Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Har köpt spelet nu och installerat osv.. Började spela lite, kom in i en server och lirade laggfritt det var grymt, 60fps med Vsync allting max 1920x1080 4xAA.. 60fps konstant med V-sync dock så har jag ett problem! Jag söker servers, får fram ca 150servers men kan inte joina någon, står bara connecting men ingenting händer!

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av noobonur:

Har köpt spelet nu och installerat osv.. Började spela lite, kom in i en server och lirade laggfritt det var grymt, 60fps med Vsync allting max 1920x1080 4xAA.. 60fps konstant med V-sync dock så har jag ett problem! Jag söker servers, får fram ca 150servers men kan inte joina någon, står bara connecting men ingenting händer!

Trevligt att det funkade relativt bra för dig, verkar som att servrarna strejkar en del idag tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Testade köra MW2 nyss. MW2 flyter på bättre på hög grafik än vad BO gör på låg. Hmmmmm...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Lind78:

Så i brist på annat tittade jag lite på några filmer i Theater mode som sparats från i morse när det faktiskt gick att spela (trot om ni vill, heh) och klurade ut att om man gör Record och sparar ett klipp från filmen i fråga så kan man se ta Render på det nya klippet och då gör spelet faktiskt en AVI fil åt dig så man behöver inte FRAPS längre för att spela in saker. Fast kvalitén var rätt värdelös men nu kan iaf alla göra egna youtube bevis på sina tuffa frags.

Här är en test rendering jag gjorde nyss där jag skjuter en av mina kompisar och sen kommer en kille som har lite oflyt när han ska skjuta mig.
0AA2nQuCrE8

Vad spelar du med för resolution?

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scripteddie:

Vad spelar du med för resolution?

1680x1050 på High men filmerna den skapar blir i jättelåg upplösning.

Permalänk
Avstängd

Åh, console-gaming "HD"-gaming är så trevligt... PS3ans upplösning: 960x544

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Besviken på steam, Black ops MP har nu tvekat hela dagen, när man väl kommer in på en server så är det enormt lagg och connection interupted kommer upp hela tiden. Får hoppas att det fixas närsomhelst.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Åh, console-gaming "HD"-gaming är så trevligt... PS3ans upplösning: 960x544

Ja jag blev också lite fundersam, WaW hade Treyarch inga problem att porta till PS3 och har/använder samma upplösning som 360 versionen - så jag är helt konfunderad över varför det blev svårare nu.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Besviken på steam, Black ops MP har nu tvekat hela dagen, när man väl kommer in på en server så är det enormt lagg och connection interupted kommer upp hela tiden. Får hoppas att det fixas närsomhelst.

Testa nu, fungerar utmärkt för mig.. Spelar med ca 40-70ms och 60fps konstant med maxade inställningar 1920x1080 4xAA, Grymt spel dock så är det en massa buggs känns det som.

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Medlem

Hjärndött spring-till-nästa-plupp-längs-den-snitslade-banan-skräp. Knappt någon taktik och så dessa förbannade animerade menyer á la konsoll i tid och otid. Jag avinstallerade det efter två timmars spel. Jag antar att MP är bättre? SP var rena skämtet. På den tiden när call of duty bara fanns till pc så var det föredömligt, de har förstört serien totalt med den här xboxkramaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nukethenick:

Hjärndött spring-till-nästa-plupp-längs-den-snitslade-banan-skräp. Knappt någon taktik och så dessa förbannade animerade menyer á la konsoll i tid och otid. Jag avinstallerade det efter två timmars spel. Jag antar att MP är bättre? SP var rena skämtet. På den tiden när call of duty bara fanns till pc så var det föredömligt, de har förstört serien totalt med den här xboxkramaren.

Haha, varför avinstallera innan du kört MP?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabiesekorre:

Besviken på steam, Black ops MP har nu tvekat hela dagen, när man väl kommer in på en server så är det enormt lagg och connection interupted kommer upp hela tiden. Får hoppas att det fixas närsomhelst.

Det är inte Steams fel.. Varför skyller alla alltid felen på Steam? Det är Gameservers som styr serverarna, inte Steam. Du startar bara spelet genom steam det är allt.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Haha, varför avinstallera innan du kört MP?

Lånade det för att se om det var värt pengarna Tur det.

Permalänk

Har nu kört klart sp måste säga att jag tycker att det var underhållande men hade sina fel och brister.

roligt att dom faktiskt har lärt fienderna att skuta bra nu så att det var lite mer utmaning, men körde på hard och på vissa banor var knappt möjligt att klara eftersom det kom en oändlig ström utav fiender hela tiden. som nån bana när man skulle ta sig till något ammunitions förråd i Vietnam Fy fan måste ha dödat över 100 vietnameser innan jag klarade den.

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Grönberg:

Har nu kört klart sp måste säga att jag tycker att det var underhållande men hade sina fel och brister.

roligt att dom faktiskt har lärt fienderna att skuta bra nu så att det var lite mer utmaning, men körde på hard och på vissa banor var knappt möjligt att klara eftersom det kom en oändlig ström utav fiender hela tiden. som nån bana när man skulle ta sig till något ammunitions förråd i Vietnam Fy fan måste ha dödat över 100 vietnameser innan jag klarade den.

Med Hard menar du Hardened eller Veteran?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Med Hard menar du Hardened eller Veteran?

Hardened

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Det är inte Steams fel.. Varför skyller alla alltid felen på Steam? Det är Gameservers som styr serverarna, inte Steam. Du startar bara spelet genom steam det är allt.

Okej, men vem äger dessa "Gameservers"? FÖ så fungerar allting bra just nu.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Grönberg:

Okej. Ta mission select och prova den banan på Veteran, fett skön. xD

Skrivet av rabiesekorre:

Okej, men vem äger dessa "Gameservers"? FÖ så fungerar allting bra just nu.

Game Servers, Ventrilo Servers, Dedicated Clan Server Host, and Teamspeak Hosting

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Grönberg:

Har nu kört klart sp måste säga att jag tycker att det var underhållande men hade sina fel och brister.

roligt att dom faktiskt har lärt fienderna att skuta bra nu så att det var lite mer utmaning, men körde på hard och på vissa banor var knappt möjligt att klara eftersom det kom en oändlig ström utav fiender hela tiden. som nån bana när man skulle ta sig till något ammunitions förråd i Vietnam Fy fan måste ha dödat över 100 vietnameser innan jag klarade den.

hehe där tok rusade jag ner bara och slängde mig ner i diket och kröp för att komma förbi

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Okej. Ta mission select och prova den banan på Veteran, fett skön. xD

Den går ju verkligen inte att klara då, man dör direkt efter man knivat tunnan och slängt ner den

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Den går ju verkligen inte att klara då, man dör direkt efter man knivat tunnan och slängt ner den

Hehe jodå det går, jävligt drygt bara
Det finns imo 2 ställen som är riktigt jobbiga i spelet på Veteran, dels det där och dels en ganska mörk korridor där fiender spawnar i all oändlighet och kommer från 3 olika håll.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av wingman92:

hehe där tok rusade jag ner bara och slängde mig ner i diket och kröp för att komma förbi

Det är det där jag anser vara en av Call of Duty seriens största fel, ett ändlöst spawnade av botar. Om man fastnat på ett ställe så kan man till slut bara försöka med att springa vidare så slutar botarna att spawna på det stället. Hur realistiskt är det egentligen att det kommer oändligt med fiender tills man rycker fram?

Lite andra åsikter:
++Speak of the devil i bakgrunden på båtbanan i Vietnam
+Man kan inte längre högerklicka och aim down sight och skjuta och förvänta sig att fienden dör. Det finns alltså rekyl som är märkbar. Det var den största förvåningen jag fick på länge! Även att spraya fungerar sämre om man vill garantera att döda fienden.
+-Kampanjen var bra men väldigt väldigt kort. Blev förvånad då om jag jämför med Call of Duty och Call of Duty 2 fick lägga bra mycket mer tid på att klara av spelet. Men än dock ett väldigt bra upplägg på kampanjen.
-Är det bara jag som är trött på alla skräniga engelsktalande ryssar i varje CoD-spel? Hade nog föredragit undertexter på någon som talade ryska istället. Börjar kännas som en återkommande kliché i CoD-serien,
-Ibland kunde man fastna i lik på marken när man skulle någonstans så man fick hoppa och ha sig.
-Har blivit lite bortskämd sen Mirrors Edge, och det här gäller väl något jag började sakna i alla spel sedan dess. Men man kan inte se sina egna ben! Jag vet, ett ilandsproblem av högsta grad, men hur svårt kan det vara? Kommer alltid kännas lite b när man kollar ner i marken och ser att man flyter omkring i luften med ett vapen och två händer.
-Ändlöst spawnade av botar - fortfarande. Känns som att det borde vara slut med det snart? Det går liksom inte att försöka röja bort alla fiender och sedan rycka fram. Utan man måste rycka fram och sedan döda alla fiender så att dom inte spawnar om på samma ställe igen.
-Botarna man spelar med. Flera gånger så sprang dom förbi fienden och sket i vilket. Mysko.
-Grafiken. Kunde varit mer tilltalande men går dock att leva med. Tar ju ingen direkt prestanda iaf!

Kul spel men jag återgår nog till Bad Company 2 igen. Saknade att kunna spränga sönder byggnader

Permalänk
Medlem

Det som jag kan uttala mig om är att Black Ops (PC), Vi har blivit erbjudna beta versionen för 450kr... Lagom kul!

Var på midnatts släppet. Kommer hem installerar. Är skit taggat fört. Sen laggar ALLT piss apa.
Men nu fungerar iallafall singelplayer som den ska. Så skatta er lyckliga som köper det nu för SP.

Övrigt. Så tycker det är underhållande. Bra balans i MP bland klasserna och får alla småbarn från Modern Warfare 2. Nu däremot så har allting dött i princip. Treyarch släpper inte något uttalande att det ska vara fel på spelet (fortfarande..).

Skyller på oss kunders datorer och internet. De ligger o gottar sig i våra pengar just nu o släpper små patcher.

För att vara helt ärlig. Så skulle jag vilja ha kompensation för att ha gått o köpt ett färdigt spel som visar sig vara (beta).
Nya maps för vissa är påtok små eller något sånt i kompensation.

Just nu så spelar jag det självklart tycker dom lyckades med World at War åtminstone.
MEN ett stort.. Stort minus hos Treyarch hos min sida...

(fick till o med mitt spel signerat av en av deras topp representanter som gästade webbhallen, vill nästan skrapa bort det just nu)

Visa signatur

Ryzen 5 5600x, XFX 319 MERC 6800 XT, G.Skill Trident Neo Z 16gb 3600mhz
MSI X570 Gaming Plus, Firecuda 520 1tb, Samsung 980 1tb, Fractal Ion+ 760W Platinum.

Permalänk

HELVETE vad den sved...

Först en galet bra match med bl.a. två st double kill med crossbow. Sen avslutas det med en jävla yxa i pannbenet.

Spelade fyra matcher där jag låg etta en bra stund för att sedan bli humilierad. Roligt att ligga sist på 0p med 21/7 i stats för att snubben träffade mig med tomahawk med ungefär 10s kvar...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

satan så drygt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Spelet vill tydligen inte att jag ska levla mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

http://i52.tinypic.com/jhy3df.jpg

Spelet vill tydligen inte att jag ska levla mer

Sådär blev det för mig också, leveln registrerades inte

nice k/d btw, hehe

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

Brukar inte spela så dåligt hade över 3.0 förra rundan

Permalänk
Medlem

min bästa runda hitills i antalet kills

Skrivet av Anilusion:

http://i52.tinypic.com/jhy3df.jpg

Spelet vill tydligen inte att jag ska levla mer

hehe åkte på en liknande

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000