Bygglogg - Projekt TJ07 WeeMaan Edition

Permalänk
Medlem

grymma temps weemaan...hur många veckor har du lappat om man får fråga.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
grymma temps weemaan...hur många veckor har du lappat om man får fråga.

Jo, dom är helt bra.
Hur menar du med "hur måga veckor har du lappat"?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

hur många timmar det tof dig och vilka papper du använt.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
hur många timmar det tof dig och vilka papper du använt.

Det tog några timmar, 2-4 kanske för vattenblocket, ~2 för processorn iom att den redan var lappad (bara ful yta).
Körde med 180-240-400-600-800-1000-1200-1500-2000

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Får man fråga vart du köpte våtslippappret? Hittar bara upp 1200 "/

Visa signatur

Antec P193 | Asus Deluxe V2 | i7 930 @ 4,15Ghz | D14 | Asus 5870 | CM 700W | 6Gb Corsair @ 1600Mhz | DvD | Intel ssd 80gb, Samsung 160gb, WD 500gb + 1,75tb(extern) | Totalt 12 fläktar som styrs av en kaze o en zalman| Logitech Z-5500 | MX 518 | X6 | 2032W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oliver93
Får man fråga vart du köpte våtslippappret? Hittar bara upp 1200 "/

Brukar finnas där det säljs målerigrejjer och liknande.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

skulle gärna se ett screen 4.4 fulload temps.....inte för jag misstror dig men det låter grymt lågt.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
skulle gärna se ett screen 4.4 fulload temps.....inte för jag misstror dig men det låter grymt lågt.

Såg ditt inlägg först nu, ska fixa när ja kommer hem idag.

Har även bytt ut radiatorbracketen till hammond lådor, blev mycket snyggare imo.
Ska bifoga bilder så fort jag hinner.

Edit: Ett 5870 + EK fullcover är beställt också, får se om de hinner komma förens Fermi kommer ut.
Ska även byta ut nipplarna mot Bitspower matt black kompressionsnipplar och slangen till vit 7/16ID, 5/8OD.

Någon som vet var man kan beställa en Lamptron FC-5 ifrån? Gärna inom europa.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Lite temps på 4,4ghz 1,43v.

Håller på väntar på ett 5870 nu bara, har beställt från ett flertal ställen så får se när det dyker upp.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Fick ett trevligt paket idag.

Helt snygg förpackning.

Bra förpackat.

Kortet i sin helhet, väldigt vackert yttre.

"Tyvärr" ska det bort inom kort till förmån för ett av EKs skapelser.

Extremt bra finnish på den, inga repor eller något öht.

Uppdatering kommer igen inom kort, väntar bara på massor med Bitspower Matte Black Kompressionsnipplar och lite annat smått och gott från England.

Edit: Sjukt vad stor den är jämfört med mitt 4850.
Hade lite problem med att få in den med den nuvarande slangdragningen men det gick bara man var lite kreativ.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Mer mer mer mer mer, vill se

Permalänk
Medlem

Hade beställt Bitspower Matte Black kompressionsnipplar m.m för över 2000kr men så maila dom och sa att dom inte hade tillräckligt många i lager endå. :\
Detta var på caseking.de, dom skulle få in dom först i mars.
Andra som har dom i Europa är Chilled PC och watercoolinUK, men ingen av dom har i lager.
Väldigt störande då jag skuolle vilja få "klart" den här builden snart men det är väl bara att vänta eller köpa från staterna antar jag. :\

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Hade beställt Bitspower Matte Black kompressionsnipplar m.m för över 2000kr men så maila dom och sa att dom inte hade tillräckligt många i lager endå. :\
Detta var på caseking.de, dom skulle få in dom först i mars.
Andra som har dom i Europa är Chilled PC och watercoolinUK, men ingen av dom har i lager.
Väldigt störande då jag skuolle vilja få "klart" den här builden snart men det är väl bara att vänta eller köpa från staterna antar jag. :\

Kan du inte köpa några ifrån varje ställe då? Eller var det helt slutsålt hos Chilled PC och watercoolinUK?

Inte speciellt ekonomiskt, kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Hade beställt Bitspower Matte Black kompressionsnipplar m.m för över 2000kr men så maila dom och sa att dom inte hade tillräckligt många i lager endå. :\
Detta var på caseking.de, dom skulle få in dom först i mars.
Andra som har dom i Europa är Chilled PC och watercoolinUK, men ingen av dom har i lager.
Väldigt störande då jag skuolle vilja få "klart" den här builden snart men det är väl bara att vänta eller köpa från staterna antar jag. :\

Kollat hos Aquatuning.de? Läste även på XS att EK hade släppt egna fittings, som är i princip identiska med BitsPower's.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Kan du inte köpa några ifrån varje ställe då? Eller var det helt slutsålt hos Chilled PC och watercoolinUK?

Inte speciellt ekonomiskt, kanske.

Hos WatercoolingUK var det helt slutsålt, samma på Chilled PC.
Så inte ens det fungerar. :\

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Kollat hos Aquatuning.de? Läste även på XS att EK hade släppt egna fittings, som är i princip identiska med BitsPower's.

Jo, Eddy från EK tipsade mig om deras nya svarta kompressionsnipplar men tycker inte dom ser alls lika bra ut.
Dessutom finns det inte 45 graders anslutningar från dom, isåfall skulle jag måsta använda sådana från Bitspower och blir ju inte alls lika vackert om man mixar.

