AVP värt att köpa?

Permalänk
Medlem

köpte det till ps3an, doom3 känslan i marine kampanjen är underbart bra:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Är spelet ens värd att tanka? menar det är 16gb stort. tar lång tid för ett sånt skit spel.

Mest idiotiska kommentaren jag hört på länge...

Någon som fått MP att funka? Funkar inte för mig spelet bara hänger sig när man försöker browsa...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

spara pengarna dina och lägg dom på ett bra spel istället.
stooor besvikelse.
tyckte att MP demot var rätt så roligt,men single player delen fick mej att skratta.
det är mitt råd iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

tur att de gav ut en demo så man kunde se hur kasst spel det var innan man fick för sig att köpa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
tur att de gav ut en demo så man kunde se hur kasst spel det var innan man fick för sig att köpa

Tyckte att den färdiga versionen var bra mycket bättre än demon, alla de olika spellägena i MP väger upp för hur kort SP-delen är. Detta är inget dåligt spel. Tror bara att förväntaningarna var alldeles för höga.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Mest idiotiska kommentaren jag hört på länge...

Någon som fått MP att funka? Funkar inte för mig spelet bara hänger sig när man försöker browsa...

Om du har införskaffat det på laglig väg så ska det inte vara några problem.
Spelet lider annars av typiska matchmaking problem, det tar tid att hitta ett game... Inga dedicated servrar finns ännu, men det lär väl komma senare kan jag gissa.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Inga dedicated servrar finns ännu, men det lär väl komma senare kan jag gissa.

Yes, skrevs för fyra dagar sedan på kotaku.

"Rebellion are busy preparing the dedicated server for the Aliens vs. Predator community. We hope to have a beta release with reduced functionality out in the next few days and further updates to improve functionality and fix bugs over the next few weeks. The files will be available to download from the "Tools" tab in the Steam client and will be a free download."

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hörde då att det skulle vara värt om man tycker om AvP, om inte så skulle det "suga"

Kommer själv skaffa det men det blev inget dag ett köp eftersom det är så mycket annat just nu, blir ett köp vid senare tillfälle dock eftersom jag "diggar" Aliens och Predator filmerna

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
tur att de gav ut en demo så man kunde se hur kasst spel det var innan man fick för sig att köpa

Deathmatch var väl ändå ett av de sämsta spellägen som fanns i de första spelen
Melee striderna gillar jag, dock ser jag inte rent praktiskt hur en marine parerar en predators attacker med bara händer

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Spelet har en väldigt skön nostalgi känsla.

Permalänk
Medlem

har ni sett AvP filmen(första) och gillat/kommer ihåg den så är spelet lite roligare med:)

marine kampanjen är väldigt likt doom 3, man springer i mörka rum delvis och hittar audio logs, scary stuff:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

köpte det, ångra det inte. Det är verkligne inte ett dåligt spel om man säger så, iof köpte jag det mest för MP.

Problemet i MP:

ingen auto teambalance, vi var 2 marines mot 8 aliens i Domination...

svårt att hitta servrar, även omd e man hittar fungerar bra.

Aliens känns lite underpower.

Predators är OP.

Marines rörelsedetektor känns som om den har alldeles för kort range.

posetiva saker är, det är riktigt roligt. Speciellt infestation, predatorhunt är rätt svårt som predator.

väääldigt snyggt om man har DX11, vet inte hur det ser ut med DX9 men...

alien och predator ljud <3

klagar man på att det är för ljust, ställ ner gamman då era tards.. mitt var på tok för högt ställt i början.

Permalänk
Medlem

Som sagt så kommer dedicated servers så då blir det bättre antar jag. Det enda jag har att klaga på är att styrningen är lite sådär, känns att det är ett konsolspel som sagt. Ett exempel är när man hoppar med Predatorn, stel som ett kylskåp och styrningen låser sig tills man landat. Sen har jag dött x antal gånger i SP pga "grab animationen", kan tänka mig att det är ett ännu större problem i MP. Det ser såklart coolt ut men tar alldeles för långt tid ibland. Ser som sagt riktigt bra ut om man har en dator till det.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grontoankan
köpte det, ångra det inte. Det är verkligne inte ett dåligt spel om man säger så, iof köpte jag det mest för MP.

Problemet i MP:

ingen auto teambalance, vi var 2 marines mot 8 aliens i Domination...

svårt att hitta servrar, även omd e man hittar fungerar bra.

Aliens känns lite underpower.

Predators är OP.

Marines rörelsedetektor känns som om den har alldeles för kort range.

posetiva saker är, det är riktigt roligt. Speciellt infestation, predatorhunt är rätt svårt som predator.

väääldigt snyggt om man har DX11, vet inte hur det ser ut med DX9 men...

alien och predator ljud <3

klagar man på att det är för ljust, ställ ner gamman då era tards.. mitt var på tok för högt ställt i början.

Jag tycker varken att alien är underpowered eller att preds. är OP.
Infestetation är ju bra mycket lättare att ha ihjäl marines än vad det är att vara bra som predator i predator hunt.

Detta gäller inte mig då jag kissar på alla som predator i pred. hunt. MEn de allra flesta verka ha det lättare med alien. Man måste vara väldigt stategisk som predator:

1. Ha koll på vars alla västentlig utrsutning finns och snabbaste sättet att ta sig dit.
2. Vars marines smartgun eller "snipern" finns så man snabbt placerar minor där.
3. Veta vars aliens har svårast att få tag på en, bästa utkicken osv. Man ska givetvis försöka placera sig högt, men inte centralt. Helst stå på kanter, då aliens insta-kill inte gäckar problem då de måste kunna ta sig upp bakom dig. Marines är äckligt lätta att ta som predator, så ingen taktik krävs egentligen där. De blir ofta stillastående och bara ett spjutkast så är de ur vägen.

Receptet för aliens:
1.Håll in q
2. Cirkla ditt mål
3. Slå sönder e tangenten.

Du kommer väldigt långt med detta, givetvis beror du på hur bra du är... Men med lite träning så..

Edit: LJUDET, du har så rätt. Ljuden relaterar man så in i helvete till. Varenda gång en alien vässer, så går det ju illningar längs ryggen.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Herregud va lätt sista bossen var på spelet då som human. Jag körde på näst svåraste. Orkade inte köra på nightmare då man ej får några checkpoints. Men herregud. Sista bossen var verkligen ett skämt i spelet.

Edit:
OBS SPOILER VARNING!
http://www.youtube.com/watch?v=ECUgTbMKFzU
OM ni kanske kollar nu på en gång så finns den nog inte uppe i så hög upplösning än men det ska komma i 1080p

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Herregud va lätt sista bossen var på spelet då som human. Jag körde på näst svåraste. Orkade inte köra på nightmare då man ej får några checkpoints. Men herregud. Sista bossen var verkligen ett skämt i spelet.

Edit:
OBS SPOILER VARNING!
http://www.youtube.com/watch?v=ECUgTbMKFzU
OM ni kanske kollar nu på en gång så finns den nog inte uppe i så hög upplösning än men det ska komma i 1080p

Jo AIn r väl inte den skarpaste... Jahaaa, tycte det avr fett drygt när man dog och inte hade checkpoints D: hur ska någon orka med att spela deT?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grontoankan
Jo AIn r väl inte den skarpaste... Jahaaa, tycte det avr fett drygt när man dog och inte hade checkpoints D: hur ska någon orka med att spela deT?

Har ingen aning.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

skummade igenom lite och säger såhär.. gillade du 1an och 2an så ska du köpa spelet OM du har dator med dx11 och klarar att maxa spelet annars är det ärligt talat inte värt det...

vet inte så mkt om MP delen då jag inte har hunnit pröva den än utan har bara provat på SP delen och är helt okej utan dx11 och det lilla jag har sätt med dx11 gör spelet mer än värt

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
skummade igenom lite och säger såhär.. gillade du 1an och 2an så ska du köpa spelet OM du har dator med dx11 och klarar att maxa spelet annars är det ärligt talat inte värt det...

vet inte så mkt om MP delen då jag inte har hunnit pröva den än utan har bara provat på SP delen och är helt okej utan dx11 och det lilla jag har sätt med dx11 gör spelet mer än värt

Skulle vilja rekommendera AvP om man gillar tidigare AvP/Aliens/Predator titlar även om man inte har ett kort som stödjer DirectX 11

Tänkte inte så mycket på det när man väl va inne i spelet och körde det på min gamla dator. När jag spelade på min nya så gick jag runt lite i början och kollade in skillnaderna men sen tänkte jag inte så mycket mer på det, endast kört som marine än så länge

- Grafiken är inte allt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Skulle vilja rekommendera AvP om man gillar tidigare AvP/Aliens/Predator titlar även om man inte har ett kort som stödjer DirectX 11

Tänkte inte så mycket på det när man väl va inne i spelet och körde det på min gamla dator. När jag spelade på min nya så gick jag runt lite i början och kollade in skillnaderna men sen tänkte jag inte så mycket mer på det, endast kört som marine än så länge

- Grafiken är inte allt

Ne grafiken är inte allt. Dock är spelet väldigt segt väldigt segt.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Skulle vilja rekommendera AvP om man gillar tidigare AvP/Aliens/Predator titlar även om man inte har ett kort som stödjer DirectX 11

Tänkte inte så mycket på det när man väl va inne i spelet och körde det på min gamla dator. När jag spelade på min nya så gick jag runt lite i början och kollade in skillnaderna men sen tänkte jag inte så mycket mer på det, endast kört som marine än så länge

- Grafiken är inte allt

självklart är grafiken inte allt men grafiken är en hel del i vissa spel och speciellt i spel som bara är ta dig från punkt A till punkt B och döda allt du stöter på spel som just nya avp

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Jag tycker att AVP är värt att köpa, jag köpte det för en vecka sedan och jag är väldigt nöjd med köpet, men visst blir det tråkigt efter att man har klarat ut det, men vilket spel blir inte det? men då finns det ju multiplayer, men man värkar inte få ha kvar Skinsen som man låser upp i multiplayer väldigt synd, men jag rekomenderar att du köper spelet om du har planerat att spela singelplayer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
självklart är grafiken inte allt men grafiken är en hel del i vissa spel och speciellt i spel som bara är ta dig från punkt A till punkt B och döda allt du stöter på spel som just nya avp

Brydde mig fortfarande lika "mycket" om de förbättrade texturerna under mina spelomgångar
Mycket mindre dessutom under multiplayer
Om spel är kassa så lär knappast bättre grafik göra det mycket roligare. Det är därför många gamla spel än idag går att spela igenom om och om igen
T.ex. mario, mer A till B spel kan man knappast få än så

Bara yngre generationer som förälskat sig i grafik

edit:
för övrigt så har väl alla 3 AvP spelen varit likadana förutom just den senaste med lite mer saker rent gameplay mässigt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Vilket tjat om dx11. Fan ingen skillnad, har kollat på bilder nu som en idiot. Lite bättre skuggor? Verkligen inget att tala om. "Köp det om du har dx11 annars inte".

Vilket skämt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Säljer bra i Europa. Har sålts mer än Bioshock 2 och Mass Effect 2.

http://gameinformer.com/b/news/archive/2010/02/22/rebellion-h...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Oooh, satt helt klistrad framför min polares dator Helt underbart. Älskar filmerna m.m. Detta är bara ett måste köp

Även fast han körde i dx9, så tyckte jag det var riktigt kul
Nyfiken om det är någon större skillnad med dx11.

4/5 Av mig

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

lol på dx11 hysterin, ser fan ingen skillnad alls i nåt spel om man inte stirrar sig blind på skuggor/vatten effekter.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
lol på dx11 hysterin, ser fan ingen skillnad alls i nåt spel om man inte stirrar sig blind på skuggor/vatten effekter.

"hysterin"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att spelet blir först köpvärt efter en patch eller två och att de har implementerat stödet för dedikerade servrar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Har spelat det lite nu, vet egentligen inte varför det fick så dåliga betyg och t.ex. BioShock 2 fick så höga. Det är bara en kopia av det första AvP-spelet fast med bättre grafik och faktiskt sämre styrning, i.a.f. med Aliens tycker jag att det nästan är omöjligt att styra, det är liksom för mörkt och man får ingen överblick. Samtidigt är AI:n så dålig att det nästan är omöjligt att dö, det är bara att hoppa upp i taket (i sann konsol port-anda är alla funktioner små "events", så du tittar på taket och trycker på hoppa-till-tak-knappen) om de ser dig. Inte ett bra spel alltså, men om det finns bättre shooters på marknaden vet jag fan inte, Crysis är fortfarande kung över grafik och game-play, allt annat suger fortfarande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Jag avbokade mitt ex IAF.

Han frågade om nån hade köpt det, inte ifall nån hade avbokat det.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB