Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är grymt lågt ljud i spelet? Jag har maxxat ljud i spelet på datorn och lurarna trots det så är det fortfarande väldigt tyst ;S?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Bara jag som tycker det är grymt lågt ljud i spelet? Jag har maxxat ljud i spelet på datorn och lurarna trots det så är det fortfarande väldigt tyst ;S?

Wow, maxxat ljud men ändå inte tillräckligt högt?
Jag kör med ljudvolym 5 i Windows, och då är det rätt högt (använder hörlurar), om jag skulle dra upp det till 100 så skulle jag garanterat (seriöst) spränga mina örontrummor.

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om hur man kan få en FPS boost.

Från Ustemetsu, EA forumet.

1) Low FPS / Poor general performance
Solution 1:
Turn HBAO off.
How To: In the Settings tab under the options tab in the client, uncheck your HBAO option. This will not allow the game to use this graphical feature. It has been reported that this option, when enabled, will lower your FPS.
If this doesn't work: It either an issue with your computer's hardware communicating efficiently with the client, and the following two solutions may help. If there is no real noticeable increase in FPS when this option is off, keep it off and try the other solutions before turning it back on. Remember, this is a BETA, and a new one at that. It wouldn't be abnormal for driver/communication issues to rear their ugly heads.

Solution 2:
Change Core affinity.
How To: Launch the client. Access windows Task Manager (ctrl+alt+del). Click the 'Processes Tab'. Right click the bad company 2 client process, click 'Change Affinities', and set it to '1' (default is zero). -- Credit: pagansaint
If this doesn't work: Chances are you are running on a Dual Core Processor. Bad Company 2's Minimum requirements request a Dual Core. It's been reported that having 3 cores will provide a dramatic performance increase over just two.

Solution 2.5:
Force all cores into activity
How To: Right-Click the shortcut on the Desktop. in the "Target" field, after everything already there, enter "+fullproc" (without quotations, of course). This forces all of the processors cores to operate, regardless if they aren't set to by default. Credit: pagansaint
If this doesn't work: It most likely isn't a processor issue. Change these values back to their defaults and move on. This way, you can pinpoint the issue.

Solution 2:
Force DirectX 9
How To: Navigate to the settings.ini file. This file is where the game stores all of your settings that you make in-game, as well as some more advanced ones that do not have options to change in the client. On Windows 7, the file is located at /Documents/BFBC2Beta/settings.ini. Open the file (with notepad), and find the line that says: "DxVersion=Auto" Change this so it reads"DxVersion=9". Save the file and close it. What this does is force the client to use the DirectX 9 API instead of DirectX 10 on Windows Vista and 7 systems. Credit:BAITness
If this doesn't Work: It is a different issue. Check to see that your computer meets the minimum system requirements and that you aren't taxing your system too much with your current graphics settings.

DirectX 9 grejen har jag i alla fall sett någon säga innan, men det plus lösning 2.5 ökade min fps med kanske 10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Wow, maxxat ljud men ändå inte tillräckligt högt?
Jag kör med ljudvolym 5 i Windows, och då är det rätt högt (använder hörlurar), om jag skulle dra upp det till 100 så skulle jag garanterat (seriöst) spränga mina örontrummor.

ahh om jag lyssnar på musik så spränger jag garanterat mina trumhinnor. Men så fort jag sätter igång spelet med högsta volymen på allt osv så hör man det knappt.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
ahh om jag lyssnar på musik så spränger jag garanterat mina trumhinnor. Men så fort jag sätter igång spelet med högsta volymen på allt osv så hör man det knappt.

Starta spelet och tabba ur till skrivbordet, klicka på högtalarn i aktivitetsfältet och klicka på högtalaren sen "mixer". Kolla att du har full volym under Battlefield

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Ljud problemet har jag med, är max i mixern. Btw hur får jag fram FPS mätare?

Patchen löste mitt mus hastighets problem!

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Upptäckte en härlig bug i login screen. Se till att era lösenord endast innehåller alfabetet och siffror, inga andra tecken. Vad händer annars? Jo, man kan inte logga in. Hade ett %-tecken i mitt lösenord, kunde inte logga in igår och inte heller idag, då tog jag bort tecknet och vips så gick det att logga in utan problem.

