AVP värt att köpa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Detta är inte ett bra spel. Köp bör undvikas! 5/10.

Hmm, i min mening är ett 10/10 spel perfekt på allt, men dom flesta spel har ju missar så drar alltid ner lite på nått. Alltså bör 5/10 vara helt spelbart!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Jag tycker spelet var mediokert och långt ifrån vad jag hade förväntat mig. Det känns som en klockren portning från konsol och man kan inte ens ställa in AA settings om man inte har ett DX 11 kort. Nu har jag iof bara spelat som marine. Gammal grafik, blää.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Jag tycker spelet var mediokert och långt ifrån vad jag hade förväntat mig. Det känns som en klockren portning från konsol och man kan inte ens ställa in AA settings om man inte har ett DX 11 kort. Nu har jag iof bara spelat som marine. Gammal grafik, blää.

Nu vet jag inte vad du hade förväntat dig av spelet men jag kan inte låta bli att undra varför det aldrig riktigt gick upp för folk att AVP-spelen har knappast handlat om story. AVP är ett grisigare Doom med klassiska sci-fi favoritmonster med kult status och det är vad precis du kan förvänta dig.

Själv upplever jag spelet som ett kul spel, spelar iofs bara multiplayer och själv så har jag inte upplevt det som ett mediokert spel eller som en dålig konsolportning iallafall inte på samma sätt som BF:BC2 betan eller Modern Warfare-spelen som verkligen stinker konsol. Man vänjer sig vid kontrollerna om man inte är fullständigt dum i hela huvudet och även om det finns riktigt uppenbara buggar i spelet så har jag fortfarande kul.

Gammal grafik? Jomenvisst...

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag testade demot och det var väll lite småkul sådär men någon större hit tyckte jag inte det var.

Snacka om att det är farligt att ta tag i någon och lyfta upp denna för att slita ut aliens tunga eller vem man nu lyfte upp, man blir stående still hur länge som helst och om det är mycket fart eller om man råkade lyfta upp någon då fler är runt om kring så kan man vara rätt säker på att vara död när man är klar med att slita ut tungan eller vad ens karaktär nu gjorde med den som den lyfte upp.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

spelade hela spelet och jag kan ju säga att jag är överlycklig över att jag avbokade spelet.

sjukt kort för alla kampanjerna och så nedrans enformigt eftersom att har man spelat en kampanj så har man spelat alla (banmässigt), då man återser samma banor hela tiden..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
spelade hela spelet och jag kan ju säga att jag är överlycklig över att jag avbokade spelet.

sjukt kort för alla kampanjerna och så nedrans enformigt eftersom att har man spelat en kampanj så har man spelat alla (banmässigt), då man återser samma banor hela tiden..

Detta har nog redan nämts, men AVP är ju en nostalgibomb och gör vad den ska... Men då måste man fan lira MP, jag kan hålla med om att kampanjerna är lite korta men det är ju fan för multiplayer man köper det.

Det är fantastiskt kul att sitte i taket och plocka folk genom att penetrera deras hjärna med svansen som aliens. Och samtidigt veta att det inte är något idiotisk AI utan en riktig människa som du lyckats överlista.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Köp inte det! För kort kampanj!

I slutet som alien utvecklas man till en fetare Queen, OCH DÅ FÅR MAN INTE ENS SPELA SOM FETING-ALIEN, schysst att visa att man utvecklas och då får man inte ens prova

Dold text
Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Hmm, i min mening är ett 10/10 spel perfekt på allt, men dom flesta spel har ju missar så drar alltid ner lite på nått. Alltså bör 5/10 vara helt spelbart!

5/10 är spelbart ja. Spelet är inte så pass dåligt att det inte går att spela. Men hur många vill köpa ett spel som liger på 5/10? Inte jag iaf, jag håller mig runt 8-10. Annars håller jag med dig kring ditt betygsresonnemang.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Detta har nog redan nämts, men AVP är ju en nostalgibomb och gör vad den ska... Men då måste man fan lira MP, jag kan hålla med om att kampanjerna är lite korta men det är ju fan för multiplayer man köper det.

Det är fantastiskt kul att sitte i taket och plocka folk genom att penetrera deras hjärna med svansen som aliens. Och samtidigt veta att det inte är något idiotisk AI utan en riktig människa som du lyckats överlista.

Jag köpte aldrig dom tidigare AvP spelen för MPn.
visst, jag å några polare spelade lite co-op survival på stranded. Men det blev för lätt när man väl hade lyckats ta sig dit och lyckades fixa 2st spelare med smartguns, 1 med eldkastare och 2 med granatkastare. så fort dom började krypa ut ur hålen så blåste man ihjäl dom på nolltid..

Jag har alltid spelat spelen för att jag ÄLSKAR Alien filmerna, framförallt 2:an, och då vill jag uppleva grym SP.

Jag lär nog köpa Colonial Marines istället för det är vad jag alltid har velat fått ut av AvP men inte fått; co-op kampanj med flera marines...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Jag köpte aldrig dom tidigare AvP spelen för MPn.
visst, jag å några polare spelade lite co-op survival på stranded. Men det blev för lätt när man väl hade lyckats ta sig dit och lyckades fixa 2st spelare med smartguns, 1 med eldkastare och 2 med granatkastare. så fort dom började krypa ut ur hålen så blåste man ihjäl dom på nolltid..

Jag har alltid spelat spelen för att jag ÄLSKAR Alien filmerna, framförallt 2:an, och då vill jag uppleva grym SP.

Jag lär nog köpa Colonial Marines istället för det är vad jag alltid har velat fått ut av AvP men inte fått; co-op kampanj med flera marines...

Håller verkligen med dig angående CM. Jag gick ut med ganska låga förväntningar på AVP då jag är ute efter en co-op för marines egentligen. Men nu är det fastställt, då AVP sålde såpass bra kommer de släppa CM som planerat. Gonn'a be legendary.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Tja, vill man spela nödvändigtvis spela single player så finns det ju bättre lir än AVP som handlar mer om multiplayer.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Fast vill jag spela ett SP som behandlar xenomorphs så finns det inga andra spel än AvP spelen......

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Fast vill jag spela ett SP som behandlar xenomorphs så finns det inga andra spel än AvP spelen......

Då spelar man multiplayer i AvP och skjuter på xenomorpher som spelas av riktiga människor. Så får man utmaning (ibland) på köpet.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Fast då får man en deathmatch känsla, bara ett jäkla runthoppande och springa i cirklar tjafs. Då får man inte samma klaustrofobiska känsla.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte spelet. Köp det inte enligt mig.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Hmm, i min mening är ett 10/10 spel perfekt på allt, men dom flesta spel har ju missar så drar alltid ner lite på nått. Alltså bör 5/10 vara helt spelbart!

Enligt min mening så bör man bara köpa spel med lägsta betyget 8/10, ev. om man tycker att ett spel verkar kul så kan man sänka sin standard till 7/10 ... sedan så bör man naturligtvis inte bara utgå från vad en recensent tycker, utan minst 3-4, en bra website att kolla på är http://www.gamestats.com/

Ser man där så har spelet ett medel betyg på 6.5 fn, och har som högst fått betyget 8/10, så jag skulle knappast köpa spelet...
http://www.gamestats.com/objects/143/14322167/index.html

Enda anledningen att köpa det är väl för att ha ett DX 11 spel....