Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace
Jag tror mestadels kompletts erbjudande handlar om 1337 priser och inte produkten särskilt mycket. De väljer en produkt som de vet att gamers använder. Därefter sänker de priset rejält vilket resulterar i en bra produkt till 1337 pris!

På vilket sätt är WD Caviar GreenPower 1TB en hårddisk som gamer använder?

Det jag hoppas på när jag ser ett 1337 erbjudande. Är att det ska vara en prestanda komponent. Till ett väldigt bra pris.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GummiTarzan
På vilket sätt är WD Caviar GreenPower 1TB en hårddisk som gamer använder?

Det jag hoppas på när jag ser ett 1337 erbjudande. Är att det ska vara en prestanda komponent. Till ett väldigt bra pris.

Mycket lagringsutrymme till ett lågt pris???

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GummiTarzan
På vilket sätt är WD Caviar GreenPower 1TB en hårddisk som gamer använder?

Det jag hoppas på när jag ser ett 1337 erbjudande. Är att det ska vara en prestanda komponent. Till ett väldigt bra pris.

Jag har inte sett någonstans att detta erbjudande ska vara till gamers? Bara att det är "leet" pris på varan som dom har erbjudit för halvapriset och det tycker jag att det var!

Permalänk
Medlem

Heder till komplett som korrigerar och står fast vid en per kund och
inte viker sig för dem som alltid roffar åt sig så fort det är frågan om nåt gott.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan bli besvikna när det är ni själva som byggt upp alla förväntningar och "SSD för 1000kr". Bra deal återigen med 50% av priset. Köpte processorn som var förra gången samt en disk denna gång, kanondeal för mig.

Fick även hem en Samsung spinpoint f3 på 1TB idag.
Kanon av komplett att ge oss på sweclockers produkter till bra priser. Produkterna kanske inte tilltalar alla men ingen är tvingad att köpa! Otroligt snällt att dessutom öka antalet när det blev så många som beställde.

Tummen upp komplett!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reko85
Förstår inte hur folk kan bli besvikna när det är ni själva som byggt upp alla förväntningar och "SSD för 1000kr". Bra deal återigen med 50% av priset. Köpte processorn som var förra gången samt en disk denna gång, kanondeal för mig.

Fick även hem en Samsung spinpoint f3 på 1TB idag.
Kanon av komplett att ge oss på sweclockers produkter till bra priser. Produkterna kanske inte tilltalar alla men ingen är tvingad att köpa! Otroligt snällt att dessutom öka antalet när det blev så många som beställde.

Tummen upp komplett!

Det är en omöjlighet att tillfredställa en hop med hormonstinna P12or
från gratisgenerationen oavsett, men en påse godis brukar få dem lugna.

Permalänk

Beställde processorn och nu även hårddisken Sjuk bra erbjudande då ja behöver mer utrymme !

Satte larmet på Iphonen till 13:35 eftersom jag var iväg och handlade, tog ett litet tag innan ja hittade länken men tack vare denna tråd fick ja fram erbjudandet La iväg beställningen inne i MQ butiken

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Som tur var så hann jag slänga iväg en beställning under fysiklektionen med min Archos. Nu måste jag bara fundera på vad jag ska göra av den. har ingen stationär som är i behov av utrymme men funderar på att köpa en kabinett och använda den som extern hårddrisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag är 15.

"Mamma kommer hem och frågar vad jag har gjort idag. Jo, jag tog och beställde en 1tb hårddisk från komplett idag. Mamma säger: Vad roligt"

Så är det nog INTE.
Aja, inte intresserad då jag fortfarande har 500gb ledigt

Jag är också 15 :). Berättade bara om erbjudandet dagen innan och ringde sen (hon var inte hemma idag) att jag beställde HDD:en :). Smidigt och bra

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reko85
Förstår inte hur folk kan bli besvikna när det är ni själva som byggt upp alla förväntningar och "SSD för 1000kr". Bra deal återigen med 50% av priset. Köpte processorn som var förra gången samt en disk denna gång, kanondeal för mig.

Fick även hem en Samsung spinpoint f3 på 1TB idag.
Kanon av komplett att ge oss på sweclockers produkter till bra priser. Produkterna kanske inte tilltalar alla men ingen är tvingad att köpa! Otroligt snällt att dessutom öka antalet när det blev så många som beställde.

Tummen upp komplett!

Bra skrivet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
haha då skrattar jag xD

Hahaha

Permalänk
Medlem

En sak om WD disken, är det inte så att greendiskarna slits ut mer då de går i "strömsparläge" rätt ofta? eller inbildar jag mig bara?

Permalänk

jag tycker det var ett bra erbjudande, visst det är ju ingen ssd, men det är ju
bra med lite lagrings utrymme också, det duger en "green" ypperligt till.

lustig hur folk kan gnälla över att det inte var det dom hoppades på, visst har
man rätt till att vara besviken, men då kan man hålla det för sig själv,
titta bara på hur det ser ut på sida 13, buu, blä , urk , skit...
va fan ge upp

aja jag knep en, blir perfekt till htpc,n.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Hur har han missbrukat det? Han har beställt en disk, sen vad han gör med varan är ju hans ensak. Folk gjorde ju likadant här när dem hade 965BE hos komplett som 1337-erbjudande.

ja det var perfekt för jag missa 1337 fick jag min biligare ändå här på swe det är ju bra att båda tjänar pengar

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
En sak om WD disken, är det inte så att greendiskarna slits ut mer då de går i "strömsparläge" rätt ofta? eller inbildar jag mig bara?

