Battlefield Bad Company 2 - EJ TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Lackar lite på att jag spenderat 2 dagar på att låsa upp allt på snipern endast för att få veta att den första snipern är den absolut bästa... De ända andra jag tycker är lite små roliga är VSS och SVU men dom är knappast bra... Förbannat, m24 borde helt klart varit den sissta snipern i trädet, då den är mest pålitlig.

Hoppas inte detta är fallet på assault, jag har jobbat mig till AUG men XM8 är fortfarande bäst, hoppas inte XM8 förblir den bästa :/

XM8 är inte den bästa AN-94 och M16 är bättre.. jag älskar AN-94 har inte fått M16 än men snart så

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Har hänt ett par gånger nu att jag håller på med kniv animationen också spawnar någon på motståndaren och jag får honom istället. Riktigt kul att få en gratis kill!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Poängen är väl kanske mer att ett vapen som är pissenkelt att döda med inte ska vara enkelt att använda för då förstörs det mesta i spelet.Precis som det där med att folk campar spawnpunkter,det trodde jag försvann på quake 1/2 tiden men ack så fel man hade:-(
I många annars bra spel så bor det ju folk runt spawnpunkter och förstör spel som annars kunde bli riktigt bra och inte nåt nätcafe för småpojkar som gillar att campa.Den taktiken har sabbat många fina onlinespel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Men hur många granater kan man ha med ökat magasin typ 7st och så skjuter man 7st med dom sen sitter och väntar medans dom fylls på...

fyra granater dvs. inte sju.

Du kan hitta något att klaga över på varje klass. Recon campar? Stör det dig då?
Medic tycker jag är överkraftiga helt klart.

Alla stör sig på deras svaghet, oftast.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

Bra initiativ. Ändrade lite smått i topic bara

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Hade en grym runda nyss, spelade själv på random server som medic då jag har dragit upp Assault nästan till max (bara M16 kvar och den gillar jag ändå sämre än M416), förstörde 7 av dom 8 M-COM stations som finns på banan (var den dära med fyren), när vårat lag förlorade så skulle precis min 8 av 8 M-COM stationer sprängas... om bara någon var liite långsammare på att dö så hade jag fått 8 av 8... The hunt continues on a server near you ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Testa GOL ett tag ska du se att du träffar allt man ser. Headshot 24/7. Sjukaste sniper i något spel. M95 är max damage på men ändå dör de inte av en hit?
Vad tänkte DICE på där?. Okej den skadar 99% av livet. Men de dör inte.

Annars tycker jag det regnar för mycket Noobtubes inne på en server. Börja bli irriterande att se folk på Platinum Stjärna på Noobtube. Då har det gott för långt!!
No Skill på noobtube. Har aldrig varit och kommer aldrig vara det!

Annars är Medic M60 helt epic. Har inte mött på ett mer obalanserat vapen en det.
Men annars har DICE lyckats att få ut ett nice spel. Med ett bra drag på serverna när folk kan röra sig framåt och förstöra M-COM:s.
Synd att EA Fail. Är igång direkt. Tänk när BF3 kommer så hoppas man att dom är bättre förbereda. ( Kommer aldrig hända!)

Permalänk
Medlem

Sorry om detta hör till support som inte skulle tas i den här tråden, i så fall kan jag fråga i andra.

Men är det någon som vet om man kan skapa lokala servrar? Om man t.ex vill köra några kompisar med några botar? Eller om man någon stans kan få tag på server filer?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk

Det har behandlats i dom 4 andra BF:BC2 trådarna... Nej det kan man inte, i nuläget s får man betala för server.

tyvärr, att kunna spela över LAN hade kunnat vara kul om man inte hade internetuppkoppling (tur att man har snabb lina här i city )

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Hur många guldstjärnor krävs egentligen för att få platina, och hur många poäng får man av en platinastjärna? Sen måste jag tillägga att sniperklassen blev heltråkig efter att ha maxat den, spelar ju ingen roll om du kör med M24, GOL eller M95, måste ändå skjuta fienden i huvudet för att one-shotta. OK om man kunde skjuta genom husväggar med M95, men det går ju inte.

Måste säga att assault är roligast med M16 och rödpunktssikte. Burst-mania!
Hoppas hardcore-servrarna kan ta bort granatkastaren som i 9 fall av 10 är dödsorsaken. Lite löjligt att det är instant kill...

EDIT: Givetvis är det logiskt med direkt död från granatkastaren, men som många andra tycker är det bara överdrivet hur många gånger man ska behöva falla offer för skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister

EDIT: Givetvis är det logiskt med direkt död från granatkastaren, men som många andra tycker är det bara överdrivet hur många gånger man ska behöva falla offer för skiten. [/B]

Jo men då tycker man 50cal m95 ska vara 1skott död no matter what, vem fan överlever en sådan träff i verkligheten? Delen det träffar ryker ju av direkt, du blir tagen ur striden direkt, ben, arm, eller så går du av på mitten, lackar på att folk överlever m95 som borde vara den absolut farligaste snipern, dock ger den ju ifrån sig mycket ljud men den ska fan vara dödlig då också, just nu är den bara löjligt onödig, varför köra den när man kan köra gamla m24? önska jag lvla assault istället för recon, för nu ligger jag efter som fan

Permalänk
Medlem

Håller med. Men DICE tog ju steget längre och har iaf blod istället för den fåniga "röken" från tidigare BF. Avslitna lemmar kanske inte är deras intresseområden, vi får väl se i BF3.

Tips för att levla assault = Spela med kompisar som har bra medic-kit. När de dör, ta upp deras kit och kör defib på dem. Sen ser du till att få hur många kills och defib's som helst så kommer alla poäng rätt in i klassen du ursprungligen valde, dvs assault i det här fallet. Var försiktig och dö bara inte, om du gör det får du repetera proceduren. Glöm inte att kasta medkits, man kan lätt få 1500-2000p bara av att kasta medkits på rätt ställen på t.ex. Arica Harbor i Rush.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Bra initiativ. Ändrade lite smått i topic bara

Om man ska vara riktigt petig ska det väl vara "EJ TEKNISK SUPPORT" och inte "EJ TEKNISKT SUPPORT"

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Håller med. Men DICE tog ju steget längre och har iaf blod istället för den fåniga "röken" från tidigare BF. Avslitna lemmar kanske inte är deras intresseområden, vi får väl se i BF3.

Tips för att levla assault = Spela med kompisar som har bra medic-kit. När de dör, ta upp deras kit och kör defib på dem. Sen ser du till att få hur många kills och defib's som helst så kommer alla poäng rätt in i klassen du ursprungligen valde, dvs assault i det här fallet. Var försiktig och dö bara inte, om du gör det får du repetera proceduren. Glöm inte att kasta medkits, man kan lätt få 1500-2000p bara av att kasta medkits på rätt ställen på t.ex. Arica Harbor i Rush.

Jag var säker på att det var en bug.
Jaha... då ska jag maxa allt på assault och engineer bus enkelt nu.
Med medic får jag lätt 4000 poäng per runda.

Permalänk
Medlem

Blev jättebeskiven på shotgun slugs. Det krävs ju lika många skott som ett assault rifle att döda någon. Tycker att det borde vara ett eller två.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Man får enkelt 2500-4000 poäng per runda. ( på normal , på HC blir det kanske 2000)

Varför skulle man få mindre poäng i hardcore? Tycker man får mer kills samt att det finns fler att återuppväcka och reparera.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Som det står på alla cigg askar = "Rökning dödar"

Jo det hände mig med, men inte trodde jag att jag skulle dö så fort...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
Varför skulle man få mindre poäng i hardcore? Tycker man får mer kills samt att det finns fler att återuppväcka och reparera.

För att i HC dör man faktiskt, man kan inte springa som en bullet-sponge utan att dö.

