Permalänk

Vilken server är det som gäller? Någon som vet vilken server alla nordiska PvP guilder bestämmde sig att spela på så man kan vara på den vinnande sidan i WvW?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Fasiken va jobbigt att välja en homeserver, gillade GW1 då man slapp bestämma sig för en och kunde hoppa runt mellan de olika regionerna i städerna (jag vet att det inte fungerar på samma sätt nu i och med att de öppna världarna inte är instanser).

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Hallå där!

Någon som har ett bra tips på ställe att förköpa gw2 ifrån? För en som vill ha boxen!

Är http://www.electroworld.se/ något att lita på?

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!

Permalänk
Skrivet av lundahldaniel:

Hallå där!

Någon som har ett bra tips på ställe att förköpa gw2 ifrån? För en som vill ha boxen!

Är http://www.electroworld.se/ något att lita på?

Här är de officiella försäljarna: https://buy.guildwars2.com/retailers

Fast om du vill spela i helgen skulle jag köpa online eller i butik så du garanterat hinner

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Här är de officiella försäljarna: https://buy.guildwars2.com/retailers

Fast om du vill spela i helgen skulle jag köpa online eller i butik så du garanterat hinner

Det är sant. En polare köpte tydligen sitt där fick jag reda på och han fick hem boxen med betakey efter 2 dagar. Men hur fungerar det när spelet väl kommer? Får man en nyckel då eller?

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!

Permalänk
Skrivet av lundahldaniel:

Hallå där!

Någon som har ett bra tips på ställe att förköpa gw2 ifrån? För en som vill ha boxen!

Är http://www.electroworld.se/ något att lita på?

Komplett.se 418kr inkl frakt

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna spela till lvl 80 och kommer all content vara med i betan ?
Samt kommer dom wipa alla gubbar vid release ?

Permalänk
Medlem

En del säger att de har fått mail för att kunna tanka beta clienten. Ska man regga sig nånstans för att kunna få mail men instruktioner?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Du behöver inget mail..
När du fyllt i infon på https://register.guildwars2.com/
Så tar du bara hem .exe filen för att installera spelet på 12,7GB.
Det gjorde jag och blev installerat utan problem.

Permalänk
Medlem

Blacktide låter som en bra värld!

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll vilken värld vi väljer? Vi kan lika gärna välja det första som heter Kodonur.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

att välja värld som många pratar om, har det stor betydelse vilken man väljer???

Har aldrig spelat gw1 och vill inte veta så mycket mer än vad jag redan vet om GW2. Vill inte spoila något men
känns nu som att man nästan måste ta reda på lite ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Du behöver inget mail..
När du fyllt i infon på https://register.guildwars2.com/
Så tar du bara hem .exe filen för att installera spelet på 12,7GB.
Det gjorde jag och blev installerat utan problem.

Aha, jag behöver vänta in koden då. Hoppas den dyker upp idag.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Spelar det någon roll vilken värld vi väljer? Vi kan lika gärna välja det första som heter Kodonur.

Det beror ju lite på om det är möjligt att reservera namn på karaktärer och gillen. Annars försvinner allt till release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Flera Ruthless spelare planerar att spela på Underworld under betan.

Ruthless är en SWTOR guild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Det beror ju lite på om det är möjligt att reservera namn på karaktärer och gillen. Annars försvinner allt till release.

Skickades från m.sweclockers.com

det kan du nog räkna med att allt blir nollad till släppet.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

Det beror ju lite på om det är möjligt att reservera namn på karaktärer och gillen. Annars försvinner allt till release.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag uppfattat det så kan flera personer ha exakt samma namn. Men om de befinner sig på samma plats kommer deras ID visas. Så man behöver inte vara orolig att någon "reserverar" det screen-name man föredrar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbodjur:

att välja värld som många pratar om, har det stor betydelse vilken man väljer???

Det kan ju också vara roligt att spela på samma server som sina kompisar till exempel så man kan spela tillsammans.

Permalänk

Den gamla GW1-guilden Swea kommer att hålla sig till Fort Ranik, och där kommer jag att husera. Kan bli mysigt.

