Antec 380W 80+ versus 8800GTX: 12V-lina för klen?

Permalänk

Antec 380W 80+ versus 8800GTX: 12V-lina för klen?

Tjoho!

Skulle mitt nätagg, ett Antec Earthwatts 380W 80+ klara att driva ett 8800GTX?
Övrig hårdvara är:

Phenom II X2 550BE @ X4 B50 3.5GHz
2x2GB Vitesta 1333MHz @ 1400Mhz
ASUS M4A785TD-M EVO
Seagate 250GB SATA2
3 x Scythe Slipstream 120mm 800rpm

Länk till agget:
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTIxMQ==
Man klarar sig inte så långt på 17A, eller?

Kortet lär tydligen suga i sig en hel del kräm..?

Permalänk
Medlem

Har kört 8800GTX på ett 380w Earthwatts själv utan problem och din dator drar inte mycket mer (om ens det) än min.

Har en E1200 1.6@2.6ghz, 2 stickor ram och 2 hdds.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Har kört 8800GTX på ett 380w Earthwatts själv utan problem och din dator drar inte mycket mer (om ens det) än min.

Har en E1200 1.6@2.6ghz, 2 stickor ram och 2 hdds.

Kungligt att du har testat!

DOCK kanske det är lite optimistiskt att anta att en lite äldre dualcore, 2 hdds och två DDR2-stickor drar lika mkt som mina överklockade Quad, även om det AM3&DDR3-grejer jag har...

Permalänk

tror de ska klara de, antec är ett bra märke.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Kungligt att du har testat!

DOCK kanske det är lite optimistiskt att anta att en lite äldre dualcore, 2 hdds och två DDR2-stickor drar lika mkt som mina överklockade Quad, även om det AM3&DDR3-grejer jag har...

Nätagget svettades inte ens när jag körde på, satt å spela Wow nästan dygnet runt med den setupen dessutom.

Räkna med att din dator inte kommer dra mer än 250w om du nu kastar in kortet så funkar gör det garanterat men hur pass härlig ljudnivån kommer att vara får tiden utvisa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Nätagget svettades inte ens när jag körde på, satt å spela Wow nästan dygnet runt med den setupen dessutom.

Räkna med att din dator inte kommer dra mer än 250w om du nu kastar in kortet så funkar gör det garanterat men hur pass härlig ljudnivån kommer att vara får tiden utvisa.

Tack för mer detaljerad info!

Ja, det har du rätt i och det har jag funderat på också. Jag har ett fläktbyte inplanerat sedan innan, troligtvis till en Scythe Kama Flex eller en Noctua R8. Återstår bara att se om det blir bättre så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Tack för mer detaljerad info!

Ja, det har du rätt i och det har jag funderat på också. Jag har ett fläktbyte inplanerat sedan innan, troligtvis till en Scythe Kama Flex eller en Noctua R8. Återstår bara att se om det blir bättre så.

Värt ett försök, som sagt tyckte inte att mitt varvade upp speciellt och då sover jag med datorn på 3m från sängen.

Glöm inte att köpa en Molex -> PCI-E adapter om du nu ska köra på!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Värt ett försök, som sagt tyckte inte att mitt varvade upp speciellt och då sover jag med datorn på 3m från sängen.

Glöm inte att köpa en Molex -> PCI-E adapter om du nu ska köra på!

Alrighty, jag har så mycket äckliga högljudda fläktar i min dator nu så jag vet inte om nätaggsfläkten hörs så mycket egentligen.

Nejdå, inga sådana newbie-misstag