Permalänk
Medlem

Ska det va så jävla svårt att skriva ut var man ska klaga/diskutera på betan, jag har iaf inte hittat var man gör det!?!?

Annars riktigt bra spel men med smådetaljer ,måste fixas så som run/strafe,
Life regen (livet återhämtar sig självt) när man har medics?!!??! varför? Vad är meningen med medics förutom revive?? Life regeneration borde tas bort!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Hej. Installerade precis betan. Den uppdaterade till senaste versionen första gången jag startade applikaionen men nu när jag ska starta själva spelet så blinkar skärmen till svart å vitt någon sekund sedan stängs allt ner som om inget hänt. Vad kan det bero på?:)

Sitter på ett gammalt grafikkort som ni ser i sign, i väntan på ett 5850. Är det kanske de som spökar? Så har egentligen ingen brådska då de troligtvis inte kommer gå att spela förräns ja bytt gpu. Tänkte bara testa för skojs skull=) (Kom aldrig dit man skulle logga in med ett EA konto men antar att de är efter programmet startats:P)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Ska det va så jävla svårt att skriva ut var man ska klaga/diskutera på betan, jag har iaf inte hittat var man gör det!?!?

Annars riktigt bra spel men med smådetaljer ,måste fixas så som run/strafe,
Life regen (livet återhämtar sig självt) när man har medics?!!??! varför? Vad är meningen med medics förutom revive?? Life regeneration borde tas bort!

Ska det vara så svårt att läsa ingame? Den där lilla BANNERN som går från höger till vänster, längst ner?

ea.co.uk leta upp forumet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

-dx9 +fullproc

La till det till en genväg och min fps exploderade + 5040x1050 funkar i dx9.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Hej. Installerade precis betan. Den uppdaterade till senaste versionen första gången jag startade applikaionen men nu när jag ska starta själva spelet så blinkar skärmen till svart å vitt någon sekund sedan stängs allt ner som om inget hänt. Vad kan det bero på?:)

Sitter på ett gammalt grafikkort som ni ser i sign, i väntan på ett 5850. Är det kanske de som spökar? Så har egentligen ingen brådska då de troligtvis inte kommer gå att spela förräns ja bytt gpu. Tänkte bara testa för skojs skull=) (Kom aldrig dit man skulle logga in med ett EA konto men antar att de är efter programmet startats:P)

systemkravet när det gäller ati är x1900

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att helikoptrarna har riktigt dåliga styr egenskaper?

Har alltid spelat alla "Battlefield" på alla möjliga konsoler osv, men detta vart nog det sämsta man provat på.

Har helin ens några syften mer än att dom ser coola ut? Banan är otroligt liten och med stora begränsningar i att styra saken så är man ett lätt mål för diverse mark fordon.

Spelade BFBC2 betan på PS3 och kan säga att där kunde man faktiskt manövrera utan klagomål

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
systemkravet när det gäller ati är x1900

Okej, men innebär det att spelet inte ska gå att starta med något sämre kort? Innebär inte det bara att man bör ha något bättre för att det ska vara spelbart?:) Aja, måste väl ändå vänta in mitt 5850 så whatever=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Bara jag som tycker att helikoptrarna har riktigt dåliga styr egenskaper?

Har alltid spelat alla "Battlefield" på alla möjliga konsoler osv, men detta vart nog det sämsta man provat på.

Har helin ens några syften mer än att dom ser coola ut? Banan är otroligt liten och med stora begränsningar i att styra saken så är man ett lätt mål för diverse mark fordon.

Spelade BFBC2 betan på PS3 och kan säga att där kunde man faktiskt manövrera utan klagomål

B-E-T-A = BETA!!! XD
Lär nog ändras dom har ju erfarenhet från andra spel t.ex. BF2 ^^

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är jag riktigt besviken på grafiken. Ser ju inte mycket bättre ut än BF2 tycker jag, och det är inte alls lika roligt. Okej, det är en beta så man får väl vänta på det riktiga släppet och se om det blir bättre.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Jo det är lite åt BF2 hållet fast med snyggare effekter. Dom kanske har begränsat grafiken med tanke på fysiken. Det hade kanske blivit för tungt att driva med dundergrafik och den fysiken med alla föremål som flyger omkring granater som slår ner osv. Jag är ganska nöjd med grafiken, den funkar helt klart.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Nån schysst med en extra Beta key till övers=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ska det vara så svårt att läsa ingame? Den där lilla BANNERN som går från höger till vänster, längst ner?

ea.co.uk leta upp forumet.

