Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Avstängd

Call Of Duty: Black Ops

Lite tips och tricks för att få spelet att flyta bättre.

Hitta C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\config_mp.cfg

(För multiplayer)

seta r_multiGpu "0" seta r_multithreaded_device "1" seta r_glow_allowed "0" seta cl_maxpackets "100"

FÖR ATT INSTALLERA FRÅN SKIVAN
Installing from Disc instead of Steam

Idag släpptes info om Treyarchs nya spel; Call of Duty: Black Ops

Nu när Infinity Ward inte är långt ifrån nerläggning så får Treyarch fortsätta Call of Duty serien.

CoD7 kommer enligt denna rapport utspela sig från andra världskriget till och med nutid. Vissa av uppdragen kommer bland annat att ta plats på Kuba, Sydamerika och Vietnam.

Spelet sägs även innehålla Zombieläge och dedikerade servrar.

Teaser Trailer: Call of Duty Black Ops Teaser Trailer

Co-op läget från WaW kommer även att komma till detta spelet.

Inget av detta är spikat, men är vad som läckt ut änsålänge.
Release är satt till November i år.

Co-op confirmed for COD: Black Ops News | Eurogamer
New COD features Cuba, Vietnam, Arctic News | Eurogamer

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Kan kanske bli något, äger inte CodMW2 men har lirat igenom SP hos en kompis.
Gillade egentligen MW2 så kanske det här kan bli bra trora att det inte är Infinit Ward som ligger bakom, Cod:WaW sög ju ganska hårt men vi får hoppas!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Kan nog bli riktigt mysigt, gillade verkligen Battlefield: Vietnam, och CoD:WaW är ju fortfarande väldigt bra både multiplayer och singleplayer. Enda negativa med CoD:WaW är väl ljudet som inte är topklass.

Permalänk

Ska bli spännande och se vad som händer med cod serien iomed det här spelet. om det blir bra eller inte.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hoppas dom har fixat alla problem som CoD WaW har.
Det går inte att tabba ner, då låser sig spelet och man måste avsluta processen.
Man måste patcha manuellt, googla på varje patch, ladda ner en och en och sedan installera.

Men annars, CoD5 är ett bra spel om man bortser från det jag nämnde och jag hoppas att CoD7 blir bra också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Hoppas dom har fixat alla problem som CoD WaW har.
Det går inte att tabba ner, då låser sig spelet och man måste avsluta processen.
Man måste patcha manuellt, googla på varje patch, ladda ner en och en och sedan installera.

Men annars, CoD5 är ett bra spel om man bortser från det jag nämnde och jag hoppas att CoD7 blir bra också.

Jo det har du rätt i, fast om man har någorlunda koll på datorer så är det ju inte så jobbigt att installera patcherna manuellt - men det är sant att det vore skönare om det var automatiskt.

Permalänk
Medlem

Svårt är det inte. Men det var ett helvete att hitta och få ner alla patcher.
Varför inte bara göra en patch som innehåller alla eller göra en sak som gör det automatiskt?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Svårt är det inte. Men det var ett helvete att hitta och få ner alla patcher.
Varför inte bara göra en patch som innehåller alla eller göra en sak som gör det automatiskt?

Skulle dock tro att detta också kommer bli bundet till steam.

Permalänk
Avstängd

Tack lägger till den

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Väntar med spänning, finns inte tillräckligt många bra spel som utspelar sig i Vietnam, det enda bra jag minns är Vietcong och BF vietnam var helt okej också.

Permalänk
Medlem

FZ :: Nyhet :: Call of Duty-teasern analyserad

Vietnam ---> Kalla kriget? Inte vart i tidigare CoD-serier så varför inte Kolla videon, blev riktigt sugen på det här när jag såg Blackbirddetaljerna.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Hoppas dom har fixat alla problem som CoD WaW har.
Det går inte att tabba ner, då låser sig spelet och man måste avsluta processen.
Man måste patcha manuellt, googla på varje patch, ladda ner en och en och sedan installera.

Men annars, CoD5 är ett bra spel om man bortser från det jag nämnde och jag hoppas att CoD7 blir bra också.

Jag kan tabba.
Patcha manuellt måste man i MW1 också göra. Och är man smart så har man patcharna på sin disk redan, och det tar heller inte tid.. gamezone har typ allt och du får ner dom i MINST 5mb/s.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Får man tillfredställa med lite single player gameplay?

YouTube - Black Ops Leaked Gameplay

Det skulle lika väl kunna vara ett helt uppdrag med tanke på hur korta dom är i Call of Duty, men det såg ut som dom klippte bort typ allt av sekvensen med Blackbirden.

Permalänk
Medlem

Jag har hört från olika håll att det ska kosta i månaden för att spela multiplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av #44Joel:

Jag har hört från olika håll att det ska kosta i månaden för att spela multiplayer?

Läste oxå det men kommer inte ihåg vart.

Visa signatur

OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Chassi:Antec Nine Hundred Mobo:ASUS M4A77TD PRO RAM-Minnen:Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 Processor:AMD Phenom II X4 965, Black Edition SE Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB Nätaggregat:Corsair TX 650W 80+ HDD:Intel SSD 320 120GB Mus:Logitech G5 Tangentbord:Logitech G15 Skärm:Acer P221W

Permalänk
Medlem
Skrivet av #44Joel:

Jag har hört från olika håll att det ska kosta i månaden för att spela multiplayer?

Jag är till 99% säker på att det inte kommer kosta pengar. Av vilken anledningen skulle dom ta betalt i månaden ?

Det är ju inte Treyarch som kommer stå för alla servrar

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Nä jag måste säga att jag har tröttnat på COD serien. Av de jag har sett hittills av black ops känns ganska blekt. Känns inte som om det är mycket nytt vilket är lite tråkigt.

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Dedikerade servrar och mod tools.

Kommer uppenbarligen bli bättre än mw2 på pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Jag är till 99% säker på att det inte kommer kosta pengar. Av vilken anledningen skulle dom ta betalt i månaden ?

Det är ju inte Treyarch som kommer stå för alla servrar

Hoppas inte, jag förstår inte heller varför dom skulle ta betalt. Jag läste det bla. på gamereactor för ett tag sen, det var ju dock ett tag sen och behöver inte vara rätt menmen.

Permalänk
Medlem

Väldigt förväntansfull för hur detta kapitel i CoD serien slutar. Tycker MW2 var ett bra spel som dock led av många allvarliga missar från IW som t.ex. dedikerade servrar. Sen tycker jag det är bra att det äntligen kommer en replay editor med black ops, underlättar enormt för machinima skapare. Å andra sidan - de flesta spelen har det och det borde funnits i MW2 om IW orkat bry sig. Det ser positivt ut - go Treyarch!

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk

Hoppas det blir bättre multiplayer spel och inte ha nått med steam att göra

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

längtar tills det släpps!

Permalänk
Medlem

Äkta FPS-spel ska ha Dedikerade servrar, inte som MW2 hade där du satt själv som host. Slutade oftast med att folk fuskade och använde sig utav NetLimiter så att de själva hade ping på 0 ms medan alla andra 1000 ms. Dessutom är IW-spel rejält crackade pga att de själva läcker ut informationen genom att kontakta en kompis kompis osv som sedan läcker ut informationen på nätet och ja, alla fuskar. Bra att IW läggs ned iaf, trött på fanskapen!
WaW var roligt måste jag säga. Kul och skjuta med lite mer primitiva vapen än de som vi har i dagsläget. Enkelt gevär eller dåtidens maskingevär. Ja, det kändes roligt. Dock fattade jag inte varför de la in en hårtork på WaW zombie och sedan den ännu större modellen av hårtorken på andra. ^^

Hela klanen väntar på att Black Ops ska dyka upp på marknaden. Vi har iofs redan förhandsbokat spelet till var och en.
Förhandsboka du med om du inte redan gjort det: WEBHALLEN.com - Call of Duty - Black Ops

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Såg precis Multiplayer teasern (wager game) på Fz.se och blev så himla taggad, ser verkligen fram imot spelsläppet.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Hoppas det blir bättre multiplayer spel och inte ha nått med steam att göra

After Call of Duty: World at War, we set out 3 goals for our next PC title:

* 1] PC gets every single game feature that the consoles get, but in a way that makes sense for PC.
* 2] PC gets even more features – the ones that PC gamers want like dedicated servers and more customization.
* 3] Keep it fun. Protect the integrity of the title through design and post-launch support.