Jo spindeln (säger jag rätt nu?) kommer få hoppa som fan om man använder den som systemdisk...men om du använder den rätt alltså som lagringsdisk så kommer du ju knappast sitta var 10sekund och vilja öppna en fil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakristomte
Jo spindeln (säger jag rätt nu?) kommer få hoppa som fan om man använder den som systemdisk...men om du använder den rätt alltså som lagringsdisk så kommer du ju knappast sitta var 10sekund och vilja öppna en fil

Sant, fast hört att detta ska går att stänga av? eller göra så att läshuvudet eller va det är inte går i vila lika ofta, är det smart att göra det?

Permalänk
Medlem

En del i denna tråd har skrivet att disken är 5400 varv, det stämmer bara delvis eftersom den kan varva upp till 7200 även om prisjakt hade det på sin sida.

Här är två länkar där dom testat 34 MB modelen

http://www.techwarelabs.com/reviews/storage/WD-Green-1TB/inde...

http://www.tomshardware.com/reviews/green-terabyte-1tb,2078-2...

Finns jo bättre men den verkar ändå bra.

Permalänk

Vad folk tjafsar om produkten är 1337 eller inte.

Det var en kampanj riktad bara till SweC-medlemmar och de flesta medlemmar här anser sig nog vara mer 1337 än Sune Våffla som köper 'data' på Elgiganten.
Alltså en kampanj riktad till teh 1337; ergo en 1337-kampanj i ordets verkliga betydelse..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cossie_martin

lustig hur folk kan gnälla över att det inte var det dom hoppades på, visst har
man rätt till att vara besviken, men då kan man hålla det för sig själv,
titta bara på hur det ser ut på sida 13, buu, blä , urk , skit...
va fan ge upp

Gick tillbaka och kollade på sidan 13+
Fan , man blev ju mörkrädd juh! Var är världen på väg nånstans!?!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Funderade kl 13:40 att beställa en disk och ett externt chassi för att köra som backup disk.. men med frakt och postförskott gick de på 926kr.. kändes inte riktigt som att de va värt de..

En färdig extern disk på 1tb kan man väl få för runt 600-800kr.. och tex inet med sin gratis frakt!

Annars tycker jag de är grymt bra av komplett med såna här erbjuanden..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Funderade kl 13:40 att beställa en disk och ett externt chassi för att köra som backup disk.. men med frakt och postförskott gick de på 926kr.. kändes inte riktigt som att de va värt de..

En färdig extern disk på 1tb kan man väl få för runt 600-800kr.. och tex inet med sin gratis frakt!

Annars tycker jag de är grymt bra av komplett med såna här erbjuanden..

Om du hittar en extern hårddisk på 1TB för 600 så får du gärna hojta till O.o'

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Artikelnr: 586287 Tillverkares artikelnr: WD10EARSSE
Artikelnr: 575186 Tillverkares artikelnr: WD10EARS

*sniff* *sniff*
### Scanning for info ### edit. ändrade på ovanstående rader

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Artikelnr: WD10EARSSE
Artikelnr: WD10EARS

*sniff* *sniff*
### Scanning for info ###

Vad är frågan?
SE är väl troligen Second edition, dvs nyare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Artikelnr: WD10EARSSE
Artikelnr: WD10EARS

*sniff* *sniff*
### Scanning for info ###

En anställd från komplett sa för någon vecka sen när de sålde amd-processorer att "SE" var erbjudandet för svenskar och danskarna hade då en som de döpt med ändelsen "DK"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koja
En del i denna tråd har skrivet att disken är 5400 varv, det stämmer bara delvis eftersom den kan varva upp till 7200 även om prisjakt hade det på sin sida.

Här är två länkar där dom testat 34 MB modelen

http://www.techwarelabs.com/reviews/storage/WD-Green-1TB/inde...

http://www.tomshardware.com/reviews/green-terabyte-1tb,2078-2...

Finns jo bättre men den verkar ändå bra.

Var tydligen för snabb i mina slutsatser är en 5400 varvare !
Här en ny länk till en färsk test, fanns kanske inte ens ute när jag sökte innan.

http://www.tomshardware.com/reviews/wd-4k-sector,2554.html

Permalänk

Jag hann köpa ett exemplar, blir perfekt som extra lagring. Runt 500 riksdaler inkl frakt är ju kanoners. =D
Hoppas på fler sånna här erbjudanden, mycket trevligt initiativ från komplett.se!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Jag är iaf nöjd med att hämta min 1TB hårddisk för dryga 540:-. bra att bo 20 minuter från Stockholm. Blir perfekt att ha som extern hårddisk.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Hedersmedlem

När ni gör era dumma inlägg så försök att undvika att trampa andra på tårna...:)

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

MaLo är morgonpigg Gott med kaffe? Själv så blir de en pyrex kaffe å säng.
Jo alla dessa "special" saker är roliga, dock så måste jag vidhålla vad alla andra säger, tiden är väldigt olämpligt...

1337/Leet refereras knappast till nån av äldre skaran = yngre sektion skola/dagis ^^
Å att förespråka den tiden är som att be dem skolka från sin matte-lektion
Sätt tiden vid 02-04 på natten då "riktiga" data tokar är online xD

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
MaLo är morgonpigg Gott med kaffe? Själv så blir de en pyrex kaffe å säng.
Jo alla dessa "special" saker är roliga, dock så måste jag vidhålla vad alla andra säger, tiden är väldigt olämpligt...

1337/Leet refereras knappast till nån av äldre skaran = yngre sektion skola/dagis ^^
Å att förespråka den tiden är som att be dem skolka från sin matte-lektion
Sätt tiden vid 02-04 på natten då "riktiga" data tokar är online xD

Äh, de flesta har ju sportlov nu :D, dessutom så har ju en äkta entusiast dator med sig i skolan ;).