I HC händer det inte ofta att det finns 10 spelare i ett MCOM rum med ammo boxar och health packs från båda teamen och alla skujter och bombar varandra och det blir helt kaos och nya spelare spawnar eller hoppar in hela tiden och så är det i en-två minuter = 21890738917238917 poäng om du har satt defence / attack command och revivar & delar ut ammo / health + dödar andra.
I HC har jag knappt sett detta. Bästa attaken / defences vinner och sen blir det tyst i rummet ganska snabbt.
Generelt så stämmer detta också från det jag har sett: Det blir "större" och mer "kaotiska" strider i normal än i HC. När du aldrig dör förrän två headshots, direct hit med granat en RPG, eller 20 skott i bröstet blir det helt enkelt fler spelare i en specifik zon.
I HC som alla noobs gnäller "dör man av random explotioner" , det är halv sant: man dör av ALLA explotioner om man är nära, men random är dom inte alls!
Det var ju någon som såg att du gömde dig bakom den väggen.
Spelet bör ha "reinforced" vägar i vissa material ( som dom där "bunker" mcom husen där taken är bomb säkra) så bör vägarna också vara. ( jag tror en del vägar är svårare att förstöra, eller?)
Sen snipers plockar ut spelare lätt : 1 shoot 1 kill.

Jag tycker klart HC är roligare 90% av tiden, men dom där galna striderna i normal med 14 spelare i ett rum / byggnad äger så jävla nice

tdlr: HC är bäst 90% av tiden.
För poäng samling och massiva strider som aldrig tar slut är normal ibland bättre.

Har någon synpunkter på detta och kan visa mig hur han / hon får 4000 poäng varje runda på HC så blir jag glad.

Permalänk
Medlem

Tycker det är skönt att det krävs HS av snipers för att döda någon på ett skott men det är klart det känns lite mysko när man spelar recon och de olika större bössorna är nästan samma sak.

Själv kör jag dock helst recon som en ninja i frontlinjerna med en shotgun eller någon av de halvautomatiska bössorna + red dot. Kasta ut såna där motion detection bollar dit det krigas ger ju massor av poäng. Mitt största problem är alltid valet mellan C4 och Mortar Strike. Det är fint att kunna kalla ned mortars på en klump fiender eller på punkten som man precis börjat spränga men samtidigt ger C4 såna härliga möjligheter till överfall när man börjar veta vart fienden brukar dyka upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
Sitter i telefonkö just nu

/S

Edit: är det någon som vet hur Ea-downloader gillar g2play-koder. jag vet att steam kan vara kinkiga i vissa fall. det står mellan g2play och gamersgate.com just nu.

Edit2: avbeställt! köper från gamersgate.com

Jag köpte spelet via g2play och det funkar bra bra Beställde två kopior, en till mig och en till polaren och båda flyter på bra.

Och eftersom man inte får nå svar i den andra tråden så får jag väl ta det här,
Bara jag som är negativ till unlocks? Känns som de är lika OP som i Battlefield 2

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag har hittills bara kört ca 3-4h online. Men fan va frälst jag är i mitt M24-gevär
Kör som sagt Recon i Hardcore men jag förflyttar mig så mycket det går och försöker ständigt ha en bra översikt över min grupp. Blir lite roligare spel då man inte bara ligger och trycker i samma buske.

Fick till en riktigt klocka igår på ca 400m på två killar i full fart på sin Jet-ski.
Först tog jag killen bakom och 4sek senare fick jag även föraren.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Fördjävligt mycket Environmental effects när man maxar upp spelets grafik tycker jag, blir usel line of sight men det handlar väl bara om vana antar jag :).

För övrigt ett sjukt bra och underbart spel!

Favo klassen är definitivt Engineer, raketgevär för baserape tanks och gevär för allt annat!

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen

http://bfbc2.elxx.net/sig/clean1/pc/NielsTheSnake.png

Hur gör du det där?

Permalänk
Medlem

Klicka på bilden så hamnar du på sidan där du kan göra en egen.

Permalänk

jävla snipers säger jag bara, har folk inge skillz för att vara på nära håll, sen kan jag tycka det är kul att snipa för det krävs endå skillz för att skjuta på långt håll då kulan åker neråt som på riktigt. Annars är det soft att vara sniper när man är trött och inte orkar springa omkring ^^

Permalänk
Medlem

Ljungan, bara till att skriva [ IMG]URL till bilden[/IMG]

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med att låsa upp allt med alla klasser.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Värst vad bra K/D ratio alla har förutom jag. Kanske berode på att jag lira en del medic i början och sällan sköt med min LMG iofs.

Permalänk
Medlem

Nejdu den där vågar man inte visa upp i dagsläget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Värst vad bra K/D ratio alla har förutom jag.

haha, jag har inte heller så värst bra