Seagate Barracuda 4 problem

Permalänk
Medlem

Seagate Barracuda 4 problem

Fick nyligen en Barracuda 4 80 Gb och har lite problem med den.

Jag sitter på ett Abit KG7-raid o visste då att jag kunde få problem med konstig prestanda:

bild från swecs resencion:

Bekymret är att jag har samma problem när den sitter på highpointen, något som man kan göra någonting åt?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

jag har average 36000 så det är lite lågt tycker jag.

Men vem bild är det står ju att det är en bild från en swec res. Så vad får du för prestanda??

Permalänk
Medlem

min prestanda är identisk med den på grafen, det mest mysko är ju svackan mellan 5 och 43 Gb.

Vad har du för firmware?
Är den master eller slave?
Vad sitter den på för IDEkontroler?
Vad kör du med för OS?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

www.datorbutiken.se finns denna information.

"OBS! Seagate's hårddiskar fungerar ej tillfredställande att köras i s.k RAID. Välj ett annat hårddisk-fabrikat om du tänker köra hårddiskarna i RAID."

Har läst på nätet att det är möjligt att skicka disken till Seagate och få den utbytt mot en likadan som klarar RAID.

Visa signatur

Intel Celeron 566 @ 953Mhz | Alpha PEP66 + silent Papst 80mm fan | Abit BX6-2 | 640Mb SDRAM PC100 | ATI 3D Ranger Pro 2x 8Mb | PCI sound card, SB128 | PCI NIC card, Realtek RTL8139 |PCI TV card, Hauppauge WinTV Go | PCI USB/Firewire card | PCI IDE contoller, Promise TX2 | Seagate Barracuda 60Gb ATA | Seagate Barracuda 80Gb ATA | CD-RW, Philips CDRW48P | DVD-RW, NEC 1300A DVD+-R/+-RW | Chassi, Enlight 7233E Midi ATX 250 watt