intel ssd toolbox fråga

Permalänk
Medlem

intel ssd toolbox fråga

är den gamla versionen av intel tool box ok?

menar v1.1.0

läste nånstans att de skulle vara problem med den. men är de ok att installera den utan att de blir problem med ssdn?

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

mm ok nån annan som säger emot?

Permalänk
Medlem

Gamla SSD Toolbox förstör funktionen "systemåterställning" i windows, vid manuell TRIM körning.

Om du inte har behov av systemåterställning eller har stängt av funktionen så går det utmärkt att använda gamla SSD Toolbox för att göra en manuellt TRIM körning.

Intel jobbar på en lösning och ny version väntas komma snart. Jag använder gamla SSD Toolbox och har inte fått några problem, men jag använder inte systemåterställning heller.

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cf256
Gamla SSD Toolbox förstör funktionen "systemåterställning" i windows.

Om du inte har behov av systemåterställning eller har stängt av funktionen så går det utmärkt att använda gamla SSD Toolbox för att göra en manuellt TRIM körning.

Intel jobbar på en lösning och ny version väntas komma snart. Jag använder gamla SSD Toolbox och har inte fått några problem, men jag använder inte systemåterställning heller.

ah ok nice, de gör inte jag heller. men då e de bra då ju