Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Gillar buggen där man kan få 4x zoomen på Assault fast de kräver några miljoner poäng att unlocka i betan ^^

Enda som man vill ha till de är select fire, så man kan få iväg ett skott i taget

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

logga in med erat EA konto där istället och skriv i forumet

någon annan än jag som tycker att det är roligt att tredje sniper geväret är sämre än det första(startvapnet)?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

logga in med erat EA konto där istället och skriv i forumet

någon annan än jag som tycker att det är roligt att tredje sniper geväret är sämre än det första(startvapnet)?

Fast tredje bössan rymmer ju 10 skott i magasinet, kanske så de tänkt?
Fast tycker det är lite snålt ändå.

Permalänk
Inaktiv

Jag börjar tycka om spelet mer och mer, det är verkligenkul.
Men det finns ett hav av problem med spelet som skulle göra det bättre.

Mycket som funkar prima i BF2 skulle dom inte ha ändrat tycker jag.
Vapen och fordon styrka är helt fucked, vissa vapen är värdelösa och stridsvagnen är helt värdelös, man behöver typ få en headshot men kanonen för att döda någon.

Detta kommer nog fixas och fin justeras, tar ju ingen tid eller kompleciteter alls att fixa.

I BF2 kunde man ändra mus sensitivitet för olika typ av fordon, detta är ett MÅSTE, tar ju 10 sekunder att vända på kanonerna i panzar för att man har låg sensitivitet i FPS.

Orkar inte gå in på djupare problem just nu.

I settings.ini har jag ändrat directx = 11

Forcar det till 11? för det finns ingen kontroll över det i settings menyn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Fel.

Du kollar på en snubbe som är Assault (som har ammo) och trycker på Q

Ja men vafan ok en sak har de kvar, men de har tagit bort 99% av radio meddelanderna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Eller så slutar du skjuta i foten + träffar alla skott?
Några få pistol skott så dör dom ju, inga problem med det?

Man dödar ju folk garanterat på 7st pistol skott fån 1911. Oftast kanske 4-5st snabba skott.

Eller så drar man HS.

Vilken kung du är asså! Wow du är världsbäst, du måste vara bättre än Rambo, Stålmannen och Batman tillsammans.
Du äger verkligen hela världen, efter att du erövrat världen med dina ENORMA über skills så kanske du borde erövra galaxen också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Lite komiskt är det när man möter en sniper och man är medic.
Man står precis framför och matar ett magasin och nissen dör inte.
Han använder pistolen och avrättar en rätt upp och ner.

Ändå har han tex 70% hp kvar =P

+1
Balanserna i vapnen är helt åt helvete. Vapnet på APC fordonet t.ex. (den som skjuter 3 st skott i taget+en lång paus mellan varje "burst") är ett stort skämt, vapnet är helt gigantiskt, den ser ut att kunna skjuta ner ett rymdskepp, och den är högljudd så in i helsike, men det krävs typ 5 träffar med den innan snubben dör, det är ganska svårt att döda folk med den även på nära håll.
Fast nu kommer väl nån idiot och säger igen: "AHAH AHAH du suger apröv, du kan inte skjuta med den, jag är såååå bäst, jag äger allt och alla med den!!11!!11"

Permalänk

När jag låste upp rödpunkt sikte till SMGn och sedan bytte class till sniper så satt det ett rödpunkt på den också . Det blev mycket roligare att rusha med snipern på det sättet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vilken kung du är asså! Wow du är världsbäst, du måste vara bättre än Rambo, Stålmannen och Batman tillsammans.
Du äger verkligen hela världen, efter att du erövrat världen med dina ENORMA über skills så kanske du borde erövra galaxen också?

Fast nu kommer väl nån idiot och säger igen: "AHAH AHAH du suger apröv, du kan inte skjuta med den, jag är såååå bäst, jag äger allt och alla med den!!11!!11"

Va?

Han har ju annars rätt. Visst kan hålla med om att det tar mkt skott att döda nån men ser jag nån är det sällan nån av oss kommer undan (alltså nån av oss dör)

Känn dig fri att basha bara för du tydligen inte kan aima ordentligt.

(Och JAAAAA! det är obalanserat men vissa verkar klara sig ändå)

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Gillar buggen där man kan få 4x zoomen på Assault fast de kräver några miljoner poäng att unlocka i betan ^^

Enda som man vill ha till de är select fire, så man kan få iväg ett skott i taget

det är ingen bug när ska ni fatta det ? det ska vara så och det är så på¨alla kit

man kan typ låsa upp fyra saker sen är det stopp

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu spelat spelet sedan i torsdags då betan startade.

