Permalänk
Medlem

Kommer själv troligen köra på "light pack" 12500 packet.
Är bara ute efter guldet ;P
Alltid roligt med en liten och snabb reserv tank som man kan köra med om ens main tank är i battle

Ska ta en titt på dom amerikanska servarna med pga prisskillnaden.

EDIT: var som jag trodde, längre kö (satt ung 40sec i queue) och 50-60 mer i ping.
Kommer bli irriterande i längden så det blir att stanna kvar här i EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Kommer själv troligen köra på "light pack" 12500 packet.
EDIT: var som jag trodde, längre kö (satt ung 40sec i queue) och 50-60 mer i ping.
Kommer bli irriterande i längden så det blir att stanna kvar här i EU

US servern lider av spelarbrist, där av dom långa köerna.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Ska det hända nått med pershing, dvs att dom flyttar ner den och det kommer en super pershing eller nått sånt?
Eller har ja bara fått för mig det?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Det kommer ett uppdaterat tank träd för US, hur det kommer se ut finns det ännu ingen information om.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ska det hända nått med pershing, dvs att dom flyttar ner den och det kommer en super pershing eller nått sånt?
Eller har ja bara fått för mig det?

Skrivet av Coca:

Det kommer ett uppdaterat tank träd för US, hur det kommer se ut finns det ännu ingen information om.

http://statcdn.worldoftanks.eu/comeu_v1/uploads/eu_art/tank_t...
är det som gäller, iaf vad som sagts av mods på forumet.

Tanks planned to be added in Q2 2011:

US tank destroyers line.
Basic French tech tree.

Så TDs m.m kommer troligen inte vara där den 12 April.

Permalänk
Medlem

Funderar på om man skulle ta och köpa nån av dom paketen som dom gått ut med nu alls. Heavyn har en stor kanon, men frågan är hur bra den är. Mediumen har ja inte hört nått direkt om och light tanken intresserar mig inte det minsta

Hur är lowe tanken? Kanske lika gärna kan köpa 25k gold + en lowe istället? Eller bara gold och köra grinding som vanligt?

Vad har ni för tankar på det?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

http://statcdn.worldoftanks.eu/comeu_v1/uploads/eu_art/tank_t...
är det som gäller, iaf vad som sagts av mods på forumet.

Tanks planned to be added in Q2 2011:

US tank destroyers line.
Basic French tech tree.

Så TDs m.m kommer troligen inte vara där den 12 April.

Saknar Hellcat tanken ibland USA TD trädet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Funderar på om man skulle ta och köpa nån av dom paketen som dom gått ut med nu alls. Heavyn har en stor kanon, men frågan är hur bra den är. Mediumen har ja inte hört nått direkt om och light tanken intresserar mig inte det minsta

Hur är lowe tanken? Kanske lika gärna kan köpa 25k gold + en lowe istället? Eller bara gold och köra grinding som vanligt?

Vad har ni för tankar på det?

Heavy kan väl bli lite väl tråkigt om du ändå ska få upp en ny till samma tier.
Själv gillar jag att ha en snabb och smidig tank medan jag väntar på att min main ska komma ut från battle.
Och du får ju guldet och tanken om du köper innan release så varför vänta tills efter? ;);)

Skrivet av Thxsen:

Saknar Hellcat tanken ibland USA TD trädet.

M18 = Hellcat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holic:

Funderar på om man skulle ta och köpa nån av dom paketen som dom gått ut med nu alls. Heavyn har en stor kanon, men frågan är hur bra den är. Mediumen har ja inte hört nått direkt om och light tanken intresserar mig inte det minsta

Hur är lowe tanken? Kanske lika gärna kan köpa 25k gold + en lowe istället? Eller bara gold och köra grinding som vanligt?

Vad har ni för tankar på det?

Själv väntar jag med pre order tills nästa patch för att se om spotting och matchmaking blir fixat.
Men heavyn är klass 8 och den ska vara bättre än en stock tank men inte lika bra som en fullt uppgraderad, största fördelen är väl att du kan börja lira med den på en gång och inte behöver grinda upp till en tier 8 tank. Men den ser ju ut att vara väldigt vek på sidorna, så hög och helt platt och bara 44mm armor.

Enligt overlord så ska lowe vara likvärdig med en KT och har för mig att den skulle kosta 10k, låter lite dyrt tycker jag...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Själv väntar jag med pre order tills nästa patch för att se om spotting och matchmaking blir fixat.
Men heavyn är klass 8 och den ska vara bättre än en stock tank men inte lika bra som en fullt uppgraderad, största fördelen är väl att du kan börja lira med den på en gång och inte behöver grinda upp till en tier 8 tank. Men den ser ju ut att vara väldigt vek på sidorna, så hög och helt platt och bara 44mm armor.

Enligt overlord så ska lowe vara likvärdig med en KT och har för mig att den skulle kosta 10k, låter lite dyrt tycker jag...

Ska inte M6A2E1 ligga på tier 6, med tanke på att den ska bygga på M6an.

EDIT: Nvm hittade att den helt rätt kommer vara en tier 8.
Skrattretande, kommer att älska att åka upp och totalt förstöra den med min KV ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ska inte M6A2E1 ligga på tier 6, med tanke på att den ska bygga på M6an.

EDIT: Nvm hittade att den helt rätt kommer vara en tier 8.
Skratt retande, kommer att älska att åka upp och totalt förstöra den med min KV ^^

Har dock för mig att 10.5an är en Tier10 kanon, förutsatt att det är samma som T29 har.
Ja kommer nog köpa ett paket för Gold och en slot, sen får man en tank med på det så antagligen köper ja heavypaketet. Får ju som någon sa dessutom en tank till som tack för betatestandet om ja förstått det rätt.

Ja kommer iaf pumpa guld och grinda exp som ja konverterar för att snabbare få tanks ja vill ha, värt att lägga säg 1-200 spän för att slippa gröta igenom vissa saker

Körde ett gäng matcher igår med min T30 och IS-7a, och fick det verkligen bekräftat för migsjälv. Det är T30 all the way nu

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Har dock för mig att 10.5an är en Tier10 kanon, förutsatt att det är samma som T29 har.
Ja kommer nog köpa ett paket för Gold och en slot, sen får man en tank med på det så antagligen köper ja heavypaketet. Får ju som någon sa dessutom en tank till som tack för betatestandet om ja förstått det rätt.

Ja kommer iaf pumpa guld och grinda exp som ja konverterar för att snabbare få tanks ja vill ha, värt att lägga säg 1-200 spän för att slippa gröta igenom vissa saker

Körde ett gäng matcher igår med min T30 och IS-7a, och fick det verkligen bekräftat för migsjälv. Det är T30 all the way nu

Jo exakt det jag ochså kommer köra på, konverterad exp = guld värt x)

Gjorde ochså en väldigt trevligt upptäckt:
Hull armor (mm) 191-44-41
Vilket betyder att en Panzerjäger I kan ta den 0o
Så man får helt klart se till så att inget kommer på sidan för då är man 100% totalt körd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holic:

Har dock för mig att 10.5an är en Tier10 kanon, förutsatt att det är samma som T29 har.
Ja kommer nog köpa ett paket för Gold och en slot, sen får man en tank med på det så antagligen köper ja heavypaketet. Får ju som någon sa dessutom en tank till som tack för betatestandet om ja förstått det rätt.

Ja kommer iaf pumpa guld och grinda exp som ja konverterar för att snabbare få tanks ja vill ha, värt att lägga säg 1-200 spän för att slippa gröta igenom vissa saker

Körde ett gäng matcher igår med min T30 och IS-7a, och fick det verkligen bekräftat för migsjälv. Det är T30 all the way nu

Verkar vara samma kanon som till T-29, 105 mm dock lite långsammare 4,8 skott per min istället för 5 som T-29 har och det är ju en tier 9 kanon.

Skrivet av M6A2E1:

Hit Points 1500
Weight/Load limit 66,96
Crew 5
Gun 105 mm Т5Е1
Hull armor (mm) 191-44-41
Turret armor 191-89-208
Engine Wright G200 M781 C9GC5
Engine power (h.p.) 960
Speed limit (km/h) 29
Traverse speed, (deg/sec) 24
Standard shell damage 360
Standard shell penetration 198
Rate of fire (rounds/min) 4.8
Turret traverse speed (deg/sec) 26
View range (m) 430
Signal range (m) 650

Nästan inget armor bak och på sidorna och mer armor bak på tornet än fram på det, Dom var nog inte helt nyktra när dom ritade den tanken

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ah ja tier9 var det ja.

Hur är mediumtanken då, den verkar ju lite mer genomtänkt iaf?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ah ja tier9 var det ja.

Hur är mediumtanken då, den verkar ju lite mer genomtänkt iaf?

Citat:

Hit Points 870
Weight/Load limit 38,11
Crew 5
Gun 7.5 cm KwK 40
Hull armor (mm) 80-50-40
Turret armor 120-30-30
Engine Maybach HL 210 P 30 A
Engine power (h.p.) 870
Speed limit (km/h) 55
Traverse speed, (deg/sec) 29
Standard shell damage 110
Standard shell penetration 106
Rate of fire (rounds/min) 16
Turret traverse speed (deg/sec) 60
View range (m) 360
Signal range (m) 810

Vet inte direkt vad man ska säga om den, känns som en scout tanks som ska smyga sig in.
Snabbhet + snabb gun + ordentligt med hp = rolig tank!
Tycker den ser mest imponerande ut bland dom 3 som finns att välja på.

Permalänk
Medlem

Btw om folk har missat så kommer folk som varit med i betan få:
Extra garage spot och det lite mer intressanta,

M4A2E4
Hull: 64/38/38
Turret: 76/51/51
Gun: 75mm M3L/37
Tier: 5
Premium tank ofc

Förstår dock inte varför dom inte har gett ut officiell information på vilket tier dom andra tanksen kommer att ligga i =/

Permalänk
Medlem

Får väll bli heavypaketet för guldet och sloten man får för tanken där.
Prova den fule heavyn, och sen ev sälja den för guld/credits senare tror jag

EDIT: Och givetvis köra lite med M4A2E4 ja
Tills man tröttnar på den, vilket ja tror ja kommer göra fort. Snabba tanks med lite armour och små kanoner är inte min grej riktigt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har inskaffat Heavy Package Pre Order nu. Så är 671kr fattigare

Permalänk

server browser?

är det nåt fel på spelet nu? har fåt köra 4-5 matcher utan arty och med i princip bara heavys, min stakars m7 kan inte skada nån(nån tank gick att skada bak) har skjutit runt 200 skott, o endå inte fått död på nån heavy

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

server browser?

är det nåt fel på spelet nu? har fåt köra 4-5 matcher utan arty och med i princip bara heavys, min stakars m7 kan inte skada nån(nån tank gick att skada bak) har skjutit runt 200 skott, o endå inte fått död på nån heavy

Vilken kanon använder du?

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

den som penetrerar bäst, gör tyvär inte mkt skada
blir väldigt mkt cirkel åkande

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Slå över och använd HE istället när du inte kan penetrera.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Slå över och använd HE istället när du inte kan penetrera.

QF punder på m7 kan inte använda HE bara AP och APCR.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Aha, ja då är det ett litet problem där ja

Någon som har jämfört tier9 mediums?

Kört min t-54 till elite nu, och måste säga att efter man fick sista kanonen så är det en brutal vagn. Var inställd på att köra pershing i release, men börjar tvivla nu. Hur är den jämfört med t54an?
Det känns iaf som att det är en rätt stor nivåskillnad mellan t9 mediums. Nerf på ingång, eller buff kanske?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har inte kört någon av T9 medium men att möta dom i min JT så är T-54 den enda jag tycker är jobbig.
Samtliga gör bra med skada men både Pershing och Panther 2 är lätta att penetrera medans T-54 både är snabb, låg, liten och studsar skott som bara fan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holic:

Aha, ja då är det ett litet problem där ja

Någon som har jämfört tier9 mediums?

Kört min t-54 till elite nu, och måste säga att efter man fick sista kanonen så är det en brutal vagn. Var inställd på att köra pershing i release, men börjar tvivla nu. Hur är den jämfört med t54an?
Det känns iaf som att det är en rätt stor nivåskillnad mellan t9 mediums. Nerf på ingång, eller buff kanske?

Nästan alla som spelar är ju överens om att t-54 är OP men enligt wargaming så är t-54 den svagaste tier 9 enligt deras stats, tror det är lite för mycket vodka drickande innan dom kollar statsen. Så det blir nog ingen nerf men E serien ska ju släppas till tyskarna snart och då droppar dom nog Panther 2 till tier 8 och E50 blir den nya tier 9.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ja, man kan undra lite när man läser devsens komentarer. Men man får väll helt enkelt vänta och se när patchen kommer och se hur det ser ut då.
Ser fram emot E-serien för tyskarna, vad dom blir och hur snygga dom är

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

T-54an är ett litet monster men det man fruktar mest som t-54 iaf jag gör är is-7or som är smarta och även t30s. De flesta som möter en t-54 får panik o skjuter vilt mot tornet och där studsar dem bara.
Har mött många high tier tanks som auta aimar efter min t-54 och dem missar eller dingar i front plåt / torn.
Gissar på att många som auta aimar klagar mest, har en polare som kör en jagdpanther och så länge som jag ligger lite före och visar t-54orna så tar han hand om banden på dem och sladdar dem till så gör han fin skada osso.
Allt tjat om t-54ans opness är för att folk inte vet var dem ska skjuta eller tänker innan dem skjuter.

Med tids "nerfen"på tracksen så reparerar min leopard med 100% repair crew lite snabbare nu än min t-54 som just nu har ca 90% repair crew.

Panther 2an är hemsk att möta som t-54a om dem vet var och hur dem ska skjuta deras front armor är ganska fin osso har dingat på den ett par ggr med min t-54a även tornet.

Pershings ser jag inte så mycket av har mött någon enstaka men inget man tänkt på.
Imo pershingen ser väldigt "stor" ut nästan lika stor som min is-4a :x

Det är i alla fall hur jag upplever att köra och även möta t-54or.
Har även vart med om att vinna i fighter där fienden har 5 - 7 t-54or och hela laget reagerar "oh noes we are gonna lose..."

Alla tanks värsta fiende är nog en spelare som vet var dem ska skjuta.
Har en annan polare som nöter leopard som bara den han har dragit ner ausf b och KTs med sin leo även endel andra tier 8 / 9 tanks.

*edit* Ursäktar om väldigt rörigt skriven post.. är lite halv trött. */edit*

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Jo ja ser inte T-54 eller någon tank som något större problem då ja aldrig använder autoaim. Händer att ja använder det på långt håll med T30 och ISU/JT, men det är ju ganska lungt då det är så gott om penetration på dom kanonerna

Ja kör ju till stor del på att använda terräng och liknande till så stor fördel jag kan få, skydd överallt och gärna hull down på så mycket som går. Vilket gör att ja lyckas rätt bra med T30n. Det går ju bara inte att kasta sig in på saker med den, då stendör man.

Antar att jag eg spelar alla mina tanks som nån form av understöd/TD. Och brukar ge mig på banden på T-54or som du säger, då stendör dom ganska snart när övriga laget bombarderar dem.

Funderar ändå lite påvad jag ska välja, T-54an panikskjuter folk på och är då o då primary. Pershing känns lite när ja pratat med folk och även känner ja lite själv att dom är ett ganska soft target man lätt penetrerar och tar ner. Panter2an är nått mellanting här. Får väll helt enkelt anpassa och välja det som passar min spelstil mest. Och det är nog panter2an, understöd/sniper

Haha man ändrarsig hela tiden om vad man ska välja och köra

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saber:

Panther 2an är hemsk att möta som t-54a om dem vet var och hur dem ska skjuta deras front armor är ganska fin osso har dingat på den ett par ggr med min t-54a även tornet.

Det är i alla fall hur jag upplever att köra och även möta t-54or.
Har även vart med om att vinna i fighter där fienden har 5 - 7 t-54or och hela laget reagerar "oh noes we are gonna lose..."

Jo det måste vara jättehemskt att möte en tank som gör lika mycket skada som dig själv men är dubbelt så stor så det är mycket lättre att träffa den och hälften av hans skott studsar av din front men alla dina skott gör skada på han. sen att du dingar med stock gun i fronten är bara otur nästan alla skott borde gå igenom.
Hur många gånger har du varit med och vunnit när andra laget har 5-7 t-54? 1 av 100?
gissar på att du bara använder ryska tanks...

Skrivet av Holic:

Jo ja ser inte T-54 eller någon tank som något större problem då ja aldrig använder autoaim. Händer att ja använder det på långt håll med T30 och ISU/JT, men det är ju ganska lungt då det är så gott om penetration på dom kanonerna

Funderar ändå lite påvad jag ska välja, T-54an panikskjuter folk på och är då o då primary. Pershing känns lite när ja pratat med folk och även känner ja lite själv att dom är ett ganska soft target man lätt penetrerar och tar ner. Panter2an är nått mellanting här. Får väll helt enkelt anpassa och välja det som passar min spelstil mest. Och det är nog panter2an, understöd/sniper

Haha man ändrarsig hela tiden om vad man ska välja och köra

Just T30 är ju bäst mot t-54 pga det snabba turret så du kan hänga med när han gör runt dig, men en maus tex där kan ju t-54an parkera bredvid och då kan inte mausen göra nått, is-7 har för långsamt turret om den inte får hjälp så har den inte heller nån chans 1 v 1.

E50 verkar bli en trevlig tank 264 pen 300 dmg and rof 8 med så pass hög pen så ska den ju penetrera dom flesta skotten i fronten på en t-54a (240mm hull) synd bara att även den kommer att vara stor som ett hus, som en KT.
Själv blir det först en dev-54 och sen blir det nog en E50

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG