Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av brajonk:

helt sjukt var in i lokala butiken GAME haha! MW2 kostar ju lika mkt som Black Ops :S hur fan får dem till detta ?

GAME suger, that's how. >:-D

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

brukar elgiganten ha snabb frakt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Går det att få pengarna tillbaka av steam? Detta spelet funkar ju fan inte på min dator...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddee.:

Går det att få pengarna tillbaka av steam? Detta spelet funkar ju fan inte på min dator...

Om du kontaktar dom med bra skäl så kan det hända, annars inte.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Om du kontaktar dom med bra skäl så kan det hända, annars inte.

Skrev detta till steam, tror du dom överväger att ge mig mina pengar tillbaka?

"Hello, I'm having serious problems with my Cod:Black Ops (as everyone else). And I figured I could buy it for my xBox 360 instead since Treyarch do indeed care about the console community.

Now I wonder if there is any way to get a refund? Like you (Steam) removing Black Ops from my games list and I get my money back.

Not saying you should do it right away, I'm just asking if it's possible? It should be since the game is unplayable and when I buy a game I expect it to be complete and playable.

Sincerely,
Alexander Pedersen."

Permalänk
Medlem

ligger 60 konstant, har inte behövt ändra något i konsol, kan inte ens få upp skiten -.-

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av piddee.:

Skrev detta till steam, tror du dom överväger att ge mig mina pengar tillbaka?

"Hello, I'm having serious problems with my Cod:Black Ops (as everyone else). And I figured I could buy it for my xBox 360 instead since Treyarch do indeed care about the console community.

Now I wonder if there is any way to get a refund? Like you (Steam) removing Black Ops from my games list and I get my money back.

Not saying you should do it right away, I'm just asking if it's possible? It should be since the game is unplayable and when I buy a game I expect it to be complete and playable.

Sincerely,
Alexander Pedersen."

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4938-WTDF...

Skrivet av Noobenu:

ligger 60 konstant, har inte behövt ändra något i konsol, kan inte ens få upp skiten -.-

Antar att det är i SP du inte får upp den? I MP bör den gå att få upp direkt.

Om du vill ha konsolen i SP så fippla lite i C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players\config.cfg (eller motsvarande) och ändra:

seta monkeytoy "1"
till
seta monkeytoy "0"

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

nån som har problem med ljudet i black ops multiplayer? jag får inget ljud i spelet? inte ens i menyn till mp
det funkar på singleplayer och i windows i allt men helt tyst i mp?

Det funkade för 2 timmar sen sen nu när jag startar, så är det inget ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Antar att det är i SP du inte får upp den? I MP bör den gå att få upp direkt.

Vissa av mina polare har haft console disabled som default även i MP. Hursom så finns detta under Settings/game i MP, bara klicka i yes på enable console så får man upp den.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

GAME suger, that's how. >:-D

på steam kostar både black ops och mw2 59.99

Permalänk
Avstängd

Asså vad håller dom svenska adminsen på med? Blir konstant kickad från 'svenska' serverar hela tiden för jag kickar deras rumpor. Speciellt Skyttegrav, idioter borde inte få ansöka om att bli admins.

Sedan säger aldrig en svensk Sorry när dom teamkillat, så jävla trevligt, medans slumpvald person (icke ryss/tysk) klarar av att säga sry åtminstone.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint med några som kan hjälpa mig att hålla min server aktiv, därför söker jag just nu 2-3 admins. (Inte för att vi kan använda så mycket kommandon, men ändå! )

För tillfället är det hardcore domination som är igång, och idag har den varit full sen i morse.
Så om ni har lust att hjälpa till lägg till mig på steam friends, finns i sign.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Asså vad håller dom svenska adminsen på med? Blir konstant kickad från 'svenska' serverar hela tiden för jag kickar deras rumpor. Speciellt Skyttegrav, idioter borde inte få ansöka om att bli admins.

Sedan säger aldrig en svensk Sorry när dom teamkillat, så jävla trevligt, medans slumpvald person (icke ryss/tysk) klarar av att säga sry åtminstone.

Spela på Webbhallens servrar istället då kan garrantera att vi inte kommer kicka/banna utan anledning

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snoogiloo:

Spela på Webbhallens servrar istället då kan garrantera att vi inte kommer kicka/banna utan anledning

Hittar aldrig webhallens serverar ;/

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

finns det nån som vet hur man låser upp den sista zombie-banan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Någon som har testat spelet med Phenom X2 550? Har inte råd att uppgradera dator just nu :'(

Fungerar fint för mig. Har bara standard bajs bugg glitchar som alla andra. Oroa dig inte. Fungerar till och med att tabba ut och in i spelet utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5 5600x, XFX 319 MERC 6800 XT, G.Skill Trident Neo Z 16gb 3600mhz
MSI X570 Gaming Plus, Firecuda 520 1tb, Samsung 980 1tb, Fractal Ion+ 760W Platinum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 24467125:

finns det nån som vet hur man låser upp den sista zombie-banan?

Överleva ungefär runt omkring 13 Rundor i vanliga Zombie maps.

Visa signatur

Ryzen 5 5600x, XFX 319 MERC 6800 XT, G.Skill Trident Neo Z 16gb 3600mhz
MSI X570 Gaming Plus, Firecuda 520 1tb, Samsung 980 1tb, Fractal Ion+ 760W Platinum.

Permalänk
Medlem

som jag skrev tidigare

Hittade nyss en cool grej för att låsa upp alla zombiebanor
i menyn på singelplayer

* När du är i menyn, scrolla ned till quit(men klicka inte på den)
* titta ned på dina händer, spamma på knivknappen och space samtidigt så kommer dina händer att lossas.
* gå bakom stolen du sitter på och gå till datorn som står där
* skriv 3arc unlock
* skriv doa

Nu är en till bana upplåst, plus ett "minigame" på nazizombies där man ser uppifrån

have fun

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Hittar aldrig webhallens serverar ;/

Vad jag har fått höra så är det upplåst igen nu så man ser många fler servrar. så det borde vara ganska enkelt att hitta dom nu tänk på att inte ha "show full" avstängt bara då servrarna oftast är 17-18 spelare

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompii:

Fungerar fint för mig. Har bara standard bajs bugg glitchar som alla andra. Oroa dig inte. Fungerar till och med att tabba ut och in i spelet utan problem.

Vad kör du med för inställningar? Kör du processorn i stock (3,2Ghz)? Fps?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Spela på Webbhallens servrar istället då kan garrantera att vi inte kommer kicka/banna utan anledning

Har du märkt att om man skriver /rcon kick så blir spelaren tempbannad i ~4 minuter?
Har börjat skriva onlykick istället.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snoogiloo:

Vad jag har fått höra så är det upplåst igen nu så man ser många fler servrar. så det borde vara ganska enkelt att hitta dom nu tänk på att inte ha "show full" avstängt bara då servrarna oftast är 17-18 spelare

Hittar bara 1 Webhallen server och den är full 24/7.

Nu blev man kickad på en annan server istället.. svensk också! Sedan stör jag mig på autokick vid teamkill, sätter en carpetbomb på nåt ställe, sedan springer fyrtio muppar rakt in i den, pang man är kickad.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Imbraman:

på steam kostar både black ops och mw2 59.99

Ja, att Steam suger hårdare gör inte att GAME plötsligt inte suger

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat GAME, sjukt dåliga priser och dålig "support".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

På vilka servrar lirar ni btw? Inte sett till någon från SweC.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Hittar bara 1 Webhallen server och den är full 24/7.

Nu blev man kickad på en annan server istället.. svensk också! Sedan stör jag mig på autokick vid teamkill, sätter en carpetbomb på nåt ställe, sedan springer fyrtio muppar rakt in i den, pang man är kickad.

Aa servrarna är väldigt populära och har som sagt 17-18 spelare hela dagarna.
Förhoppningsvis så kommer det ett sätt att lägga in servrar med hjälp av IP väldigt snart, Det enda du kan göra för tillfället är att fortsätta låta den söka igenom och sortera efter namn och se om du hittar fler webhallen servrar inte ens jag har alla servrarna på min favourite lista än

Skrivet av Shrudder:

Har du märkt att om man skriver /rcon kick så blir spelaren tempbannad i ~4 minuter?
Har börjat skriva onlykick istället.

använder inte ingame kommandon. Laptop med Rcon tool är mycket enklare

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpsychE:

Många som fortfarande har liknande problem. Tror dessvärre att det bara är att vänta på en patch där de optimerar spelet bättre.

Det känns ju helst absurt att man inte kan få mer än 40 fps :/

Permalänk
Moderator
Moderator

Vet någon om det går att "filtrera" konsollen på något vis, typ stänga av error/varningar?
När jag vill kolla något så är den för mig i stort sett alltid full med en massa errors eller varningar om saknade modeller för någon flamethrower attachment eller så.
Inte så smidigt att ha sida upp och sida ned med det när man letar efter något ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

På vilka servrar lirar ni btw? Inte sett till någon från SweC.

Webhallens servrar.

Till er som bara hittar någon av dem; LÄGG TILL I FAVORITER!

Till slut har ni hela samlingen! (Gotta catch 'em all)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag försöker lira Zombie mode men får hela tiden upp ett Error meddelande när jag klickar på en bana.
"Error
No available sessions were found. Please try your search again"
Efter det så blir jag skickad till den där för***ande filmklippet för att sedan hamna i menyn igen.

Någon som har samma problem eller vet en lösning?

Peace