Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
Så då har jag klarat storymode. Rätt skoj även om slutet var rätt fattigt. Inte tillräcklig UMPH! men jag tror uppföljaren blir rätt fin även om temat som kommer i slutet börjar bli lite använt nu.

Oh well. Good times.

Måste också medge att efter ha varit engineer-fanatiker har jag nu blivit recon-hora. Lyckligtvis träffar jag med geväret större delen av tiden... det är dock mortars som är roliga. Jävlas de med mig då jäklar ska himmelen falla över dem också.

Slutet är dock där MP börjar inte där 3an kommer ha fokus på.

Eller har jag fattat det fel?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Någon här som kan maxa spelet med en dual core o ett 260 eller ett 4870?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Någon här som kan maxa spelet med en dual core o ett 260 eller ett 4870?

Klart man _kan_ men som du ser i testet kan du glömma 60fps med GTX260 eller HD4890.

För att få 60fps konstant krävs minst ett HD 5870.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Någon här som kan maxa spelet med en dual core o ett 260 eller ett 4870?

Yap, lirar spelet maxat med en e8500 oklockad och 1 hd4870 1gb oklockat. Min sig är inte uppdaterad. Kör med bloom=false, 16xAF oxh 2xAA i 1920x1200. 40-60 FPS förutom vid extrem action.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Slutet är dock där MP börjar inte där 3an kommer ha fokus på.

Eller har jag fattat det fel?

Makes sense men jag slår vad om att de har med det i 3an ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Yap, lirar spelet maxat med en e8500 oklockad och 1 hd4870 1gb oklockat. Min sig är inte uppdaterad. Kör med bloom=false, 16xAF oxh 2xAA i 1920x1200. 40-60 FPS förutom vid extrem action.

va fasiken. Då får jag väl anta att det är drivrutinerna som börjat damma. Testar med att uppdatera imorn så får vi hoppas att problemet löser sig. Ska damma av lite i datorn, även fast den inte blev så varm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Yap, lirar spelet maxat med en e8500 oklockad och 1 hd4870 1gb oklockat. Min sig är inte uppdaterad. Kör med bloom=false, 16xAF oxh 2xAA i 1920x1200. 40-60 FPS förutom vid extrem action.

Det står ju 3.8GHz och CrossfireX i din sign? Plus jag kör med Q66 @ 3.2 och ett klockat 4870 med allt på medium, high på texturer, 1680x1050 och 2xMSAA och 1xAF och har runt 50-90. Med allt på högsta hade jag 30-55

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Klart man _kan_ men som du ser i testet kan du glömma 60fps med GTX260 eller HD4890.

För att få 60fps konstant krävs minst ett HD 5870.

el 2 st. 4890. Jag får 120fps konstant. Sen är det en annan sak att jag suger på spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
el 2 st. 4890. Jag får 120fps konstant. Sen är det en annan sak att jag suger på spelet.

Mjoo, fast du kör inte på högsta inställningarna antar jag då...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Han skriver även följande: "So again, a decent dual core processor such as a Core 2 Duo E8xxx or Phenom II X2 should be enough to get the most out of your graphics card in this game"

Förvirrande, ja.

Hehe, ja. Men största problemet är att de enbart testat en fyrkärnig processor i olika hastigheter verkar det som.

http://www.overclock.net/pc-games/659536-contagion-review-dua... denna bör trots allt fortfarande stämma eftersom spelet lär ju inte ha blivit avsevärt sämre optimerat sen betan.

Man ser att man får mer eller mindre den dubbla prestandan med två kärnor till.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Hehe, ja. Men största problemet är att de enbart testat en fyrkärnig processor i olika hastigheter verkar det som.

http://www.overclock.net/pc-games/659536-contagion-review-dua... denna bör trots allt fortfarande stämma eftersom spelet lär ju inte ha blivit avsevärt sämre optimerat sen betan.

Man ser att man får mer eller mindre den dubbla prestandan med två kärnor till.

Rätt idiotiskt spekulation ang tvåkärniga proppar i det där testet, core2duo = fläskig flaskhals i bc2, det har konstaterats både en och två gånger.

