Permalänk

nätagg trasigt?

hur kollar man om sitt nätagg är trasigt.

När jag bootar min dator så tänds inte skärmen. Hårdisken raslar lite för att sedan sluta.

Grafikortet är helt det vet jag.

Är det nätagg som är trasigt och hur kollar jag det.

När jag tar ut minnerna och startar så piper datorn. Innebär det att moderkort och processor är hela.

Permalänk
Medlem

jag tror inte agget är trasit!

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha klockat din dator sist den fungerade?? det låter exakt som med min.. jag testade starta den igen... kom på hur... när den e HELT avstängd så tar du ut ström sladden och sätter i den igen och sen kan du klocka ner det igen i bios... om du nu hade klockat det innan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_majm
jag tror inte agget är trasit!

Vad tror du är fel. Nu sitter jag uten en fungerande dator vet du hur jobbigt det är?

Jag har ju garanti kvar på grejorna.

Ska man skicka in nätagget eller moderkortet eller kanse minnet.

Vad kandet vara som är fel.

Permalänk
Medlem

Att datorn startar och piper när du tar ut minnena tyder ju på att nätaggregatet funkar. Du kan ju testa nätaggregatet genom att starta det "utan dator" (kortsluta två av pinnarna i kontakten, står om det i typ 17 andra trådar) och mäta och se om det kommer spänning överallt där det ska.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

Antagligen inte nätagget.
Skulle snarare tippa på mobo, prolle eller minnen. Men det är ju bara en gissning.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Re: nätagg trasigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
hur kollar man om sitt nätagg är trasigt?

Man testar det i en fungerande dator. Helt enkelt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd

Ta ur ATX kontakten ifrån Mobot och ta en isolerad sladd och sätt den i den gröna kontakten, ta sen den andra änden och sätt den i "facket" brevid, det ska vara en svart sladd och det blir då GND - ...

Då sätts alla fläktar igång och så.. Om nu allt går igång (fläktar) så får du ta och cleara CMOS genom att byta ett par jumprar, brukar sitta vid batteriet fast kanske inte på ditt mobo.. kolla manualen

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk

Re: nätagg trasigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
hur kollar man om sitt nätagg är trasigt?

Man testar det i en fungerande dator. Helt enkelt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

har lite av samma problem... det är mitt graffe som drar för mycket ström.. startar inte ibland.. detta är dock när den är varm..
alltså vid varmstarter postar den inte ibland..
då får jag stänga av och sedan på igen så fungerar det..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy