Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

Nu kan jag absolut inget om detta, så bli inte arg men borde inte det gå snabbare? när de faktiskt ligger på minnet, även om det är lite lite med 4 gig (som jag har) och ta upp en 11 gig fil så borde det gå långsammare eller köar det? eller.. ja.. hur funkar det ens?

Jag kan inte tänka mig att det spelar någon som helst roll hur många filer ett spel består av. Jag tippar på att de flesta spel även de använder sig av komprimerade filer hur som helst och om de ligger i en stor fil kan väl knappast vara avgörande för ett spels prestanda när det väl ligger i minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Är betaklienten endast 4-filer så innebär det att de måste packas upp och läggas i minnet varje gång man spelar, bättre att spelet packas upp på disken i min mening. Vilket jag tror att det kommer att goras i riktiga klienten.

3st Press beta kallar jag ingen riktig closed beta, mer en demonstration for pressfolket. Prepurchase betatesten kan man kalla riktig closed beta, efter detta kommer givetvis open beta och sen release.

Sitt inte och hoppas på en release innan sex månader, ni blir bara besvikna, arena.net har mycket kvar att finslipa.

Personligen kommer jag inte att betala for att spela betan (pre purchase), jag vill gå rakt på den finslipade produkten istället, men jag är tacksam for er som betalar och betatestar åt mig.

Mycket uppskattat.

Press betan = Closed beta. Där fick pressen verkligen kolla in spelet och skicka feedback, det kallar jag closed beta. Pre-purschase är någon semi-open beta. Open beta kommer inte.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Är betaklienten endast 4-filer så innebär det att de måste packas upp och läggas i minnet varje gång man spelar, bättre att spelet packas upp på disken i min mening. Vilket jag tror att det kommer att goras i riktiga klienten.

Lol va?

Paketerade filer har ju funnits i spel sen urminnes tider. .pak från Quake någon? Nästan alla spel har det. Skyrim tex har ett tiotal datafiler och laddar otroligt snabbt. Jämför med Shogun 2 som har tusentals synliga filer och laddar SÅ PLÅGSAMT LÅNGSAMT att jag inte ens orkar spela det.

Det är inte zip filer vi pratar om, dom komprimerar inte datan så den behöver inte packas up.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vimes:

3st Press beta kallar jag ingen riktig closed beta, mer en demonstration for pressfolket. Prepurchase betatesten kan man kalla riktig closed beta, efter detta kommer givetvis open beta och sen release.

Vad kallar du betan som var efter pressbetan men innan pre-purchase då? Den var man ju tvungen att bli inbjuden till, och man fick inte ens nämna för någon att man deltar i betan, och ens email stod överallt över hela skärmen så att man inte skulle kunna sprida screenshots eller videos utan att bli påkommen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läst någonstans att GW2 inte kommer släppa ut Open beta. Beta kommer bara vara för folk som redan köpt spelet.

Som ni alla säkerligen redan vet så är Betan nästa helg. Jag är värdelös att räkna om tider till våran tid, men skulle någon kunna räkna ut det och skriva den svenska tiden då betan börjar och stängs?

We’re counting the days until the first public Guild Wars 2 Beta Weekend Event, which begins on Friday, April 27, at noon PDT (GMT-8) and ends on Sunday, April 29, at 11:59 p.m. PDT (GMT-8)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

We’re counting the days until the first public Guild Wars 2 Beta Weekend Event, which begins on Friday, April 27, at noon PDT (GMT-8) and ends on Sunday, April 29, at 11:59 p.m. PDT (GMT-8)

http://www.timezoneconverter.com/cgi-bin/tzc.tzc

Permalänk
Medlem

21.00 Svensk tid den 27 April om ni fortfarande inte förstått.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem

Om man beställer från spelbutiken eller komplett standar edition, skickar dom ut en box med kod så fort man betalat som man kan använda i beta och till retail när det släpps?

Tänkte bara att det blir billigare än att köpa från deras sida, då det då går på runt 486:-

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Om man beställer från spelbutiken eller komplett standar edition, skickar dom ut en box med kod så fort man betalat som man kan använda i beta och till retail när det släpps?

Tänkte bara att det blir billigare än att köpa från deras sida, då det då går på runt 486:-

Du får ingen box förrän spelet är släppt.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Om man beställer från spelbutiken eller komplett standar edition, skickar dom ut en box med kod så fort man betalat som man kan använda i beta och till retail när det släpps?

Tänkte bara att det blir billigare än att köpa från deras sida, då det då går på runt 486:-

Ja om det är Pre-purchase.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Du får ingen box förrän spelet är släppt.

Du får ju box vid pre-purchase.

Ser fram emot betan nästa helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Du får ingen box förrän spelet är släppt.

Jo man får en box med en kod inuti. Jag fick det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Om jag nu beställer från komplett, får jag då en beta kod via mail?
Och kommer man kunna sätta igång vid 12 slaget vid release dag eller måste jag vänta på att dom skickar ut boxen med kod via posten?

Om jag å andra sidan för beställer digital kopia, då har jag beta kod + retail kod och behöver inte vänta på att få hem något vi posten?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Om jag nu beställer från komplett, får jag då en beta kod via mail?
Och kommer man kunna sätta igång vid 12 slaget vid release dag eller måste jag vänta på att dom skickar ut boxen med kod via posten?

Om jag å andra sidan för beställer digital kopia, då har jag beta kod + retail kod och behöver inte vänta på att få hem något vi posten?

Du får en box med kod, köpte också från komplett. Det är det enda du får, samma kod kommer användas till riktiga spelet sen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Men skickar dom den boxen vid release eller innan?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Men skickar dom den boxen vid release eller innan?

Dom skickar den direkt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Ja då blir det väll till att låsa in sig i hemmet nästa vecka mellan 27-29 stänga av telefonen ladda med onyttigheter och sitta i sin gamer den och långsamt tappa kontakten med omvärlden:P

hehe kunde inte sagt det bättre själv. har sagt till alla här hemma att jag bara kommer visa mig 5 min vid lunch / middag nästa helg

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Undra om klienten kommer skickas ut idag? Hoppas lite på det, så man har nere den tills fredag. Vem vet hur många som kommer tanka den.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått en länk till klienten. Jag har pre-purchase. Någon annan som har fått det ännu?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har fortfarande inte fått en länk till klienten. Jag har pre-purchase. Någon annan som har fått det ännu?

Den har inte släpps än, vi får om den kommer idag tex. eller imorgon. Det är fortfarande 6 på morgonen i Seattle.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Den har inte släpps än, vi får om den kommer idag tex. eller imorgon. Det är fortfarande 6 på morgonen i Seattle.

Var fick du källan?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Var fick du källan?

Han drog ett exempel.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt hur gear och spells kommer funka.
Lär man sig sina spells från trainers och hur är det med gearen ?
Finns det pvp gear ?
''All players are set to max level and given all the skills and gear they need to meet their opponents on even terms.''
Taget från gw2 hemsida.
Vad menar dom med det ?
Kommer alla ha samma gear ?
Då finns det väl inte pvp gear ?
Eller hur kommer det fungera ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Var fick du källan?

Dem skrev i deras blogg "Customers who have pre-purchased the game will receive an e-mail next week with instructions on how to download the client and participate in the Beta."

Antar dem skickar ut det som tidigast idag eller imorgon. Men som sagt, vi får väl hoppas på det bästa.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoyan:

Jag fattar inte riktigt hur gear och spells kommer funka.
Lär man sig sina spells från trainers och hur är det med gearen ?
Finns det pvp gear ?
''All players are set to max level and given all the skills and gear they need to meet their opponents on even terms.''
Taget från gw2 hemsida.
Vad menar dom med det ?
Kommer alla ha samma gear ?
Då finns det väl inte pvp gear ?
Eller hur kommer det fungera ?