Tack!
Ska det va så jävla svårt att göra en stor knapp eller nått där man det står FEEDBACK eller what ever, som sagt har sett att det är inte bara jag som missat den lilla bannern som tydligen vissa är upphettsade av att titta på, jag själv hade typ stånd när jag skulle prova bfbc 2 första gången.....
Så kom för fan inte och säg: att ska det va så svårt att se den lilla bannern!!!!!!!!!

Betan är väll för F*N till för att raportera saker som buggar eller missnöjen!?!?!?

Gör en stor jävla knapp FFS!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Börjar bli rätt irriterad på att det krävs så många skott för att sänka någon, ser fram emot hardcore!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hur får man upp FPS-mätarn^^?

Permalänk
Medlem

Betan funkar bra nu tycker jag. Skitskoj att köra men friends buggen finns fortfarande. Att det inte går att adda varandra d.v.s.

Annars är det skitbra grafik, bästa ljudet någonsin och skön spelkänsla enligt mig. Ser fram emot hela spelet.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Ärligt talat så är jag riktigt besviken på grafiken. Ser ju inte mycket bättre ut än BF2 tycker jag, och det är inte alls lika roligt. Okej, det är en beta så man får väl vänta på det riktiga släppet och se om det blir bättre.

Någon är fan blind eller spelar på Low.
Det är REJÄL skillnad om du bara orkar titta på skärmen istället för på siktet.

Och att jämföra med ett spel som har hur många fler banor som helst, fler spelare och fler gamemodes är ju väldigt seriöst.

Detta har EN bana som man har kört ett antal gånger, jag tycker den är väldigt kul dock när alla områden låses upp (attacker progressar ist för förlorar) och helikoptern kommer fram. Och ETT gamemode. Och FÄRRE spelare, och är även i BETA.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Bara jag som tycker att helikoptrarna har riktigt dåliga styr egenskaper?

Har alltid spelat alla "Battlefield" på alla möjliga konsoler osv, men detta vart nog det sämsta man provat på.

Har helin ens några syften mer än att dom ser coola ut? Banan är otroligt liten och med stora begränsningar i att styra saken så är man ett lätt mål för diverse mark fordon.

Spelade BFBC2 betan på PS3 och kan säga att där kunde man faktiskt manövrera utan klagomål

Använde W att åka upp.
Använd S för att åka ned.
Använd A att åka sidleds.
Använd D att åka sidleds.

Använd mus upp att åka framåt och även sikta nedåt.
Använd mus ned att åka bakåt och sikta uppåt.
Använd mus åt sidan att rotera.

Samma kontroll som i BF2..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Om någon har en beta key över så skulle jag kunna få den så man kan testa.

Permalänk
Medlem

att ställa om till dx 9 gjorde det mera spelbart för mig, gick från 15-20fps till 25-35fps allt på low, sitter på gammal hårdvara, spelet är ändå hyffsat snyggt på low men framförallt är det kul och ljudet är underbart

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

skulle verkligen ett byte till i5 750 göra nån skillnad?
enligt cpu mätaren ligger min E8400 på 60% som mest. och fps ca 40 med allt på max och 8AA 8AF.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
skulle verkligen ett byte till i5 750 göra nån skillnad?
enligt cpu mätaren ligger min E8400 på 60% som mest. och fps ca 40 med allt på max och 8AA 8AF.

Jo det kommer göra enorm skillnad!

Att köra med 3 kärnor istället för 2 är bara det stor skillnad i BC2.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Jo det kommer göra enorm skillnad!

Att köra med 3 kärnor istället för 2 är bara det stor skillnad i BC2.

Det jag inte förstår är att min cpu går ej över 60%,hade den legat på 100% i spelet hade den vart för klen eller?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Kan det väll inte alls göra någon skillnad? Eftersom den bara använder då 60% av hans cpu, skulle den behöva mer så skulle det ju vara 100% antar jag.

Testa +fullproc grejjen i "mål/target" till ikonen