Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Mest största sannolikhet - nej. De har inte tyckt det varit nödvändigt att expandera hit förut och lär inte göra det snart heller. De tycker att de kassa danska servrarna är gott nog åt oss. <_<

jag får de danska servrarna till minst 50 ping o.O franska och nedeländska servrar brukar har mindre ping dock. ca 33ping oftast. är det bara jag som får upp massor med franska servrar i paris och nederländska från amsterdam_ >P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdermän:

Bjuder på en busringning som hör till ämnet Black Ops:

YouTube - Black Ops Prank Call

Win!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hamzta:

...
Som svenska serverar i vilket spel som helst. T.ex. i CS sitter folk på -Svenska- serverar med samma ping som man gör mot en UK, Dansk, Norsk eller Finsk server. Om man inte sitter i samma stad som servern dvs.

Jag pingar 30-50 på dom Danska serverarna i Black Ops och gör det på slumpvald Svensk server i WAW/COD4 och CS. Dock finns det några lokerade i Stockholm så odm pingar man naturligtvis hela 1-8 på.

Tja jag kan inte svara för just din peering till danmark men för majoriteten verkar det vara likadant som för mig, att de danska presterar betydligt sämre än nederländska, tyska, franska osv och givetvis mycket sämre än vettiga svenska rimligtvis borde göra om det fanns.

Skrivet av 24467125:

jag får de danska servrarna till minst 50 ping o.O franska och nedeländska servrar brukar har mindre ping dock. ca 33ping oftast. är det bara jag som får upp massor med franska servrar i paris och nederländska från amsterdam_ >P

Hade du väntat dig att de franska skulle vara i amsterdam och vise versa eller vadå? xD

Edit: Bild över gameservers tillgängliga platser, såg att det fanns en knapp på deras sida "Suggest a location" <- spam!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mock:

Säker på att du lirade på en rankad server?

Jo så länge de rankade servrarna listas i ranked servers. Dessutom så antar jag att man inte lvlar upp och får poäng om man inte spelar på en rankad server, eller?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd

Älskar dedikerade serverar, blir kickad titt som tätt för idioter som tror man kör wallhack... Och nämner man spyplane säger dom: SPYPLANE DOES NOTHING!!! WALLHACKER!

På banan Havana sitter man med 90-110 FPS hela tiden ;D Nåt bra har dom ju gjort!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hamzta:

Älskar dedikerade serverar, blir kickad titt som tätt för idioter som tror man kör wallhack... Och nämner man spyplane säger dom: SPYPLANE DOES NOTHING!!! WALLHACKER!

Haha ja, tycker det är otroligt konstigt att vissa kids skaffar servrar men ännu inte lärt sig vad minimap visar

Även när de sitter stilla i ett hörn av en byggnad och skjuter utan ljuddämpare om man sprayar dem genom väggen så börjar de skrika wallhack ^^

Att det finns de som inte fattat vad SR-71 osv gör kan jag förstå, men vanliga Spy Plane är ju i stort sett samma skit som UAV alltid varit.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag laggar knappt något i singleplayer men måste köra på låga inställningar och laggar fortfarande lite på mp. Vad kan det vara för fel?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Den släpps på PC också? Det visst inte jag. Det var nån skumhet om att man ska döda Fidel Castro??
Inte bra alltså. Amerikanare har inte lyckats göra den på riktigt , nu ska försöka göra den virtuellt.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Den släpps på PC också? Det visst inte jag. Det var nån skumhet om att man ska döda Fidel Castro??
Inte bra alltså. Amerikanare har inte lyckats göra den på riktigt , nu ska försöka göra den virtuellt.

Man lyckas inte i spelet heller..

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon10:

Jag laggar knappt något i singleplayer men måste köra på låga inställningar och laggar fortfarande lite på mp. Vad kan det vara för fel?

Kolla upp alla konsol/cfg commands så.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

I MP SER grafiken ut som om den var tecknad, det kanske är något fel på min dator men inget annat spel strular och jag har några spel.... SP grafiken är mycket bra men MP ser ut som ett dåligt skämt.
Min dator är skapligt kraftfull och även min uppkoppling.
Känner mig inte speciellt omogen, köpte min första dator 1986...

Jo men de är fasen en komplimang att be kallad omogen vid 34 års ålder Som idag hade vi snöbollskrig inomhus på jobbet... Skönt iallafall att få medhåll Kan de va så enkelt att de som kallar en troll för att man kritiserar är forna World at war lirare? så de är lixom vana med den usla grafiken?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Den släpps på PC också? Det visst inte jag. Det var nån skumhet om att man ska döda Fidel Castro??
Inte bra alltså. Amerikanare har inte lyckats göra den på riktigt , nu ska försöka göra den virtuellt.