Man "lär" sig spells genom att använda den första skillen man får o.s.v. Sen finns det valbara skills som man låser upp med skill points som man kan få vid olika platser i världen.
Vet inte om det finns PvP, vi får se.
Alla som går in i WvW blir lvl 80 och får skills/traits där efter.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Jag vill bara säga en en gång att kom inte hit och grina när ni upptäcker att betan faktiskt är en beta, ni som förväntar er ett lagg fritt samt bugg fritt spel i det här stadiumet bör tänka om, ni som har betalat för att beta testa hoppas jag att ni gör just detta.

Rapportera buggar så att vi som väntar på release får ett lagg fritt och buggfritt spel.

Tack.

Permalänk
Skrivet av Shoyan:

Jag fattar inte riktigt hur gear och spells kommer funka.
Lär man sig sina spells från trainers och hur är det med gearen ?
Finns det pvp gear ?
''All players are set to max level and given all the skills and gear they need to meet their opponents on even terms.''
Taget från gw2 hemsida.
Vad menar dom med det ?
Kommer alla ha samma gear ?
Då finns det väl inte pvp gear ?
Eller hur kommer det fungera ?

Youtube har alla svar men ska ändå förklara. Det finns inga trainers och två olika sorters skills. Det finns de som man har till vänster om sin HP som beror på vapnet du använder och de som man har till höger om sin HP som man väljer själv. De vapenberoende skillsen fungerar så att du har en skill som du använder så får du en till skill när du använt den ett tag sen använder du de skillsen tills du får du en till osv tills du har alla fem skillsen för det vapnet/vapenkombinationen.

Skillsen till höger låser man upp med skillpoints och väljer sedan vilka man ska ha där. Skillen på plats 6 är alltid heal. 7-9 är alltid så kallade utility skills och skillen på plats 0 är alltid din elite skill som är en väldigt kraftfull skill med extremt lång cooldown.

I PvP är alla samma level med samma gear och samma vapen för att göra det jämnt, så nej det finns ingen PvP gear. Arenanet gillar inte tanken att man ska behöva jobba för att fixa gear och ha en chans mot alla andra som redan har gear.

Man använder dock sin vanliga gubbe med vanliga vapen när man spelar WvW. Man är dock upplevlad till 80 för att ha en chans. WvW är ett jättestort slagfält där man slåss om resurser, slott och fästningar mot två andra servrar.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Det är klart man ska rapportera buggar (om det finns några) men du behöver inte vara så otrevlig. Sen beror lagg mest på internet anslutningen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Jag reagerade bara på den respons jag fick. Inget mer. Jag avsäger mig mitt medlemskap i min guild idag ifall det gör att jag får prata fritt.

Jag är inte här för att representera någon förutom mig själv.

Alltså folk tror att vi är nära release, och att vi kommer ha en smooth ride i Betan, glöm det, vi är alla där för att beta testa, glöm inte detta. Kom inte hit och grina när betan inte motsvarar era förväntningar, det är allt jag har att säga.

Beta är Beta.

Release är Release.

Trugdegemler, är du så anal så att du tror att jag är här och representerar ett helt "gille", har du aldrig hört om induvidualism? Du har presis visat vilka typer är medlemmar av ditt "gille". Sarkasm.

Jag håller med dig om det du säger och jag förstår inte Oricis kommentar, men inte heller ditt svar på h*ns kommentar... Extremt onödiga kommentarer som inte tillför något till diskussionen.

Med det sagt, detta är, som Vimes säger en BETA, som senare kommer att utvecklas till ett stresstest innan spelet släpps, troligtvis i slutet på året (Arenanet har sagt att det kommer att släppas under 2012, men inte gett ett datum).

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Sluta upp med påhoppen och otrevligheterna!