Ctrl +Alt +Delete på Mac

Permalänk
Medlem

Ctrl +Alt +Delete på Mac

Jag fick en MacBookPro på nya jobbet och eftersom jag är Windows-kille installerade jag Win7 det första jag gjorde. Problemet är att jag inte kan logga in på mitt konto eftersom jag inte kan trycka Ctrl +Alt +Delete. Hur gör jag?

Det känns som ett banalt problem som får stora proportioner så jag trodde att 10 sec googlande skulle räcka men ack nej...
Please help!

Permalänk
Medlem

Re: Ctrl +Alt +Delete på Mac

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jag fick en MacPro på nya jobbet och eftersom jag är Windows-kille installerade jag Win7 det första jag gjorde. Problemet är att jag inte kan logga in på mitt konto eftersom jag inte kan trycka Ctrl +Alt +Delete. Hur gör jag?

Det känns som ett banalt problem som får stora proportioner så jag trodde att 10 sec googlande skulle räcka men ack nej...
Please help!

För mig funkar Ctrl + Alt + Backspace i windows

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vilket tangentbord har du?

Om det är ett som inte har en vanlig deleteknapp så är det CTRL+ALT+FN+Backspace skulle jag tippa på.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Vilket tangentbord har du?

Om det är ett som inte har en vanlig deleteknapp så är det CTRL+ALT+FN+Backspace skulle jag tippa på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox För mig funkar Ctrl + Alt + Backspace i windows

Inget av det fungerar
(sorry, råkade skriva MacPro, menar så klart MacBookPro)

Permalänk
Medlem

Ctrl shift esc? ingen aning om det funkar men det tar upp aktivitetshanteraren när man är inne i windows iaf!

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

haha enligt mig så är bland det största argumentet emot Macbok just tangentbordet med för få knappar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
haha enligt mig så är bland det största argumentet emot Macbok just tangentbordet med för få knappar.

... om man kör fel OS på burken ja.

Kör man det operativsystem den är tillverkad för så är det inga problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget av det fungerar

Säker att du inte tryckte cmd i stället för alt eller ctrl? testa igen...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

plus att dem ej har undo

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto

Vad har det med saken att göra? TS frågade inte efter argument mot mac, utan om hjälp och du bidrog inte med mycket kan jag säga.

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
plus att dem ej har undo

http://img131.imageshack.us/img131/8451/undo.th.jpg

Samma här, vad har det med saken att göra? Och vadå? det är klart att man kan trycka cmd + z så blir det ångra, what's the problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget av det fungerar

Har du installerat drivrutinerna för t.ex. tangentbordet osv (s.k. bootcamp drivers)?

Om inte så koppla in ett vanligt windows-tangentbord och logga in och installera dem.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Säker att du inte tryckte cmd i stället för alt eller ctrl? testa igen...

Japp, är säker att jag tryckte så.

Det enda sättet verkar vara att koppla in ett externt tangentbord eller köra med mac Os

Permalänk
Citat:

Samma här, vad har det med saken att göra? Och vadå? det är klart att man kan trycka cmd + z så blir det ångra, what's the problem?

det var mest för att roa er men ni är ju såna tråkmånsar

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
det var mest för att roa er men ni är ju såna tråkmånsar

Tack för försöket, men du måste ju hålla med om att det är svårt att förstå det roliga när det faktiskt går att göra undo genom CMD+Z.. eller? :E

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fn + ctrl + alt + backspace, fn + backspace = delete i windows, prova det

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jag kör Debian på en iMac G3 DV. Musen till den har bara en knapp...det är lite jobbigt. Jag ska dock försöka få igång OSX Panther eller Tiger på den snart.

Permalänk
Medlem

Ladda hem något program till Windows där du kan ändra tangenternas funktion och sätt någon passande tangent till att vara just 'DEL'.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Eller så säljer du den och köper en bärbar pc istället (förstår inte vad man ska med en mac till om man inte lär sig använda os x)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VooDoo
Eller så säljer du den och köper en bärbar pc istället (förstår inte vad man ska med en mac till om man inte lär sig använda os x)

fixa du visual studio till os x då? och så att xna game studio fungerar, speciellt x-act så jag kan implementera ljud i spelen jag gör / hjälper till med ljud. vore väldigt bra om du fixar det åt mig!

idiotiskt inlägg... fattar du inte att det finns saker man kanske vill göra i windows som inte går i os x?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
fn + ctrl + alt + backspace, fn + backspace = delete i windows, prova det

Jepp, funkar inte, tack ändå
Hur fn gör man? Jag blir tokig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VooDoo

Om du läser inlägget ser du att det är min jobbdator

Permalänk
Medlem

Har du testat att koppla in ett vanligt windows-tangentbord och gått in i windows och sedan installerat alla drivrutiner ordentligt?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Har du testat att koppla in ett vanligt windows-tangentbord och gått in i windows och sedan installerat alla drivrutiner ordentligt?

Jepp

Citat:

Visst kan man göra så men då försvinner en del av säkerheten