Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Ja, det är ett sätt. Men jag tänkte att vi kunde joina någon guilds server (helst den största) så blir vi många på den.

Man kommer kunna vara medlem i flera guilder än bara en.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Insanity92:

Några som är på att välja samma server som de då, eller vill alla spela på olika?

EDIT: Tog initiativet och valde Istan som officiell server.

Tråd här: #12200927

TNA håller fortfarande på att diskutera server.

Istan är imo inget bra alternativ det är en gammal server som kommer få många återkommande spelare från de tidigare testerna.

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Man kommer kunna vara medlem i flera guilder än bara en.

Jo jag vet men jag tänkte inte joina guilden, bara spela på samma server

Skrivet av ajzHEHE:

TNA håller fortfarande på att diskutera server.

Istan är imo inget bra alternativ det är en gammal server som kommer få många återkommande spelare från de tidigare testerna.

Varför är det dåligt?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

VI KÖR PÅ BLACKTIDE UNDER BETAN OCH SEN UNDER FINAL RELEASE!!!!!!!!

(eller?)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Jo jag vet men jag tänkte inte joina guilden, bara spela på samma server

Varför är det dåligt?

Överbefolkat?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Bra bild! Men den förklarar inte hur man gör dodge. :S

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Överbefolkat?

Har alltid tyckt mycket folk var en bra grej men visst finns det en server som är så mycket bättre av någon anledning så kan vi byta server.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

För att dodga så trycker man flera gånger åt det håll man vill dodga.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Har alltid tyckt mycket folk var en bra grej men visst finns det en server som är så mycket bättre av någon anledning så kan vi byta server.

Mycket folk är bra. För mycket folk ger köer och lagg.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Mycket folk är bra. För mycket folk ger köer och lagg.

Jo, det stämmer iofs men köerna är ju iaf ett mindre problem i GW2. Vilka servrar kommer ha mindre folk då och ur vet ni det innan betan har börjat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ni har svårt att bestäma värld så borde ni läsa denna tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/11077...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick mailet idag att jag kan ladda ner klienten! NU JÄFLAR!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

vilken tid börjar betan i sverige på fredag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

vilken tid börjar betan i sverige på fredag?

21.00

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

VI KÖR PÅ BLACKTIDE UNDER BETAN OCH SEN UNDER FINAL RELEASE!!!!!!!!

(eller?)

Du tror du är fräck och driftig. Du har också en signatur, där du kanske omedvetet, hånar sweclockers och dess medlemmar. Bra jobbat...

Permalänk

Någon som har koll på hur det fungerar med starting areas, kan man teleportera sig direkt till en väns starting area och spela tillsammans eller måste man göra något innan?

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Någon som har koll på hur det fungerar med starting areas, kan man teleportera sig direkt till en väns starting area och spela tillsammans eller måste man göra något innan?

Man kan teleportera sig mellan städerna så det är jag ganska säker på Tror dock att man måste klara introquesten först men de klarar man på under halvtimmen så

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Man kan teleportera sig mellan städerna så det är jag ganska säker på

Tack

Permalänk

Att välja server (world) nu inför betan skall väl inte vara en stor grej? Vid release kanske lite viktigare. Enda roliga nu skulle vara om en massa sweclockare hamnade på samma server så vi kunde spela tillsammans
CANT WAIT; DAAAMN

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Skrivet av Spefaktiv!:

Att välja server (world) nu inför betan skall väl inte vara en stor grej? Vid release kanske lite viktigare. Enda roliga nu skulle vara om en massa sweclockare hamnade på samma server så vi kunde spela tillsammans
CANT WAIT; DAAAMN

Det vi håller på med ju Just nu är det Istan som gäller men kan ändras så håll koll på tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okey. Det verkar som många personer fortfarande är oroliga över att dom inte hinner ladda ner och patcha betan? Det får mig att tro att jag har gjort fel....

Vad jag gjorde:
Drog ner nedladdningen igår vid 02.00. Vaknade vid 07.30 och då var den klar. Jag stängde ner spelet och startade det igen som administratör, sen patchade den igen i några timmar, och allt blev klart typ vid 10.00.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Frankrike har tagit Istan som sin server

Univers Virtuel (FR) : Istan
Luna Atra (FR) : Istan
Jeuxvideo.com (FR) : Istan

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Selo:

Frankrike har tagit Istan som sin server

Univers Virtuel (FR) : Istan
Luna Atra (FR) : Istan
Jeuxvideo.com (FR) : Istan

Abandon ship! Vad sägs om Kodash?

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Så vitt jag vet kan man binda abilities till vilka knappar man vill, så man kan själv välja vilken som ska vara dodge. Alternativt dubbleklicka på A eller S som orichi sa

Själv kommer jag nog binda dodge till en musknapp, då jag vill kunna använda den snabbt oberoende av var mina fingrar befinner sig på tangentbordet. Att använda dodge för att undvika attacker kräver nämligen väldigt mycket timing, är man bara ett par tiondelar sen så blir man träffad vilket kan innebära att dodgen var waste.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Var hittar jag exe-filen på sidan?
Loggat in med har lite problem att hitta filen.
___

Är det Gw2.exe filen vi snackar om? har testat den flertalet ggr och den står still vid 0%

japp gw2.exe för installation av spelet.
fungerade utmärkt för mig.

testa kör som admin, om det fungerar

Denna sida länkade mailet till, för "Getting started"
https://forum.guildwars2.com/forum/info/news/Getting-Started/...

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Abandon ship! Vad sägs om Kodash?

Ouch! Ja, då lär vi tänka om!

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Skrivet av Crusaderr:

Ouch! Ja, då lär vi tänka om!

Kom in i andra tråden och tyck till om att följa efter TNA till Far Shiverpeaks.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Alliansen TNA kommer att spela på, Far Shiverpeaks. Vi ses där!

Permalänk
Medlem
Citat:

While you can change your home world, there is a limit of one world transfer every seven days per account and a charge of 1,800 gems for each transfer. A world transfer moves all of your existing characters to your new home world. Any subsequent characters you create will also play in this new home world.

Gött att man kan flytta runt om så skulle önskas.... undra dock hur mycket 1800gems är

Citat:

When Guild Wars 2 launches, you will also have the option to play with your friends on another world with our free “guesting” feature. With guesting, your characters can play on any world where you have friends—with certain restrictions. For instance, you will not be able to participate in WvW while guesting.

det tyckte jag var riktigt bra!!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Mitt namn är erKo på gw2sverige & är guild leader för Three Crowns.

Vi har en allians som heter TNA(The Northern Assembly ) som består utav ungefär 400-600 spelare i ungefär 7 guilder, vi är alla skandinaviska guilder från Sverige & våra grannländer.

Far Shiverpeaks är den servern vår allians kommer att spela på!

Varför det har blivit denna servern som fått fokus är för att det inte verkar som många länder som svenskar helst undviker att spela med, kommer att spela på denna servern.

/erKo