My bad- Medel of Honour är inte släps för PC (än)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon10:

Jag laggar knappt något i singleplayer men måste köra på låga inställningar och laggar fortfarande lite på mp. Vad kan det vara för fel?

brukar du ha några bakgrundsprogram på som utorrent eller msn?det kan höja pingen och kan göra att multiplayer laggar

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av darrenj:

Den släpps på PC också? Det visst inte jag. Det var nån skumhet om att man ska döda Fidel Castro??
Inte bra alltså. Amerikanare har inte lyckats göra den på riktigt , nu ska försöka göra den virtuellt.

Skrivet av darrenj:

My bad- Medel of Honour är inte släps för PC (än)

Vet inte riktigt vad du snackar om men både Black Ops och Medal Of Honor till PC är släppt...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

jaha.. fått rätt på ljudet.. men nu fastnar man på Downloading game setting så fort man ändrar nåt i sin setup. (byter vapen attachments etc) fetching data tar oxå log tid är man startar spelet =(

*edit* hittar inga servrar nu heller tydligen... suck

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Visst är den ryska polaren (Reznov) man spelar med i de första uppdragen på singleplayer samma person som i WaW? Rösten alltså.

Permalänk
Medlem

Hittar inte heller några servers för tillfället! Så underbart att dom släpper ens spelet, svårt å bara kört vidare på BETAN och fixa allt?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fredmannen:

Visst är den ryska polaren man spelar med i de första uppdragen på singleplayer samma person som i WaW? Rösten alltså.

Inte bara samma röst, samma karaktär.

Gary Oldman som gör rösten btw ^_^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Då var nya cod släppt köpte det till pc och ps3an, vart inte speciellt imponerad av grafiken måste jag säga stundvis så känns det som modern warfare 2 outshines detta spel men storyn är riktigt hardcore.
Vad tycker ni om black ops som helhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

jag måste vara dum men varför skriver du samt alla om low / medium ? jag kan inte hitta några såna grafik alternativ under graphics som benäms med low / medium settings....

sry, menade att jag inte har det på absolut lägsta bara.. lite ovanför det.. men du borde ändå kunna köra spelet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henka_871:

Då var nya cod släppt köpte det till pc och ps3an, vart inte speciellt imponerad av grafiken måste jag säga stundvis så känns det som modern warfare 2 outshines detta spel men storyn är riktigt hardcore.
Vad tycker ni om black ops som helhet?

Ett väldigt bra spel, som har dålig optimering. Vid rätt optimering så kommer spelet vara livat under en lång tid.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Inte bara samma röst, samma karaktär.

Gary Oldman som gör rösten btw ^_^

Ja märkte det nu när jag googlade på Raznov, riktigt ballt att de kopplat samman WaW med Black Ops.

Permalänk
Medlem

Fler än jag som inte kan connecta till någon server?

Cirkeln snurrar för evigt och man kommer aldrig in.

Permalänk
Medlem

samma här... verkar va så överallt om man kollar på steam forumen.. folk från hela världen har samma problem!

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Henka_871:

Då var nya cod släppt köpte det till pc och ps3an, vart inte speciellt imponerad av grafiken måste jag säga stundvis så känns det som modern warfare 2 outshines detta spel men storyn är riktigt hardcore.
Vad tycker ni om black ops som helhet?

Min åsikt - bättre än MW2 på nästan alla punkter förutom spelprestandan i MP, som förhoppningsvis fixas x)

För min del hade de gärna fått köra en uppdatering av samma onlinesystem som i COD4, då hade det kunnat bli riktigt trevligt, utan steam och med fria servrar osv. Men man får vara glad för det lilla.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E304life:

samma här... verkar va så överallt om man kollar på steam forumen.. folk från hela världen har samma problem!

Har inga problem alls, hittar dock färre serverar, men kommer dock in på dom. Och speciellt AirAttack servern.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Man lyckas inte i spelet heller..

WHAT? Vem är det då man dödar i första uppdraget? Snubben som är med tjejen som plockar fram en shotgun?

Dold text
Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fredmannen:

Ja märkte det nu när jag googlade på Raznov, riktigt ballt att de kopplat samman WaW med Black Ops.

Ja det är trevligt.

Blev lite småtrött när de använde samma röst till Gaz och Ghost i MW respektive MW2, när det inte är samma karaktär. xD

Skrivet av Son of Qwerty:

WHAT? Vem är det då man dödar i första uppdraget? Snubben som är med tjejen som plockar fram en shotgun?

Dold text

Det kommer en scen på en brygga snart därefter...

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Piss är vad dett spel är just nu. Visst var det roligt att lira tills det funka men nu, efter att man har kört upp till rank 27 och börjat få lite roligare vapen så buggar spelat och börjar om med rankingen, jag är nu rank 1. Suger är vad det gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Har inga problem alls, hittar dock färre serverar, men kommer dock in på dom. Och speciellt AirAttack servern.

jaså? kul för dig ja kollade för 1 min sen.. noll servrar uppe.... =(

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"