Permalänk

Man kan ju bara spela med spelare från samma värld så skulle vara kul om alla svenskar eller iaf alla från SweC var på en värld eller liknande.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Man kan ju bara spela med spelare från samma värld så skulle vara kul om alla svenskar eller iaf alla från SweC var på en värld eller liknande.

Det tycker jag med.
Men gammla guilden vill kanske vara på en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Du behöver inget mail..
När du fyllt i infon på https://register.guildwars2.com/
Så tar du bara hem .exe filen för att installera spelet på 12,7GB.
Det gjorde jag och blev installerat utan problem.

Var hittar jag exe-filen på sidan?
Loggat in med har lite problem att hitta filen.
___

Är det Gw2.exe filen vi snackar om? har testat den flertalet ggr och den står still vid 0%

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Laddat hem klienten fick mailet nyss, dock hittar jag inte vart Gw2 mappen finns, söker jag på datorn efter Guild wars 2 kommer jag endast till mina dokument och där ligger inte klient mappen

Btw när blir tiden de börjar i svensk tid? Står "27 april, at noon (GMT -7)"

Om du vill veta vilken tid alla beta Event startar så uppdarerar de denna sida: http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Guil... när de annoserrar om en ny beta.

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Det tycker jag med.
Men gammla guilden vill kanske vara på en annan.

Jo därför skulle det vara bra om alla guilder gick ihop om en server, det spelar ju ingen roll om vilken så länge alla från guilden lirar där. Jag tycker vi väljer en server och utser den till officiell SweC server! Förslag på server?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag tycker någon som kan borde göra en "poll" på EU servrarna här så man kan see vilken server mest vill spela på.

EU servrar: (worlds)

  • Kodonur

  • Gandara

  • Kodash

  • Blacktide

  • Istan

  • Vabbi

  • Kourna

  • Fissure of Woe

  • Underworld

  • Ring of Fire

  • Far Shiverpeaks

  • Petrified Forest

  • Jade Sea

  • Desolation

  • Magus Falls

  • Whiteside Ridge

  • Fort Ranik

  • Ruins of Surmia

  • Sharp’s Corner

  • Aurora Glade

  • Riverside

  • Elona Reach

  • Augury Rock

  • Abaddon’s Mouth

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Jag tycker någon som kan borde göra en "poll" på EU servrarna här så man kan see vilken server mest vill spela på.

EU servrar: (worlds)

  • Kodonur

  • Gandara

  • Kodash

  • Blacktide

  • Istan

  • Vabbi

  • Kourna

  • Fissure of Woe

  • Underworld

  • Ring of Fire

  • Far Shiverpeaks

  • Petrified Forest

  • Jade Sea

  • Desolation

  • Magus Falls

  • Whiteside Ridge

  • Fort Ranik

  • Ruins of Surmia

  • Sharp’s Corner

  • Aurora Glade

  • Riverside

  • Elona Reach

  • Augury Rock

  • Abaddon’s Mouth

Ja, det är ett sätt. Men jag tänkte att vi kunde joina någon guilds server (helst den största) så blir vi många på den.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Vad jag förstår så kommer "The Northern Assembly - TNA" att köra på Istan. Det är såvitt jag vet den största gruppen av guilder från Europa och främst då Skandinavien.

http://guildwars2.no/tna/

Så antingen försöker man gå med där eller så väljer man en annan server och slåss mot dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Som jag uppfattat det så kan flera personer ha exakt samma namn. Men om de befinner sig på samma plats kommer deras ID visas. Så man behöver inte vara orolig att någon "reserverar" det screen-name man föredrar.

Ännu bättre, då slipper man sitta kallsvettig och försöka ta sig online först vid release. Trevligt när man rollar alts också!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av CrazyBanana:

Vad jag förstår så kommer "The Northern Assembly - TNA" att köra på Istan. Det är såvitt jag vet den största gruppen av guilder från Europa och främst då Skandinavien.

http://guildwars2.no/tna/

Så antingen försöker man gå med där eller så väljer man en annan server och slåss mot dem

Några som är på att välja samma server som de då, eller vill alla spela på olika?

EDIT: Tog initiativet och valde Istan som officiell server.

Tråd här: #12200927

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"