kan jag säga att det där är skitsnack.
Inte ens den gummerade undersidan tar nämnvärd skada av användning.
Kort sagt : Den må ha brister men plasten är inte en av dem.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!