Aquatuning har inga alls heller tyvärr.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Hos WatercoolingUK var det helt slutsålt, samma på Chilled PC.
Så inte ens det fungerar. :\

Jo, Eddy från EK tipsade mig om deras nya svarta kompressionsnipplar men tycker inte dom ser alls lika bra ut.
Dessutom finns det inte 45 graders anslutningar från dom, isåfall skulle jag måsta använda sådana från Bitspower och blir ju inte alls lika vackert om man mixar.

Aquatuning har inga alls heller tyvärr.

Aha, det var ju lite synd ;/. Kollat hos Petras TechShop då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Aha, det var ju lite synd ;/. Kollat hos Petras TechShop då?

Utanför europa finns det ju, men skulle mycket hellre köpa inom EU.
Men tror jag kör på 1/2ID 3/4OD, det finns det lite av i olika ställen europa.
Har några på gång.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Okej, har nu köpt fittings och andra små förbättringar för ungefär samma summa som processorn kostade när jag köpte den, men tror helt klart det blir värt det.
Blev 1/2ID 3/4OD från England (Chilled PC) och Holland (Highflow), var första gången jag handlar från Highflow och måste säga att jag är imponerad.
Dom svarar fort på mail och är väldigt trevliga, t.o.m 11 på kvällen svarade dom inom 10 minuter!

En update kommer nästa vecka när jag fått hem grejjerna.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Grymt snyggt imponerande med all den lilla finnishen på små saker

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Btw WeeMan, du har inte sett någon butik i Europa som säljer Lamptron FC-3? Har bara hittat hos Performance PCs och slutsumman lär väl bli runt 6-700kr då för en fläktkontroller, vilket är lite mycket ;/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Grymt snyggt imponerande med all den lilla finnishen på små saker

Tack, dock är jag inte helt nöjd ännu. Men nästa update kommer nog vara en stort steg i rätt riktning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Btw WeeMan, du har inte sett någon butik i Europa som säljer Lamptron FC-3? Har bara hittat hos Performance PCs och slutsumman lär väl bli runt 6-700kr då för en fläktkontroller, vilket är lite mycket ;/.

Ingen aning faktiskt, men vet dock att caseking har FC 2an, men 3an har jag inte sett vad jag kan minnas.
Håller ju själv på försöker hitta 5an, fast verkar vara extremt dålig tillgång i europa. Inte många butiker som har lamptron kontrollers öht.

Har lekt lite med klockfrekvenserna på mitt 5870 men verkar som jag fått ett riktigt kasst exemplar. :\
Klarar just och just 900mhz på kärnan med standardspänningen, en ökning med 50mhz.
Bara att hoppas den skalar bra med ökad spänning då bara.

Annat var det med mitt 4850 som klarade 800+ mhz på standardspänning från sin blygsamma stockhastighet på 625mhz.
840Mhz Vantage stabilt (vilket skulle leda till en 5-6e plats på HWbot om ja orkar skicka in screen).

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Jahapp, då åkte den bort.

Jessus va liten och oskyldig den blev att se ut utan kylflänsen.

Och så på med kuddarna.

Nu börjar det likna något.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

grymt läckert....

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

ser ut smal och fint men väger minst dubbel så mycket nu haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
ser ut smal och fint men väger minst dubbel så mycket nu haha

Absolut, sjukt vad tung den är.

Jag tog lite mera bilder än vanligt nu, ska försöka bättra mig på den fronten.
Både vad gäller kvalitet och kvantitet. Säg gärna till om det är något speciellt ni vill ha bild på.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Tog upp den för att kolla kontakten, allt såg bra ut förutom ett ställe som inte verkar få någon kontakt öht. :S

Lite väl mycket pasta första gången. Men gör ju inget för det för ju ut på sidorna endå.

Det är den här rackaren som inte verkar ha fått kontakt med kopparblocket.

Bry dig inte om pappret med texten på, brukar ha så om det är mycket skruvar att hålla reda på men det var inte det.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

ja mindre kylpasta blir bra ;D sen ta en ytterligare kyltejp det borde funka och spänna lite mer skruvar i den där område

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
ja mindre kylpasta blir bra ;D sen ta en ytterligare kyltejp det borde funka och spänna lite mer skruvar i den där område

Hmm, enligt Eddy från EK så är det perfekt kontakt.

Citat:

From what I see the contact is perfect.
And you also have to understand physics: the smaller the chip you apply on the thermal pad, more print you will see.
And the higher the surface is (the one you are reffering at) less print you will see on the thermal pad.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

ja trodde att den del som sitter kvar på strömdelen som hade ingen kontakt, men det skulle man se bättre om man hade ta bort den från kortet och sa undersidan, annars bara kör OCCT och kolla temps och om det finns ingen problem med test, typ den skulle inte tappa ström så det blir bra, jag skulle ha sett bilderna då sitter kortet i dator inne i loop :D, har du mycket kvar innan du blir nöjd? ;p

Permalänk
Medlem

Är sugen på något liknande när jag ser det, dock har jag aldrig hållit på med vattenkylning. Är det mycket avancerade grejjor om man inte gjort det förut?

och vart har du köpt det?

Btw det finns väl inte vattenkylning för hd 5970 än?