Sen verkar dom bara ha testat singleplayer också, springer man runt på en tom mp server blir ju fps'en ganska mkt finare.

Permalänk
Medlem

blir lite småbesviken på assault och recon, dom första vapnena på båda är typ bäst, har låst upp fram till VSS på snipern, och m24an är fortfarande helt klart mest trovärdig, GOL är bra men dom dör ju aldrig av 1 skott som med m24...

Assault är ju XM8 helt klart bäst, jag låste precis upp AUG och hoppades den skulle vara bättre men knappast.

Hoppas slut vapnena är lite fetare iaf, surt om man får sämre och sämre vapen desto mer man spelar, man vill ju att det ska vara tvärt om

Permalänk
Medlem

Grymt roligt spel. Maxar det med datorn i sign på 1680x1080 Wide med +110 fps :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
blir lite småbesviken på assault och recon, dom första vapnena på båda är typ bäst, har låst upp fram till VSS på snipern, och m24an är fortfarande helt klart mest trovärdig, GOL är bra men dom dör ju aldrig av 1 skott som med m24...

Assault är ju XM8 helt klart bäst, jag låste precis upp AUG och hoppades den skulle vara bättre men knappast.

Hoppas slut vapnena är lite fetare iaf, surt om man får sämre och sämre vapen desto mer man spelar, man vill ju att det ska vara tvärt om

Sant. Vafan näst sista sniper-riflen = en jävla ärtbössa behöver ju 30 skott för att döda något, sinnessjukt dåligt också är det så pass högt upp. Får se hur Barret .50 cal funkar sen imorgon

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
blir lite småbesviken på assault och recon, dom första vapnena på båda är typ bäst, har låst upp fram till VSS på snipern, och m24an är fortfarande helt klart mest trovärdig, GOL är bra men dom dör ju aldrig av 1 skott som med m24...

Assault är ju XM8 helt klart bäst, jag låste precis upp AUG och hoppades den skulle vara bättre men knappast.

Hoppas slut vapnena är lite fetare iaf, surt om man får sämre och sämre vapen desto mer man spelar, man vill ju att det ska vara tvärt om

För assault så är AN-94 det bästa valet. Det kan teoretiskt sett göra mest skada på kortast tid. Det är kul att pistoler inte är helt värdelösa i det här spelet.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk

Tar det "lång" tid innan man får rött sikte på sitt vapen ? ,

Permalänk
Medlem

Nån som har samma PROBLEM?!

Har lirat lite nu ikväll, o nu har jag kommit ända till bana 6 på singleplayer; Battlefield: Bad Company 2 Snowblind (Mission 6) Campaign Walkthrough (Hard Difficulty) Part 2 of 2 ; när man ska hoppa upp på taket för att komma in i helikoptern...MEN, när jag kommer upp på taket, o spelet skall laddas så lägger det bara av...det stängs ner utan någon som varning eller något sånt, och det har flytit på utan några som helst problem ända till hit,,,VAD SKA JAG GÖRA??!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
blir lite småbesviken på assault och recon, dom första vapnena på båda är typ bäst, har låst upp fram till VSS på snipern, och m24an är fortfarande helt klart mest trovärdig, GOL är bra men dom dör ju aldrig av 1 skott som med m24...

Assault är ju XM8 helt klart bäst, jag låste precis upp AUG och hoppades den skulle vara bättre men knappast.

Hoppas slut vapnena är lite fetare iaf, surt om man får sämre och sämre vapen desto mer man spelar, man vill ju att det ska vara tvärt om

Tycker m16 är bäst med assault. Man måste hitta sin favorit. Alla vapen beter sig inte likadant av vad jag upplevt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

nu har inte jag läst hela tråden men, hur verkar spelet är det värt att köpa?

Permalänk
Medlem

happ då har småbarnen börjat komma in i spelet.
Spelade på gotland servarna.

Extremt mycket n00b,bajs,bög,turkjävel och allt man nu kan komma på.
Och inget samspel alls när man lirar.
....Suck....

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Klart man _kan_ men som du ser i testet kan du glömma 60fps med GTX260 eller HD4890.

För att få 60fps konstant krävs minst ett HD 5870.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Någon här som kan maxa spelet med en dual core o ett 260 eller ett 4870?