Måste säga att jag gillar spelet skarpt. Trots att servrarna laggat en del så känns det som att man kan kräma på med det mesta ögongodiset utan att FPS:en totalt spårar ur.
Har med min dator (C2D@3.0 ghz, 4GB ram och GTX 285 i stort sett max på allt, utom AA där jag har X4 och AF)

Minus för att man inte kan stå på knä utan att hålla inne knappen (Detta lär de ju kunna lösa med en patch)

Minus också för att det tar löjligt mycket ammo för att få ner en fiende.

Minus för att de har deathcam (VEM kom på denna idiotiska ide=)

Lite synd med bara max 32 spelare, hade varit trevligt med 48 åtminstone

Annars stort plus för spelkänslan, action-nivån, LJUDET. Kan bli ett riktigt lovande "klanspel" tror jag!

Nu är det bara att längta till i mars då spelet kommer, fram till dess får man öva sig i betan.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en större bana utan begränsningar och flaggor eller öken banan från ps3 betan den ser mycket bättre ut.

Permalänk
Medlem

Står att det krävs 100017000 poäng för att få 4x zoomen på assault. hur fan kan jag få den då!?

Permalänk
Medlem

frågan är om det stannar på 32.
kanske bara är i rushmode?

Om man kollar på hur många grupper man kan göra så är det 4 pers i varje grupp.

kanske, kanske inte? hmm

Blackbird_CaD_: tycker du ska lägga ner din attityd när någon skriver.
Förstår att du fått en anmärkning.

Syftar på: "Vilken kung du är asså! Wow du är världsbäst, du måste vara bättre än Rambo, Stålmannen och Batman tillsammans.
Du äger verkligen hela världen, efter att du erövrat världen med dina ENORMA über skills så kanske du borde erövra galaxen också?"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

vill bara säga till de som klagar över att det tar 1 helt magasin att döda en fiende.

antingen siktar du riktigt dåligt, eller så har du dålig lina som tappar kulor. jag har inga problem med att få ned någon med 5 kulor från smg. dock i närstrid kan det ta ett magasin, men det är ju just för att man halvpanikat skickar iväg allt man har på snubben, därav minskar träffsäkerheten av vapnet och man skjuter bredvid. citerar spelets ingame tips.

"Smg's are more accurate when fired in short bursts"

så sluta spraya iväg allt på samma gång, när jag säger att jag dödar någon på 5 skott, då har inte jag hållt inne knappen tills någon dör, jag klickar 5ggr på skjutknappen istället. vem vet, du kanske helt enkelt inte hinner släppa knappen innan du märker att han är död och ditt magasin är slut?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
det är ingen bug när ska ni fatta det ? det ska vara så och det är så på¨alla kit

man kan typ låsa upp fyra saker sen är det stopp

Alltså man kan ändå få den utan att behöva låsa upp den under assualt, de är det som är buggen, inte att de kräver miljoner att låsa upp. Lär dig läsa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Står att det krävs 100017000 poäng för att få 4x zoomen på assault. hur fan kan jag få den då!?

Låser upp den på Sniper, sen kör du en runda sniper medans du har 4x zoomen, byter efter du är död till Assault, fast du väljer ingen speciality under assault, så kommer du ha kvar den från snipern.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
vill bara säga till de som klagar över att det tar 1 magasin att döda en fiende.

antingen siktar du riktigt dåligt, eller så har du dålig lina som tappar kulor.

jag har inga problem med att få ned någon med 5 kulor från smg. dock i närstrid kan det ta ett magasin, men det är ju just för att man halvpanikat skickar iväg allt man har på snubben, därav minskar träffsäkerheten av vapnet och man skjuter bredvid. citerar spelets ingame tips.

"Smg's are more accurate when fired in short bursts"

så sluta spraya iväg allt på samma gång, när jag säger att jag dödar någon på 5 skott, då har inte jag hållt inne knappen tills någon dör, jag klickar 5ggr på skjutknappen istället. vem vet, du kanske helt enkelt inte hinner släppa knappen innan du märker att han är död och ditt magasin är slut?

+1

Det jag menar. Sedan pansarvagns kulsprutan ect är ju något helt annat.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Det jag menar. Sedan pansarvagns kulsprutan ect är ju något helt annat.

menar du att den är op eller up?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
+1

Det jag menar. Sedan pansarvagns kulsprutan ect är ju något helt annat.

STRIDSVAGN snälla.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
menar du att den är op eller up?

Tror han menar att den suger.

Permalänk

Grymt roligt spel! Jag blev helt till mig av ljudet. Det smäller och folk skriker (let the bodies hit the floor!), riktigt skön känsla! Dessutom är det ett plus att det inte ligger något bakgrundsljud och loopar utan att det är spelarna som skapar atmosfären. Det blir lättare att ha koll på små striderna.

