Varning BedrÄgare PÅ Sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andernilss
Haha ni kanske ska vara lite försiktiga att snacka adresser och så om Robert Bjelv om ni inte vet att det faktiskt är han till 100%.
I värsta fall åker väl nån som lurats på ett 9800 och gör något förhastat

Presis det jag sa

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

"Allt är givetvis testat och fungerande, och jag kan leta efter kvitton om det är viktigt. Skickar inget utan sakerna kan hämtas i Solna. Kan eventuellt köra hem sakerna till er om ni bor i närheten, fråga mig om det är aktuellt."

Vad säger han om man ber om att få hälsa på och hämta sakerna då?

Permalänk
Medlem

Stod '' "Allt är givetvis testat och fungerande, och jag kan leta efter kvitton om det är viktigt. Skickar inget utan sakerna kan hämtas i Solna. Kan eventuellt köra hem sakerna till er om ni bor i närheten, fråga mig om det är aktuellt."

'' Exakt Så

Fråga om han kunde skicka den vid snabba affär .

pom jag blev blåst.

Permalänk

Framgångssagan talar ändå emot att det skulle vara han, snubben är utbildad kock, han för väl ett liv i sus och dus som det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andernilss
Framgångssagan talar ändå emot att det skulle vara han, snubben är utbildad kock, han för väl ett liv i sus och dus som det är.

Presis, han har rätt gott med pengar, han har även jobbat som kock i england. Så pengar är ju inte hans stora problem presis.

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av of-doom
Presis, han har rätt gott med pengar, han har även jobbat som kock i england. Så pengar är ju inte hans stora problem presis.

Mjo men ingen vet?
För att han är kock betyder inte att han är '' perfekt '' eller ingen bedrägare.
Ska kolla up han mera sen men jag tror inte det är HAN.

Men som sagt ingen vet.

Kan admin var snäll och kolla up hans IP?
Så hjälper ni massa med människor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Mjo men ingen vet?
För att han är kock betyder inte att han är '' perfekt '' eller ingen bedrägare.
Ska kolla up han mera sen men jag tror inte det är HAN.

Men som sagt ingen vet.

Kan admin var snäll och kolla up hans IP?
Så hjälper ni massa med människor.

Är det inte fastslaget att ip-nr är person uppgifter?
Och, om så är fallet skulle admin bryta mot PUL, om han publicerar dessa...

Permalänk
Medlem

Sweclockers bryter mot lagen om dom ger ut IP-adresser.

Och polisen bryr sig inte ett skit om internetscammers.

Så äre!

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Regelbrott
Medlemmar som bryter mot reglerna eller på annat sätt missbrukar SweClockers tjänster stängs av med omedelbar verkan. Mindre allvarliga överträdelser kan föregås av en eller flera varningar, beroende på missbrukets karaktär och omfattning. Om förseelsen är grov gör vi en anmälan till användarens internetleverantör och/eller vidtar rättsliga åtgärder. Vi reserverar oss rättigheten att avslöja användarens identitet (och/eller all övrig information vi har om användaren) om vi anser det vara befogat.

Integritet
SweClockers lagrar besökares IP-adresser i en databas. Denna databas är inte tillgänglig för allmänheten utan används för att undersöka och följa upp eventuellt missbruk av tjänsten.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Sweclockers bryter mot lagen om dom ger ut IP-adresser.

Och polisen bryr sig inte ett skit om internetscammers.

Så äre!

Såg på nyheterna häromdan, då var det en hög rankad polis som snackade med TV4 om just bedrägerier på blocket osv och direkt gick han på ungdomen och verkligen sa att det är deras fel! Är han helt jävla dum i huvudet elr? Finns ju fan 50 åringar som sitter och gör sånt här! Jag vart fanimej förbannad på honom!

Polisen bryr sig inte ett skit om bedrägerier på internet då det är väldigt svårt att få tag i deras identitet.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Men snälla. "Bedrägare"?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
citat:Regelbrott
Medlemmar som bryter mot reglerna eller på annat sätt missbrukar SweClockers tjänster stängs av med omedelbar verkan. Mindre allvarliga överträdelser kan föregås av en eller flera varningar, beroende på missbrukets karaktär och omfattning. Om förseelsen är grov gör vi en anmälan till användarens internetleverantör och/eller vidtar rättsliga åtgärder. Vi reserverar oss rättigheten att avslöja användarens identitet (och/eller all övrig information vi har om användaren) om vi anser det vara befogat.

Integritet
SweClockers lagrar besökares IP-adresser i en databas. Denna databas är inte tillgänglig för allmänheten utan används för att undersöka och följa upp eventuellt missbruk av tjänsten.

Om nu personen här på forumet har lagt ut annonser här och försökt blåsa folk så borde det väl vara missbruk av tjänsten?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Fyfan

Han lurar ER och folk i sweclockers

Såklart att han missbrukar tjänsten?

MVH ...

Permalänk
Medlem

Asså jag fattar verkligen inte..

om ni köper något av "robert" så lär ni ha:
1. mobil nr
2. konto nr
3. email adress

Mobilen är väll förmodligen kontant kort så de är bara att glömma..
kan man inte polis anmäla konto nr?

Permalänk

Inte ens i sånahär situationer kan FRA lagen vara till någon nytta!

Herregud!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om Polisen kan göra nått eller inte.

Har man ett konto så är det kört. Man blie direkt skyldig.

Men polisen vill inte göra nått det är problemet angående internet bedrägeri.

Bara fåtal poliser som bryr sig.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens920125
Om han nu satt ut annonser på swec borde det inte bara gå att spåra via ip hem till honom för polisen då?

På de flesta studentkaffe brukar det vara gratis internet...

Men har säger ju att inget skickas, ska man då förskottsbetala sen hämta det.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Varken SweC eller Polisen kan göra något för att man bara antar att nån kommer att begå brott pga vad han gjort tidigare.

Än mindre kan man agera rättsligt på rykten inklistrade från Flashback

Mängden internetbdrägerier gör att polisen inte kan prioritera brott som inte är lätta att reda ut. Det betyder inte att man skiter i det. Blocket har heltidstjänster som bara kollar bedrägerier och försöker hitta stöldgods etc och som samarbetar med polisen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whippoorwill
Varken SweC eller Polisen kan göra något för att man bara antar att nån kommer att begå brott pga vad han gjort tidigare.

Än mindre kan man agera rättsligt på rykten inklistrade från Flashback

Mängden internetbdrägerier gör att polisen inte kan prioritera brott som inte är lätta att reda ut. Det betyder inte att man skiter i det. Blocket har heltidstjänster som bara kollar bedrägerier och försöker hitta stöldgods etc och som samarbetar med polisen.

Jag skulle vilja påstå dina kunskaper och vilja att veta mer är obefintliga.

Varför kan jag säga detta då? Jo. För att jag har blivit lurad och jag tog reda på namn, adress, IP nummer, kontonummer, utskrifter av annons, mina överföringspapper mm.

Gick till polisen gav de alla papper, det ända de hade behövt göra var åka till honom eller ge åklagaren papprena men de skett i detta.

Jag gjorde Civil ärende av detta och krävde skadestånd genom civilt domstol tog 8 månader men jag vann till slut.

Visade upp detta för polisen de skett i detta. Jag skriv till våran lokala tidning artikel.

Efter detta så gjorde polisen anmälan han åkte ditt på bedrägeri inom 2 månader. Undrar hur det kunde gå så snabbt kan det vara för jag skrev i tidningen om vilka skitstövlar de var?

>Visst har polisen några som sitter på blocket och utreder. Men du ska inte komma och säga de inte utredde för att det är svårt.
Det finns många som tar reda på all fakta och ger polisen alla papper på ett silverfat så själva utredningen är klara men de skiter i detta.

Som jag nämnde ovan så finns en fåtal som gör vad de ska. Hur vet jag detta? Jo en polare i Stockholm gjorde anmälan på en och efter 5 månader hade ännu en åkt fast.

Visst mycket av detta är subjektivt men jag har läst om många som gjort polisanmälningar och det led inte ens fram till utredning. Så innan du snackar så ska du läsa och se hur verkligheten är.

Såna som dig är de som inte vill att det ska finnas någon utveckling mot det bättre, om ingen klagar eller försöker uppmärksamma polisfel i media mm så kommer det inte komma någon förbättring.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andernilss
Framgångssagan talar ändå emot att det skulle vara han, snubben är utbildad kock, han för väl ett liv i sus och dus som det är.

Tror du att brott alltid handlar om pengar? Det handlar om kicken gubben....

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Jag skulle vilja påstå dina kunskaper och vilja att veta mer är obefintliga.

blah, rant, blah

Såna som dig är de som inte vill att det ska finnas någon utveckling mot det bättre, om ingen klagar eller försöker uppmärksamma polisfel i media mm så kommer det inte komma någon förbättring.

Jag har inte påstått att allt är bra eller att det inte går att förbättra, men jag tror knappast att ensidiga klagomål som går ut på att polisen inte gör nånting alls får något större gehör eller trovärdighet.

En del handlar också om attityd. Om du hade samma attityd när du gjorde anmälan som du visar mot mig nu utan anledning och utan att jag varit otrevlig mot dig så förstår jag om polisens ambition att hjälpa inte var på topp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whippoorwill
Jag har inte påstått att allt är bra eller att det inte går att förbättra, men jag tror knappast att ensidiga klagomål som går ut på att polisen inte gör nånting alls får något större gehör eller trovärdighet.

En del handlar också om attityd. Om du hade samma attityd när du gjorde anmälan som du visar mot mig nu utan anledning och utan att jag varit otrevlig mot dig så förstår jag om polisens ambition att hjälpa inte var på topp.

Min attityd gentemot dig var baserad på ditt inlägg.

Givetvis går jag in ödmjuk men får man låt säga spydigheter av någon så svarar man med samma mynt, inte alltid men ens attityd speglas efter hur andra är mot en. (syftar ej på dig eller polismannen, generalbeskrivning på ditt svar.)

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Ju fler anmälningar polisen får in, ju större chans att dom arbetar med det.
Hoppas fanskapet får en nutkick.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
Tror du att brott alltid handlar om pengar? Det handlar om kicken gubben....

Haha men du det framgick väl ändå att jag skämtade lite? Inget illa mot kockar eller så men men.

Permalänk
Medlem

Är man så korkad att man betalar i förskott så får man skylla sig själv.

Permalänk

Men snälla vem fan polisanmäler en sak nu förtiden? Man får ädnå inget straff för att bedra någon.

Bra tips annars men lägg ner de här om att dra in polisen de kommer inte hända ett smack. De bästa är att gå till hans bostad o slå skiten ur han.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Är det inte fastslaget att ip-nr är person uppgifter?
Och, om så är fallet skulle admin bryta mot PUL, om han publicerar dessa...

Det är som du säger. Man får endast använda ens persons personliga siffror bla IP-nummer om Individen har godkänt detta annars bryter dom mot PuL-lagen.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superb
Är man så korkad att man betalar i förskott så får man skylla sig själv.

el hur!

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboTore
Men snälla. "Bedrägare"?!

är du inte van ÄN (reg2006) : DYSLEXI för fan!

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Jävla idiot som klagar på stavning istället för att hjälpa
Hoppas han blåser dig och din familj.

Ta hans ip och posta upp det ? ( Mod )
Det är inte emot reglerna om han blåser oss på sweclockers