Som jag har nämnt typ sjuttioelva ggr, jag MAXAR grafikinställningarna och kör med DX 10 med systemet i sign (Phenom II 550) och ett GTX260 och jag har ett jämt flöde på mellan 70-80 fps, även i riktigt krävande situationer...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
blir lite småbesviken på assault och recon, dom första vapnena på båda är typ bäst, har låst upp fram till VSS på snipern, och m24an är fortfarande helt klart mest trovärdig, GOL är bra men dom dör ju aldrig av 1 skott som med m24...

Assault är ju XM8 helt klart bäst, jag låste precis upp AUG och hoppades den skulle vara bättre men knappast.

Hoppas slut vapnena är lite fetare iaf, surt om man får sämre och sämre vapen desto mer man spelar, man vill ju att det ska vara tvärt om

Låste upp AUG igår och jag gillar den skarpt! Mycket fin bössa minsann, blev bra mycket bättre när man fick på ett rödpunkt sikte.

Men håller med att det snarare går åt sämre vapen än bättre när man kommer upp i rank, M95 väntade jag som en jude på men nu kör jag inte med den alls. M24an är helt enkelt bäst av dom alla tycker jag. M95an kändes slö och jäklig medans M24an är snabbare och landar mer kills per minute vilket är viktigt ibland.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Tycker att spelet har blivit lite stabilare nu sedan någon dag tillbaks, men det är fortfarande några irritationsmoment(iaf för mig):

*PB kickad ibland nu också, dock inte lika ofta som förr.

*Kan inte lägga till servrar i favorites

*Väldigt seg serverbrowser, kan ta 2-3 min innan den dyker upp

*Hittar inga servrar genom "sök"

*Ibland när man ska gå in på en server så slutar spelet att koppla upp sig mot servern efter ett tag, dock så får man inget meddelande om varför man inte kopplades upp utan man återgår bara till browsern.

En funktion som jag saknar är att kunna lägga till servrar genom att skriva in serverns ip manuellt.

Annars så fungerar det helt ok. Riktigt roligt spel, är dock inte förvånad då BF-serien helt klart är den bästa spelserie som släppts enligt mig.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon | Glorious GMMK PRO | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

Kör med dator som står i sign. Inställningarna är medel samt AA = 1. Brukar vara först inne på banorna. Upplösning 1650*1080.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
happ då har småbarnen börjat komma in i spelet.
Spelade på gotland servarna.

Extremt mycket n00b,bajs,bög,turkjävel och allt man nu kan komma på.
Och inget samspel alls när man lirar.
....Suck....

Spela HC
Man hinner inte skriva turkjävel, man är död innan man skriver klart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
blir lite småbesviken på assault och recon, dom första vapnena på båda är typ bäst, har låst upp fram till VSS på snipern, och m24an är fortfarande helt klart mest trovärdig, GOL är bra men dom dör ju aldrig av 1 skott som med m24...

Spela HC

Permalänk
Medlem

Battlefield.no servrarna är nice

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Spela HC
Man hinner inte skriva turkjävel, man är död innan man skriver klart.

Spela HC

Om man inte vill då?
Tycker gotland servarna är bra när det finns en admin inne...bah

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Om man inte vill då?
Tycker gotland servarna är bra när det finns en admin inne...bah

Alla utom 1 eller 2 gotland servrar är gråa för mig, vet inte varför. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Alla utom 1 eller 2 gotland servrar är gråa för mig, vet inte varför. =/

Har addat alla conquest & rush servar med "allmaps".

Verkar vara lite slump som är gråa.
Kollade imorses så var det 5 st som var joinbara, hmm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Som jag har nämnt typ sjuttioelva ggr, jag MAXAR grafikinställningarna och kör med DX 10 med systemet i sign (Phenom II 550) och ett GTX260 och jag har ett jämt flöde på mellan 70-80 fps, även i riktigt krävande situationer...

Det verkar som att GTX260 funkar väldigt bra med detta spelet. Jag maxar alla inställningar och har 25-30 fps, kan gå ner någon gång om det händer extremt mycket samtidigt.
Får nog ta och upgradera prollen snart

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario