Windows 7 tar lååång tid att starta..

Permalänk

Windows 7 tar lååång tid att starta..

Jag har precis installerat Windows 7 och i början så funkade allt perfekt, men igår så började det med att den inte hittade min externa hårddisk så jag tänkte starta om datorn, då tog ca 10 minuter för att det skulle starta datorn.

Den fastnar först i bios vid "Scaning Drives". När den är klar kommer det upp "No array is defined". Sedan fastnar den vid windows laddaren och står där säkert minst 5 minuter.

Börjar bli riktigt trött på det nu, är det någon som har några tips??

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamesbond88
Jag har precis installerat Windows 7 och i början så funkade allt perfekt, men igår så började det med att den inte hittade min externa hårddisk så jag tänkte starta om datorn, då tog ca 10 minuter för att det skulle starta datorn.

Den fastnar först i bios vid "Scaning Drives". När den är klar kommer det upp "No array is defined". Sedan fastnar den vid windows laddaren och står där säkert minst 5 minuter.

Börjar bli riktigt trött på det nu, är det någon som har några tips??

Inte så haj på sånt här, men när jag kopplade in min externa HDD på min gamla dator så la den alltid sig som C och försökte boota windows med den.. Kanske har installerat dina drivisar och att den döpts om till C? Long shot men kan va värt att kolla. Annars vet jag inte.. Finns mkt skit som kan hända. Koppla bort den externa och se om det funka.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk

Kollade och den var inte döpt till C, men kom då på att den hade en massa gamla backup filer från windows vista. Så tog bort dom nu och nu funkar det perfekt, tack för hjälpen

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

Det kan vara att din externa disk är dålig och behöver bytas ut. Jag hade problem med en disk i min dator och det tog evigheter för Windows att starta. Fråga mig inte varför...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Musikälskare

Koppla ur den externa och prova igen, antagligen det som är felet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Det kan vara att din externa disk är dålig och behöver bytas ut.

Bytas ut behöves den inte, eftersom den är nästan ny. Och problemet var också backupfilerna från mitt förra OS som låg och spökade. Nu när det är borta funkar det klockrent

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.