Keep that in mind as you read through the decisions outlined below in our FAQ.

Call of Duty: Black Ops PC Multiplayer FAQ

Full feature support: Confirmed
Ranked Servers: earn XP and currency. Wager Servers: gamble your currency. Customizable Unranked Servers. Combat Training against practice dummies. Theater. Create-a-Class "2.0." Contracts. Emblem editor. Everything the consoles get. Implemented in a way that makes sense for PC (*cough* no lobbies *cough*).

PC Features: Confirmed
Dedicated Servers. New Server Browser. Dev console. /record. Customizable game modes, perks, killstreaks, classes, and higher player counts on unranked servers. Map rotation. RCon. Kick & Ban. MOTD. In-game custom Server Banners. And more.

Mod Tools: Confirmed
We will release mod tools sometime post-launch. We need to finish the game first. Then we will make sure any urgent issues are handled. Then we will begin work on tools. The extent of the mod tools package will not be known until this time.

Global Persistent Stats, Profiles: Confirmed
Your profile data is stored on servers for you and is accessible from anywhere on the internet. Stats, XP, COD Points, configs, etc.

Leaderboards: Confirmed
Yes, leaderboards - globally persistent leaderboards (i.e. NOT per-server based).

Steam Exclusive: Confirmed
Millions of Call of Duty fans are already on Steam. Their Friends are on Steam. Steam will provide the ease of auto-updating instead of manual patching. Auto-updating will also help keep the community playing together on the latest version. The Steam cloud will make your profile and configs available to you on any computer.

VAC: Confirmed
We are serious about protecting the integrity of this game from hackers and cheaters who would otherwise ruin the fun for the honest players. Used in conjunction with our own anti-exploit measures, Theater reviews, trusted servers, and supplemented by server admins with kick and ban powers we believe that Valve Anti-Cheat will be an effective solution for Call of Duty: Black Ops PC. We are committed to working closely and diligently with Valve to deal with new threats as they appear.

No “Public Server Files”: Confirmed
Many of these game features are predicated on having a trusted host or server. Otherwise these features would be wide-open to easy exploits and rampant cheating. Also, anti-cheat solutions can be significantly more effective on games that rely on trusted servers. We chose against “public server files” in favor of providing full feature support and protecting the integrity of this title. This doesn't mean you won't have customization or admin capabilities with your servers - because you will. This simply means we've partnered with an exclusive server provider.

GameServers.com Exclusive: Confirmed
We have partnered with GameServers.com as the exclusive provider of dedicated servers for Call of Duty: Black Ops. Every dedicated server for this title will be running on top quality hardware and infrastructure with excellent bandwidth. There will be a ton of official servers at launch for everyone to play on for free. If you want to run your own server you will be able to rent one at a great price (which will never go higher than $0.99/slot). They are actively adding new server locations and staffing up to meet global demand. If you don’t see your location you can suggest it here: Rent Call of Duty Black Ops Servers & Hosting - GameServers.com

Max Players: Not Confirmed
We have not yet finalized the maximum number of players in ranked or unranked servers. More playtesting is required to determine how high these numbers can go. This happens as late as possible in the project otherwise the game is likely to change in ways that could invalidate the results.

Minimum System Requirements: Not Confirmed
The game is still in development, and the PC team is hard at work making further optimizations. We will announce the min specs in the near future.

-----

Hopefully that answers the majority of the outstanding questions not answered from our MP Reveal coverage. There are still some questions we do not have answers for at this time, so as always, we appreciate your patience. We will have all questions answered before November 9th.

Regards,
-JD, PC Dev, & the PC Team

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club