Det har ju varit några holy shit moments när man sprängt ut väggar och dylikt. Börjar bli lite less på mapen, men det har jag mig själv att skylla. Ser helt klart fram emot full versionen!

Och RC helin är grym

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
menar du att den är op eller up?

Att den suger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subzero299
STRIDSVAGN snälla.

:'(

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som blir av med siktet på shotgun efter att ha zoomat in och sedan ut ?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Är det någon mer här som inte kan ändra sensen?? jag drar ändrar den i options men inget händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
nån mer än jag som blir av med siktet på shotgun efter att ha zoomat in och sedan ut ?

japp, blev av med det när jag skulle zooma in igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
vill bara säga till de som klagar över att det tar 1 helt magasin att döda en fiende.

antingen siktar du riktigt dåligt, eller så har du dålig lina som tappar kulor. jag har inga problem med att få ned någon med 5 kulor från smg.

Det har inte fallit dig in att vissa kanske inte gillar att det tar typ 6 skott i magen innan de dör? Samma sak som att vissa inte gillar spenat. Det är ett FAKTUM att det tar cirka 6 skott eller mer (har inte räknat så noggrannt) innan de dör, det har inget med skills eller tappade kulor att göra.
Nu kommer förstås någon säga igen: "du siktar dåligt, du suger", ok, men det ändrar inte det faktum att det tar typ 6 skott i magen innan de dör, eller hur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Blackbird_CaD_: tycker du ska lägga ner din attityd när någon skriver.

Ja men jag blir bara så less på alla som skryter hur bra de är, det är inte bara i detta forum, det är samma visa i alla andra forum där de snackar om detta ämne (att det tar 500 skott innan de dör).

Permalänk
Medlem

om du nu själv är medveten om att det tar 6 kulor, varför gnälla om att det tar ett helt magasin, snacka om att överdriva x5....

jag kanske borde tillagt, jag tycker inte att jag är en speciellt bra spelare, har en k/d ratio på 1.3 och är absolut ingen gud på detta spelet, bara säger att det finns knep bakom det hela, det går tillexempel inte att gå från CS -> BF och tro att allt funkar på samma sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subzero299
STRIDSVAGN snälla.

kan vi inte enas om att säga "bandvagn med kanontorn och kulspruta upptill" istället?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Står att det krävs 100017000 poäng för att få 4x zoomen på assault. hur fan kan jag få den då!?

Genom att spela som fan?

Hur som helst, angående vapnena: Sluta tänka som Rambo!

I BC2 ska du inte vara 1 person, ni ska vara 4. Och det är fan så lätt att vara 4 eftersom det säger bara *PLOPP* och du dyker upp mitt i slagfältet. Snipers ska inte vara terminators - dom ska supporta sin grupp med precisa skott. Engineers ska inte vara en Gud på SMGs - dom ska ta hand om pansar så inte hela gruppen dör pga av fordon. Medics ska inte plöja ner 50 fiender på rad - dom ska erbjuda skyddseld och hela sin grupp. Assault ska inte vara springande Apache helikoptrar med raketer i röven - dom ska leda sin grupp mot fienden.

Etc och så vidare. Det finns en anledning till varför man får så förbannat mycket poäng för allt annat förutom att döda. Senaste matchen hade jag 10590 poäng. 7 kills tror jag det var, typ 2% accuracy lol.

Hänger man upp sig på skadan som vapnen gör missar man poängen med spelet.

Permalänk
Medlem

ja har ett problem med betan, när jag startar den o när jag kommer in i menyn så ser allt normalt ut, men sen när jag ska välja t.ex. option o håller musen ovanför så markeras inte option knappen, men om ja då flyttar musen långt till höger så markeras option knappen, va är det som e fel?

Permalänk
Medlem

Känslan i spelet är sjukt bra. Exempelvis om man ska inta ett strategiskt hus så sätter man bara in en granat i granatkastaren på geväret, skjuter ett hål i väggen, kliver in i den följande dimman och skjuter galet ned alla fiender i rummet.
Och appropå stridsvagnen så tycker jag inte alls den är underpowered? Tänk på att de kanske har balanserat det hela till att många kommer använda extra bepansrings specialiteten. Och kanonen tror jag fungerar lite som granaterna i call of duty (I alla fall de första), att fötterna tar mer skada än skallen.
Ologiskt ja men det kanske balanserar på något mystiskt sätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman

kan vi inte enas om att säga "bandvagn med kanontorn och kulspruta upptill" istället? [/B]

haha braaaaa

Permalänk

Den första snipern dödar inte med ett skott i bröstet, måste antingen vara headshot eller att fienden har lite hp. Balansera tack!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.